Volkan Ceneviz 1 Ağustos 2017 Paylaş 1 Ağustos 2017 bu durum artık canımı sıkmaya başladı dün aldığım araç için bu gün götürdüğümde yağ çubuğundan ufak yağ geldiği ve buhar geldiği hava filtresinden gelen bir hortumu söküp baktığında oradan da bir miktar buhar gördüğü için yarı ömrünü doldurmuş olup pek iyi durumda olmadığı söylendi bakan usta tecrübeli birine benziyordu yani aramızda bu alanda tecrübeli kişiler varmı buhar gelmesi bu tür araçlarda normal değil mi buharı geçtim ufak ufak yağ oluyor üst kısımlar kenarlar bu durum motorun kötü habercisi mi oluyor Yorum bağlantısı
Hakan Bayrak 1 Ağustos 2017 Paylaş 1 Ağustos 2017 Niyetim moral bozmak değil ama benim araç da sıkıntı çıkarmadan önce yağ ifrazatı yapıyordu. Buhar geldiğini hatırlamıyorum yalnız. Ustalar haklı olabilir, işinin ehli bir ustaya göstermenizi tavsiye ederim. Eğer ustanın dediği gibiyse ve motor bu şekilde çalışmaya devam ederse muhakkak sıkıntı çıkaracaktır. Umarım başka bir problem vardır. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 1 Ağustos 2017 Paylaş 1 Ağustos 2017 Bugün servise gidin ve sıfır km araçlarda da aynısını yapın. Onlarda da durum aynıdır. Zira yağ çubuğunu çektiğiniz karterdeki yağ sanıyorum 200 derecelerde olmalı. Hava filtresinin oradaki yağ buharı ise karter havalandırmasıdır. Basınçlı yağın fazlası hava filtresinden geçirildikten sonra yeniden emilir. Sıkıntı yok yani. 2 Yorum bağlantısı
Tufan Caliskan 1 Ağustos 2017 Paylaş 1 Ağustos 2017 bu videoyu izleyin fikir oluşturacaktır. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 1 Ağustos 2017 Paylaş 1 Ağustos 2017 Valla ben arabam ile 60 km yoldan gelip, yağ kapağını açınca bir sıcak hava dalgası yukarı doğru yukseliyordu 3 Yorum bağlantısı
Volkan Ceneviz 1 Ağustos 2017 Yazar Paylaş 1 Ağustos 2017 4 dakika önce, Ali Darbaz yazdı: Valla ben arabam ile 60 km yoldan gelip, yağ kapağını açınca bir sıcak hava dalgası yukarı doğru yukseliyordu yağ kapağı normal bir durum ustam orda üstten eksantrik var ister istemez duman veriyor yağ çubuğu olayını sanayideki ustalar hep aynı diyor kötü durum Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 1 Ağustos 2017 Paylaş 1 Ağustos 2017 1 dakika önce, Volkan Ceneviz yazdı: yağ kapağı normal bir durum ustam orda üstten eksantrik var ister istemez duman veriyor yağ çubuğu olayını sanayideki ustalar hep aynı diyor kötü durum Lastikçilerde "ön arka 32 iyidir" diyor. "Kapıdaki etiket?" diyorum, "bizden iyi mi bilecekler" diyorlar 6 Yorum bağlantısı
Volkan Ceneviz 1 Ağustos 2017 Yazar Paylaş 1 Ağustos 2017 Bir saat önce, Sani Gerşon yazdı: Bugün servise gidin ve sıfır km araçlarda da aynısını yapın. Onlarda da durum aynıdır. Zira yağ çubuğunu çektiğiniz karterdeki yağ sanıyorum 200 derecelerde olmalı. Hava filtresinin oradaki yağ buharı ise karter havalandırmasıdır. Basınçlı yağın fazlası hava filtresinden geçirildikten sonra yeniden emilir. Sıkıntı yok yani. peki bir motorun sağlık durumunu nasıl ölçümlemeliyiz mesela dyno testinde (pilot garage) %80 lik ölçüm yaptı Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 1 Ağustos 2017 Paylaş 1 Ağustos 2017 Türkiye'deki hiç bir dyno cihazına güvenmiyorum. Benzinliler için test basit. Kompresyon testi ile 5dk'da durum çıkıyor. Aracınız profilinizdeki L200'müdür? 1 Yorum bağlantısı
Volkan Ceneviz 1 Ağustos 2017 Yazar Paylaş 1 Ağustos 2017 26 dakika önce, Sani Gerşon yazdı: Türkiye'deki hiç bir dyno cihazına güvenmiyorum. Benzinliler için test basit. Kompresyon testi ile 5dk'da durum çıkıyor. Aracınız profilinizdeki L200'müdür? evet profilimde ki L200. bu aracın dilinden anlayan iyi bir usta bulamadım gitti. inanın aklım bir çeşit karman çorman bir hale geldi bir kaç usta oradan üflemeye kötü diyor düşündüğüm zman mantık olarak üflemesi ısınan ısının buharlaşıp çıkması gerektiğine mantık yoruyorum çıkamadım işin içinden. (motor rektefiyesi minimum 6. bin tl olan bir araç) Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 1 Ağustos 2017 Paylaş 1 Ağustos 2017 5 dakika önce, Volkan Ceneviz yazdı: evet profilimde ki L200. bu aracın dilinden anlayan iyi bir usta bulamadım gitti. inanın aklım bir çeşit karman çorman bir hale geldi bir kaç usta oradan üflemeye kötü diyor düşündüğüm zman mantık olarak üflemesi ısınan ısının buharlaşıp çıkması gerektiğine mantık yoruyorum çıkamadım işin içinden. (motor rektefiyesi minimum 6. bin tl olan bir araç) Yetkili servisi yokmu.. 1 Yorum bağlantısı
Volkan Ceneviz 1 Ağustos 2017 Yazar Paylaş 1 Ağustos 2017 Şimdi, Ali Darbaz yazdı: Yetkili servisi yokmu.. yaşadığım yerde yok en yakın yer 2 saat. orayada pek fazla vaktim malesef olmuyor ama en kötü ihtimal bir çare gideceğim şuan sadece gerçeği anlayabilecek ip uçları arıyorum çünkü aracın çekişi gidişi çok tatminkar. 2 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 1 Ağustos 2017 Paylaş 1 Ağustos 2017 Dizel için motor testi yapmak çok zor. Bunun yerine gözlemlemek gerekiyor. Yağ yakıyor mu? Siyah, gri / beyaz ya da mavi duman atıyor mu? Çekişinde sorun var mı? gibi soruları bi sorun bakalım kendinize. Bunlar varsa sorun var diyebiliriz. Ancak bunlar bile tek başına motor ölü dedirtmez. Üfleme işine takılmayın der, Ali bey'in dediği gibi gerekirse bi yetkili servise gösterirdim. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 1 Ağustos 2017 Paylaş 1 Ağustos 2017 Şimdi, Volkan Ceneviz yazdı: yaşadığım yerde yok en yakın yer 2 saat. orayada pek fazla vaktim malesef olmuyor ama en kötü ihtimal bir çare gideceğim şuan sadece gerçeği anlayabilecek ip uçları arıyorum çünkü aracın çekişi gidişi çok tatminkar. Aracin yuruyorsa sesi duzgunse , neden sanayiye gittiniz.. Bakim icin gittinizde sizs bunlari soyledilerse inanmayin. Araban ne zaman sana tuhaf geliyor ozaman baktir.. Bana 2 bakimdir debriyaj bitik diyorlar. 1200 tl... 20 bin km oldu.. 3 Yorum bağlantısı
Erdem Dertsiz 3 Ağustos 2017 Paylaş 3 Ağustos 2017 @Sani Gerşon Sani çok güzel yazmış. Benim aracı daha aldığımda arkadaşlarım üflüyo bu diye dalga geçmişlerdi. 100.000 km geçti hala üflüyo burda dikkat edilmesi gereken yağ eksiltip eksiltmediği. yağ çubugunuzdan yağ eksiltiyorsada bence yağ değişimlerinde çıkan yapı yağ bidonuna geri dökerseniz en azından ne kadar yağ yaktığı konusunda bilginiz olabilir. 2 Yorum bağlantısı
Recommended Posts