İçeriğe Yönlendir

Yapay Zeka Pilotlu A8 Yollara Çıkıyor


Mehmet Ozyurek

Recommended Posts

Mehmet Ozyurek

Yapay Zeka Pilotlu A8 Yollara Çıkıyor

Özellikle otonom sürüş için geliştirilen Audi’nin amiral gemisi yeni A8, yollarda boy göstermek için ayları saymaya başladı. İlk olarak ülkemizde 3.0 TDI 286 Hp Dizel ve 3.0 TFSI 340 Hp Benzinli olarak iki farklı motor seçeneği ile sunulacak olan yeni A8, lüks sınıf rekabetine, 2018 yılının ilk çeyreğinden itibaren başlayacak.

 

2018 a8.jpg

 

2018 a8_2.jpg

 

Dördüncü nesil yeni A8’in yüksek tek çerçeveli ve geniş ızgarası ile akıcı ve sert hatlara sahip ön kısmı sportif havasını vurguluyor. Lüks sedan, hem 5,17 metre aks mesafesine sahip standart versiyonunda hem de aks mesafesi 13 santim daha uzun olan A8 L versiyonunda güçlü bir duruşa sahip. Markanın amiral gemisi niteliğindeki model, Audi lazer aydınlatma kullanan çarpıcı HD Matrix LED farlar ve arkada OLED teknolojisinden yararlanan LED şerit aydınlatmalar ile hem gündüz hem de gece dikkati çekmeyi başarıyor.

 

 

 

A8’in yapay zeka pilotu, gidiş ve geliş şeritlerinin bariyerle ayrıldığı otoyol ve ana yollarda, 60 km/h’den düşük hızlarda otomobilin kontrolünü ele alıyor. Kalkış, hızlanma, dönüş ve frenler, sıkışık trafik pilotu tarafından yönetiliyor. Bu sayede sürücü direksiyonu bırakarak, başka bir aktiviteyle ilgilenebiliyor, örneğin araç içi TV’yi izleyebiliyor. Sistem belirlenen sınırlara ulaştığında bir uyarıyla sürücünün otomobilin kontrolünü yeniden devralmasını sağlıyor.

Pilotlu sürüş sırasında merkezi sürücü asistan kontrolörü (zFAS), sensörlerden elde edilen verileri bir araya getirerek otomobilin çevresindeki alanı sürekli olarak tarıyor.

 

 

 

Kabini önceki nesle göre genişleyen otomobilin A8 L versiyonunda yer alan opsiyonel dinlenme koltuğu dört farklı ayar seçeneğine ve bir ayak dayama yerine sahip. ağ arka koltukta yer alan dinlenme koltuğuna oturan yolcu, ön yolcu koltuğunun arkasına entegre edilen ve birçok ayara sahip olan ünite yardımıyla ayaklarını ısıtırken, ayaklarına masaj da yaptırabiliyor. Arka koltuktaki yolcular ayrıca ortam aydınlatması, yeni HD Matrix okuma ışıkları ve masaj koltukları gibi birçok fonksiyonu kontrol edebildikleri gibi, ayrı bir işletim ünitesi üzerinden telefon konuşmalarını da gerçekleştirebiliyorlar. Arka koltukta, ortadaki kol dayanağı üzerinde bulunan OLED ekranlı ve bir akıllı telefon ebatlarındaki uzaktan kumanda, bulunduğu yerden çıkarılarak da kullanılabiliyor.

 

2018-yeni-kasa-audi-a8-d5-14.jpg

 

Audi yeni A8’de bir önceki modelde kullanılan geleneksel döner düğme ve dokunmatik ekranını geçmişte bırakıyor. Gösterge panelinde kullanılan düğme sayısı son derece azaltılmış durumda. Panelin merkezinde yer alan 10,1 inçlik dokunmatik ekran kapalı olduğu durumda, çevresini saran parlak siyah konsolun içerisinde neredeyse görünmez oluyor.

Yeni A8’in dizel motoru, 286 hp güç üretirken, benzinli motor ise 340 hp güç üretme kapasitesine sahip. Sekiz silindirli versiyonlar olan 435 hp’lik 4.0 TDI ile 460 hp’lik 4.0 TDI ise daha ileri bir tarihte piyasaya sunulacak. En üst seviyede konumlanan versiyon ise, 6 litrelik W12 motoru.

Beş motor da, 48 voltluk elektrik sisteminin kalbini oluşturan bir kayışlı alternatör marş motoru (BAS) ile birlikte çalışıyor. Bu yarı hibrit teknoloji (MHEV, yarı hibrit elektrikli araç), aracın motor kapalıyken de ilerlemesine ve motorun sorunsuz bir şekilde yeniden çalıştırılmasına olanak sağlıyor.

 

Otomatik park

 

 

Kaynak

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Haşmet Güngör

Burada olmaz, Türkiş yapay zeka lazım onu yapacak programda çok zor. Avrupalılar kurallara riayet etmesi ile bilinirler, aksi davranış  akıllarına bile gelmez. Bizde ise :f1:.

80 li yıllar da Almanya ziyaretim de  onlar işteyken, ben de onların arabalarıyla  şoförlük yapıp  diğer aile efradı ile etrafı geziyorum. Kavşaktan geçeceğim. duruyorum  yanımdakiler "niye duruyorsun ? yol senin geç" ben, ya  geçerse diyom .   yokuşa çıkacam ,karşıdan bir kamyon duruyorum , "niye durdun o yol verecek diyorlar" . Ben de ya vermez ise diyorum. Bunun gibi bir çok olayda tepkileri aynı "Ya bunlar delimi niye yapsınlar" diyorlar.  Ben de, ha şimdi anladım alamancılar Tr de niye çok kaza yapıyorlar dedim. Eğitim şart.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Osman Bilgin

çok güzel süper, ya almak için 10 sene bekleriz ikinci el alırız ya da 7 kişi toplanıp alalım, birer hafta bineriz:=) ama yapay zekaya bizim ülkede pek güvenmemek gerek, şerit çizgisi ile tarla birleşebilir:=)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Yapay zeka imiş.. Öğrenir belki bizim gibi düşünmeyi :)

 

Şaka bir yana, basit bir a119 araç kamerasındaki şerit takip ve çarpışma uyarı sistemi çok güzel çalışıyor.. Audide de çalışır bence. 

 

 

Yorum bağlantısı
Recep Demirci

Gerçekten çok güzel görünüyor.

4 halka olsunda farketmez hepsi olur bence. Yok demem :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...