Mehmet Ozyurek 25 Ağustos 2017 Paylaş 25 Ağustos 2017 Ecoboost Ford ve Mazda tarafından ortak dizayn edilen, Ford tarafından üretilen, direkt enjeksiyonlu, turboşarjlı, benzinli bir motordur. Düşük motor hacimlerinden daha fazla güç ve daha geniş bir tork bandı hedeflenmiştir. Güce oranlara, % 30 daha daha düşük tüketim, % 15 daha az emisyon elde edilmektedir. Değişken kam mili zamanlaması ile düşük devirlerden itibaren maksimum tork verebilmektedir. Burada bir noktaya değinmemiz gerekiyor.. Bu motordaki değişken kam mili ile diğer motorlarda olduğu gibi subap açık kalma süresi değil, subapların açılıp kapanma zamanı değişmektedir. İsminin açılımı da ford tarafından şu şekilde yapılmaktadır : eco : ekonomik, boost : turboşarj Motorun daha çabuk ısınıp verimli hale gelebilmesi için farklı bir soğutma sistemi kullanılmış; Motor ilk çalıştığında sadece egzoz ve yanma odası civarı soğutulmakta, bu sayede motor bir an önce verimli ısıya ulaşmakta ve emisyon da düşmektedir. Farklı bir yapı da triger kayışında görülmekte; triger kayışı motor içinde çalışmakta ve motor yağı ile sürekli yağlanmaktadır. Bu sayede daha sessiz bir çalışma elde edilmiş aynı zamanda triger ömrü de uzamıştır. Motor yapısındaki başka bir farklılık ise, egzoz manifoltundadır, motorda dışardan takılmış bir egzoz manifoltu bulunmamakta, egzoz gazları motor bloğu içinde toplanıp tek noktadan dışarı çıkmakta, turbo ise direk bloğa bağlanmış durumdadır. Egzoz manifoltu soğutulabilmektedir. Turbo demişken, kullanılan turbo da çok farklıdır, çok yüksek devirli, düşük dirençli bir turbo kullanılmış, dakikada 250 bin devirlere çıkabilen bu turbo ile 1.0 bir motordan 140 beygir gibi güçler alınması sağlanmıştır. Yağlama sistemi de farklı tasarlanmış, iki kademeli bir yağ pompası kullanılmış, bu pompa düşük devirlerde daha düşük bir basınç, yüksek devirlerde ise tam basınç ile yağlama yapmaktadır. Motorda farklı bir alternatör sistemi kullanılmış, araç sadece yavaşlarken elektrik üretecek şekilde tasarlanmış, hızlanmak istediğinizde güç kaybına sebep olmaması için devreden çıkmaktadır. Ecobost motorlar, Fiesta, Fiesta ST, Focus, Focus RS, C-MAX, Kuga, Mondeo, Mustang ve GT modellerinde kullanılmaktadır. 1.0 litre EcoBoost motor 100PS, 125PS, 140PS'lik 3 farklı güç kombinasyonuna sahip. Focus, C-MAX, Kuga ve Mondeo modellerimizde EcoBoost'un 1.5 litrelik, Fiesta ST'de 2.0 litrelik, Mustang ve Focus RS'te 2.3 litrelik, GT'de ise 3.5 litrelik varyantı sunulmaktadır. Kaynak : ford.com.tr 13 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts