İçeriğe Yönlendir

Kavrama Sorunu


Övün Bağcı

Recommended Posts

Övün Bağcı

İyi günler arkadaşlar

aracımda dün bir arıza fark ettim 2009 model 1.6 102 hp 7 ileri dsg şanzımana sahip Audi a3

araç kalkış yaparken ve hafif rampalarda 1. Vitesten 2. Vitese geçerken titreme yapıyor

bunu araç şehir içi trafiğinde biraz kullandıktan sonra hissettiriyor

forum sitelerimden yaptıgım araştırmada bir çok arkadaşım aynı problemi yaşıyor ve sebebi dsg şanzıman kavraması olarak belirtiyor sizleri bu konuda bi bilgisi varsa ve benimle paylaşırsa çok sevinirim 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Kavrama değişim istiyor muhtemelen. Sonuçta bir debriyaj balatası mevcut içinde.

Yorum bağlantısı
Övün Bağcı

Araç henüz 50.000 de lpg yok

yani sormak istediğim aracın neden rampada ve şehir içinde gezdikten sonra 1. Vitesten 2. Vitese geçerken titreme yaptığı 

forumlarda kavrama sorunu diyor herkes net bir bilgisi olan varmı arızanın sebebini netleştirelim

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Sebebi; belki üretim hatası, belki kullanım hatası onu bilemeyiz ancak, kavrama sorunu gibi görünüyor. muhtemelen de ısındıktan sonra fark ediyorsunuz. 

 

  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Aracın km farketmiyor.Bizde 60 bindeki aracın şanzımanını revizyona verdik.Kullanıcı hatası veya üretim hatası.

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Araç henüz 50.000 de lpg yok
yani sormak istediğim aracın neden rampada ve şehir içinde gezdikten sonra 1. Vitesten 2. Vitese geçerken titreme yaptığı 
forumlarda kavrama sorunu diyor herkes net bir bilgisi olan varmı arızanın sebebini netleştirelim
Ayni motor ile 20 binde degisen var kavrama. Dsg km ye bakmiyor.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
50 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Sebebi; belki üretim hatası, belki kullanım hatası onu bilemeyiz ancak, kavrama sorunu gibi görünüyor. muhtemelen de ısındıktan sonra fark ediyorsunuz. 

 

  

Tamamen robotik yapı. Tüketici yük çekmedi ise dış kaynaklı hasar vermek imkansız gibi

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
7 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

Tamamen robotik yapı. Tüketici yük çekmedi ise dış kaynaklı hasar vermek imkansız gibi

 

İstesen 2000 km de bozamaz mısın ? Dsg'yi geç.. Benimkini bozamaz mısın ?

Ben bozarım :)

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
4 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

İstesen 2000 km de bozamaz mısın ? Dsg'yi geç.. Benimkini bozamaz mısın ?

Ben bozarım :)

 

 

 

10-15 cm çapında, yaklaşık bir metre kadar tamamen metal ve mekanik bir malzemeyi kırıyor adam... abi sende valla alemsin... :fiuw:

 

13 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

Tamamen robotik yapı. Tüketici yük çekmedi ise dış kaynaklı hasar vermek imkansız gibi

 

DSG konusundaki çekincelerim biraz daha arttı...:blush:

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Osman Ünal

Sevise gösterin adaptasyon ile çözülebilir.

19 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

Tamamen robotik yapı. Tüketici yük çekmedi ise dış kaynaklı hasar vermek imkansız gibi

 

Benim kullandığım trafikte istersem 2.000 km ye gelmeden bozarım diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
 
İstesen 2000 km de bozamaz mısın ? Dsg'yi geç.. Benimkini bozamaz mısın ?
Ben bozarım [emoji4]
 
 
Türbinli şanzuman. Yolu geç dağa taşa vur. Lastik erir ona bişey olmaz. Her viteste baypass var. Dsg de karayolunu bırak arazide bile çalışan sistem. Dış kaynaktan bozulsa bir tane vw çamurdan çıkamaz.
 
DSG konusundaki çekincelerim biraz daha arttı...:blush:
Yarım debriyaj modunda kalsın 100 km sonra eller havaya.
Sevise gösterin adaptasyon ile çözülebilir.
 
Benim kullandığım trafikte istersem 2.000 km ye gelmeden bozarım diye düşünüyorum.
Debriyaja hüküm edilmediği sürece anca servo motoru yakarsın habire vites değişimi yaparak ki zaten devir bandı belli viteslerin.
Yorum bağlantısı
Emre Öğüt
48 dakika önce, Osman Ünal yazdı:

Sevise gösterin adaptasyon ile çözülebilir.

 

Benim kullandığım trafikte istersem 2.000 km ye gelmeden bozarım diye düşünüyorum.

DSG nin nasıl kullanılması gerektiğini kısaca özetleyebilirmiyiz :) 

sıkışık trafikte Sporta alıyorum ilk defa otomatik bir aracım var ve biraz yabancısıyım:)

Yorum bağlantısı
Övün Bağcı

Teşekkür ediyorum arkadaşlar peki bu kavramanın servisteki değişim maliyeti nedir ve benim aracımın şimdiye kadar bütün bakımları serviste yapılmış ben alalı 10 gün oluyor bu arızayı iyi niyet garantisine sokma durumumuz varmı diğer forumlarda bahsediliyor bu konudan

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
11 dakika önce, Emre Öğüt yazdı:

DSG nin nasıl kullanılması gerektiğini kısaca özetleyebilirmiyiz :) 

sıkışık trafikte Sporta alıyorum ilk defa otomatik bir aracım var ve biraz yabancısıyım:)

Gıdım gıdım ilerlemeyin. Durdugunuzda frene basın. Yokuş dur kalklarında kalkınca yürüyün ya da yürümeyin.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Osman Ünal

 

13 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

Debriyaja hüküm edilmediği sürece anca servo motoru yakarsın habire vites değişimi yaparak ki zaten devir bandı belli viteslerin.

Servet, bu şanzuman sıkışık trafikte sürekli vites değişimi yapmıyor, yaptığı iş 2. vitese geçip sürekli yarım debriyajda gidiyor bu da 2-4-6. vites kavramasını bitiriyor problemi bu.

Benim bozarım dediğim kısmı da bu, ondan sonra da titreme başlayınca bu şanzuman dayanıksız diyorum. Diğer kısımlarını istesem de bozamam zaten, ha ayrıca birde şu var otomatik pozisyonda iken 3. viteste usul usul giderken birden dip gaz yapıp pedal altındaki butona da basarsam, 1. vitese geçiyor sevimsiz bir vuruntu oluşuyor sürekli bu şekilde kullanılırsa muhtemelen o da zarar verecektir.

 

20 dakika önce, Övün Bağcı yazdı:

Teşekkür ediyorum arkadaşlar peki bu kavramanın servisteki değişim maliyeti nedir ve benim aracımın şimdiye kadar bütün bakımları serviste yapılmış ben alalı 10 gün oluyor bu arızayı iyi niyet garantisine sokma durumumuz varmı diğer forumlarda bahsediliyor bu konudan

Araç sürekli servis bakımlıysa başka yerde çare aramayın en kötü sadece işçiliği ödersiniz. Kavrama piyasada 1500-1750 civarı +işçilik verilir, önce servis ziyareti yapın vag servisleri genellikle müşteri memnuniyetini ön planda tutuyorlar.

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Osman Ünal
25 dakika önce, Emre Öğüt yazdı:

DSG nin nasıl kullanılması gerektiğini kısaca özetleyebilirmiyiz :) 

sıkışık trafikte Sporta alıyorum ilk defa otomatik bir aracım var ve biraz yabancısıyım:)

Sıkışık trafikte sport ta kullansanız fark etmiyor hangi modda olursa olsun hemen 2. vitese geçip yarım debriyaj ile yürüyor, sıkışık trafikte en temizi manuel modda kullanmak vites yükseltmeleri kendiniz yapacaksınız düşürmeleri ona bırakacaksınız, ayağınızı fren pedalında tutup hafifçe dokunup aracın bu şekilde yürümesine müsade etmeyeceksiniz bu durumda sürekli yarım debriyajla yürüyor. yaklaşık 10 senedir tamamı İst. şehir içinde dsg yi bu şekilde kullandım, henüz bozulan şanzumanım olmadı. (son aracım hariç diğerlerinin tamamı kiralık araçlardı)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

 

Yukardaki mesajlardaki arkadaşlarımın söylediklerine ilave olarak.

 

Patinajsız kalkın.

Sıkışık trafikte S yada M modda kullanın.

Durmuşsanız, durun. Ayağınız frende olsun veya aracınızda varsa autohold aktif olsun.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Osman Ünal

Şunu da ekleyeyim, yeni modellerde autohold var bunu mutlaka kullanın araç durduğunda devreye giriyor fren pedalını bırakıyorsunuz tekrar gaza dokunana kadar kavrayıp yürümüyor.

Autohold devrede olmaz ise frene basılı beklerken istemsizce fren pedalını az bir şey gevşettiğinizde kavrama başlıyor, o sırada müzik dinliyor olabilirsiniz, yanınızdaki ile sohbet ediyor olabilirsiniz farkına varmıyorsunuz devir biraz yükselip bekleme anında sürekli kavramada kalıyorsunuz.

8 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Yukardaki mesajlardaki arkadaşlarımın söylediklerine ilave olarak.

 

Patinajsız kalkın.

Sıkışık trafikte S yada M modda kullanın.

Durmuşsanız, durun. Ayağınız frende olsun veya aracınızda varsa autohold aktif olsun.

 

Emmi S modda aldatıcı oluyor genelde, sıkışık trafikte S modda da olsan yarım debriyaj yürüyor. Diğerlerine +1

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Yarım debriyaj ile gidiyorum, ayağım gazda değil, rölanti devrinde. Aradan üç beş saniye sonra akıcı trafik ile ayağımı debriyajdan çekiyorum ve yine rölanti deviri ile. Trafik hop durdu, ayağım  debriyajda. Trafik yine gıdım gıdım yürüyor. 1. vitese aldım aracı ayağım yarım debriyajda ve yürüyorum rölanti devirinde. Az biraz hızlandım ve hemen 2. vites. Ve yine rölanti devirinde veya usulca ayak gazda. İstanbul eşrafı bunu zaten her Allahın günü yapıyor. Bu şekilde totalde kaç kç gittiğimi bilmiyorum İstanbul içinde veya başka yoğun trafikte. Aracım 250.k'da. 100 veya 110.k civarında balata uzun yolda aşırı yükten yanınca değişti. Dsg bir kaç vw kullandım. Benim yaptığımı taklit ediyor ve bu şekilde 5-10.'ka da balata bitirmez. Bitirecek olsa Trafik'te gerçekten hatırı sayılır Dsg araç var. Alayı çekici sırtında gezer.

Atlanılan olay ''Metro turizm araçları çok kaza yapıyor'' ile aynı aslında. Araç sayısı o kadar fazla ki artık kime sorsan millet bagajda dsg ile geziyor sanırsın. Teknolojisi kötü değil, tanıtımı kötü. Aynı cvt veya asm gibi. Millet Türbinli şanzuman gibi kullanıyor, oysa ki amca koymuş manuel kontrol. Bu yüzden diyorum bozamazsınız diye.

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
9 dakika önce, Osman Ünal yazdı:

Emmi S modda aldatıcı oluyor genelde, sıkışık trafikte S modda da olsan yarım debriyaj yürüyor. Diğerlerine +1

 

Mantığımdaki amaç, sadece 2 ye almasını geciktirmek abi. Sürekli 1-2-1-2 yapıp ısınmasını önlemek. Tabi yarım debriyaj yürümesine engel değil. 

 

8 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

Atlanılan olay ''Metro turizm araçları çok kaza yapıyor'' ile aynı aslında. 

 

Tamamen doğru bir tespit, Bizim otoparkın bile yarısı dsg.

Ali ile sohbet ettik bugün. Eski üyelerimizden Onur aracını satacaktı, aracı golf manuel, Değerlendirirsen al dedim Ali'ye.  Ben almam dedi, İstanbul'da manuel araç satmak çok zor artık, otomatik olsa, alırdım dedi.  

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

O zaman katlanacaklar. Baskı balata değişimi rutin olarak bakmak lazım aslında.

 

passat da manuel.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Osman Ünal
(düzenlendi)
20 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

Yarım debriyaj ile gidiyorum, ayağım gazda değil, rölanti devrinde. Aradan üç beş saniye sonra akıcı trafik ile ayağımı debriyajdan çekiyorum ve yine rölanti deviri ile. Trafik hop durdu, ayağım  debriyajda. Trafik yine gıdım gıdım yürüyor. 1. vitese aldım aracı ayağım yarım debriyajda ve yürüyorum rölanti devirinde. Az biraz hızlandım ve hemen 2. vites. Ve yine rölanti devirinde veya usulca ayak gazda. İstanbul eşrafı bunu zaten her Allahın günü yapıyor. Bu şekilde totalde kaç kç gittiğimi bilmiyorum İstanbul içinde veya başka yoğun trafikte. Aracım 250.k'da. 100 veya 110.k civarında balata uzun yolda aşırı yükten yanınca değişti. Dsg bir kaç vw kullandım. Benim yaptığımı taklit ediyor ve bu şekilde 5-10.'ka da balata bitirmez. Bitirecek olsa Trafik'te gerçekten hatırı sayılır Dsg araç var. Alayı çekici sırtında gezer.

Atlanılan olay ''Metro turizm araçları çok kaza yapıyor'' ile aynı aslında. Araç sayısı o kadar fazla ki artık kime sorsan millet bagajda dsg ile geziyor sanırsın. Teknolojisi kötü değil, tanıtımı kötü. Aynı cvt veya asm gibi. Millet Türbinli şanzuman gibi kullanıyor, oysa ki amca koymuş manuel kontrol. Bu yüzden diyorum bozamazsınız diye.

Servet, aynen senin tarif ettiğin olay fakat dsg şurada ayrılıyor, sen 1. vites yarım debriyaj 3-5 saniye gidiyorsun ondan sonra debriyajı bırakıp rolanti devrinde ilerlemeye başlıyorsun bu döngü sürekli bu şekilde devam ediyor, dsg ise tekerler biraz döndükten sonra hele düz yolsa hemen 2. vitese geçip sürekli yarım debriyaj gidiyor, ne kadar yavaşlarsan yavaşla tekrar 1. vitese geçmiyor 2. vites yarım debriyajla yürümeye çalışıyor. Çoğu insan bu durumun farkında değil bu şartlarda çalışan kavramanın yine de çok iyi dayandığını düşünüyorum.

 

Edit: Tam durmadan veya gaza yüksek oranda basmadan tekrar 1. vitese geçmiyor.

Manuel modda kullanınca aynen senin yaptıklarını yapıyor, tam durmadan 2. vitesten 1. vitese kendisi geçiyor trafiğin durumuna göre 2. vitese geçmeyi sen kontrol ediyorsun.

tarihinde Osman Ünal tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Osman Ünal

Ayrıca bu konuştuğumuz olayların hiç biri dsg nin arızalanıp yolda bırakması değil, yaşanan problem 2. viteste titremenin başlaması, rahatsız olmayan binlece km bu şekilde kullanır.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...