Serhat Mirkelam 4 Eylül 2017 Paylaş 4 Eylül 2017 Araç 2011 fiesta 1.25 Benzin / LPG aracın havasını alıyorum gene hava yapıyor ve hareret fırlıyor bu sorunun onune gecemedım. Radyatordemı sorun var yada basaka bır yerdemı. Havayı aldıktan sonra tıkalı trafıkte dahıl 100 dereceleri görmuyor arac. ama hava yapınca radyatorun alt kısmı soguk kalıyor ve hararetı yukseltıyor. Ne yapmam lazım , bu sorun sınırımı bozuyor Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 4 Eylül 2017 Paylaş 4 Eylül 2017 Devirdaim çalışmıyor olabilir mi araçta? Kontrol edildi mi? Yorum bağlantısı
Emre Şimşek 4 Eylül 2017 Paylaş 4 Eylül 2017 Nasıl yani? Durduk yere hava mı yapıyor yoksa bir şeyler yapıldı ondan beridir mi böyle? Yorum bağlantısı
Misafir 4 Eylül 2017 Paylaş 4 Eylül 2017 Motor soğutma devresi, LPG Regülatöründen de (beyin de diyorlar) geçer. Eğer, regülatörün içinde bulunan diyaframda zedelenme varsa, buradan sızan LPG sisteme hava yaptırır. Fakat bu durumda hava almak için genleşme kabı kapağını açtığınızda gaz kokusu duymanız gerekir. Bir başka ihtimalde; silindir kapağı contasının zedelenerek, oluşan kompresyonun soğutma sistemine geçmesidir. Bu sorunun giderilmesi masraflıdır. Bence ertelemeden bir ustaya gösterin. Yorum bağlantısı
Serhat Mirkelam 5 Eylül 2017 Yazar Paylaş 5 Eylül 2017 Devirdaim caliaiyor kontrol edildi. sogutma sisteminde gaz kokusu yok silindir kapagi ve conta sifir takildi borular yenilendi degismeyen seyler: radyator eski genlesme kabi eski Ve radyatorun zaman zaman yarisi sicak yarisi soguk kaliyor... ne yapmaliyim ? Durduk yere 2 3 gun icinde hava yapiyor sistem ve hararet firliyor bir anda. Bu yuzden ozel menuden surekli hararet derecesi acik olarak kullaniyorum Yorum bağlantısı
Coşkun Basan 5 Eylül 2017 Paylaş 5 Eylül 2017 Soğutma sistemi bir yerden hava alıyor genleşme tankı kapağı görevini yapmıyor olabilir yada radyatör de gözle fark edilmeyen bi kaçak olabilir Yorum bağlantısı
Serhat Mirkelam 5 Eylül 2017 Yazar Paylaş 5 Eylül 2017 6 saat önce, Coşkun Basan yazdı: Soğutma sistemi bir yerden hava alıyor genleşme tankı kapağı görevini yapmıyor olabilir yada radyatör de gözle fark edilmeyen bi kaçak olabilir Radyator ve genlesme kabini degistiricem. Ayrica genlesme kabindaki suyun rengi bildiginiz kirec renginde Yorum bağlantısı
Serhat Mirkelam 5 Eylül 2017 Yazar Paylaş 5 Eylül 2017 Simdi arabayla ciktim dun aksam havaaini almistim. Hararet sorunu yok ama gene yapabilir. İlk isim yedek su deposunu degismek olacak Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 5 Eylül 2017 Paylaş 5 Eylül 2017 1 saat önce, Serhat Mirkelam yazdı: Simdi arabayla ciktim dun aksam havaaini almistim. Hararet sorunu yok ama gene yapabilir. İlk isim yedek su deposunu degismek olacak Yedek su deposundan (Genleşme kabı) hava yapmaz bence.. Boşa masraf edersiniz gibi geldi bana.. Çünkü motor soğukken kapak açık çalışsa bile hava yapmaz. Su eksiltiyor mu araç ? Yorum bağlantısı
Burak Uzel 5 Eylül 2017 Paylaş 5 Eylül 2017 Devirdaim caliaiyor kontrol edildi. sogutma sisteminde gaz kokusu yok silindir kapagi ve conta sifir takildi borular yenilendi degismeyen seyler: radyator eski genlesme kabi eski Ve radyatorun zaman zaman yarisi sicak yarisi soguk kaliyor... ne yapmaliyim ? Durduk yere 2 3 gun icinde hava yapiyor sistem ve hararet firliyor bir anda. Bu yuzden ozel menuden surekli hararet derecesi acik olarak kullaniyorumRadyatör yarısı sıcak yarısı soğuksa radyatörünüz kesinlikle tıkalıdır. Genleşme kabındaki su da kireç gibi diyorsunuz. Antifirizsiz sadece su kullanılmış anlaşılan.En garanti yöntem olarak radyatörünüzü değiştirin, tüm soğutma sisteminizi de temizletin. Antifirizli su koyun tamamdır. İlaçlı su ile bir makineye bağlayıp sistemi temizliyorlar. Her yerde bulamazsınız bu metodu uygulayanı. Yetkili servis yapıyordur, radyatör de yetkili serviste dışarı ile başabaş olabilir. Yetkili servisten de bir fiyat alın derim o yüzden. Hatta Radyatördeki sorun tıkanıklıksa bu şekilde açılabilir de.Şansımı deneyeyim derseniz radyatör temizleyici özel katkılar satılıyor, würth veya berner markaBundan iki tane alıp tüm sistemi birkaç kez temizleyin. Ya da daha az maliyetlisi yarım litre sirke dökün biraz genleşme kabına Biraz çalıştırın fan açsın birkaç kez. Radyatördeki tıkanıklık kireçten ise açılır. Sonra sistemdeki suyu boşaltır antifirizli su koyarsınız. Bu yöntemler riskli olabilir, kendi sorumluluğunuzdadır.Bir de sistemin hava aldığına nasıl kanaat getirdiniz? 1 Yorum bağlantısı
Serhat Mirkelam 5 Eylül 2017 Yazar Paylaş 5 Eylül 2017 Bugun genlesme kabi degistik radyator temizledik 2 saat kadar devir daim ettirdik suyu temizledik kirmizi antifiriz ve su doldurduk kapadik. Su anda hararet yapmadi arac , 3 saat kadar sehir ici disi gezdim 87 90 arasinda geziniyor genellikle. Tikaninca 105 e kadar gelip fan aciyor 99 da fan kapiyor 96 ya kadar iniyoe hararet. Evin onune araci cektim su kabininactim renk kirmizi ama uzerinde sanki ince bir yag tabakasi mevcut ! Boyle denizin uzerinde olur hani oyle bir tabaka var. Ne yapmami onerirsiniz Yorum bağlantısı
Serhat Mirkelam 6 Eylül 2017 Yazar Paylaş 6 Eylül 2017 Kimseden cevap gelmemiş. Bugün de aracı motor ustasına götürdüm ve gösterdim, sılındır kapak contasında yanık olmadıgını soyledı suyuda kontrol ettı , suyun uzerındekı yağlı kısmın antıfırın su uzerıne bıraktıgı yağ oldugunu soyledı. kopurme ve camurlasma yok egzozdan cıkan hıc bır madde yok renk yok. ancak arac su eksıltıyor ve kacagı tespıt edemedık. akan kokan bır yer yok, radyator kacak onleyıcı atmamı onerırmısınız ? aracın dıgıtal hararetını acarak gezıyorum halen ana yolda hararet 85 90 arasında seyredıyor, sehır ıcınde 90 96 , tıkalı trafıkte 105 dereceye kadar cıkıp fan acıyor ve 50 sanıye ıcınde 96 dereceye kadar ınıyor... bu degerler normalmıdır ? Yorum bağlantısı
Coşkun Basan 7 Eylül 2017 Paylaş 7 Eylül 2017 Kaçak önleyici kullanmayın . Su çıkan yerden sisteme havada girer diye düşünüyorum aracınız hava yapmaya devam edecek diye düşünüyorum (motor ustası değilim sadece yardımcı olmaya çalışıyorum ) Yorum bağlantısı
Serhat Mirkelam 9 Eylül 2017 Yazar Paylaş 9 Eylül 2017 On 07.09.2017 at 04:59, Coşkun Basan yazdı: Kaçak önleyici kullanmayın . Su çıkan yerden sisteme havada girer diye düşünüyorum aracınız hava yapmaya devam edecek diye düşünüyorum (motor ustası değilim sadece yardımcı olmaya çalışıyorum ) Şimdilik normal gibi. arac 2011 ford fiesta 1.25 benzın lpg aracın hararet durumu normalmi ? anayolda 100 - 140 km hızla giderken hararet 90 - 93 derece arasında seyredıyor... şehir içinde 2. vitesle akıskan trafıkte hararet 94 - 99 arası seyredıyor tıkalı sehır ıcı trafıgınde 99 105 arasında oynuyor zaten 105 derece fan acıyor 96 ya kadar ınıyor sonra gene yukselıp fan acıyor bu hararet dereceleri normalmi ? Yorum bağlantısı
Coşkun Basan 9 Eylül 2017 Paylaş 9 Eylül 2017 Şimdilik normal gibi. arac 2011 ford fiesta 1.25 benzın lpg aracın hararet durumu normalmi ? anayolda 100 - 140 km hızla giderken hararet 90 - 93 derece arasında seyredıyor... şehir içinde 2. vitesle akıskan trafıkte hararet 94 - 99 arası seyredıyor tıkalı sehır ıcı trafıgınde 99 105 arasında oynuyor zaten 105 derece fan acıyor 96 ya kadar ınıyor sonra gene yukselıp fan acıyor bu hararet dereceleri normalmi ?Ford Fiesta 1.25 kullanan arkadaşlar dan motor hararet bilgisi almak lazım fakat normal olmaması gerek 105 derece çok fazla Yorum bağlantısı
İsmail Çetiner 9 Eylül 2017 Paylaş 9 Eylül 2017 Normalde 86-89 santigrat derece arasinda kaliyor. Ama 120 ile giderken 95 olduguna da sahit oldum Yorum bağlantısı
Serhat Mirkelam 9 Eylül 2017 Yazar Paylaş 9 Eylül 2017 12 saat önce, Coşkun Basan yazdı: 15 saat önce, Serhat Mirkelam yazdı: Şimdilik normal gibi. arac 2011 ford fiesta 1.25 benzın lpg aracın hararet durumu normalmi ? anayolda 100 - 140 km hızla giderken hararet 90 - 93 derece arasında seyredıyor... şehir içinde 2. vitesle akıskan trafıkte hararet 94 - 99 arası seyredıyor tıkalı sehır ıcı trafıgınde 99 105 arasında oynuyor zaten 105 derece fan acıyor 96 ya kadar ınıyor sonra gene yukselıp fan acıyor bu hararet dereceleri normalmi ? Ford Fiesta 1.25 kullanan arkadaşlar dan motor hararet bilgisi almak lazım fakat normal olmaması gerek 105 derece çok fazla Yetkili servis fanın 105 derecede acip 99 derece kapadigini soyledi. Bu dereceler biraz anormal degilmi sizce de ? 1 Yorum bağlantısı
Coşkun Basan 9 Eylül 2017 Paylaş 9 Eylül 2017 Yetkili servis fanın 105 derecede acip 99 derece kapadigini soyledi. Bu dereceler biraz anormal degilmi sizce de ?Hiç o sıcaklık da çalışan araca şahit olmadım. Eski aracım seat dı 5000--6000 devir arası yarım saat kullandım 100 dereceyi görmedim ( birde araç LPG li idi) Yorum bağlantısı
Serhat Mirkelam 10 Eylül 2017 Yazar Paylaş 10 Eylül 2017 (düzenlendi) 4 saat önce, Metin Taşcı yazdı: Normal değerler antifiriz-saf su karışımız ideal, sogutma sisteminde kaçak yoksa ( hava alırsa su 100derecede kaynar) 120-130derecelere kadar su kaynamaz. Motor ısısının yüksek tutulmasının sebebi verimi yükseltmek. Ozaman aracı kurcalamamak lazım, bu aksamda bolca gezdım, özellikle şehir içide aşırı tıkalı saatlerde gezdım. 105 de fan açtı 45 saniyede 99 a indirip durdu ve fan durduktan sonrada hararet 96 ya kadar indi. Kısaca herşey yolunda diyebiliriz değilmi. 10 Eylül 2017 tarihinde Serhat Mirkelam tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 10 Eylül 2017 Paylaş 10 Eylül 2017 On 09.09.2017 at 04:01, Serhat Mirkelam yazdı: Şimdilik normal gibi. arac 2011 ford fiesta 1.25 benzın lpg aracın hararet durumu normalmi ? anayolda 100 - 140 km hızla giderken hararet 90 - 93 derece arasında seyredıyor... şehir içinde 2. vitesle akıskan trafıkte hararet 94 - 99 arası seyredıyor tıkalı sehır ıcı trafıgınde 99 105 arasında oynuyor zaten 105 derece fan acıyor 96 ya kadar ınıyor sonra gene yukselıp fan acıyor bu hararet dereceleri normalmi ? Normal.. Yorum bağlantısı
Serkan ŞEN 9 Temmuz 2019 Paylaş 9 Temmuz 2019 Fiesta 1.4 benzin-lpg 2011 Bugün bir parmak eksiklik olduğunu gördüğüm için su deposuna su ilave ettim ve kapak açık şekilde rölantide bıraktım hava varsa bekleyeyim fan açana kadar çalışsın dedim ama daha fan açmadan su fokurdamaya başladı. 2-3 dakika o şekilde devam ettim. Ustamı aradım kapağı kapatıp kaloriferi açıp gelmemi söyledi. Bu sırada fan açtı. Usta suyunu ekledi havasını aldım dedi. Yağına baktık su falan karışmamıştı. Umarım conta yakmamışımdır. Kapak açıkken böyle kaynama olması normal mi? Hava olduğu için mi kaynama yaptı ? Yorum bağlantısı
Serkan ŞEN 12 Temmuz 2019 Paylaş 12 Temmuz 2019 iyi akşamlar, yoldayim hararet sayacını açıp yola ciktim . 130 km gittikten sonra sayaç 117 yi gösterdi. yol kenarına çekip çalışır vaziyette bekliyorum 10 dakikadır. şu an 109 da. kaloriferleri sona kadar actim. Fan çalışıyor. ne yapmam lazim ? Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 12 Temmuz 2019 Paylaş 12 Temmuz 2019 Serkan ŞEN yazdı: iyi akşamlar, yoldayim hararet sayacını açıp yola ciktim . 130 km gittikten sonra sayaç 117 yi gösterdi. yol kenarına çekip çalışır vaziyette bekliyorum 10 dakikadır. şu an 109 da. kaloriferleri sona kadar actim. Fan çalışıyor. ne yapmam lazim ? ibre oynadı mı yerinden? Fan açtı mı radyatör? Yorum bağlantısı
Serkan ŞEN 12 Temmuz 2019 Paylaş 12 Temmuz 2019 evet fan açtı bunlarda ibre yok dijital ekrandan takip ediyorum şu 'an takrar yola çıktım 115 gösteriyor Sani Gerşon yazdı: ibre oynadı mı yerinden? Fan açtı mı radyatör? Yorum bağlantısı
Serkan ŞEN 12 Temmuz 2019 Paylaş 12 Temmuz 2019 çok şükür memlekete geldim , genelde iniş olduğu için motor kompresyonunu kullanarak sıcaklığı 100 derece civarında tutabildim. kayınpederin tavsiyesiyle radyatöre giriş ve çıkışlara baktım. giriş hortumu çok sıcak alttaki çıkış buz gibi. radyatörün tıkalı olduğunu düşünüyorum. yarin radyatörü ve termostat değiştireceğim 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts