Mustafa Taşdemir_2 7 Eylül 2017 Paylaş 7 Eylül 2017 Aranıza yeni katıldım. 2011 model Ford KUga 2,0 dizel otomatik PowerShift şanzıman ,Manisa' dan Malatya istikametine giderken seyir halinde 123,000. km de bir kaç defa Vites kutusu arızası veren ikaz lambası yandı. Bir defa sağa çekip aracı stop ettirdikten sonra , bir kaç dakika sonra tekrar çalıştırdım ve ikaz lambası söndü, tekrar seyahatime devam ettim, yine geçici aynı ikaz lambası uyarısı almama rağmen aldırmadan , devam ettim Evin önüne park ettikten sonra aracı kullanmak istediğimde 1. vitesten , ikinci vitese geçiş yapmaması üzerine tekrar otoparka çektim. Bir saat sonra tekrar kullanmayı denedim , herhangi bir sıkıntı çıkarmadan kullanmaya devam ettim. Emin olmak için aracı servise götürüp şanzıman test ölçümü yaptırdığımda ,Basınç sensörü ve Şanzıman tirbün arızası tesbit ettiklerini ,Bununda Şanzıman beyni ile ilgili olduğunu bahsettiler , daha iyi bir araştırma ve test yapabilmeleri için bir kaç günlüğüne servise bırakmam gerektiğini ve tarafıma dönüş yapacaklarını ifade ettiler . Şimdi servise bıraktım dönüşlerini bekliyorum. Bu konuda daha önce aynı sorunu yaşayan arkadaşlardan öneri ve destekleri için bilgilendirme yapmalarını rica ediyorum. Syg/Mustafa Taşdemir Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 7 Eylül 2017 Paylaş 7 Eylül 2017 Aynı sıkıntıyı galaxy de komşum yaşadı ve devam ediyor. Yapıldı araç ama dururken vuruntulu geçişler var. Ben ogrendikce.paylasirim Yorum bağlantısı
Mustafa Taşdemir_2 8 Eylül 2017 Yazar Paylaş 8 Eylül 2017 Günaydın, Aracımı yetkili servis kontrolüne bırakmıştım. şanzıman arızası ile ilgili yapılan test sonuçlarına göre şu anda herhangi bir arıza kaydına rastlamadıklarını, şanzımanın aşırı ısınması ile ilgili olabileceğini , yine aynı sıkıntı olmaya devam ederse , servise bırakmamı ve daha detaylı bir araştırma yapacaklarını ilettiler. şimdilik biraz rahatladım. Ama yarın İzmire seyahat edeceğim , ne olur olmaz İzmirdeki yetkili servislerede baktırmayı düşünüyorum. Yorum bağlantısı
Önder Özcan 8 Eylül 2017 Paylaş 8 Eylül 2017 İnşallah altından bir sorun çıkmaz. Fakat uzunyolda sağlıklı bir otomatik şanzumanın ısınma sebebiyle böyle bir hata vereceğine de ben pek ihtimal vermiyorum. Isınma çok trafikte, dur kalkta olabiliyor, çok sık vites değişiminin ve viteste beklemenin olduğu zamanlarda. Akıcı trafikte neden ısınsın? Yorum bağlantısı
Mustafa Taşdemir_2 11 Eylül 2017 Yazar Paylaş 11 Eylül 2017 Önder Özcan yazdı: İnşallah altından bir sorun çıkmaz. Fakat uzunyolda sağlıklı bir otomatik şanzumanın ısınma sebebiyle böyle bir hata vereceğine de ben pek ihtimal vermiyorum. Isınma çok trafikte, dur kalkta olabiliyor, çok sık vites değişiminin ve viteste beklemenin olduğu zamanlarda. Akıcı trafikte neden ısınsın? Genişlet 1,200 KM yol yaptım, Beni yolda bırakırmı diye , şükür Malatya' dan Manisa'ya korktuğum başıma gelmeden ulaşabildim. seyahatim esnasında ekranda 3 veya 4 kez vites kutusu arızası verdi, ancak aracı durdurmadan yoluma devam ettim, arıza lambası kısa bir süre ikaz verdğinde , gaza basınca tekrar normale dönmekteydi.. Aracı inadına zaman zaman performanslı kullandım buna rağmen herhangi bir ikaz lambası yanmadı. Ancak arabada bir gariplik olduğu muhakkak. bugün itibariyle servis randevularını almaya başladım, bakalım ne yorumlar yapacaklar , önerileri neler olacak . bu aşamalardan sonra nasıl bir aksiyon alabileceğime karar vereceğim. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Taşdemir_2 18 Eylül 2017 Yazar Paylaş 18 Eylül 2017 Yetkili serviste Aracı tekrar test için bıraktım.Sonuç olarak şanzuman beyni ve mil sensörünün değişmesi gerektiği , ve aynı zamanda yağ ve filtre değişikliği yapılacağını ifade ettiler . Maraf , Dudak uçuklatıcı 14,144 tl %25 indirimle işçilik dahil 10,608 tl fiyat çıkardılar. Şimdilik yaptırmaktan vazgeçtiğimi ve maliyetini düşünmem gerektiğini arz ettim. Bir iki gün yine servis dışından iyi bir şanzuman tamiri yapan (İzmir de Ceylan oto' ya başvuru yaptım.) usta ile yaptığım görüşmede , çıkma beyin en az 4,000 tl tutar ve bununda garantisi 30 gün , riske girmememi , serviste yapılmasının daha doğru olacağı görüşü doğrultusunda , İzmir / İzkar yetkili servisine aracı yapılmak üzere teslim ettim. şimdilik parça bekliyoruz , bu kadar zahmet ve maliyet sonrası inşallah pişman olmayız. Ayrıca ben bu aracı servis bakımlı olarak almıştım. 15,30,45,60,75 ve 90 bin km bakımları tamamen yetkili serviste yapılmış olmasına rağmen , 45 bin km de şanzuman yağının değişmesi zorunluluğu bilinmesine karşın, yetkili serviste herhangi bir işlem yapılmamış.Yaptığım görüşmelerde şanzuman yağının değişikliiğinin yetkili serviste yapılmamasını ağı bir kusur olduğunu hatırlattılar. Ben bu görüşler doğrultusunda Yazılı olarak şikayetimi ve mağduriyetimin giderilmesi konusunu( Ford Otosan Genel Müd.ne gönderilmek üzere ) yazılı olarak Ford/İzkar yetkili servis müşteri hizmetlerine ibraz ettim. Ayrıca Ford Otosan Genel Müd. ne de bu konu hakkında iletişim formu gönderdim, Bakalım sonuç ne olacak . Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 18 Eylül 2017 Paylaş 18 Eylül 2017 Geçmiş olsun. Gelişmeleri bekliyoruz. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 19 Eylül 2017 Paylaş 19 Eylül 2017 Mustafa Taşdemir yazdı: Yetkili serviste Aracı tekrar test için bıraktım.Sonuç olarak şanzuman beyni ve mil sensörünün değişmesi gerektiği , ve aynı zamanda yağ ve filtre değişikliği yapılacağını ifade ettiler . Maraf , Dudak uçuklatıcı 14,144 tl %25 indirimle işçilik dahil 10,608 tl fiyat çıkardılar. Genişlet Geçmiş olsun Mustafa Bey.. Üzüldüm.. Çok para. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 19 Eylül 2017 Paylaş 19 Eylül 2017 Geçmiş olsun, rakam çokmuş Şeytana uyup mekanik şanzuman bağladım ben olsam. Mis gibi 6 ileri ile yola devam 1 Yorum bağlantısı
Volkan Dinçel 22 Eylül 2017 Paylaş 22 Eylül 2017 Tüm bakımları serviste yapıldıysa yardımcı olacaklarını düşünüyorum Yorum bağlantısı
Turhan Onat 22 Eylül 2017 Paylaş 22 Eylül 2017 Aklıma geldi sorayım arkadaşlar. Ben 15000 ve 30000 bakımlarını yetkili ama özel serviste yaptırdım ( İzmir-İzkar ) İleride olası bir uygunsuzlukta Otokoç firmasına gittiğimizde bakımlar bizde olmamış diye negatif bir davranışla karşılaşma olasılığım var mıdır? Yorum bağlantısı
Arif Aykın 22 Eylül 2017 Paylaş 22 Eylül 2017 Turhan Onat yazdı: Aklıma geldi sorayım arkadaşlar. Ben 15000 ve 30000 bakımlarını yetkili ama özel serviste yaptırdım ( İzmir-İzkar ) İleride olası bir uygunsuzlukta Otokoç firmasına gittiğimizde bakımlar bizde olmamış diye negatif bir davranışla karşılaşma olasılığım var mıdır? Genişlet yetkili ama özel servis nasıl oluyor acaba? Kusura bakmayın ama bence negatif cevap alırsınız. Yetkili servis adı üstünde sadece o araca bakan Ford, Fiat, Seat vb. gibi servisler sadece o marka araçlara müdahale ederler ve mevcut firmasının logolu faturasını verirler aynı zamanda genel müdürlük bünyesinde yapılan işlemler görünür. Özel servis tüm araçlara bakar ve genel müdürlükle işi yoktur bu sebepten araç garanti dışı kalır vs durumlar ortaya çıkar. Yorum bağlantısı
Ahmet Koçak 22 Eylül 2017 Paylaş 22 Eylül 2017 "Yetkili ama özel servis" olayını ben de anlamadım.Lenovo A6020a46 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi Yorum bağlantısı
Turhan Onat 22 Eylül 2017 Paylaş 22 Eylül 2017 Arif Aykın yazdı: yetkili ama özel servis nasıl oluyor acaba? Kusura bakmayın ama bence negatif cevap alırsınız. Yetkili servis adı üstünde sadece o araca bakan Ford, Fiat, Seat vb. gibi servisler sadece o marka araçlara müdahale ederler ve mevcut firmasının logolu faturasını verirler aynı zamanda genel müdürlük bünyesinde yapılan işlemler görünür. Özel servis tüm araçlara bakar ve genel müdürlükle işi yoktur bu sebepten araç garanti dışı kalır vs durumlar ortaya çıkar. Genişlet İfade edememişiz Otokoç haricindeki yetkili servisler nasıl tanımlarız? Özel şirket değil mi onlar? ( Arkas, şahsuvaroğlu, çetaş, izkar hepsi şahıs şirketi değil mi? Ama Ford otosan tarafından yetkilendirilmiş tabiki onu biliyoruz. 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 22 Eylül 2017 Paylaş 22 Eylül 2017 Yetkili servis ve otokoç olarak ayırıyoruz Ne gariptir ki. Otokoç ve yetkililer ayrı iki dünya gibiydi önceden. Biri diğerinin yaptığı işlemi bile göremezdi. Şimdi nasıl bilmiyorum. 1 Yorum bağlantısı
Serkan Toker 23 Eylül 2017 Paylaş 23 Eylül 2017 Turhan Onat yazdı: Aklıma geldi sorayım arkadaşlar. Ben 15000 ve 30000 bakımlarını yetkili ama özel serviste yaptırdım ( İzmir-İzkar ) İleride olası bir uygunsuzlukta Otokoç firmasına gittiğimizde bakımlar bizde olmamış diye negatif bir davranışla karşılaşma olasılığım var mıdır? Genişlet Negatif bir davranışla karşılaşmazsınız, onlarda yetkili servistir. 1 Yorum bağlantısı
Arif Aykın 23 Eylül 2017 Paylaş 23 Eylül 2017 Turhan Onat yazdı: İfade edememişiz Otokoç haricindeki yetkili servisler nasıl tanımlarız? Özel şirket değil mi onlar? ( Arkas, şahsuvaroğlu, çetaş, izkar hepsi şahıs şirketi değil mi? Ama Ford otosan tarafından yetkilendirilmiş tabiki onu biliyoruz. Genişlet O şekilde sormak istediğinizi anlamadım kusura bakmayın. Sonuçta Ford firmasının yetkilendirme durumu var herhangi bir problem olmaz. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Taşdemir_2 25 Eylül 2017 Yazar Paylaş 25 Eylül 2017 (düzenlendi) Turhan Onat yazdı: Aklıma geldi sorayım arkadaşlar. Ben 15000 ve 30000 bakımlarını yetkili ama özel serviste yaptırdım ( İzmir-İzkar ) İleride olası bir uygunsuzlukta Otokoç firmasına gittiğimizde bakımlar bizde olmamış diye negatif bir davranışla karşılaşma olasılığım var mıdır? Genişlet özel serviste bakım yapıldıysa , garanti kapsamı dışına çıkar. Yani özel servis dediğim , Ford Otosan tarafından yetkilendirme yapılmamış servisleri kastettim. 25 Eylül 2017 tarihinde Mustafa Taşdemir tarafından düzenlendi açıklama eksik kalmış. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Taşdemir_2 25 Eylül 2017 Yazar Paylaş 25 Eylül 2017 Bakım için yetkili servise 10,600 tl ödedim ve Aracımı teslim aldım ve test ettim, Şu anda her şey gayet normal gözükmekte . Daha öncede bahsettiğim üzere , Yetkili servis çalışanlarının fikirlerine de başvurarak ,Şanzuman arızasının tamamen yetkili servisin ağır kusuru nedeniyle arızaya sebebiyet verdiği hususunda kesin kanaatim oluşmuştu. Bunun üzerine Şikayetimi yazılı ve sözlü olarak Ford/Otosan genel müdürlüğüne iletmiştim. Aracımın önceki bakımlarını yapan , Nuraylar Ford Otosan -Ümraniye / İSTANBUL - yetkili servis tarafından aranarak, şikayetim ile ilgili bana dönüş yaptılar. Bu arada Şanzuman yağının değişmediği bilgisine nasıl ulaştınız gibi garip soru yöneltti. Ben de Malatya, İzmir ve Şanlıurfa seyahatim esnasında aracımın şanzuman yağını değiştirmek istediğim zaman , daha önce hiç bir şanzuman yağı değişikliği yapılmadığı konusunda bilgilendirme yaptıklarını kendilerine telefonla paylaştım. Bunun üzerine yakın bir zamanda Ford Otosan Genel müd. ce tarafıma dönüş yapılacağını aktardı. Gelişmeleri sizlerle paylaşacağım . İnşallah sonuç hayırlı olur. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 25 Eylül 2017 Paylaş 25 Eylül 2017 Mustafa Taşdemir yazdı: Bakım için yetkili servise 10,600 tl ödedim ve Aracımı teslim aldım ve test ettim, Şu anda her şey gayet normal gözükmekte . Daha öncede bahsettiğim üzere , Yetkili servis çalışanlarının fikirlerine de başvurarak ,Şanzuman arızasının tamamen yetkili servisin ağır kusuru nedeniyle arızaya sebebiyet verdiği hususunda kesin kanaatim oluşmuştu. Bunun üzerine Şikayetimi yazılı ve sözlü olarak Ford/Otosan genel müdürlüğüne iletmiştim. Aracımın önceki bakımlarını yapan , Nuraylar Ford Otosan -Ümraniye / İSTANBUL - yetkili servis tarafından aranarak, şikayetim ile ilgili bana dönüş yaptılar. Bu arada Şanzuman yağının değişmediği bilgisine nasıl ulaştınız gibi garip soru yöneltti. Ben de Malatya, İzmir ve Şanlıurfa seyahatim esnasında aracımın şanzuman yağını değiştirmek istediğim zaman , daha önce hiç bir şanzuman yağı değişikliği yapılmadığı konusunda bilgilendirme yaptıklarını kendilerine telefonla paylaştım. Bunun üzerine yakın bir zamanda Ford Otosan Genel müd. ce tarafıma dönüş yapılacağını aktardı. Gelişmeleri sizlerle paylaşacağım . İnşallah sonuç hayırlı olur. Genişlet Sonuç alamazsan dava aç abi. Aracın bakımında nelerin yapılacağını sen bilmek zorunda değilsin.. Diğer markalar çatır çatır motor ve şanzıman değişiyor. Hatalarını telafi etmeliler. Yorum bağlantısı
Mustafa Taşdemir_2 25 Eylül 2017 Yazar Paylaş 25 Eylül 2017 Haklısınız, sonuna kadar konuyu takip edeceğim zaten, Çünkü 100/100 haklıyım. Paylaşımınız ve öneriniz için teşekkür ederim. 1 Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce 25 Eylül 2017 Paylaş 25 Eylül 2017 10,600 tl.tork konvertörlü şanzıman için çok para değilmi? Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 25 Eylül 2017 Paylaş 25 Eylül 2017 Bu durumun lehinizde sonuçlanacağını düşünüyorum. İnşallah da öyle olur. Bir şanzıman tamiri için çok ciddi bir tutar. Yorum bağlantısı
Önder Özcan 25 Eylül 2017 Paylaş 25 Eylül 2017 M.Fatih Yüce yazdı: 10,600 tl.tork konvertörlü şanzıman için çok para değilmi? Genişlet Abi 2,0 dizel powershift. Powershiftlerin tamamı çift kavrama değil mi? Yorum bağlantısı
Recommended Posts