Mehmet Ozyurek 18 Eylül 2017 Paylaş 18 Eylül 2017 Otomatik şanzıman, motor devri ve aracın hızına uygun vitesin otomatik olarak seçilmesini sağlayan mekanizmadır. Tam otomatik ve yarı otomatik şeklinde çeşitleri bulunmaktadır. Tam Otomatik Şanzıman; Vites geçişlerinde motor ve şanzıman arasındaki bağlatıyı boşa çıkaracak herhangi bir kavrama olmayan, bunun yerine yağ basıncı ile çalışan tork konvertörünün bulunduğu şanzımanlardır. Tiptronik modelleri olabileceği gibi, Maksimum hangi vitese kadar kullanılabileceğinin seçildiği modelleri de bulunmaktadır. Bazı tam otomatiklerde direksiyondan vites değiştirmeye izin veren ve halk arasında F1 vites tabir edilen kontrol sistemi de yer alabilmektedir. Tam otomatik şanzımanlar, yarı otomatik şanzımanlara göre, Daha az bakımlı veya bakımsızdır. Geri kaçırma yapmaz Daha az elektronik içerir bu sayede daha az arıza yapar. Vites geçişleri daha sarsıntısız ve daha konforludur. Daha fazla güç ve tork kaybına sebep olur Daha fazla tüketime sebep olur. Bir örnek vermek gerekirse.. Aşağıdaki resim, Mondeo mk3 araca aittir, tam otomatiktir. manuel mod sistemine sahiptir. direksiyondaki tuşlar vasıtasıyla vites değişimine de izin vermektedir. Bakınız : Yarı Otomatik Şanzıman 8 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 19 Eylül 2017 Yazar Paylaş 19 Eylül 2017 12 saat önce, Çağlar Bayur yazdı: Yarı otomatik denenler hangisi ? Burada 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts