Mehmet Ozyurek 18 Ekim 2017 Paylaş 18 Ekim 2017 Start Stop Sistemi Trafikte seyir halinde iken, kısa süreli duraksamalarda veya gereksiz beklemelerde araç motorunun boşa çalışmasını önlemek ve uzun vadede tasarruf sağlamak amacıyla geliştirilmiş bir sistemdir. Yapılan testlerde günde 10 defa kırmızı ışıkta duran bir araç için, yılda bir depo yakıt tasarrufu sağladığı hesaplanmaktadır. Start top sistemi aşağıdaki şartların oluşmuş olması koşulu ile devreye girer. Otomobilinizin motor soğutma suyunun sıcaklığı, 60°C nin üzerinde ise; klima veya kaloriferin en üst kademede çalıştırılması haricinde ve düşük seviyede çalışıyorsa, Aracınızın elektrik yükü, belirlenmiş olan üst limiti aşmadıysa, Akünün şarjı eğer alt limite düşmemişse, Öngörülmekte olan bekleme süresince araç hareketsiz olarak duruyorsa, Düz vitesli bir araç olup debriyaja basılmıyorsa, Otomatik vitesli bir araç olup frene basılı duruluyorsa, Buğu ya da ayna çözücü gibi çözücülük ve ısıtma sağlayan sistemler kapalı veya en alt seviyede çalıştırılıyorsa, Otomobilin direksiyonu, çeyrek turdan fazla olmayacak şekilde herhangi bir tarafa çevrilmiyorsa, Sürücünün emniyet kemeri takılı ise, Motorun kaputu kapalıysa, Sürücünün kapısı kapalıysa Start-Stop sistemi devreye girmeye hazır demektir. Tasarruf Testi ile ilgili bir video Bu testte % 10 tasarruf sağladığı görülmüş. 9 Yorum bağlantısı
Recommended Posts