Mehmet Ozyurek 19 Eylül 2017 Paylaş 19 Eylül 2017 Otomatik şanzıman, motor devri ve aracın hızına uygun vitesin otomatik olarak seçilmesini sağlayan mekanizmadır. Tam otomatik ve yarı otomatik şeklinde çeşitleri bulunmaktadır. Yarı Otomatik Şanzıman; Aslında kısmen manuel şanzımandır, debriyaja basma işini ve vites geçişlerini robot veya robotlar yapar. Gösterdiği gelişmeler ile günümüzde çok yaygınlaşmıştır. Tek kavramalı ve iki kavramalı çeşitleri vardır. Tek kavramalı olanlarda aynı manueldeki gibi baskı balata vardır ve debriyaja robot basıp, vitesi robot değiştirir. Genelde konforsuzdur, vites geçişleri sarsıntılıdır, elektronik destekleyicileri yoksa geri kaçırma yapar. tam otomatiğe nazaran tüketimi düşüktür. Çift kavramaları olanlar daha yaygındır, tek kavrama olanlara nazaran daha seri, daha konforlu daha başarılıdır. Çift kavramalılar da aslında manuel şanzımanın otomatikleştirilmiş halidir. Dsg, Powershift gibi çift kavramalı yarı otomatikler aslında iki tane yan yana konumlanmış manule şanzımandan oluşmaktadır. Bir taraf 1-3-5 vitesler için diğer taraflar 2-4-6 için konumlanmıştır. Vites sayıları artabilir. Tek kavramalı yarı otomatik şanzımana örnek Toyota MMT Ford Asm Fiat = Dualogic Renault = Quickshift Opel = Easytronic Bazı çift kavramalı yarı otomatik şanzımanlar. Renault = Edc Ford = Powershift Vw, skoda, Seat = Dsg Audi = Stronik Citroen = Mcp Kia = Dct Yarı otomatik şanzımanlar, tam otomatik şanzımanlara göre, Daha az yakıt tüketimine sahiptir Daha seridir. Güç tork kaybı daha azdır. Daha çok arıza yapabilirler. Çift kavramalı otomatik şanzımanlar, tek kavramalı olanlara göre, Daha seridir, Daha konforludur, Daha az tüketime sahiptir, Daha kararlıdır. Tek kavramalı otomatik şanzıman Çift kavramalı otomatik şanzıman Bakınız : Tam Otomatik Şanzıman 6 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 19 Eylül 2017 Paylaş 19 Eylül 2017 Keşke terminolojiye girerken bunlara otomatik debriyaj dense idi. 3 Yorum bağlantısı
Recommended Posts