İçeriğe Yönlendir

Fiesta VI - Hararet Sorunu


Serhat Mirkelam

Recommended Posts

Levent Güzelkalp
çok şükür memlekete geldim , genelde iniş olduğu için motor kompresyonunu kullanarak sıcaklığı 100 derece civarında tutabildim. kayınpederin tavsiyesiyle radyatöre giriş ve çıkışlara baktım. giriş hortumu çok sıcak alttaki çıkış buz gibi. radyatörün tıkalı olduğunu düşünüyorum. yarin radyatörü ve termostat değiştireceğim 
Geçmiş olsun 115 derece çok yüksek gelmedi bana belki referans arası bir değer olabilir en nihayetinde kapalı bir sistem su tesisatı en doğrusunu ustalar söyler nasılsa siz vardıysanız sağ salim sıkıntı yok
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

GEçmiş olsun. Termostatla başlayın önce bence. Düzelmezse radyatör değiştirirsiniz.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan ŞEN
Sani Gerşon yazdı:

GEçmiş olsun. Termostatla başlayın önce bence. Düzelmezse radyatör değiştirirsiniz.

 

Sani bey düzelmezse yanarız, donuste Giresundan Erzuruma 0 dan 2000 rakıma çıkacağım ve sadece cumartesi günü var tamir için 😂  . Evet  termostati değiştirip deneyeceğim önce. Ilginize çok teşekkür ederim

Yorum bağlantısı
Serkan ŞEN

Termostati değiştirdik, lakin motor bloğundan yedek su deposuna su yine gelmedi. usta motor bloğundan suyun ciktigi ince  demir boruya hava bastı ve su gelmeye başladı. Tıkanmaya sebep olan pislik motor bloguna geri gitti. Tekrar tikanir mi diye korkuyorum 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

geçmiş olsun, sistem bir yerden hava almışta olabilir, suda eksiltme varmıydı?eksilme varsa kalorifer hortumlarından kontrole başlayın....

 

eksiltme yoksa radyatör hortumlarını ve termostadı sökün, alt hortumdan bloğa hortumla bol su verin akmaya başlayınca motoru çalıştırın, biraz çalışsın, sonra stop edin motor stopken bu sefer üst radyatör hortumunda bloğa su verin, böylece içerde birşey varsa çıkar, radyatörede alttan üstten su vererek onu ayrıca kontrol edin, bakalım tıkayan birşey varsa çıkacakmı...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Serkan ŞEN yazdı:

Termostati değiştirdik, lakin motor bloğundan yedek su deposuna su yine gelmedi. usta motor bloğundan suyun ciktigi ince  demir boruya hava bastı ve su gelmeye başladı. Tıkanmaya sebep olan pislik motor bloguna geri gitti. Tekrar tikanir mi diye korkuyorum 

Bu durumda tüm sistemin suyunu yeniletmeniz gerekiyor. Güzel bir radyatör temizliği de yanında pastadaki kiraz olacaktır :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

orjinali bozduğun için :) ayrıca her markada olabiliyor sadece fiestada değil...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Serkan ŞEN
Sani Gerşon yazdı:

Bu durumda tüm sistemin suyunu yeniletmeniz gerekiyor. Güzel bir radyatör temizliği de yanında pastadaki kiraz olacaktır :)

evet antifrizi değiştirdik ben radyatörü de değiştirme taraftarıydım ama radyatörün temiz dedi kestirip attı

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Serkan ŞEN yazdı:

evet antifrizi değiştirdik ben radyatörü de değiştirme taraftarıydım ama radyatörün temiz dedi kestirip attı

çözüm kolay, sende onu kestirip atacaksın :) yakın olsan gel halledeyim diyeceğim vallahi :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Furkan Kökoğlu

Uzun yolda en çok korktuğum şeydir hararet yükselmesi. Ne yapmak gerekir hiç bilmiyorum. Bazıları kaloriferi en sıcağa getirip son hızda açmak gerekir bu şekilde hararet bir nebze düşer diyor ne kadar doğru bilmiyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

 

Furkan Kökoğlu yazdı:

Uzun yolda en çok korktuğum şeydir hararet yükselmesi. Ne yapmak gerekir hiç bilmiyorum. Bazıları kaloriferi en sıcağa getirip son hızda açmak gerekir bu şekilde hararet bir nebze düşer diyor ne kadar doğru bilmiyorum.

doğrudur biraz düşebilir, böyle durumda fanı sıcakta tam güç çalıştır, normalde  o motorda bırak harareti sıcakta zorlasan bile ibre yarının az altında durur, yukarı en fazla 1-2 mm. çıkar, daha fazla çıkarsa sorun vardır, ibrede harareti gördüğün an dur,  stop etme kaputu aç suya bak, kapta az su varsa kapağını az gevşet (dikkatli) basınç boşalsın sonra su ekle, hararet düşünce stop et yardım çağır, su yoksa bekleme hemen stop et yapacak birşey yok, su çok yüksekse bu sefer az bekle ve stop et yardım çağır....

 

kısaca hararet varsa dur, harareti düşürebiliyorsan az bekle düşsün ve stop et, düşmüyorsa stop et, çekiciyi ara....

 

bugün şantiyeye bir clio geldi, adam yolda köpeğe çarpmış, durmadan devam etmiş (inde bir bak kaçak falan varmı, kuçuyada bak tabide onu şimdi atlayayım), sonra baktım hararet lambası yanıyor (hararet ibresi yok salakça bir ışık var) dedi, eee dedim sonra, rampa aşşağı saldım ışık söndü dedi, buraya kadar geldim arada bir yanıp söndü sonra hiç yanmadı,  iyi yapmışsın, e lamba söndü hararet yok demesinmi, su olmayınca müşür boşta kalır ve hararette olmaz dedim, neyse kaputu açıp baktım, su falan yok, radyatör pert,  afferim dedim ve geçmiş ola,  susuz sürmüş, yağ çubuğunu çekip yağı kokladım, ohh ne güzel keçe conta yanığı kokulu yağ, buram buram kokuyor, hele dedim marşa tıkla, bastık marşa zor dönüyor, neyseki hiç değilse dönüyor yine, tabii filmin sonu, çekici sırtında servise.....

motor sesizce duruyor ama sıcak belli, kaba az su koydum bakalım ne olacak zaten pert, ohhh sauna gibi püfür püfür üflüyor, düşün motor ne ısınmış artık, zavallı dizel motor acıdım vallahi...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Sani Gerşon yazdı:

dci bi de zor ısınır. Helal valla...

yani, güzelim motoru göz göre göre kızart, iş güvenlikçilerin aracıydı, aracın güvenliğini düşünmeyi atlamışlar, yılların şoförü ama direksiyon şoförü olunca sonda kaçınılmaz oluyor ne yazıkki, inde bir bak arkadaş ne var ne yok diye, tankmı bu devam ediyorsun....

Yorum bağlantısı
Furkan Kökoğlu

20.000 km'lik şöför değilde şöförcüğüm daha 😄 Hararet hiç çıkmadı daha nazar değmesin. Hararet çıksa tarlası yanmış köylü gibi çömerim yola herhalde.

Yorum bağlantısı
  • 3 yıl sonra...
Gazi Özdemir

Herkese merhaba ford fiesta 2011 1.4 benzin lpgli aracım var yaklaşık 4 ay boyunca araçtaki hararet sorununu çözmek için uğraştık ve sonunda çok şükür çözdük deneyimlerimi buraya yazmak istedim ben baya uğraştım başka arkadaşlar uğraşmasın. Tabiki hararetin çok farklı sebepleri olabilir ben benim aracımda gözlemlediğim belirtileri yazarak başlayacağım.

1- Araç yaklaşık 30-40 dk (kış) kullanıldıktan sonra rolantide durduğunda yaklaşık 5 dakika içinde 1. kademe fanı(105 derecede) ve çok hızlı bir şekilde 2. kademe fanı(110 derecede) açar bu durumda araca 3 bin devirlerde gaz verildiğinde fan yaklaşık 1 dk içinde susar ve sıcaklık 99 derece altına düşer ama tekrardan aynı şekilde yükselir.

2-Aracın fanı açılmasına rağmen radyatör üst hortumu sıcak alt hortumu soğuk olur ve hortumlarda basınç vardır.

3-Aracın kaloriferi 2 dakika ısıttıktan sonra ısıtmaz sadece soğuk hava gelir.

Evet bunlar benim gözlemlerimdi ve çözüm için yaptıklarımızı anlatayım.

1-Radyatör kontrolü

2-Termostat kontrolü

3-Gaz beyni(regülatör) kontrolü ( bozuksa aracın soğutma sıvısına gaz karışır hava yaptırır)

4-Devirdaim kontrolü

evet bu aşamaya kadar yapılanlardan sonuç alınamadıysa artık silindir kapağının açılması gerekir.  Ama  kapağı açmadan önce conta-kapak-blok kaçak test kitleri oluyor 80 tl civarında onlardan denemenizi öneririm aklınız rahat olur

5-Silindir kapak conta kontrolü

6-Silindir kapak çatlak kontrolü

7-Silindir bloğu çatlak kontrolü

evet kapak açıldıktan sonra usta kapakta veya contada bir sorun görse bile silindir bloğunuzu da kontrol ettirmenizi öneririm.

Ben bu aşamaların hepsini tek tek yaptım ve sonuç olarak aracım benden önceki sahibinde hararet gördüğü ve  silindir bloğunun metal yapısı gömlek-blok ara kısımları artık ömrünü tamamladığı bozulmaya başladığını anladık ve rektefesinin 1.4 motorlarda zor olduğunu gömlek çakarken bile çatlamaların olduğunu öğrendim bu sebeple araca güvenilir çıkma 1.6 focus motoru aldım(1.4 motor ile aynı görünümdedir)  ve taktırdım genel olarak ustalarında tavsiyesi bu yöndeydi ve gerçekten aracın vites geçişleri ivmelenmesi tepkilerinin daha iyi olduğunu gördüm aracın kasası hafif olduğu için yakıt olarak ya daha iyi veya aynı diyebilirim 10.87 den aldığım 200 tl lik lpg ile 230 km yol yaptım 9 kuruşa felan geliyor. 1.6 motor performans olarak biraz tehlikeli bir hal alıyor o yüzden ona göre dikkat edin. :)  

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Gazi Özdemir
Çağlar Bayur yazdı:

komple motor mu?

Evet Çağlar bey zaten piyasada blok bulmak çok zor rektefiye + piston takımları daha pahalıya geliyor ve sağlıklı olmuyor

Yorum bağlantısı
Gazi Özdemir
Çağlar Bayur yazdı:

komple motor mu?

 

Çağlar Bayur yazdı:

beyin? tesisat diğer parçalar?

onların değişmesine gerek kalmadı motor ile uyumlu herhangi bir arıza, sensör, yakıt karışım uyarısı vermiyor

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Celal Aydın yazdı:

Ruhsatta değişiklik gerekmiyor mu, Motor No kısmında?

hacim değişmiş, faturası da olsa işelenemez bu şekilde. aynı hacimde de olsa, bir önceki euro normuna aitse yine işlenemez,

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Celal Aydın yazdı:

 

 

Çağlar Bayur yazdı:

 

Nasıl olsa motor no okunamıyor, hafif kusurlu...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Metin Uzunoğlu yazdı:

 

Nasıl olsa motor no okunamıyor, hafif kusurlu...

şimdilik böyle, tüv de tek cümle değişirse değişen usta hapse bile girer

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...