Mehmet Ozyurek 19 Eylül 2017 Paylaş 19 Eylül 2017 Cvt Şanzıman; Hızı kademelendirmek için dişli kullanılmayan tek şanzıman tipidir. Dişliler yerine iki adet metal koni ve hareketi aktaran çelik yapılı bir kayış bulunmaktadır. Bu kayış iç içe geçmiş çoklu çelik şeritlerin üzerine dizilmiş yüzlerce çelik baklalardan (elemanlar) oluşur. Şanzımanın çalışması Elektrohidrolik beyin tarafından kontrol edilir, Elektrohidrolik ünite (beyin); yağ akış kanallarının açılıp kapanmasını sağlayan elektrohidrolik valfler (selenoid valfler), çek valfler, basınç kontrol valfleri ve vites koluna bağlı (P-R-N-D) çalışan sürgülü hidrolik valflerden oluşur. Yağ kanalları ve valflerden oluşan hidrolik kumanda ünitesi, cvt şanzımanın tüm hidrolik mekanizmalarının çalışmasını sağlar. Kavrama bulunmaz, hareket aktarımı tork konvertörü ile yapılmaktadır. Cvt, Sürekli değişken şanzıman demektir. Koniler hıza göre açılıp kapanarak hızı çok farklı oranlarda kademelendirebilmekte, dişlilerle yapılan işi, çok daha pürüzsüzce yapabilmektedir. İlk önce motorsiklerde kullanılmış ve artan memnuyete göre otomobillere uyarlanmıştır. Diğer şanzımanlara kıyasla, Daha konforludur, Daha sarsıntısızdır, Özellikle şehir içinde daha az tüketime sahiptir. Diğer otomatik şanzımanlara göre Daha az parçaya sahiptir, Daha hafiftir. Hızlanmalarda daha uğultuludur. Ford Focus2 ve Cmax1 dizellerde kullanılmıştır. Honda ve Subaru da kullanılmıştır. Multitronik adı ile 2016 yılına kadar audilerde kullanılmıştır. 4 2 2 Yorum bağlantısı
Selim Kaya 19 Eylül 2017 Paylaş 19 Eylül 2017 Çok fazla "beğenilmemesinin" nedeni sabit devirde değişen hızlar sanırım. Aslında yakıt ekonomisi için makul şartlarda daha ideal gibi. Uzun yolda devir değişmeden hız artması kulağa hoş geliyor. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 19 Eylül 2017 Paylaş 19 Eylül 2017 her aşırı beslemeli motorda olması gereken bir teknik. max torku devamlı pedalda hissetmek Yorum bağlantısı
Recommended Posts