Mustafa Erkan 17 Eylül 2017 Paylaş 17 Eylül 2017 (düzenlendi) Aracım ile şehiriçinde düşük bir süratle ilerlerken çalan telefona cevap verdim. Telefon görüşmem 30 sn kadar sürdü . telefonumu kapattigimda ekranda aniden kirmizi ünlem işareti belirdi ve hız azaltıldı yazısı belirdi. Trafikte olduğum icin duramadım ve 1 km kadar gittikten sonra kırmızı ışık ta durdum. Kontagi kapatıp açtım ve araç sorunsuz çalıştı. Test menüsünde dtc d900 hata kodu veriyor. İnternette baktim non specific communication failure gibi şeyler yaziyor. Ilk calismada yapsa akuden diyecem ama hareket halinde yapti. Birde 500 km once triger (aparat ile) serviste degisti. Çekişte bir sorunum yok. Başina böyle bir şey gelen varmı acaba. Araç focus 1.6 ti vct (aracta gaz yok. ) 17 Eylül 2017 tarihinde Mustafa Erkan tarafından düzenlendi imla kuralları Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan 17 Eylül 2017 Yazar Paylaş 17 Eylül 2017 Arkadaslar az once aracimi calistirmak istedigimde motor arizasi yazisi. Ucgen isareti ve d900 e ilave olarak e510 arizasi vermeye basladi. Turuncu motor ariza isareti hic sonmuyor. Motorun calisma sesinde bir degisiklik yok. Genlesme kabi dolu. Klima faal . cekis normal. Arizaninin buyumemesi icin aracimi is yerime birakip eve dolmusla donuyorum. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 17 Eylül 2017 Paylaş 17 Eylül 2017 öncelikle akü ve şarjı ölçrtürün, kodu da göstergeden okudunuz, obd den arıza kodu bakılması gerekecek Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan 17 Eylül 2017 Yazar Paylaş 17 Eylül 2017 Akuden pek suphelenmiyorum ama ihtimaller dahilinde. E 510 icin bir yerde anahtar arzasi demiş. Yarin yedek anahtarimla deniyecegim birde servise gosterelim. Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 17 Eylül 2017 Paylaş 17 Eylül 2017 Geçen. Hafta başıma gelen gösterge arızası olabilir sizinki de. Araç çalışırken gösterge panelini elinizle çekiştirip bakın bakalım hız azaltıldı falan yazacak mı. Bende de birkaç ay önce anlık olarak yazdı, geçen hafta yolda bıraktı. Aynı kodlar bende de çıktı, gerçi hala var ama arıza ışığı yanmıyor benim şuan. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan 17 Eylül 2017 Yazar Paylaş 17 Eylül 2017 Ahmet bey gösterge paneline bakmak aklıma gelmedi yarın deneyeceğim. Acaba servise götürüp aracı gösterdinizmi ? Bir de akünüz kaç yaşında ? Açıkçası ben aküden, gevşek bir sigortadan veya bir sensör arızasından şüpheleniyorum. Yorum bağlantısı
Emrah Altun 17 Eylül 2017 Paylaş 17 Eylül 2017 Akünüzü en son ne zaman değiştirdiniz? Test menüsünden akü voltaj değerlerine de bakın. Akü gibi görünüyor. Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 18 Eylül 2017 Paylaş 18 Eylül 2017 2013 de 102 binde aldım eski sahibi yeni değişti demişti. 155 binde şuan, marşda sıkıntı yok, test menüsünde 12 küsur volt olarak görünüyor ama ömrü bitime yakındır benim akünün Mustafa Erkan yazdı: Ahmet bey gösterge paneline bakmak aklıma gelmedi yarın deneyeceğim. Acaba servise götürüp aracı gösterdinizmi ? Bir de akünüz kaç yaşında ? Açıkçası ben aküden, gevşek bir sigortadan veya bir sensör arızasından şüpheleniyorum.Servis 2000-3000 gibi fiyatlar çıkarıyormus diye okudum gitmedim, kendim gösterge panelini açıp lehimlerini tazeledim sıkıntı kalmadı.2013 de 102 binde aldım eski sahibi yeni değişti demişti. 155 binde şuan, marşda sıkıntı yok, test menüsünde 12 küsur volt olarak görünüyor ama ömrü bitime yakındır benim akünün Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan 18 Eylül 2017 Yazar Paylaş 18 Eylül 2017 Ahmet bey şimdi servisten döndüm. Araç Bursa Sönmez Koç Servisinde detaylı olarak incelendi. Akü % 50 çıktı ancak hareket halinde arıza meydana geldiği için ustalar ona ihtimal vermiyor. Şarj 14.3 onada güzel dediler. Bilgisayara bağlanıp hata kodları tek tek değerlendirildi. Özetle bir çok hata kodu tespit edildi. Bu kadar hata kodunun oluşması için gösterge panelinde arıza olursa oluşur denildi. ( Gösterge panelinin bir köprü olduğu, eğer bir lehim çatlağı varsa bu olayın oluşabildiği tarafıma söylendi ) Şüpheli tek yer ne yazık ki sizin başınıza geldiği üzere gösterge paneli. Yeni panel için 3000 civarında olması gerekir dediler. Tekrarlarsa sizin yaptığınız gibi paneli ileri geri oynatıp kontrol et dediler. Siz paneli nerede lehimlettiniz ve kaça mal oldu acaba ? Yorum bağlantısı
İsmail Sefer 18 Eylül 2017 Paylaş 18 Eylül 2017 Geçen sene gösterge paneli arızası için oto beyinciye 5dk lık iş için 250 tl para verdim Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 18 Eylül 2017 Paylaş 18 Eylül 2017 İsmail Sefer yazdı: Geçen sene gösterge paneli arızası için oto beyinciye 5dk lık iş için 250 tl para verdim Genişlet Turbocu beyinci gibi işlerin minimum tarifesi bu malesef.. Yorum bağlantısı
Eren Gökmen 18 Eylül 2017 Paylaş 18 Eylül 2017 aslinda catlak bulunsa herhangi bir elektronikci cok daha ucuza yapmaz mi? Yorum bağlantısı
Servet Aydın 18 Eylül 2017 Paylaş 18 Eylül 2017 Adamlar bugün gidin işi uzun beynin demekte haklı Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 18 Eylül 2017 Paylaş 18 Eylül 2017 Geçmiş olsun, ben kendim yaptım, maliyet biraz elektrik ve 5cm lehim teli Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Eylül 2017 Paylaş 18 Eylül 2017 Mustafa Erkan yazdı: Akü % 50 çıktı Genişlet % ne demek ? yarısı ise bitmiş o akü demelktir 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan 18 Eylül 2017 Yazar Paylaş 18 Eylül 2017 Ahmet Bey size Bravo diyorum. Umarım arıza tekrar etmez. İrtibatı koparmayalım Çağlar Bey bende baktım akü ölçüm cihazı %50 diye değer gösteriyordu. Araç en ufak zorlanma göstermeden çalışıyor. Test cihazına bağlı dört beş kez marş yapıldı. Usta sorun aküde görünmüyor dedi. Dışarıda başka bir yerde daha ölçüm yaptırayım bakalım ne diyecekler. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Eylül 2017 Paylaş 18 Eylül 2017 aküde % ölçüm tekiniği bilmiyorum da 50 yarısı olunca , görsem panik olurdum. %90 da bile %10 u gitmişse kapasitenin kötü Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 18 Eylül 2017 Paylaş 18 Eylül 2017 Çağlar Bayur yazdı: aküde % ölçüm tekiniği bilmiyorum da 50 yarısı olunca , görsem panik olurdum. %90 da bile %10 u gitmişse kapasitenin kötüİnci akünün videosunda böyle bir bilgi gördüm, bende ölçeyim bari yarın. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Eylül 2017 Paylaş 18 Eylül 2017 tek gözdeki plastik şamandıralı renk göstergesi de sadece o göz hakında bilgi verir. renkten kasıt o ise.şarj az ise yopunlulk aazalır şamadıra aşağı iner renk gider Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 19 Eylül 2017 Paylaş 19 Eylül 2017 Video bu Çağlar bey, tabi burada akü ömründen çok doluluk oranından bahsediyor sanırım Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 19 Eylül 2017 Paylaş 19 Eylül 2017 12.1 volt çıktı benim akü, marş sırasında 9.5 leri gördü. Son demleri sanırım, 4-5 yıllık falan. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 19 Eylül 2017 Paylaş 19 Eylül 2017 Ahmet İhsan Akşen yazdı: 12.1 volt çıktı benim akü, marş sırasında 9.5 leri gördü. Son demleri sanırım, 4-5 yıllık falan.9.5 volt ölçü aleti ile saniyeler içinde okunan. Rms olarak 7 volta kadar iniyordur. Sağlıklı akü bile ilk anda 10 volta iner Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 20 Eylül 2017 Paylaş 20 Eylül 2017 Focus 2 benzinli ve dizel akü kaçlık? Yeri gelmişken öğrenelim, alçak tip onu öğrendim ama kapasite olarak farklı yazılar var. Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 20 Eylül 2017 Paylaş 20 Eylül 2017 benzinlide 55, dizelde 66 lık akü oluyormuş, alçak tip diye geçiyor. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan 20 Eylül 2017 Yazar Paylaş 20 Eylül 2017 Bugün elektronik gösterge tamiri yapan bir firmaya ugrayip durumumu anlattim. Yetkili arkadas olayin gem modulu ve gosterge tablosu ile ilgili oldugunu belirtip 1.5 gun aracin dukkanda kalmasini arizayi kesin olarak bulup tamir edecegini soyledi. Israrla gem modulunun de arizali oldugunu ve gosterge lehimlemenin tek basina sorunu cozmedigini belirtti. Fiyati sordugumda 1250 ancak ben direk geldigim icin 1000 tl olarak yapacagini belirtti. Kafam karisti biraz gem modulu nerden cikti neden gem modulu arizali olsun anlam veremedim. Yorum bağlantısı
Recommended Posts