Selim Kaya 9 Ağustos 2017 Paylaş 9 Ağustos 2017 Skyactiv-X benzinli motorunu tanıtan Japon üretici Mazda, yüzde 30 daha fazla tork sunan yeni teknoloji sayesinde benzinli araçlarda yaklaşık yüzde 25 yakıt tasarrufu sağlamayı başardı. Dizel motorlar kadar verimli çalışan teknoloji 2019 model araçlarda kullanılmaya başlanacak. Japon otomobil üreticisi Mazda, yeni nesil Skyactiv-X benzinli motorunu tanıttı. Dizel motorlar kadar verimli olduğu belirtilen ve yerini aldığı motora göre yüzde 30 daha fazla tork sunan yeni teknoloji, içten yanmalı motorlar için bir yenilik olarak sıkıştırmalı ateşleme sistemi ile çalışıyor. Mazda, 2019 yılındaki araç modellerine yerleştireceği bu ünite ile söz konusu teknolojiyi seri üretim otomobillerinde kullanan ilk marka olacak. Motorun çalışma prensibi dizellerde olduğu gibi, yakıt-hava karışımının yüksek basınç ile pistonlar tarafından sıkıştırılıp ani şekilde yanması üzerine kurulu. Skyactiv-X, mevcut motora göre yüzde 25 yakıt tasarrufu sağlayacak. Yeni motor teknolojisi, aynı zamanda Mazda'nın 2008 yılındaki benzer motorlarına nazaran da yüzde 35-45 daha yüksek verimlilikle çalışıyor. Mazda Başkan Yardımcısı Akira Marumoto, Skyactiv-X’in diğer markalara tedarik edilmeyeceğini belirtirken, otomobil dünyasında Mazda'nın bu hamleyle Daimler ve General Motors gibi rakiplerinin önüne geçebileceği konuşuluyor. Mazda'nın otomobil motor mühendisliği firması olan AEMSS Başkanı Ryoji Miyashita, bu gelişmeyi "Sektörde çığır açacak bir yenilik." şeklinde yorumladı. Japon üretici Mazda, geçtiğimiz günlerde şirket hisselerinin yüzde 5 hissesini açıklanmayan bir fiyat karşılığında Toyota'ya satmış ve ABD'de 1.6 milyar dolar yatırımla da ortak bir fabrika kurma kararı almıştı. Kaynak: HaberTürk İnternet Sitesi 7 Yorum bağlantısı
Ali Gök 9 Ağustos 2017 Paylaş 9 Ağustos 2017 maşallah mazdaya 15 20 tane fazla satar artık Türkiyede 6 3 Yorum bağlantısı
Ugur Demir 9 Ağustos 2017 Paylaş 9 Ağustos 2017 1-2 sene önce forumda biyere yazmıştım dizel gibi çalışan benzinli araç yapılabilir mi diye olmaz diyorlardı 6 Yorum bağlantısı
Kerem Kurluva 9 Ağustos 2017 Paylaş 9 Ağustos 2017 Mevcut dizel ve benzinli motorların ateşleme sıcaklıkları karşılaştırıldığında, benzinli motorların %20 civarında daha yüksek ateşleme sıcaklığına ulaştığı görülüyor. Bunun üzerine, benzinin sıkıştırılarak yakılıyor olması, bu teknolojiyi taşıyan motorların daha da yüksek ateşleme sıcaklıklarında çalışması anlamına geliyor. Bunu karşılamak için, metalurjik olarak motor elemanlarını nasıl geliştirdiler acaba? Merak edilesi bir konu.. 3 Yorum bağlantısı
İbrahim Çelik 9 Ağustos 2017 Paylaş 9 Ağustos 2017 1 saat önce, Ali Gök yazdı: maşallah mazdaya 15 20 tane fazla satar artık Türkiyede Aslında mazda kalite adına bir başarı. Pazarlama adına bir başarısızlık örneğidir. Pazarlamanın kaliteden önde olduğunun ise kanıtıdır. Hundai Türkiye'nin lojistik konumunu iyi değerlendirdi ve Türkiye üzerinden ortadoğu ve doğu avrupa tedarik operasyonlarını yürüttü. Bu bağlamda Türkiye'deki fabrikalarına ciddi yatırımlar yaptı. ayrıca yan sanayi dallarına teknoloji aktardı ve Buradaki tedarik zincirini işini gerçekten iyi yapan usta ellere teslim etti. Bu operasyonlarının meyvelerini hızla aldı Türkiye üzerinden yükselerek batıda da çok ciddi satış rakamları yakaladı. Bu gün geldiği yer ortadadır. Pekiyi, Mazda ne yaptı? Mermerleri distribütör seçip yedek parça tedariği noktasında perişanları oynadı. Yan sanayi dallarına teknoloji aktarmak yerine yedek parça tedariğini tekelinde tutmayı yeğledi. Mermerler grubun hizmet anlayışını özellikle Kırşehirli arkadaşlara sorunuz. Sonuç ortada. Alinin de dediği gibi mazda gibi bir kalite 15-20 espirilerine muhatap olur durumda. Bunun yegane sebebi Türkiye gibi bir ülkeyi okuyamama onun önemini anlayamamadır. Bir saat önce, Kerem Kurluva yazdı: Mevcut dizel ve benzinli motorların ateşleme sıcaklıkları karşılaştırıldığında, benzinli motorların %20 civarında daha yüksek ateşleme sıcaklığına ulaştığı görülüyor. Bunun üzerine, benzinin sıkıştırılarak yakılıyor olması, bu teknolojiyi taşıyan motorların daha da yüksek ateşleme sıcaklıklarında çalışması anlamına geliyor. Bunu karşılamak için, metalurjik olarak motor elemanlarını nasıl geliştirdiler acaba? Merak edilesi bir konu.. Kerem abi daha önce bir yerde karşılaşmıştım. Pistonlara kadar soğutabilen bir soğutma sisteminden bahsediliyordu. Hatta çizimleri vardı. Piston içlerinde kanallar açılıyordu. Bu soğutma metaller açısından kurtarıcı olur mu? 7 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 9 Ağustos 2017 Paylaş 9 Ağustos 2017 Turbo ve direkt püskürtme ise bir yenilik yok ortada. 1 Yorum bağlantısı
Kerem Kurluva 9 Ağustos 2017 Paylaş 9 Ağustos 2017 33 dakika önce, İbrahim Çelik yazdı: Kerem abi daha önce bir yerde karşılaşmıştım. Pistonlara kadar soğutabilen bir soğutma sisteminden bahsediliyordu. Hatta çizimleri vardı. Piston içlerinde kanallar açılıyordu. Bu soğutma metaller açısından kurtarıcı olur mu? Hızlı ve verimli soğutma için, önde gelen üreticilerin geliştirdikleri pekçok yeni teknoloji mevcut. Ancak, bu soğutma işlemlerinin hiçbirisi, yanma odasında sürekli cereyan eden yüksek sıcaklığı değiştirmiyor (sadece onun diğer bölümlere sirayet edişini kontrol ediyorlar). Mazda’ nın ürettiği motorun temel farkı, yanma odasındaki daha yüksek sıcaklıkla baş edebilecek bir alaşıma sahip olması diye düşünüyorum. 1 Yorum bağlantısı
Murat Gedik 9 Ağustos 2017 Paylaş 9 Ağustos 2017 Alıntı: Ancak açıklamalara bakıldığı zaman bu motorun, tamamen bujisiz bir HCCi motor değil de, aslında SCCi (Spark Controlled Compression Ignition) yani yanmanın bazen buji bazen de kendiliğinden gerçekleştiği bir motor olmasıyla öne çıkıyor. Kısacası sistemde bir buji var ancak bu buji bazı durumlarda ateşlemeyi gerçekleştirirken (SI - Spark Ignition motor) bazı durumlarda da hava-yakıt karışımının tutuşması aynen dizel motorlarda olduğu gibi kendiliğinden gerçekleşecek. Tamamen bujisiz HCCi motor yerine SCCi motorun tercih edilme nedeni olarak ise, HCCi motorun vuruntu gibi bazı önemli yan etkilerini aşmak olduğu belirtiliyor. Karmaşık gibi görünen bu sistemde; araç yükte değilken yakıt tüketimini düşürebilmek için yüksek sıkıştırmanın da etkisi ile hava-yakıt karışımının kendiliğinden tutuşması sağlanıyor. Örneğin 120km/saat hıza sabitlenmiş bir otoban sürüşünde bujiler devre dışı kalarak kendiliğinden ateşleme gerçekleşecekken, gaza basıp hızlanma isteği olduğu zaman hava-yakıt karışımı buji tarafından ateşleniyor. Bir diğer örnek verecek olursak; Aracı çalıştırdınız ve yola koyuldunuz, gaza basıyorsunuz, işte böyle bir durumda da bujiler ateşlemeyi gerçekleştirecek. Kısacası anlık güç ihtiyaçlarında bujiler devrede olacak, sakin sürüşlerde ise buji devre dışı kalacak.Mazda'nın iddiasına göre bu sayede,halen kullanılmakta olan yüksek sıkıştırma oranlı ve bujili Skyactiv-G motorlara göre %25-%30 oranında bir tüketim azalması sağlanacak. Ayrıca Mazda yetkililerinin belirttiğine göre tüketim olarak dizel motorların tüketim değerlerinin yakalanması hedefleniyor. Bu doğrultuda Skyactiv-G ve Skyactiv-D motorların tüketim değerlerine bir göz atalım; 1.5lt atmosferik-benzin (Skyactiv-G) 120ps: Ortama tüketim: 6.5lt/100km 1.5lt turbo-dizel (Skyactiv-D) 105ps: 4.3lt/100kmYukarıdaki değerlerden de görüleceği gibi Skyactiv-G motorun tüketiminde SCCi sistemi sayesinde söylendiği gibi %30 tasarruf sağlanabilirse fabrika verilerine göre 4.5-5.0lt/100km gibi bir ortalama tüketim yakalanabilecek gibi görünüyor. Ancak burada dikkat edilmesi gereken durum şu; Dizel motorlar performanslı kullanımlarda bile bir yere kadar yüksek yakıt tüketirken, benzin motorlar özellikle agresif kullanımlarda daha yüksek yakıt tüketebiliyor. Yani Mazda'nın Skyactiv-X motoru da esas olarak sabit hızlı ve sakin kullanımlar için belirtilen tüketim değerlerini verebilir diye düşünüyoruz. Performanslı kullanım tercih edecek kişilerin bahsi geçen %20-%30 tüketim değerlerinden faydalanabileceğini sanmak hayal olur diye düşünüyoruz. Sonuçta agresif kullanım bujilerin sürekli olarak devrede olmasına neden olacaktır.SONUÇSonuç olarak Mazda, supercharger beslemeli Skyactiv-X motor ile dizelin torku ve tüketimine yaklaşmaya çalışırken, benzin motorun gücünü ve rafine yapısını da korumaya çalışıyor. Bize göre HCCi motor teknolojisinin bujili ateşleme ile kombine edildiği SCCi yani Skyactiv-X teknolojisi oldukça merak uyandırıcı ve bir de supercharger ile desteklenmesi Mazda'nın ne kadar farklı işler yapmaya çalıştığını açık bir şekilde ortaya koyuyor. Bu tip bir motorun Hybrid sistemlerde menzil arttırıcı veya çekişe katılan bir içten yanmalı motor olarak da kullanılmasıyla farklı yerlere gidebilir. Ayrıca dizel, hybrid ve elektrik teknolojisin de aynı hızla geliştirildiğini belirten Mazda yetkilileri, motor çeşitliliğine büyük önem verdiklerini belirtiyorlar.Kaynak: http://www.sekizsilindir.com/2017/08/mazda-skyactiv-x-scci-motor-teknolojisi.html?m=0 8 Yorum bağlantısı
Ali Gök 9 Ağustos 2017 Paylaş 9 Ağustos 2017 bu motor bozulsa kim yapacak merak ettim. pistonun iiçinde soğutma kanalı mı olurmuş . çok motor yer bu arabalar çok 1 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 9 Ağustos 2017 Paylaş 9 Ağustos 2017 Turbo ve direkt püskürtme ise bir yenilik yok ortada.Oyle deme ustad sonucta bir bakima kendilerini asmis olacaklar Birde @Ali Gök un dedigi gibi 15 20 tane daha fazla satar. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 9 Ağustos 2017 Paylaş 9 Ağustos 2017 bu motor bozulsa kim yapacak merak ettim. pistonun iiçinde soğutma kanalı mı olurmuş . çok motor yer bu arabalar çok [emoji3]Bozulunca tamir etme sistemi her geçen gün çöküyor Ali. Üretirken Öyle bir düşünceleri olmamıştır. 4 Yorum bağlantısı
İbrahim Çelik 9 Ağustos 2017 Paylaş 9 Ağustos 2017 7 saat önce, Metin Akbal yazdı: Oyle deme ustad sonucta bir bakima kendilerini asmis olacaklar Birde @Ali Gök un dedigi gibi 15 20 tane daha fazla satar. Metin sen psikolojik danışmansın. Ben niye bu 15-20 espirilerine bozuluyorum. Mazda ne ki? Emmim değil dedem hiç değil. 2 Yorum bağlantısı
Recep Demirci 10 Ağustos 2017 Paylaş 10 Ağustos 2017 Tek kelimeyle Mazdaya helal olsun. 1 lt benzin ile 30 km yol harika bir olay. Yorum bağlantısı
Burak Bayram 10 Ağustos 2017 Paylaş 10 Ağustos 2017 Turkiye'de pazar payı düşüklüğünün distributore indirgenmemesi gerektiğini düşünüyorum. Zira mazda markasının türkiye pazarında agresif bir satiş hedefi yok. Verilen hedefler oldukça komik rakamlar. Artı toyota'nin türkiye pazarındaki hakimiyeti de bunda etkili diye düşünüyorum. Zira bu tarz büyük şirketlerde arka planda pazar paylaşımı olduğu gibi birbirlerine olan ortakliklariyla da satiş stratejilerini belirliyorlar. Toyota'nin mevcut durumu devam ettiği sürece mazda'yi ülkemizde şu anki halinden farklı bir yerde göremeyeceğiz. SM-A320F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi 1 Yorum bağlantısı
İbrahim Aslıoğlu 10 Ağustos 2017 Paylaş 10 Ağustos 2017 19 saat önce, İbrahim Çelik yazdı: Aslında mazda kalite adına bir başarı. Pazarlama adına bir başarısızlık örneğidir. Pazarlamanın kaliteden önde olduğunun ise kanıtıdır. Hundai Türkiye'nin lojistik konumunu iyi değerlendirdi ve Türkiye üzerinden ortadoğu ve doğu avrupa tedarik operasyonlarını yürüttü. Bu bağlamda Türkiye'deki fabrikalarına ciddi yatırımlar yaptı. ayrıca yan sanayi dallarına teknoloji aktardı ve Buradaki tedarik zincirini işini gerçekten iyi yapan usta ellere teslim etti. Bu operasyonlarının meyvelerini hızla aldı Türkiye üzerinden yükselerek batıda da çok ciddi satış rakamları yakaladı. Bu gün geldiği yer ortadadır. Pekiyi, Mazda ne yaptı? Mermerleri distribütör seçip yedek parça tedariği noktasında perişanları oynadı. Yan sanayi dallarına teknoloji aktarmak yerine yedek parça tedariğini tekelinde tutmayı yeğledi. Mermerler grubun hizmet anlayışını özellikle Kırşehirli arkadaşlara sorunuz. Sonuç ortada. Alinin de dediği gibi mazda gibi bir kalite 15-20 espirilerine muhatap olur durumda. Bunun yegane sebebi Türkiye gibi bir ülkeyi okuyamama onun önemini anlayamamadır. Kerem abi daha önce bir yerde karşılaşmıştım. Pistonlara kadar soğutabilen bir soğutma sisteminden bahsediliyordu. Hatta çizimleri vardı. Piston içlerinde kanallar açılıyordu. Bu soğutma metaller açısından kurtarıcı olur mu? Çalıştığım yerde stajyer lise öğrencileri var; öğretmenleri de haftalık denetimlere geliyor, konuşuyoruz. Pazarlama bölümünde 29 öğrenci olduğunu söylediler, bir sınıf açmak için velileri zor ikna ettiklerinden bahsettiler. Geriye dönüp ne okuyacağıma karar verme hakkım olsa: Mesleki eğitim ya da pazarlama eğitimi alırdım. 3 Yorum bağlantısı
Osman Bilgin 10 Ağustos 2017 Paylaş 10 Ağustos 2017 18 saat önce, Ali Gök yazdı: bu motor bozulsa kim yapacak merak ettim. pistonun iiçinde soğutma kanalı mı olurmuş . çok motor yer bu arabalar çok mazda bunu sorun etmiyor, 2002 de üretmeye başladığı rx-8 de tamir edilmesi pek mümkün olmayan motora sahip.. Mehmet Abi ye katılıyorum, sadece motorlar değil yeni tip şanzımanlarda da tamiri pek mümkün olmayanları var.. millet zenginleşti sandık motor sandık şanzıman, sandık araba.. 3 Yorum bağlantısı
İbrahim Çelik 10 Ağustos 2017 Paylaş 10 Ağustos 2017 10 saat önce, Burak Bayram yazdı: Turkiye'de pazar payı düşüklüğünün distributore indirgenmemesi gerektiğini düşünüyorum. Zira mazda markasının türkiye pazarında agresif bir satiş hedefi yok. Verilen hedefler oldukça komik rakamlar. Artı toyota'nin türkiye pazarındaki hakimiyeti de bunda etkili diye düşünüyorum. Zira bu tarz büyük şirketlerde arka planda pazar paylaşımı olduğu gibi birbirlerine olan ortakliklariyla da satiş stratejilerini belirliyorlar. Toyota'nin mevcut durumu devam ettiği sürece mazda'yi ülkemizde şu anki halinden farklı bir yerde göremeyeceğiz. SM-A320F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi Yanlış düşündüğünüzü düşünüyorum. Pazar paylaşımı anlaşması sonucu yapılacak ilk iş ücret politikalarıyla satış hedeflerinin ayarlanmasıdır. Bunun yolu budur. Üçüncü sınıf bir distribütörle anlaşıp milleti yedek parça dilencisi haline getirmek. 1-ahmaklık 2- İş bilmemezlik 3- ülkeye değer vermeme seçeneklerinden birisine işaret eder. Ben mazdaya bindim o arabayı yapanların ilk iki seçeneğe uymadıkları kanısındayım. Mazdanın Türkiyedeki başarısızlığının yegane sebebi distribütör yanlışıdır. Ben etrafımda mazda binecek olupta bu yedek parça ve servis sorunundan dolayı daha azına yetinen nice insanlar biliyorum. 1 Yorum bağlantısı
Burak Bayram 10 Ağustos 2017 Paylaş 10 Ağustos 2017 Yanlış düşündüğünüzü düşünüyorum. Pazar paylaşımı anlaşması sonucu yapılacak ilk iş ücret politikalarıyla satış hedeflerinin ayarlanmasıdır. Bunun yolu budur. Üçüncü sınıf bir distribütörle anlaşıp milleti yedek parça dilencisi haline getirmek. 1-ahmaklık 2- İş bilmemezlik 3- ülkeye değer vermeme seçeneklerinden birisine işaret eder. Ben mazdaya bindim o arabayı yapanların ilk iki seçeneğe uymadıkları kanısındayım. Mazdanın Türkiyedeki başarısızlığının yegane sebebi distribütör yanlışıdır. Ben etrafımda mazda binecek olupta bu yedek parça ve servis sorunundan dolayı daha azına yetinen nice insanlar biliyorum.Tüketici acısından baktığımda dediklerinize harfiyen katılıyorum. Hatta bir subaru kullanıcısı olarak parca bulma işinin ne kadar zor olduğunu da hissediyorum yakinen. Benim dikkat çekmek istediğim nokta evet distribütör secimi berbat, ama bu koca sirketin pazardan vazgeçmesine sebep değil. Vw grubuna bakarsak doğuş otodan dünya kadar şikayetci insan var, ama satışların maşallahı var. Tam tersi gm grubuna bakarsak chevrolet markası ile opel tadında ama daha düşük bütçeye hitap eden araçlar sattılar, ancak genel stratejileri doğrultusunda turkiyeden çıkma kararı aldılar ki müşterisi de vardı chevroletin.Şimdi mazda bir karar alsa dese ki arkadaş ben turkiyede (bilinen distribütörler icinden) şu şirket ile anlaştım. Tüketici memnuniyeti şahane ama hala senede 1500-2000 tane araç satılıyor. Ne yapacak bu distribütör? Hedef verilmeyince, yeterince tedarik şahlanmayınca kendi mi üretecek arabayı. Merkezden ne deniyorsa ne isteniyorsa onu yapacak? Ha uzun vadede marka bu durumu değerlendirir, ülkeye bakış açısını değiştirir o ayrı konu.Bunun detayinda mazda, subaru, jaguar, mini vs gibi markaların hedef kitlesi halkın sınırlı bir bölümünü oluşturuyor. Kendi kullandigim markadan yola çıkarsam 10 kişiden 3unu anca ikna edersiniz subaru almaya. Ya da evli çocuklu insanların mini tercihi oldukça azdir. Mazdanin da kendine has özellikleriyle hitap ettiği kitle sınırlı. Yuksek teknoloji, sağlamlık, benzerlerine göre farklı tasarımlar herkese hitap etmiyor. Ayrica fiyatlama da buna katkıda bulunuyor. Böyle araçların da doğal olarak sıfır ve ikinci el piyasası gelişmiyor.Neyse konu cok dalli budakli diyeceğim o ki, mazda 3.23ten bu yana piyasadan farklı bir çizgide. Bence güzel de yerde. Sıradan markalar gibi kalitesinden ödün vermiyor. Ama bunun dezavantajını da satışları ile yaşıyor. Ilerleyen dönemde markanın ülkemize bakış açısı değişirse satışlarının da artacağını caddelerde daha çok subaru göreceğimizi düşünüyorum. Darısı subarunun basına:)Saygilar..SM-A320F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi 2 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 10 Ağustos 2017 Paylaş 10 Ağustos 2017 Öyle yada böyle, mazda bence çok iyi, toyota ile uğraşacaklarına buna ağırlık verseler keşke, sa ya duyrulur... Yorum bağlantısı
Onur Yeşil 11 Ağustos 2017 Paylaş 11 Ağustos 2017 On 09.08.2017 at 14:23, Recep Selim Kaya yazdı: Motorun çalışma prensibi dizellerde olduğu gibi, yakıt-hava karışımının yüksek basınç ile pistonlar tarafından sıkıştırılıp ani şekilde yanması üzerine kurulu. Dizellerde yakıt hava karışımı sıkıştırılmaz ki,sıkıştırılan havaya yakıt püskürtülür.Burayı anlamadım,burda anlatılan zaten normal benzinli motorlarda olan. Yorum bağlantısı
Metin Akbal 12 Ağustos 2017 Paylaş 12 Ağustos 2017 On 10.08.2017 at 00:41, İbrahim Çelik yazdı: Metin sen psikolojik danışmansın. Ben niye bu 15-20 espirilerine bozuluyorum. Mazda ne ki? Emmim değil dedem hiç değil. Uzun yoldaydim yeni bakabildim. 15-20 li yaslar ergenlik yasidir. Ergenlik yaslarina bi inmek gerektigibi dusunuyorum yanlis anlama olmasin kiz meselesi, kavga dovus, hizli gecmis bir ergenlik olabilir 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 12 Ağustos 2017 Paylaş 12 Ağustos 2017 mazda bunu sorun etmiyor, 2002 de üretmeye başladığı rx-8 de tamir edilmesi pek mümkün olmayan motora sahip.. Mehmet Abi ye katılıyorum, sadece motorlar değil yeni tip şanzımanlarda da tamiri pek mümkün olmayanları var.. millet zenginleşti sandık motor sandık şanzıman, sandık araba..Vankel motoru mükemmel şekilde onaran usta var. Yurt dışından dahi motor geliyor. Motorun yağı suyu kendine özel. Özel bir motor ve sabah markete gidilmesi için yapılan bir araç değil. Tüketici neyi nasıl kullanacağını bilmiyor hâlâ 3 Yorum bağlantısı
Taha Kaytazoğlu 6 Eylül 2017 Paylaş 6 Eylül 2017 Selamın aleyküm. Bujisiz Benzinli Motor. Bence Motor Tarihine girecek bir başarı. Bu kapsamda en başarılı açıklayıcı araştırmayı YOU TUBE Otomobilin Mesut Abisi yapmış Yorum bağlantısı
Recommended Posts