Ali Eren 17 Eylül 2011 Paylaş 17 Eylül 2011 Arkadaşlar geçen gün ozyurek.org 'da gezinirken Focus ile ilgli bölümde gizli kalmış özellikler başlıklı yazıyı okudum. Ancak bu gizli özelliklerin Focus1 için geçerli olduğunu öğrendim. Acaba Focus 2,5 için böyle gizli kalmış özellikler var mıdır? Kıymetli cevaplarınızı bekliyorum. Şimdiden teşekkürler. 2 Yorum bağlantısı
Ali Eren 17 Eylül 2011 Yazar Paylaş 17 Eylül 2011 hocam gizli değil,kullanma klavuzunda yazıyor bu özellikler. Gizli özellikler derken Gizli Kalmış Özellikler demek istedim. Yani geri planda kalmış. Özellikler. Hatta bazı özellikler serviste açılabiliyor diye yazmışlardı. Forumda bir yerde okumuştum. Bulamadım şimdi. Yorum bağlantısı
Mehmet Solak 17 Eylül 2011 Paylaş 17 Eylül 2011 öğretmenim,fiesta ve focuslarda bu özellik uygulanabiliyor. Yorum bağlantısı
Fatih Ada 17 Eylül 2011 Paylaş 17 Eylül 2011 Gizli kapaklı bişey yok,herşey kullanım klavuzunda yazıyor.. ayrıca forumda böyle bir konu mevcut diye hatırlıyorum.. Yorum bağlantısı
Serdar Ersal 20 Eylül 2011 Paylaş 20 Eylül 2011 Ali Bey, Kemer ikaz lamnasinin yanmasini ve ikaz sesinin cikmasini engellemek icin kemer tokasina 2 sn ve 2 dafa basip cekiyorsunuz. SAniyorum 9 defa basinca tamamen devre disi kaliyor. Daha once paylasildi mi bilmiyorum. Ali Bey sanirim bu tip seyleri kastediyor cunku bu kullanma kilavuzunda yazmaz. Bu arada bu kisa mesafeli kullanimlar icin eklenmis bir ozellik, bu ikazi kapatirsaniz airbagi de iptal ettiginden uzun yolda kesinlikle kullanilmamali, her seyden once can guvenligi. Saygilar Yorum bağlantısı
Ali Eren 20 Eylül 2011 Yazar Paylaş 20 Eylül 2011 FOCUS GİZLİ KALMIŞ ÖZELLİKLER (ozyurek.org 'dan alıntı) Kapıların otomatik Kilitlenmesi Araca binilip kapılar kapatılır, Kontak anahtarı tüm kontrol ışıkları yanana kadar çevrilir, motor çalıştırılmaz!, Kapı kilit düğmesinden üç defa üst üste kilitleme uygulanır, kapa-aç-kapa-aç-kapa-aç.. Kontak anahtarı çevrilerek kapatma konumuna getirilir. Kilitten aynı işlem tekrarlanır: Kapa-aç-kapa-aç-kapa-aç. Kontak anahtarı tekrar ışıkların yandığı konuma getirilir, kısa bir düdük sesi duyulur (bunu duymazsanız olmayacak demektir), Kilitten aynı işlem tekrar edilir: Kapa-aç-kapa-aç-kapa-aç. Uzun bir düdük sesi duyulur, programlama tamamlanmıştır. Başarılı olmuşsa yaklaşık 10 km/saat hızda kapılar otomatik kilitlenecektir, içeriden manuel olarak açılırsa, söz gelimi yolcu indirme-bindirme, yeniden hareketinizde otomatik kilitleme olmayacaktır. Camların otomatik kapanması ve açılması Anahtar üzerindeki buton ile kapıları kilitledikten sonra, kilitleme tuşuna 3-5 saniye basılı tutun açık camlar kapanacaktır. Buna global kapama adı verilmektedir. Aynı işlemi, kilidi açtıktan sonra da yapabilirsiniz. Kilidi açtıktan sonra açma tuşuna 3-5 saniye basılı tutun. 4 camın tümü açılacaktır. Buda global açmadır. Ancak kapama tüm ghia'larda olmasına rağmen açma işlemi makyaj öncesi focuslarda bulunmamaktadır. Tek Dokunuşta 3 kez otomatik sinyal Sinyal kolunu sola dönecekmiş gibi çekin ama kilitlemeyin yani sinyal yanma seviyesine kadar çekin ve bırakın, Otomatik olarak 3 kez sinyal verecektir. Bu özellik Makyaj sonrası ghialarda bulunmaktadır. Cam hafıza programlama Her hangi bir sebeple camlarınız saçmalarsa tek dokunuşta inmesinde veya çıkmasında sorun yaşarsanız, camları yeniden programlayın.. Ayrıca herhangi bir sebeple akünün sökülmesi de bu hafızaların bozulmasına sebep olur. Yeniden programlamak için: Araç çalışır iken, açma veya kapama yönüne basın ve cam kapandıktan sonra 5 saniye kadar daha basmaya devam edin.. Bu sayede cam programlanmış olacaktır. Bu işlemi her cam için uygulayın. Teyp şifresi girme Kutup başının veya teybin sökülmesi neticesinde teybiniz yeniden şifre girilmesini isteyecektir. Şifrenizi biliyorsanız bunu siz girebilirsiniz Girmeniz gereken 4 rakamlı bir koddur. Teybinizi açın, 1 rakamı girmek 1 tuşunu 2 rakamı girmek için 2. tuşu diğer rakamlar için 3 ve 4 numaralı tuşları kullanacaksınız. Örnek; ilk girmeniz gereken şifre 7 ise 1 nolu tuşa 7 kez basıp ekranda 7 rakamını görüp 2. rakama geçeceksiniz. 4 rakamı da girdikten sonra 5 tuşuna basar işlemi onaylarsınız. Sadece sürücü kapısının kilidinin açılması Uzaktan kumandanın kilitleme ve açma butonlarına 5 saniye boyunca aynı anda basılı tutun, arabanın sinyalleri yanacaktır bu işlem sonucunda aktif hale gelen özelliğe göre; Açma düğmesine bir kez basarsanız sadece sürücü kapısının kilidi açılacak,iki kere basarsanız tüm kapılarınki açılacaktır. Gauge ( Gage ) Menü Kontak 0 konumunda iken günlük kilometre sıfırlama düğmesine basılı tutarak kontağı açtığımızda veya motoru çalıştırdığımızda göstergedeki lcd ekranda bazı verilere ulaşırız. Bu konu ile ilgili doküman ektedir. İndirmek için burayı tıklayın Yukarda saydığım tüm özelliklerin çalışması aracınızın donanımı ile bağlantılıdır. Aracınızda bu özellikler varsa bunları kullanabilirsiniz.. Benim dediğim bu gibi özellikler bunlardan bazılarını aracımda uygulayabiliyorum. Sormak istediğim şey bunlardan başka Focus 2,5 ile gizli kalmış özellikler var mıdır? 4 1 Yorum bağlantısı
Serkan Toker 20 Eylül 2011 Paylaş 20 Eylül 2011 Var, ani frende dörtlüler yanıyor... Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 20 Eylül 2011 Paylaş 20 Eylül 2011 eğer şehir efsanesi değilse 90 km ve üstü hızlarda yanıyor diye hatırlıyorum. ama flaşörlerin yandığını kullanan sürücü görebilir mi onu bilemiyorum. 90+ üstü hızlarda ABS devreye girdiğinde yanar zaten. İçeriden de flaşör sesi duyulur. Göstergede ışıklar yanar mı bilmem. Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 20 Eylül 2011 Paylaş 20 Eylül 2011 + Frene basılı tutulduğu sürece yanıyor dötlüler ve içeridede gösterge panelinde yandığını görüyorsunuz.. 1 Yorum bağlantısı
Serkan Toker 20 Eylül 2011 Paylaş 20 Eylül 2011 eğer şehir efsanesi değilse 90 km ve üstü hızlarda yanıyor diye hatırlıyorum. ama flaşörlerin yandığını kullanan sürücü görebilir mi onu bilemiyorum. Şehir efsanesi.. 90+ üstü hızlarda ABS devreye girdiğinde yanar zaten. İçeriden de flaşör sesi duyulur. Göstergede ışıklar yanar mı bilmem. Şehir efsanesi, çünkü geçen gün Göksu da mangala gelirken kısacık bir yolda hız kasisini geç farkedince yakmayı başardım...Eğer ben o 100 metre için 0-100 yaptıysam benim arabanın 0-100 ü galiba 5 sanayie falan... Ancak tekrarlamadı daha sonraları, bir şey tetikledi ama farkedemedim...Ayrıca arabanın içinden belli oluyor, ışıkları yanıyor ses geliyor..Çünkü düğmeye basıp kapatmaya çalıştım panikle... Yorum bağlantısı
Serkan Toker 20 Eylül 2011 Paylaş 20 Eylül 2011 Ne yalan söyleyim ben frenden değilde elim çarptı da yandı sandım...Sonra kapatıyorum diye açınca sonra yine kapatınca bendeki ışıklar yandı... 1 Yorum bağlantısı
Serkan Toker 20 Eylül 2011 Paylaş 20 Eylül 2011 Elin ayağına dolanmis desene acemi ))) Sende öyle diyorsan öyle olsun be kanka... Yorum bağlantısı
Tacettin Kadı 21 Eylül 2011 Paylaş 21 Eylül 2011 Var, ani frende dörtlüler yanıyor... Benim aracım da yok ama connect'de var hatta yol bilgisayarından o özelliği açıp kapatabiliyorsun. Gıcık oldum şimdi. Yorum bağlantısı
Özkan Yenigün 24 Eylül 2011 Paylaş 24 Eylül 2011 FOCUS GİZLİ KALMIŞ ÖZELLİKLER (ozyurek.org 'dan alıntı) Kapıların otomatik Kilitlenmesi Araca binilip kapılar kapatılır, Kontak anahtarı tüm kontrol ışıkları yanana kadar çevrilir, motor çalıştırılmaz!, Kapı kilit düğmesinden üç defa üst üste kilitleme uygulanır, kapa-aç-kapa-aç-kapa-aç.. Kontak anahtarı çevrilerek kapatma konumuna getirilir. Kilitten aynı işlem tekrarlanır: Kapa-aç-kapa-aç-kapa-aç. Kontak anahtarı tekrar ışıkların yandığı konuma getirilir, kısa bir düdük sesi duyulur (bunu duymazsanız olmayacak demektir), Kilitten aynı işlem tekrar edilir: Kapa-aç-kapa-aç-kapa-aç. Uzun bir düdük sesi duyulur, programlama tamamlanmıştır. Başarılı olmuşsa yaklaşık 10 km/saat hızda kapılar otomatik kilitlenecektir, içeriden manuel olarak açılırsa, söz gelimi yolcu indirme-bindirme, yeniden hareketinizde otomatik kilitleme olmayacaktır. Camların otomatik kapanması ve açılması Anahtar üzerindeki buton ile kapıları kilitledikten sonra, kilitleme tuşuna 3-5 saniye basılı tutun açık camlar kapanacaktır. Buna global kapama adı verilmektedir. Aynı işlemi, kilidi açtıktan sonra da yapabilirsiniz. Kilidi açtıktan sonra açma tuşuna 3-5 saniye basılı tutun. 4 camın tümü açılacaktır. Buda global açmadır. Ancak kapama tüm ghia'larda olmasına rağmen açma işlemi makyaj öncesi focuslarda bulunmamaktadır Bu özelliği 2010 Focus Collection için uygulayabilirmiyiz...Deneyen ve başarılı olan arkadaşlarımız varsa cevap yazarlarsa sevinirim... Yorum bağlantısı
Özcan Verimli 24 Eylül 2011 Paylaş 24 Eylül 2011 Var, ani frende dörtlüler yanıyor... Bu özellik devre dışı bırakılıyor mu yoksa sürekli aktif midir? Yada tersten sorayım, aktif duruma getirmek için birşey yapılması gerekiyor mu? Yorum bağlantısı
Serkan Toker 24 Eylül 2011 Paylaş 24 Eylül 2011 FOCUS GİZLİ KALMIŞ ÖZELLİKLER (ozyurek.org 'dan alıntı)Kapıların otomatik Kilitlenmesi Araca binilip kapılar kapatılır, Kontak anahtarı tüm kontrol ışıkları yanana kadar çevrilir, motor çalıştırılmaz!, Kapı kilit düğmesinden üç defa üst üste kilitleme uygulanır, kapa-aç-kapa-aç-kapa-aç.. Kontak anahtarı çevrilerek kapatma konumuna getirilir. Kilitten aynı işlem tekrarlanır: Kapa-aç-kapa-aç-kapa-aç. Kontak anahtarı tekrar ışıkların yandığı konuma getirilir, kısa bir düdük sesi duyulur (bunu duymazsanız olmayacak demektir), Kilitten aynı işlem tekrar edilir: Kapa-aç-kapa-aç-kapa-aç. Uzun bir düdük sesi duyulur, programlama tamamlanmıştır. Başarılı olmuşsa yaklaşık 10 km/saat hızda kapılar otomatik kilitlenecektir, içeriden manuel olarak açılırsa, söz gelimi yolcu indirme-bindirme, yeniden hareketinizde otomatik kilitleme olmayacaktır. Camların otomatik kapanması ve açılması Anahtar üzerindeki buton ile kapıları kilitledikten sonra, kilitleme tuşuna 3-5 saniye basılı tutun açık camlar kapanacaktır. Buna global kapama adı verilmektedir. Aynı işlemi, kilidi açtıktan sonra da yapabilirsiniz. Kilidi açtıktan sonra açma tuşuna 3-5 saniye basılı tutun. 4 camın tümü açılacaktır. Buda global açmadır. Ancak kapama tüm ghia'larda olmasına rağmen açma işlemi makyaj öncesi focuslarda bulunmamaktadır Bu özelliği 2010 Focus Collection için uygulayabilirmiyiz...Deneyen ve başarılı olan arkadaşlarımız varsa cevap yazarlarsa sevinirim... Hangisini, eğer camları soruyorsanız olması lazım zaten...Eğer camlar tek dokunuşta kapanıyorsa global açma kapama özelliği de olmalı.. Bu özellik devre dışı bırakılıyor mu yoksa sürekli aktif midir? Yada tersten sorayım, aktif duruma getirmek için birşey yapılması gerekiyor mu? Ben aktif etmek için bir şey yapmadım, dediğim gibi tesadüf öğrendim...Sizin aracın donanım seviyesi nedir ? Yorum bağlantısı
Özcan Verimli 24 Eylül 2011 Paylaş 24 Eylül 2011 Hangisini, eğer camları soruyorsanız olması lazım zaten...Eğer camlar tek dokunuşta kapanıyorsa global açma kapama özelliği de olmalı..Ben aktif etmek için bir şey yapmadım, dediğim gibi tesadüf öğrendim...Sizin aracın donanım seviyesi nedir ? Araç titanyum, hem bu özellik hemde geçenlerde öğrendiğim araçta hız/devir arttıkça teyp sesininde artması ilgimi çekti. Bizim araçlarda da vardır diye ümit ediyorum bakalım biraz araştırma yaparsam öğrenirim sanırım. Yorum bağlantısı
Serkan Toker 24 Eylül 2011 Paylaş 24 Eylül 2011 Devre dışı bırakma olacağını sanmıyorum, sonuçta belki de önemli bir güvenlik özelliği...Ne işe yarar bizim trafikte bilmem...Çünkü bizde 4 lü flaşör mecburen parkettim, az sonra geleceğim manasına geliyor...Arkadan gelen bu buraya park edecek diye yandan geçmeye çalışırken kazaya dördüncü olabilir diye düşünüyorum... Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 24 Eylül 2011 Paylaş 24 Eylül 2011 FOCUS GİZLİ KALMIŞ ÖZELLİKLER (ozyurek.org 'dan alıntı)Kapıların otomatik Kilitlenmesi Araca binilip kapılar kapatılır, Kontak anahtarı tüm kontrol ışıkları yanana kadar çevrilir, motor çalıştırılmaz!, Kapı kilit düğmesinden üç defa üst üste kilitleme uygulanır, kapa-aç-kapa-aç-kapa-aç.. Kontak anahtarı çevrilerek kapatma konumuna getirilir. Kilitten aynı işlem tekrarlanır: Kapa-aç-kapa-aç-kapa-aç. Kontak anahtarı tekrar ışıkların yandığı konuma getirilir, kısa bir düdük sesi duyulur (bunu duymazsanız olmayacak demektir), Kilitten aynı işlem tekrar edilir: Kapa-aç-kapa-aç-kapa-aç. Uzun bir düdük sesi duyulur, programlama tamamlanmıştır. Başarılı olmuşsa yaklaşık 10 km/saat hızda kapılar otomatik kilitlenecektir, içeriden manuel olarak açılırsa, söz gelimi yolcu indirme-bindirme, yeniden hareketinizde otomatik kilitleme olmayacaktır. Camların otomatik kapanması ve açılması Anahtar üzerindeki buton ile kapıları kilitledikten sonra, kilitleme tuşuna 3-5 saniye basılı tutun açık camlar kapanacaktır. Buna global kapama adı verilmektedir. Aynı işlemi, kilidi açtıktan sonra da yapabilirsiniz. Kilidi açtıktan sonra açma tuşuna 3-5 saniye basılı tutun. 4 camın tümü açılacaktır. Buda global açmadır. Ancak kapama tüm ghia'larda olmasına rağmen açma işlemi makyaj öncesi focuslarda bulunmamaktadır Bu özelliği 2010 Focus Collection için uygulayabilirmiyiz...Deneyen ve başarılı olan arkadaşlarımız varsa cevap yazarlarsa sevinirim... Kapıların kilitlenmesini yapamazsınız... 2 kasadan sonra iptal edildi bu özellikler... Yorum bağlantısı
Fatih Ada 24 Eylül 2011 Paylaş 24 Eylül 2011 bu arada ortalama yakıt göstergesinde menü tuşuna basılı tutulduğunda sıfırlayıp anlık yakıt göstergesi olarak gösteriyor Yorum bağlantısı
Özcan Verimli 24 Eylül 2011 Paylaş 24 Eylül 2011 Devre dışı bırakma olacağını sanmıyorum, sonuçta belki de önemli bir güvenlik özelliği...Ne işe yarar bizim trafikte bilmem...Çünkü bizde 4 lü flaşör mecburen parkettim, az sonra geleceğim manasına geliyor...Arkadan gelen bu buraya park edecek diye yandan geçmeye çalışırken kazaya dördüncü olabilir diye düşünüyorum... ''Sağ farım yanmıyor ama bakma öyle motosiklet değiliz'' manası da var aklıma gelen:) Yorum bağlantısı
Serkan Toker 24 Eylül 2011 Paylaş 24 Eylül 2011 Sisli havalarda sis farı özelliği de var, unutmayalım bunu... 2 Yorum bağlantısı
Özcan Verimli 24 Eylül 2011 Paylaş 24 Eylül 2011 Sisli havalarda sis farı özelliği de var, unutmayalım bunu... Evet ya önemli fonksiyonlarından Lisedeyim okul dönüşü servisteyiz , o yaşlardaki bir çok erkek gibi bende şöförü, hareketlerini, trafiği, hız göstergesini izliyorum çaktırmadan:)) kaptan düz yolda dörtlüleri yaktı, kavşağa girdik, kavşağı geçtik - çıkınca dayanamadım sordum neden dörtlüleri yaktığını; - Sağa dönersin sağ sinyal, sola dönersin sol, ee ben kavşakta düz gidicem nasıl işaret vermeliyim, tabi ki dörtlülerle değil mi? demişti:)) O gün bugündür hep aklıma gelir, hiç araştırmadım fakat doğruluğunu hep düşünmüşümdür:)) Yorum bağlantısı
Özcan Verimli 22 Ekim 2011 Paylaş 22 Ekim 2011 Devre dışı bırakma olacağını sanmıyorum, sonuçta belki de önemli bir güvenlik özelliği...Ne işe yarar bizim trafikte bilmem...Çünkü bizde 4 lü flaşör mecburen parkettim, az sonra geleceğim manasına geliyor...Arkadan gelen bu buraya park edecek diye yandan geçmeye çalışırken kazaya dördüncü olabilir diye düşünüyorum... Devredeymiş Yorum bağlantısı
Ali Eren 23 Aralık 2011 Yazar Paylaş 23 Aralık 2011 15.dk önce Yasin aradı arabalarım yanına indik. Yeni özellikler keşfetmiş bizim Focus 2,5'larda. Bellki bilenler vardır ama biz daha yeni öğrendik. Birazdan paylaşır. Yorum bağlantısı
Recommended Posts