Mehmet Ozyurek 19 Eylül 2017 Paylaş 19 Eylül 2017 Tork konvertörü, Hareketi sıvı aracılığıyla aktaran bir kavramadır. Kullanılan sıvı atf sıvısıdır. İlk kalkışta hareketin kademeli olarak şanzımana iletilmesini sağlar. Bu durumda basınçlı yağ pompadan türbine çarptırılır; hareket de pompadan türbine sıvı aracılığıyla iletilir. Türbin, şanzımanın giriş miline bağlıdır. Ayrıca konvertör ilk kalkışta tork miktarını da arttırır böylece ayak gaz pedalından çekildiğinde araç yavaş yavaş hareket etmeye başlar. Bu durum ayrıca yokuşta aracın geri kaçmasını da önler. Tam otomatik ve Cvt şanzımanda kavrama olarak tork konvertörü kullanılır. Tork konvertörü bir sıvı kavrama olduğundan, motordan gelen devir sayısı ile şanzımana aktarılan devir sayısı arasında kaçırmadan kaynaklanan kayıp olmaması için, tork konvertörülerinde lock up (tork konvertörü kilit sistemi) kullanılır. Böylece araç kalkış yaptıktan sonra, tork konvertörü motordan gelen hareketi aynen kayıpsız bir şekilde aktarır. Bu durumda hareket konvertör gövdesinden direkt olarak türbine ve giriş miline aktarılır. Bu kayıpsız aktarım, yakıt ekonomisi sağlar. 9 3 Yorum bağlantısı
Önder Özcan 22 Eylül 2017 Paylaş 22 Eylül 2017 Yakit ekonomisi mi saglar? Ee, surekli soylemiyor muyuz, klasik otomatiklerde (tork konvertorlu) guc kaybi ve tuketim nispeten fazladir diye? Son kisim sadece cvt ile mi ilgili acaba. Yorum bağlantısı
Serkan Toker 22 Eylül 2017 Paylaş 22 Eylül 2017 2 saat önce, Önder Özcan yazdı: Yakit ekonomisi mi saglar? Ee, surekli soylemiyor muyuz, klasik otomatiklerde (tork konvertorlu) guc kaybi ve tuketim nispeten fazladir diye? Son kisim sadece cvt ile mi ilgili acaba. Kalkış ve vites değişimleri önemli abi, şehiriçi tüketimin fazla olması bu yüzden. Yoksa ben mesela 4.8 ortalama tutturabildim jatko ile Ankara-Muğla arası, gece yolculuğunda.. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 22 Eylül 2017 Yazar Paylaş 22 Eylül 2017 3 saat önce, Önder Özcan yazdı: Yakit ekonomisi mi saglar? Ee, surekli soylemiyor muyuz, klasik otomatiklerde (tork konvertorlu) guc kaybi ve tuketim nispeten fazladir diye? Son kisim sadece cvt ile mi ilgili acaba. Lock Up sistemi uzun yolda ekonomi sağlıyor. Yani, tork konvertörünün kaybı ortadan kalkıyor. Yorum bağlantısı
Önder Özcan 22 Eylül 2017 Paylaş 22 Eylül 2017 Sadece uzunyol düşünürsek tamam. Ben de mesela hep kendimce, sürekli şehiriçi düşünüyorum. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 22 Eylül 2017 Yazar Paylaş 22 Eylül 2017 Bir saat önce, Önder Özcan yazdı: Sadece uzunyol düşünürsek tamam. Ben de mesela hep kendimce, sürekli şehiriçi düşünüyorum. "Çift kavrama candır" diyeceksin o zaman 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 22 Eylül 2017 Paylaş 22 Eylül 2017 elektrik motoru en babası.. diğer durumlarda tork konvertörü ve cvt Yorum bağlantısı
Recommended Posts