İçeriğe Yönlendir

Mondeo III - Rölanti Sorunları


Engin Bilen

Recommended Posts

İlker ERDOĞAN
(düzenlendi)

Merhaba arkadaşlar,

2002 ford mondeo 2.0 ghia sw kullanıyorum.

Aracın lpg enjektörleri, buji ve buji kablosu değişti ancak rölantide aracın hava filtresi kısmında, yoğun bakımda yatan nefes alamayan hasta gibi sesler gelir yor. çekip çekip bırakıyor. Hava filtresi ve borularda sıkıntı yok sebep ne olabilir?  (Rölantide ibrede oynama inip kalkmak yok)

tarihinde İlker ERDOĞAN tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
İlker ERDOĞAN
4 saat önce, Alpay Sumer yazdı:

Gercekten nefes alamiyor olabilir mi? Hava filtresi ve borular ne durumda? Orjinal mi filtre?

Hava filtresi ve borularda sıkıntı yok 

Yorum bağlantısı
İlker ERDOĞAN
4 saat önce, Çağlar Bayur yazdı:

emme manifold klapelerine bakıldı mı? egr bakıldı mı?

Ne var ne yok söküp temizleyesin var ama toplayamam diye korkuyorum 

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
İlker ERDOĞAN

Sorunun subap ayarının sıkı yapılmasından kaynaklı olduğu belirlemiştir 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Mondeonun belası rolanti. Rolantinin sorunu hava. Arabada bir yerden hava girişi var. Emme manifoltunu kontrol etmekle başlayın. Motoru karşınıza alın sol tarafta klaperleri hareket ettiren milin tapasını kontrol edin.
Risk biliyorum ama bir arkadaşın arabasının emme manifoltunun üzerine yavaş yavaş az az su döl6hv kaçağını bulduk.
Karter havalandırma hortumu
Westenghouse hortumu
Emme manifoltuna giren hortumlar.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
On 26.02.2019 at 00:01, İlker ERDOĞAN yazdı:

Sorunun subap ayarının sıkı yapılmasından kaynaklı olduğu belirlemiştir 

 

sonra nasıl düzeltildi acaba subap ayarı?

Yorum bağlantısı
İlker ERDOĞAN
(düzenlendi)
23 saat önce, Çağlar Bayur yazdı:

sonra nasıl düzeltildi acaba subap ayarı?

Rahatsız edici bi durum olmadığı için yaptırmadım tamirci subap basının döküm olmasından ayar tutmaz dedi ilerki zamanlarda motor çekişten düşünce açarız celik subap takarız dedi 

tarihinde İlker ERDOĞAN tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Ulaş Arıkan

Konuyu yeniden uyandırmış gibi olacağım ama;

 

Bende de bu rölantide devir dalgalanması, özellikle sabahları stop etme durumu ve rölantide titremeye bağlı olduğunu düşündüğüm vuruntu mevcut. Rölanti valfimin parça kodu "AD" ile bitiyordu. Era marka bir valf bulabildim, araca uygun görünüyor ama parça kodu "AE" ile bitiyor. Yalnız bende şöyle bir durum var, rölanti valfinin soketini çıkardığımda aracım direk stop ediyor. Aslında rölantide stop etmemesi gerekirdi diye düşünüyorum ama benim araç direk duruyor. Acaba soketle de ilgili bir sıkıntı olabilir mi?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
53 dakika önce, Ulaş Arıkan yazdı:

AE

Bu versiyon numarasıdır. Son harf ne kadar ilerideyse o kadar revize görmüş demektir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
1 saat önce, Ulaş Arıkan yazdı:

Bende de bu rölantide devir dalgalanması, özellikle sabahları stop etme durumu ve rölantide titremeye bağlı olduğunu düşündüğüm vuruntu mevcut. 

 

Sorunlar sadece motor soğukken mi. 

Araçta lpg var mı ?

Yorum bağlantısı
Ulaş Arıkan
2 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Sorunlar sadece motor soğukken mi. 

Araçta lpg var mı ?

 

Motor soğukken rölanti dalgalanması oluyor ve stop ediyor. Motor sıcakken dalgalanma oluyor ama stop etmiyor. Aracım LPG li ve 240 binde. Supablara şimdiye kadar herhangi bir işlem yapılmadı. Tahminen araç 70 binde iken takıldı LPG.

 

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
2 dakika önce, Ulaş Arıkan yazdı:

 

Motor soğukken rölanti dalgalanması oluyor ve stop ediyor. Motor sıcakken dalgalanma oluyor ama stop etmiyor. Aracım LPG li ve 240 binde. Supablara şimdiye kadar herhangi bir işlem yapılmadı. Tahminen araç 70 binde iken takıldı LPG.

 

 

 

Bence rölantı valfini değiştirmeden önce silindir kompresyonlarını bi ölçtürün. 

Lpg ye geçince araç düzeliyorsa 100-150 km benzinde kullanıp gözleyin.. 

Komresyonlar iyi ise.. benzinde kullanım sonrası da bir şey değişmediyse rolanti valfini değiştirin. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya
 
Motor soğukken rölanti dalgalanması oluyor ve stop ediyor. Motor sıcakken dalgalanma oluyor ama stop etmiyor. Aracım LPG li ve 240 binde. Supablara şimdiye kadar herhangi bir işlem yapılmadı. Tahminen araç 70 binde iken takıldı LPG.
 
 
Soğukken stop etme rolanti düzensizliğinde ilk bakılacak yer subaplar. Sene 2012 başıma geldi. Çok uğraştım en son motoru açtırdım. Sonuç subap çıktı.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ulaş Arıkan

Bugün Düzce'de sanayide silindir basınçlarını ölçtüler. İlk silindir 100, diğer silindirler 180 dediler. Motor açılıp subaplara bakılacak. Usta açınca sekmanlara da bakacağım dedi, eğer onlarda da sıkıntı varsa, yukarda subaplarda basıncı düzeltince aşağıyı da bozabilir dedi. Sadece subaplarsa 1500-2000 gibi, eğer sekmanlarda da sıkıntı varsa 5000-6000 gibi maliyeti olacak dedi. Umarım sorunu çözeriz:))

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

geçmiş olsun, 100 çıkana yağ damlatıp testi tekrarlarsa sounun hangi bölgede olduğu anlaşılır, değer yükselirse segmanlar

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ulaş Arıkan

Arkadaşlar, ustalar merhaba. Aracımın subapları değişti, artık titreme ve vuruntulu çalışma kalmadı. Ancak sormak istediğim bir şey var;

- Subap değişimi sonrasında belli bir kilometre benzinle kullanmak gerekir mi? ( Yakıt şu an biraz fazla gibi)

- Mondeolarda tekrar subap ayarı yapılması gerekir mi?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Arkadaşlar, ustalar merhaba. Aracımın subapları değişti, artık titreme ve vuruntulu çalışma kalmadı. Ancak sormak istediğim bir şey var;

- Subap değişimi sonrasında belli bir kilometre benzinle kullanmak gerekir mi? ( Yakıt şu an biraz fazla gibi)

- Mondeolarda tekrar subap ayarı yapılması gerekir mi?

Gerek yok bişeye.
Normal davranın.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya
On 10.06.2019 at 22:02, Ulaş Arıkan yazdı:

Arkadaşlar, ustalar merhaba. Aracımın subapları değişti, artık titreme ve vuruntulu çalışma kalmadı. Ancak sormak istediğim bir şey var;

- Subap değişimi sonrasında belli bir kilometre benzinle kullanmak gerekir mi? ( Yakıt şu an biraz fazla gibi)

- Mondeolarda tekrar subap ayarı yapılması gerekir mi?

hiç birşeye gerek yok. Bildiğiniz gibi kullanın. 

Ben segman piston değiştirdiğinde aracı test etmedim (Rampada 2. vites 6000devir 100km hız) zarar görmesin diye :) 6 ay zor dayandım :) 6 ay sonra test ettim yatak sardı. Keşke ilk günden itibaren bildiğim gibi kullanıp test etseydim dedim :) Korkmayın istediğiniz gibi kullanın sorun yaratacaksa baştan yaratsın.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ulaş Arıkan

Bugün epeyce dik bir yokuşta 1.viteste araba zıplayarak gitti, zor toparladı kendini. Baskı balata, volan ve debriyaj alt merkezi ile subaplar değişti. Bunlarla bir ilgisi olabilir mi sizce? Düşük devirlerde de tekleme hissediyorum bu değişimlerden sonra.

Yorum bağlantısı
Ulaş Arıkan
Bugün epeyce dik bir yokuşta 1.viteste araba zıplayarak gitti, zor toparladı kendini. Baskı balata, volan ve debriyaj alt merkezi ile subaplar değişti. Bunlarla bir ilgisi olabilir mi sizce? Düşük devirlerde de tekleme hissediyorum bu değişimlerden sonra.
Ayrıca bugün motorun üst kısmından buji kablolarını tek tek çıkartıp kontrol ettim. 3 tanesini çıkardığımda dışarıya kıvılcım atarken, bir tanesinden hiç kıvılcım gelmedi. Bir kaç kez kontrol ettim ama sonuç değişmedi. Buji arızası olabilir mi? Bujilerimin bir yüzünde motocraft diğer yüzünde NGK yazıyor.
Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc

Anlik tekleme ve silkeleme atesleme sistemi ile alakali.  Bobin tirnak araliklari iyiyse eger seramik yuzeyde catlama varmi ona bakilmali    kablo yuzeysel kontrol edilmeli. Bobin ise degismeden anlasilamaz.  Ayrica bujinin seramik kismina dielectric  gres surulmesi hem buji hem kablo hemde bobinin omrunu uzatacaktir.  Bujiye gelen yuksek gerilim saseye temas alirsa uzun vadede bobini zorlar.  Burdaki yetkili servisler bu beyaz gresi her zaman kullaniyorlar tavsiye ediyorum   

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...