Fatih Duru 9 Ağustos 2017 Paylaş 9 Ağustos 2017 (düzenlendi) Arkadaşlar merhaba, aracım 1.4 TDCI 2012 Titanum Fiesta. 90xxxkm'de. Servis bakımlı iyi bir araçtır. Fakat ne yazık ki araç viteste iken gazdan ayağımı çektiğim zaman peş peşe 2 defa ani gaz kesmesi yapıyor. Ardından araç viteste iken tekrar bastığımda aynı şekilde iki kere kesme yapar gibi yapıp aracı sallıyor. Bu olay motor sıcak soğuk fark etmiyor. Hemen hemen her devir de yapıyor. Sıkışık trafikte düşük devirde sürüş konforunu ciddi anlamda etkiliyor. Bu sorun için yetkili servis "ARKAS" ile görüştüm şuan nokta atışı sorun belirleyemeyiz ancak artarsa bulunabilir dendi bilgisayara bağladılar ama sorun bulunamadı. Aldığım tavsiye üzerine İzmir "Ustaeller" Ford servisi ile görüştüm test sürüşüne çıktık, sorunu test sürüşüne çıkan arkadaş kronik olarak cut-off zamanı kompresyon(yada benzeri bişi) aniden girip aniden çıkıyor dediler. Ve buna herhangi bir çözüm olmadığını düzeltilemeyeceğini söylediler. Ben daha nereye gideyim ne yapayım bilemedim. Konu hakkında yardımcı olabilecek tavsiyesi olan arkadaş varsa memnuniyet ile dinlerim. İlginize teşekkürler 11 Ağustos 2017 tarihinde İnan Çınar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Gök 9 Ağustos 2017 Paylaş 9 Ağustos 2017 benzer bir sorun hyundai eralarda kronik bir sorun. debriyajdan çekerken araba sallanıyor vs gibi bişey . debriyaj siwici miydi bişeyi vardı onlarda 60 liraya değişince düzeliyordu sizin aracınızda debriyaj siwicinden bahseden oldumu. yada böyle bir parça varmı sizin araçta ? Yorum bağlantısı
Fatih Duru 9 Ağustos 2017 Yazar Paylaş 9 Ağustos 2017 3 dakika önce, Ali Gök yazdı: benzer bir sorun hyundai eralarda kronik bir sorun. debriyajdan çekerken araba sallanıyor vs gibi bişey . debriyaj siwici miydi bişeyi vardı onlarda 60 liraya değişince düzeliyordu sizin aracınızda debriyaj siwicinden bahseden oldumu. yada böyle bir parça varmı sizin araçta ? Biliyorum var hocam ve değiştirdim, bi değişiklik olmadı. Çıkarıp denedim olmadı. tam basılı halde bıraktım olmadı Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 9 Ağustos 2017 Paylaş 9 Ağustos 2017 (düzenlendi) Cut off iptal edilemiyor mu. Arabaya tüp takarken cut off iptal ediliyor. Araba lpg yakıtını rölanti olarak vermeye devam ettiğinden sıkıntı olmuyor. Mesela benim arabamın Cut Off iptal mesela. . Muhtemelen , cut off dizeldede iptal ediliyordur. ayağı gazdan çekince rölanti vermeye devam etmesi lazım. 9 Ağustos 2017 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Fatih Duru 9 Ağustos 2017 Yazar Paylaş 9 Ağustos 2017 36 dakika önce, Ali Darbaz yazdı: Cut off iptal edilemiyor mu. Arabaya tüp takarken cut off iptal ediliyor. Araba lpg yakıtını rölanti olarak vermeye devam ettiğinden sıkıntı olmuyor. Mesela benim arabamın Cut Off iptal mesela. . Muhtemelen , cut off dizeldede iptal ediliyordur. ayağı gazdan çekince rölanti vermeye devam etmesi lazım. Bunu düşünmedim. Bilen birisine sormak lazım. Ama ben sorunu yok etmekten ziyade çözmeyi düşünüyorum Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 9 Ağustos 2017 Paylaş 9 Ağustos 2017 Enjektörlerde sorun vardır diye düşünüyorum: İşeme falan yapıyorsa zamansız yanma sonucu silkeleme yapıyordur. Ya da gaz pedalında sıkıntı varsa o da sıfır pozisyondayken anlık gaz veriyor olabilir. Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın 9 Ağustos 2017 Paylaş 9 Ağustos 2017 Ustaellere sorsaydınız belki adres gösterirler. Çünkü Sadece izmirde değil ülkenin dört bir yanında tanıdıkları var. Çok eski esnaflar ve bence size bir adres ya da çözüm yolu gösterebilirler. Yorum bağlantısı
Fatih Duru 9 Ağustos 2017 Yazar Paylaş 9 Ağustos 2017 14 dakika önce, Ahmet Taşkın yazdı: Ustaellere sorsaydınız belki adres gösterirler. Çünkü Sadece izmirde değil ülkenin dört bir yanında tanıdıkları var. Çok eski esnaflar ve bence size bir adres ya da çözüm yolu gösterebilirler. Ahmet bey bi yol gösterceklerini sanmıyorum çünkü bu durumu çözülemeyecek birsey olarak tanimladılar. Daha önce de fiesta kullandığım icin bu sorun olmadan da oldugunu biliyorum Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 9 Ağustos 2017 Paylaş 9 Ağustos 2017 24 dakika önce, Fatih Duru yazdı: Ahmet bey bi yol gösterceklerini sanmıyorum çünkü bu durumu çözülemeyecek birsey olarak tanimladılar. Daha önce de fiesta kullandığım icin bu sorun olmadan da oldugunu biliyorum Aracınızda sonradan yapılmış Chip tunning varmı. Orjinal yazılımmı. Yorum bağlantısı
Mehmet Özgül 9 Ağustos 2017 Paylaş 9 Ağustos 2017 Tekleme sorunu bende yaşadım.2007 TDI focus. Ama gaz yüklenince iki kere sert şekilde tekliyordu benzin bitmiş gibi peşpeşe oluyodu.ben yakıtdan şüphelendim.sabit yerden alınca kalmadı o tekleme.Vodafone Smart ultra 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi 1 Yorum bağlantısı
Ahmet Gül 9 Ağustos 2017 Paylaş 9 Ağustos 2017 Bence bu yazılımsal bir şey. Aracın cut off yapmasına karar veren şey yazılım. Arızanızın ne olduğunu iyi anladım sıkışık trafikte araç kararsız kaldığında benim Focus da yapıyor. Ancak ben iki yıldır bir iki defa rastladım. Benim tavsiyem Ford serviste baktırmaniz. Yazılımsal bir sorunsa bunu Türkiye şartlarında çözebilecek yegane yer beğenmesek de yetkili servislerdir. Yorum bağlantısı
Fatih Duru 9 Ağustos 2017 Yazar Paylaş 9 Ağustos 2017 2 yetkili servis kontrolünden geçti. Fark ediyorlar ama neden bilmiyorlar. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 9 Ağustos 2017 Paylaş 9 Ağustos 2017 Cut off ta zaten gaz kesiyor. Bence o aşamada gaz veriyor bu araç. 1 Yorum bağlantısı
Fatih Duru 9 Ağustos 2017 Yazar Paylaş 9 Ağustos 2017 39 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı: Cut off ta zaten gaz kesiyor. Bence o aşamada gaz veriyor bu araç. Evet bu dogru tespit olabilir. Cut off sırasında anlık gaz veriyor gibi. Arada şaşırıyor durumu degil. Duzenli bi komut gibi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 9 Ağustos 2017 Paylaş 9 Ağustos 2017 Evet bu dogru tespit olabilir. Cut off sırasında anlık gaz veriyor gibi. Arada şaşırıyor durumu degil. Duzenli bi komut gibiEnjektör sorunludur. İşiyordur. İlk aklıma bu gelir.Araçta başka sorun var mı. ? 1 Yorum bağlantısı
Fatih Duru 9 Ağustos 2017 Yazar Paylaş 9 Ağustos 2017 Bir saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı: Enjektör sorunludur. İşiyordur. İlk aklıma bu gelir. Araçta başka sorun var mı. ? Hayir performans ve yakit konusunda hicbir sıkıntı yok düzenli sekilde çalışıyor Yorum bağlantısı
Servet Aydın 9 Ağustos 2017 Paylaş 9 Ağustos 2017 Fatih, benzer sorun dci 105 bg reno motorlarda var. Gaz verirken silkeleme yapıyor. Sendeki hata epey benzer. Silkeleme aslında turbo vgt selenoidinin aniden devreye girip çıkması benim tahminim. Ben çözümü Mg Remaps firmasının yeniden araca yazılım atması ile çözdüm. Vgt selenoidinin hortumları giriş ve çıkış, bunları ince bir boru ile birbirine bağlayıp dip gaz vermeden deneyerek arızanın turbo sisteminden olup olmadığını anlarsın. 2 Yorum bağlantısı
Deniz Öztürk 14 Ağustos 2017 Paylaş 14 Ağustos 2017 (düzenlendi) Ben bu sorunu aylardır yaşıyorum ve çözüm bulamadım.Hele klimayı açınca düşük devirde gaza basınca bir boşluk oluyor devir saati yukarı aşağı oynuyor küt diye vuruyor araç öyle hızlanıyor. Şanzıman takozları motor kulakları amortisör rulman ve bilyaları ön takımlar hepsi sıfır olduğu halde bu sorun var Bu sorunu daha önce yaşamış bir arkadaşa rastlamıştım forumda.Bilgisayarla test sürüşüne çıkmışlar kahverengi mazot pompa müşüründen kaynaklı çıkmış sorun değiştirince düzelmiş.arıza kodu vs de çıkmıyormuş ayrıca Bahsettiğim arkadaşın açtığı konu: 14 Ağustos 2017 tarihinde Deniz Öztürk tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Deniz Öztürk 14 Ağustos 2017 Paylaş 14 Ağustos 2017 Sorunun çözümünü taner arkadaşımız şöyle anlatmış: Sorunu çözdük sanırım. Mazot pompası üstünde iki adet sensor var yada muşur. Onların ikisinide degistirdik pompacıda ve araç silkelemeyi kesti. Akşam tekleme yapmadı, yarın sabahta deneyeceğim tekleme yapmazsa sorun çözülmüş olacak. Masraf konusunda ise simdiye kadar 500 tl gitti, Tuncay ustaya iscilik ve pompaciya aldigim sensor bedelleri yarin belli olacak. Sorunu sanırım çözdük arkadaşlar. Araç dün akşamdan beri yaklaşık 200 km yol yaptım ve tekleme kesildi. Sorunu mazot pompasının üstünde iki adet muşür (sensör) var onların ikisinide deneme amaçlı değiştirince sorun düzeldi. bu sensörlerin muhetemelen biri arızalı idi ama sök tak uğraşması zor ve aynı zamanda pompacıya artık sök tak yaptırmaktan usandığımız için tek seferde ikiside değişsin dedik ve sorun geçti. Sorunun tesbitini ise IDS'yi araca bağladık sensör veri kaydedici ekranı açtık araç seyir esnasında iken sensörlerin anlık verilerini gözlemledik. Ekranda FRP, FRT; CKV, RPM ve MAF sensörlerini canlı takip ettik. ( Oto elektrikçinin verdiği fikir idi) Araç tekleme yaparken RPM yani motor devri normal ama FRP yani Rail yakıt hattının basıncı 2000 - 2300 devir arası rezonans diye tabir edilen hareketi yapıyor basınç bir inip bir çıkıyor dalgalanma oluyor gaza basınca bu dalgalanma azalıyor ve araç teklemesi çok azaldığı için farkedilmiyor ama sensörden okunuyor. Bu esnada FRT sensörü hata veriyordu ve silkeleme esnasında yakıt sıcaklığını -50 ile 160 derece arası ölçüyordu. Araçta ayrıca FRT yani yakıt devresi sıcaklık sensörü hata veriyordu ve pompacı araca sıfır sensör takmıştı. biz tesisattan şüphelenirken Tuncay usta birde çıkma orjinal bir sensör deneyelim dedi ve bingo tesisatta sorun yok, pompacının taktığı sensör arızalı imiş. bu sensörü değiştirince araçta silkeleme devam etti ama şiddeti baya bir azaldı. Burdan yola çıkarak aracın yakıt pompasında bir sorun olduğunu düşünüp oraya yöneldik ve çıkma yakıt pompası almaya niyetlendik. Bu arada çıkma mazot pompası 350 tl civarı üstündeki selenoid ve valfleri ile birlikte ama sökmesi çok zor. Bundan dolayı önce sensörleri değiştirip deneyelim dedik ve sorun çözüldü. Bugüne kadar yapılanlar ise şu şekilde: Enjektörler söküldü kontrol edildi ve sorun olmadığı görüldü temizlenip geri takıldı. ( İmren - As pompa'da yapıldı). Enjektörler sağlam mazot filtresi tekrar değişti, mazot filtrem orjinal yeni takıldı. vakvak el pompası ve yakıt boruları set olarak değiştirildi ( haberim olmadan değiştirmişler bir sorun yoktu, geri sökmesi zor deyince iyi kalsın dedim) FRP (fuel Rail Pressure ) sensörü yani yakıt rail basınç sensörü söküldü ve yenisi takıldı, sorun olmadığı görüldü, FRP sensörüm sağlam CKV ve CKM sensörleri ( volan üzerinde olan sensör ve okuyucusu karşılıklı olarak çalışan sensörler) bunlar söküldü yenisi takıldı, bu sensörlerimde sağlam olduğu kanıtlandı. MAF sensörü değişti denendi ve kendi MAF sensörümün sağlam olduğu kanıtlandı. EGR kontrol edildi ve sağlam olduğu görüldü. Beyin başka bir araçtan takıldı ve denendi sorun devam etti,kendi beyinimin sağlam olduğu kanıtlandı. Turbo kontrol edildi ve herhangi bir sıkıntı olmadığı görüldü. Enjektörler tekrar söküldü ve bu sefer enjektörler değişti, araçta sıfır enjektör takılı şuan mazot filtresi tekrar değişti UFI marka mazot filtresi takıldı. Mazot pompası üstünde olan iki adet muşur ( sensor) değiştirildi. Mazot pompasına enjektörler ilk söküldüğünde sormuştum ve baktık pompada sorun yok deyip geçtiler ama gel görkü bakılmamış ve sorun pompada çıktı. Bu kadara zaman boşa uğraştık ve sök tak yaptık. bu sök takların hepsi işçilik masrafı ve ödeyeceğim. Vak vak takımım değişti sorun yoktu sağlamdı. toplam yaptığım masrafı hesaplayım yazacağım. ALINTIDIR 3 Yorum bağlantısı
Deniz Öztürk 14 Ağustos 2017 Paylaş 14 Ağustos 2017 (düzenlendi) ALINTIDIR. Kırmızı ile işaretlediğim ki muşur var biri altta kaldığı için tam gözükmüyor. Bu muşurlerden biri mazot basınç regülatörü yada debi regülatörü gibi bir adı var, diğeride pompa selenoidi olarak adlandırılıyor. Daha önceki paylaşımlarımda da bahsettiğim gibi bu arızayı Tuncay usta ile aracı IDS'ye bağladık ve yola çıktık orada FRP verilerini incelerken basınç dalgalanmalarının çok yüksek olduğunu gördük ve buraya yöneldik. Muşurler değişince araç düzeldi, hatta çekişi, motorun sesi, çalışması herşey değişti. Araba kendine geldi denebilir Tuncay usta'da sağolsun çok yardımcı oldu ve cidden işinde tecrübeli, bilgili ve en önemlisi sabırlı bir usta yaklaşık 1 ay boyunca yılmadan uğraştı ve sorunu çözdük, kendisine çok teşekkür ediyorum, bu forum sayesinde kendisi ile tanışmak nasip oldu ve süreç boyunca çok yardımcı oldu. Pompa servisi olarak İmren - As pompa Şevki usta da bir ay boyunca enjektörleri söktü taktı en sonunda değiştirdi, ve pompayı ilk başta elemanları kontrol ettik dedikleri ve sorun pompadan çıktığı için son taktığı muşurleri hediye etti, yaptığı işin arkasında sonuna kadar durdu. Ona da teşekkür eder ve tavsiye ederim başka bir pompacı olsa bir ay boyunca sök tak yapmazdı muhtemelen. Tabi burada Tuncay usta'nın etkisi büyük oldu. Diğer deneyim ise sensörlerin soketleri sök tak yapa yapa yada zamanla gevşeme yapıyor ve bu gevşemeler sensör soket arasında ısınmalara neden oluyormuş. ve benim ki gibi arızalara sebep verebiliyormuş. Elektrikçilerden öğrendiğim bir bilgi bu. öncelikle böyle bir sorun olursa soketleri kontak spreyi ile temizleyip sıkarak takmayı denemek lazım. 14 Ağustos 2017 tarihinde Deniz Öztürk tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Serkan Toker 15 Ağustos 2017 Paylaş 15 Ağustos 2017 Debriyaj balatasi kaçırıyordur bence.. Yorum bağlantısı
Deniz Öztürk 15 Ağustos 2017 Paylaş 15 Ağustos 2017 Bir saat önce, Serkan Toker yazdı: Debriyaj balatasi kaçırıyordur bence.. Baski balata bilya degistirdim degistirmeden oncede arkadasin bahsettigi sorun vardi Yorum bağlantısı
Fatih Duru 16 Ağustos 2017 Yazar Paylaş 16 Ağustos 2017 On 15.08.2017 at 01:44, Deniz Öztürk yazdı: ALINTIDIR. Kırmızı ile işaretlediğim ki muşur var biri altta kaldığı için tam gözükmüyor. Bu muşurlerden biri mazot basınç regülatörü yada debi regülatörü gibi bir adı var, diğeride pompa selenoidi olarak adlandırılıyor. Daha önceki paylaşımlarımda da bahsettiğim gibi bu arızayı Tuncay usta ile aracı IDS'ye bağladık ve yola çıktık orada FRP verilerini incelerken basınç dalgalanmalarının çok yüksek olduğunu gördük ve buraya yöneldik. Muşurler değişince araç düzeldi, hatta çekişi, motorun sesi, çalışması herşey değişti. Araba kendine geldi denebilir Tuncay usta'da sağolsun çok yardımcı oldu ve cidden işinde tecrübeli, bilgili ve en önemlisi sabırlı bir usta yaklaşık 1 ay boyunca yılmadan uğraştı ve sorunu çözdük, kendisine çok teşekkür ediyorum, bu forum sayesinde kendisi ile tanışmak nasip oldu ve süreç boyunca çok yardımcı oldu. Pompa servisi olarak İmren - As pompa Şevki usta da bir ay boyunca enjektörleri söktü taktı en sonunda değiştirdi, ve pompayı ilk başta elemanları kontrol ettik dedikleri ve sorun pompadan çıktığı için son taktığı muşurleri hediye etti, yaptığı işin arkasında sonuna kadar durdu. Ona da teşekkür eder ve tavsiye ederim başka bir pompacı olsa bir ay boyunca sök tak yapmazdı muhtemelen. Tabi burada Tuncay usta'nın etkisi büyük oldu. Diğer deneyim ise sensörlerin soketleri sök tak yapa yapa yada zamanla gevşeme yapıyor ve bu gevşemeler sensör soket arasında ısınmalara neden oluyormuş. ve benim ki gibi arızalara sebep verebiliyormuş. Elektrikçilerden öğrendiğim bir bilgi bu. öncelikle böyle bir sorun olursa soketleri kontak spreyi ile temizleyip sıkarak takmayı denemek lazım. Deniz bey öncelikle paylaşım için teşekkür ederim. Gayet değerli bir paylaşım. Bu yazının çıktısını alıp ustamın yanına gidicem Aslında gitmeden önce kontak sprey ile kendim de temizlerim belki eğer yerini bulabilirsem Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 16 Ağustos 2017 Paylaş 16 Ağustos 2017 Baskı balata değildir bu sorun. Bir sebeple yakıtı kesmesi gerekirken kesmiyor bu araç. Alıntılar mantıklı geldi bana. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts