Ali Darbaz 27 Temmuz 2017 Paylaş 27 Temmuz 2017 (düzenlendi) Merhaba Bu resimi incelerken buldum kendimi, ve basit bir iki araştırma yaptım.. Bu yanma sıcaklığının ispatı mümkündür. Kendi aracımda LPG ile manifoldda 1000 dereceleri gördüğüm olmuştur. Fakat esas merak ettiğim motorların kullanılan malzemeleri. Aliminyum 660 derecede eriyor Magnezyum 650 derecede eriyor Çelik 1510 derede erirken, döküm demir ise 1200 deredece erimeye başlıyor. Merak ediyorum. motoru aliminyum ve magnezyumdan yapılan otomobiller, lpg ile nasıl çalıştırılabiliyor ? Saygılarımla 27 Temmuz 2017 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Misafir 27 Temmuz 2017 Paylaş 27 Temmuz 2017 Soğutma sıvısı, motor bloğu ve silindir kapağı üzerindeki ısıyı alıp radyatöre taşıyarak soğutma sağlanıyor. Yorum bağlantısı
Arif Aykın 27 Temmuz 2017 Paylaş 27 Temmuz 2017 22 dakika önce, Ali Darbaz yazdı: Merhaba Bu resimi incelerken buldum kendimi, ve basit bir iki araştırma yaptım.. Bu yanma sıcaklığının ispatı mümkündür. Kendi aracımda LPG ile manifoldda 1000 dereceleri gördüğüm olmuştur. Fakat esas merak ettiğim motorların kullanılan malzemeleri. Aliminyum 660 derecede eriyor Magnezyum 650 derecede eriyor Çelik 1510 derede erirken, döküm demir ise 1200 deredece erimeye başlıyor. Merak ediyorum. motoru aliminyum ve magnezyumdan yapılan otomobiller, lpg ile nasıl çalıştırılabiliyor ? Saygılarımla Ali bey onun cevabını veremem ama çok şükür sigara kullanmıyorum fakat çalıştığım yerde zamanında yapmış olduğum araştırmalarda sigara içine çekildiği anda 700-800 derece sıcaklık veriyor ve elimiz bile yanmıyor. Motor için durum nasıldır bilmiyorum. Yazınızı okudum direk bu aklıma geldi tekrar kusura bakmayın alakasız yorum olduğu için. 1 Yorum bağlantısı
Saim Ulaş Yılmaz 28 Temmuz 2017 Paylaş 28 Temmuz 2017 6 saat önce, Ali Darbaz yazdı: Merhaba, Gözden bir ayrıntı kaçmış. Sıcaklık değerleri fahrenheit cinsinden verilmiş. Celcius'a çevirirsek, 1004 °F = 540 °C 495 °F = 257 °C 16 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 28 Temmuz 2017 Paylaş 28 Temmuz 2017 Konuya muhatap buldum kendimi. Magnezyum supapa sahip Astra J aracim var ve BRC lpg li.Simdi supap erimelerinin bas sebebi montaj kusurlari oldugunu belirtti lpg bayisi. Yanma odalarina duzgun veya esit sekilde yakit puskurtme ayari veya montaji yapilmadiginda fakir veya zengin karisimda kalan tarafta supap erimesi daha erken gerceklesebiliyor. Supap erimeye engel olan bazi yaglama veya belirli bir devirden sonra benzinin acilarak sogutma isi ise hikaye. 30 bin ve 60 binde supap eriten yaglamali Landirenzo kit, yine 70 binde supap eriten Prins kit takili Astra J gordum. Kitler en kalite kit ama duzgun montaj olmayinca kacinilmaz son. 180 bin km motor acilmamis lpg li aracta gordum 100 bin kmde motor yapilan benzinli aracta gordum. Supap erime isi lpg kullanirsam olur benzin kullanirsam olmaz diye bir durum yok. Her ikisinde de olabilir. 1 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 28 Temmuz 2017 Paylaş 28 Temmuz 2017 Forumun birinde denk geldim. Asiri sıkıstırmayla benzinde de ihtimal dahilinde. Yorum bağlantısı
Süleyman Türker 29 Temmuz 2017 Paylaş 29 Temmuz 2017 On 28.07.2017 at 09:38, Metin Akbal yazdı: Konuya muhatap buldum kendimi. Magnezyum supapa sahip Astra J aracim var ve BRC lpg li. Simdi supap erimelerinin bas sebebi montaj kusurlari oldugunu belirtti lpg bayisi. Yanma odalarina duzgun veya esit sekilde yakit puskurtme ayari veya montaji yapilmadiginda fakir veya zengin karisimda kalan tarafta supap erimesi daha erken gerceklesebiliyor. Supap erimeye engel olan bazi yaglama veya belirli bir devirden sonra benzinin acilarak sogutma isi ise hikaye. 30 bin ve 60 binde supap eriten yaglamali Landirenzo kit, yine 70 binde supap eriten Prins kit takili Astra J gordum. Kitler en kalite kit ama duzgun montaj olmayinca kacinilmaz son. 180 bin km motor acilmamis lpg li aracta gordum 100 bin kmde motor yapilan benzinli aracta gordum. Supap erime isi lpg kullanirsam olur benzin kullanirsam olmaz diye bir durum yok. Her ikisinde de olabilir. Benim aracımın sübapları erimeye bağlı olarak değişti. Tekrar etmemesi için lpg sistemi ile ilgili neler yapılabilir? Bir bilginiz var mı? Yorum bağlantısı
Batuhan Kılıç 29 Temmuz 2017 Paylaş 29 Temmuz 2017 değiştiyse zaten uygun subaplar takılıyor, düzgün montajı yapılmış ve ayarları doğru yapılmış bir sistemde bir de çok sıkıştırarak kullanılmıyorsa bir sıkıntı olmaz, montaj problemliyse ne yaparsanız yapın ilerde sıkıntı çıkar Yorum bağlantısı
Metin Akbal 30 Temmuz 2017 Paylaş 30 Temmuz 2017 18 saat önce, Süleyman Türker yazdı: Benim aracımın sübapları erimeye bağlı olarak değişti. Tekrar etmemesi için lpg sistemi ile ilgili neler yapılabilir? Bir bilginiz var mı? Zaten gerekli degisimler yapilmis. Celik supap takilmistir. Kisa vadede bir problem olacagini sanmiyorum. Gecmis olsun. Yorum bağlantısı
Süleyman Türker 30 Temmuz 2017 Paylaş 30 Temmuz 2017 9 saat önce, Metin Akbal yazdı: Zaten gerekli degisimler yapilmis. Celik supap takilmistir. Kisa vadede bir problem olacagini sanmiyorum. Gecmis olsun. Teşekkürler. Focuslar için çelik sübap yokmuş süpsan marka sübaplarda. Yapan usta böyle söyledi. Ama kaliteli olduğunu da belirtti. Bakalım kullanıp görecez artık. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts