Mehmet Ozyurek 23 Ekim 2017 Paylaş 23 Ekim 2017 2016 A4 B9 Kasa Teknik Özellikleri Kompakt lüks sınıfının güçlü temsilcilerinden audi a4, segmentindeki macerasına bundan 21 yıl önce B5 kodu ile başladı. 2001 yılında tasarımsal olarak pek bir yenilik yaşamayarak B6’ya terfi eden bu otomobil, tarafımca en çok beğenilen kasasına 2005 yılında B7 ile kavuştu. Volkswagen bünyesinde şekillenen bu aracı hala en güzel audi a4 olarak gördüğümü itiraf etmeliyim. 2008 yılında güncel model olan b8 kodu a4 karşımıza çıktı. 7 yıldır satışta olan bu model, 2012 yılında makyaj operasyonu geçirip son haline kavuşmuştu. Üretimde en uzun kalan b8 artık yerini audi a4 b9 kasaya bıraktı A4 neslinin yeni temsilcisi olan bu araç, artık vw grubu araçlarında sıkça görmeye başladığımız “keskin ve net hatlar” üzerine tasarlandığını görüyoruz. Agresif yapıya büründürülen bu otomobil boyut olarak da ciddi değişimler yaşamış. B8’e göre uzunluk +25 mm artışla 4726 mm’ye, genişlik ise +16 mm artışla 1842 mm’ye ulaşmış. Yükseklik ise 1427 mm olarak sabit kalmış. 2016 audi a4 b9 üzerindeki yeniliklerden birisi de abisi a8 ile başlatılan matrix-led farların kullanımı olmuş. Az öncede belirttiğim üzere araçta var olan agresiflik bu farlarla çok daha ilgi çekici boyuta ulaşıyor. Öte yandan 2016 audi a4 avant modeli de sedan kasa ile birlikte tanıtıldı. Boyutsal olarak ise bu model +26 mm artışla 4725 mm uzunluğa ulaşmış. Aracını yaşam alanına geçtiğimiz de ise alman firma 2016 audi a4‘ün içini baştan aşağı yenilemiş. Kokpit ve konsol alanını iyice elden geçirmiş. Daha sade ve kullanışlı alan oluşturulmaya çalışılmış. Gösterge panelini 12.3 lcd ekrana çevirmiş ve 8.3 inç dokunmatik multimedya ekranını yukarı çıkararak tıpkı mercedes c serisinde olduğu gibi sabitlemiş. Açıkçası bu davranışı çok eleştiri alabilir ama bu sayede ekranda 7 inçlik o eski ekran terk edilerek daha büyük ve geniş görüntü izleme imkanı sağlanmış. Bunun yanı sıra multimedya alt yapısı altında Apple CarPlay yada Android Auto opsiyon olarak tercih edilebiliyor. Vee asıl bomba ses sisteminde patlatılmış. 19 hoparlörü ile 755 watt rms ses çıkışına sahip Bang & Olufsen ses sistemi ile alınabilecek olan 2016 yeni kasa audi a4, 3 boyutlu ses akımına sahip olacak. Artık on dokuz tane hoparlörü nasıl yerleştirdiler ise bu aralar fazlaca moda olmaya başlayan 3D ses ortamını bu araçta da sunuluyor. İçi kadar ilgi çekici değişimler yer alan bir yer daha var. O da kaputun altında yaşanmış. Başlıkta belirttiğim üzere 2016 yeni kasa a4 120 kg kadar hafifleyerek rakiplerinin karşısına çıkıyor. Sınıfında bmw 3 serisi ve mercedes c serisi gibi araçlar varken bu hafifleme audi’ye performans ve yakıt tüketimi açısından ciddi avantajları sağlayacaktır. Ayrıca bu iki alman rakibi karşısında tek önden çekişli araç olan audi a4, yepyeni motor seçenekleri ve quattro dört çeker sistemiyle de alınabilecek. Teknik özelliklerini aşağıda belirttiğim motor seçeneklerinin yanı sıra araçta 2.0 TDİ Ultra versiyonu 272 ps 600 nm tork güç üretecek. 3.0 tdi V6 motor kadar performans üreten bu ünite ortalama 4.9 litre yakıt tüketirken 0’dan 100 km/s hıza 5.3 saniye de ulaşacağı belirtiliyor. Audi’nin en büyük yeniliklerinden birisi de 1.4 TFSİ motor olacak. 150 ps 250 nm tork güç üreten bu yepyeni ünite ile ülkemizde daha makul fiyatla audi a4 sahibi olunabilecek. Böylece aracın alınabilir fiyatı daha aşağılara çekilecek. 2016 Yeni Kasa Audi A4 Teknik Özellikleri 2.0 TFSİ Motor: 2.0 lt 190 ps 320 nm tork Performans: 0-100 km/s: 7.3 saniye Ortalama Yakıt Tüketimi: 4.8 lt Boyut: Uzunluk / Yükseklik / Genişlik: 4726 mm / 1427 mm / 1842 mm 2.0 TFSİ Motor: 2.0 lt 252 ps 370 nm tork Performans: 0-100 km/s: 5.8 saniye Ortalama Yakıt Tüketimi: 5.7 lt Boyut: Uzunluk / Yükseklik / Genişlik: 4726 mm / 1427 mm / 1842 mm 2.0 TDİ Motor: 2.0 lt 150 ps 320 nm tork Performans: 0-100 km/s: 8.6 saniye Ortalama Yakıt Tüketimi: 3.8 lt Boyut: Uzunluk / Yükseklik / Genişlik: 4726 mm / 1427 mm / 1842 mm 2.0 TDİ Motor: 2.0 lt 190 ps 400 nm tork Performans: 0-100 km/s: 7.7 saniye Ortalama Yakıt Tüketimi: 4.1 lt Boyut: Uzunluk / Yükseklik / Genişlik: 4726 mm / 1427 mm / 1842 mm Kaynak 8 Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı 23 Ekim 2017 Paylaş 23 Ekim 2017 Ne zaman alıyoruz Mehmet Abi? [emoji4] Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 23 Ekim 2017 Yazar Paylaş 23 Ekim 2017 Ne zaman alıyoruz Mehmet Abi? [emoji4]Alalım artık demi Yeni Q3 ü bekliyor.Q5 e de hayır demem. 1 Yorum bağlantısı
Mükremin Aktuğ 24 Ekim 2017 Paylaş 24 Ekim 2017 B9 1.4 TFSI kullanıyorum Şahsi fikrim sıfr kokpiti için alınır 2 Yorum bağlantısı
Hamit Akkuş 24 Ekim 2017 Paylaş 24 Ekim 2017 2,0 A4 Quattro kullandık bir süre. araç gücünü kullanıcıya sonuna kadar hissettiriyor. Yorum bağlantısı
Serkan Karakoca 24 Ekim 2017 Paylaş 24 Ekim 2017 eğer şu an kullandığım aracı satarsam 2.0 tfsı quatro s line ya bir a3 ya bir a4 allah nasip ederse 2007 2008 komple forgedleyip moturun içini gtx 3076 setup yapıp akıllı akıllı bincem aklımda bu proje var aşşağı yukarı 500 hp destekliyor tertemiz Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 24 Ekim 2017 Yazar Paylaş 24 Ekim 2017 Bir saat önce, Serkan Karakoca yazdı: eğer şu an kullandığım aracı satarsam 2.0 tfsı quatro s line ya bir a3 ya bir a4 allah nasip ederse 2007 2008 komple forgedleyip moturun içini gtx 3076 setup yapıp akıllı akıllı bincem aklımda bu proje var aşşağı yukarı 500 hp destekliyor tertemiz Akıllı bineceğin yazdıklarından belli 1 1 Yorum bağlantısı
Ali Yasir Bilici 24 Ekim 2017 Paylaş 24 Ekim 2017 B8 A4 2.0 TDI Quattro ve B9 A4 2.0 TDI Quattro kullanıcısı olarak söylemek istediklerim; Öncelikle Audi nin en büyük eksisi(Kişiden kişiye değişir) Quattro olmayan araçları önden çeker ve bu ön çeker durumu kimilerini Premium araç hissine binmekten uzaklaştırıyor,rahatsız ediyor. Uzun süre F30 da kullandım C180 ve C200d de. F30 un dış tasarım muazzam Dsc kapanınca çok fazla zevkli performans arabası kullandığınızı o zaman anlıyorsunuz,Makyajlıların Full Led farları ve Stopları harika duruyor gece sürüşünde de çok zevkli,Şanzımanı muazzam tepkiler veriyor Multimedya arayüzü çok başarılı fakat; arkası çok dar,yapı gereği sert bir araç,göstergeleri çok çirkin,malzeme kalitesi iyi değil trim sesleri sağdan soldan gelip duruyor.Hayranıydım hala daha çok beğeniyorum fakat genç kitle yüzünden gitgide soğudum cılkını çıkardılar. C180 le C200 ü motor olarak aynı kefeye koyamam fakat araç olarak;İç tasarımı malzeme kalitesi(F30 a nazaran) çok başarılı.Fascinationların konforu çok güzel süspansiyonlar çok kaliteli,(Mercedes e yakışacak şekilde) farların hareketleri (Düşükten ışıktan yüksek ışığa çıkışı ) muazzam,Multimedya arayüzü (Herkes çok eleştirse de) ben fena bulmadım),C180 ler in sessizliği motor sesi vs harika hiç çalışmıyor gibi.Kötü yanlarına gelcek olursak Araç çok aşırı dar ön yolcu koltuğu bile çok klostrofobik özellikle Amg ile gelen siyah tavanla beraber,dışardan büyük bir araç gibi duruyor ama içine oturup yolculuk yapınca anlıyorsunuz,Şanzımanı çok geç tepki veriyor bi anda güç patlaması yaşatıp arkayı atıyor(Bmw de bile bu kadar değil) 1.6 dizel motora Fiyatı Çok yüksek sarsıntılı çalışıyor. A4 e gelecek olursak,1.4 Tfsi Sport paket ini şehirler arası bir yolda kullandım,performans değerleri kasayı taşıması 1.4 motora göre çok güzel,iç malzeme kalitesi muazzam,süspansiyon konforu kalitesi muazzam (Hemen hemen hiçbiryerde vurmuyor çalışma sesini dahi duymuyorsunuz),multimedya arayüzü geçiş efektleri ekranların çözünürlüğü muazzam. 2.0 TDI Quattro yu ayrı kefeye koymak istiyorum çünkü bambaşka bir otomobil..Muazzam bir sürüş dinamiği var aracın kaç km hızla girerseniz girin araç kaymıyor ön tekerleklerle direksiyon arasında iletişimsizlik yaşanmıyor yüklendikçe yüklenesiniz geliyor gaz pedalına çünkü araç kaldırıyor,yakıt tüketimi şehir içinde (Bursa trafiğinde) ara ara gazlamalarda 6.5 7 lt arasında geziyor şaka gibi rakam sınıf arkadaşı 1.6 motorlu C200d yi 6.5 altına düşürememiştim 2.0 lt 4 çeker 190 hp/400 nM bir arabayı göz önünde bulundurursak harika rakamlar.Kötü yanlarına gelecek olursak;o ortadaki ekran çok çirkin ben hiçbirinde beğenmiyorum A3 ve A6 kasalarında girip çıkan bir ekranı bu araçta da isterdim,F30 da olduğu gibi şaft tüneli çok yüksek 3.kişi otururken rahatsız oturuyor,dönüş çapı diğer iki araca göre kötü mahalle aralarında vs.can sıkıyor,şanzımanı Comfort modundayken ani gaz ihtiyacında geç tepkime verebiliyor (Auto ve Dynamic de bu yok,F30 da Comfort ta da bu yok ) Opsiyonlar eklediğiniz zaman fahiş rakamlar çıkıyor. D sınıf bir premium araç almak isteyene A4 ü kesinlikle öneririm Şunun da altını çizerek söyliyim,Audi test aracı çıkarmadığından Tr de ki Test kuruluşları Audi hakkında pek bilgiye sahip değil hepsi farklı şeyler söylüyorlar. Allah herkese en güzellerini nasip etsin 3 2 Yorum bağlantısı
Kemal Korkmaz 24 Ekim 2017 Paylaş 24 Ekim 2017 Yüksek araç yerine bunun dört çekerini alsak ne olur ? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 24 Ekim 2017 Yazar Paylaş 24 Ekim 2017 Bir saat önce, Ali Yasir Bilici yazdı: Allah herkese en güzellerini nasip etsin Amin.. çok güzel bir kıyaslama olmuş. Teşekkürler Ali Bey. 1 Yorum bağlantısı
Ali Yasir Bilici 24 Ekim 2017 Paylaş 24 Ekim 2017 (düzenlendi) 1 saat önce, Kemal Korkmaz yazdı: Yüksek araç yerine bunun dört çekerini alsak ne olur ? Araç yüksek bir araç değil ama tarlaya vs.giriyor ve geçen kış karda Xdrive 4 Maticlerin çıkamadığı yerleri Quattroyla çıkıyordum. Kaldı ki yüksek araçların giremiyeceği hızda virajlara girersiniz.. Örnek Videolar 59 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı: Amin.. çok güzel bir kıyaslama olmuş. Teşekkürler Ali Bey. Rica ederim Mehmet abi 24 Ekim 2017 tarihinde Ali Yasir Bilici tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 24 Ekim 2017 Paylaş 24 Ekim 2017 Yüksek araç yerine bunun dört çekerini alsak ne olur ? Çıktığımız yerleri gördün. Hiçbir otomobil oralara çıkamaz. Kafanı karıştırma. Emmi'nin kaşkayı al kapansın konu Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 24 Ekim 2017 Yazar Paylaş 24 Ekim 2017 26 dakika önce, Servet Aydın yazdı: Çıktığımız yerleri gördün. Hiçbir otomobil oralara çıkamaz. Kafanı karıştırma. Emmi'nin kaşkayı al kapansın konu Ben de gidip 2,0 A4 quattro alayım.. Herkes mutlu olsun.. 1 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 24 Ekim 2017 Paylaş 24 Ekim 2017 1.8T Quattro hala gönlümdedir Tadını bir kere aldım ama kendisini henüz alamadım Yorum bağlantısı
Ali Yasir Bilici 24 Ekim 2017 Paylaş 24 Ekim 2017 52 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı: Ben de gidip 2,0 A4 quattro alayım.. Herkes mutlu olsun.. Yakışır Mehmet abi 1 Yorum bağlantısı
Kemal Korkmaz 24 Ekim 2017 Paylaş 24 Ekim 2017 Daha modelli benzinli dört çekerler gözüme hoş geliyor.. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 24 Ekim 2017 Paylaş 24 Ekim 2017 Ben de gidip 2,0 A4 quattro alayım.. Herkes mutlu olsun.. Sonra dağa taşa çıkamazsın. Hoş çıktında ne oldu gördük. Anca temiz derede araba yıkadın. Sen all road al 1 Yorum bağlantısı
Ali Yasir Bilici 24 Ekim 2017 Paylaş 24 Ekim 2017 Bir saat önce, Osman Bilgin yazdı: Ali son videodaki sen misin? :=) Ben değilim ama aynısını yaptım korkunç zevkli 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 24 Ekim 2017 Yazar Paylaş 24 Ekim 2017 21 dakika önce, Servet Aydın yazdı: 2 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı: Ben de gidip 2,0 A4 quattro alayım.. Herkes mutlu olsun.. Sonra dağa taşa çıkamazsın. Hoş çıktında ne oldu gördük. Anca temiz derede araba yıkadın. Sen all road al Haha... kireçsiz dere bulmuşum.. Yıkamam mı Allroad'ın tipini sevmiyorum.. 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 24 Ekim 2017 Paylaş 24 Ekim 2017 Vaktinde 2001 model, 2.7 turbo a6 Allroad ile Crv'yi takas edecektim. Adam kafa kafaya dedi ben 3500 tl istedim. Olmadı. Yorum bağlantısı
Murat Gedik 24 Ekim 2017 Paylaş 24 Ekim 2017 Doğum...Reklam çok hoşuma gitti o yüzden güncel alakalı bir konuda paylaşmak istedim. 4 Yorum bağlantısı
Recommended Posts