Mehmet Ozyurek 5 Eylül 2017 Paylaş 5 Eylül 2017 İçten yanmalı motorlarda en büyük gereksinim hava yani oksijendir. Atmosferik motorlarda; silindir içindeki piston aşağı harekete başladığı zaman emme manifoltu vasıtası ile hava filtresinden geçirilen havayı emerek silindirler içine dolmasını sağlar. Turbo tam bu aşamada devreye girer. Egzoz manifoltu yani egzoz çıkışına yerleştirilen turbo, Egzozdan basınçla atılan gazların ivmesiyle türbin çarkı çevrilir, mil vasıtası ile bu güç kompresör kısmına iletilir ve kompresör emme manifoltunda emdiği havayı, basınçla silindirlere gönderir. Turbo bu işi yaparken dakikadaki devir sayısı 150 ile 300 bin arasındadır. Silindir içine dolan havayı yani oksijeni artırmak daha verimli bir yanma sağlamaktadır. Bu sayede; Güç artışı, yakıt tasarrufu ve kaliteli bir yanma sebebiyle çevreye daha az zehirli gaz salınımı sağlanmış olur. Dikkat edilmesi gereken hususlar; Üreticinin önerdiği en kaliteli yağı kullanmak İlk marş sonrasında tam gaz vermeden kısa süre ısınmasını sağlamak Stop etmeden motor devrinin tam düştüğünden emin olmak Vakit varsa kısa bir süre soğumasını beklemek turbo sağlığı için önemli noktalardandır. 7 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts