Mehmet Ozyurek 10 Temmuz 2017 Paylaş 10 Temmuz 2017 22 saat önce, Mehmet Kaya yazdı: Abi dediğin gibi de olabilir. Bu araçta sadece rolanti sorunu değil gibi mevzu. Başka sorunlar var ve rolanti valfi bunu düzeltmeye çalışıyor. Krank devir sensörü sağ ön tekerin orda aksa yakın bir yerde olacak. Kablosuna bakılabilir. Sürtmeden dolayı aşınma olabilir kısa devre yapıyor olabilir. Başıma geldi ? Tabi ki.. Ben de sorunun birden fazla olduğu kanısındayım.. 1 Yorum bağlantısı
Taner Aksu 17 Haziran 2018 Paylaş 17 Haziran 2018 Arkadaşlar merhaba, Kasnak değişim işlemini ben de yaptırdım fakat INA marka bulamadığım için onun muadili olan WUTSE marka kasnak kullanıldı yine de içim rahat etmedi. Alternatör sökülmüşken yaptırmak zorunda kaldım INA ile hiç bir farkının olmadığı söylendi. Yaklaşık bir ay oldu değişim gerçekleşeli. Marşa bastığımda motorun ilk çalışma sesi farklılaştı. Her zaman yapmıyor ama bu farklı sesi ara sıra yapıyor. Ben de parça yeni değiştiği için belki alışma evresidir diye çok kafama takmadım ama hala yapıyor ara sıra. Alışma evresi diye bir şey yok demek ki. Sorun şu: marşa bastığımda sanki stop edecekmiş gibi devir saati olması gereken yere çıkmıyor; 0,5 devir çizgisinde 2 saniye süreyle bekliyor sonra kendini toparlayıp 1 seviyelerine geliyor. Kasnak değişiminden önce devir saatinin yaptığı dalgalanma ve gurrrrr gurrrrr diye çıkan ses kesildi daha yumuşak çalışıyor motor fakat bu ilk çalıştırmada olan devir saatinin 0,5 devirde 2 saniye kadar takılı kalıp stop edecekmiş gibi bir izlenim vermesi canımı sıkıyor. 1-Acaba eksik yapılan bir şey mi oldu? 2-INA marka taktırsam bunlar olmaz mıydı? 3-Bu şekilde kullanmaya devam edersem bir sorun çıkarır mı? 4-Kasnak değişimi yaptıranlar bahsettiğim durumu yaşadılar mı? 5-Geçen gün kasnak değişiminden sonra ilk defa klimayı açtım hafif bir "ınlama" sesi duydum sanki kayış sesi. Motor sesinin değiştiğini içerden de net bir şekilde anladım. Arabayı park edip kapıyı açtım rölantide gaz verdim, bahsettiğim ınlama sesi gaz vermemle doğru orantılı olarak artıyor. Klimayı kapatınca ses kesiliyor. Kasnak değişimiyle ilgisi olabilir mi acaba? Konuyla ilgili yardımlarınızı bekliyorum, arabamı her çalıştırdığımda ve klimayı açtığımda aklımı kemiren sorular soruyorum kendi kendime Şimdiden teşekkür ederim. Yorum bağlantısı
Serkan Toker 17 Haziran 2018 Paylaş 17 Haziran 2018 Kasnak tek yöne harekete izin verenlerden diye tahmin ediyorum. Kasnakla alakası yoktur çünkü çok düz bir sistem. Belki kayış oturmuyorsa veya kasnak kaçırıyorsa diyeceğim ama takan usta fark ederdi.. Yorum bağlantısı
Taner Aksu 18 Haziran 2018 Paylaş 18 Haziran 2018 Kayışı takarken elektrikçi zorlandı zaten moto ustası arkadaşını çağırdı beraber taktılar. Kayışta oturmama gibi bir durum olsa hemen rulmanlardan çıkarmış, bu ihtimal zayıf gibi duruyor. Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan 18 Haziran 2018 Paylaş 18 Haziran 2018 34 dakika önce, Taner Aksu yazdı: Kayışı takarken elektrikçi zorlandı zaten moto ustası arkadaşını çağırdı beraber taktılar. Kayışta oturmama gibi bir durum olsa hemen rulmanlardan çıkarmış, bu ihtimal zayıf gibi duruyor. Bence kayis boyu uygun degil 1 Yorum bağlantısı
Taner Aksu 18 Haziran 2018 Paylaş 18 Haziran 2018 Önceden böyle bir durum yoktu, yeni takılan kasnak kayış boyuna etki edecek kadar farklı değildir herhalde Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan 18 Haziran 2018 Paylaş 18 Haziran 2018 2 saat önce, Taner Aksu yazdı: Önceden böyle bir durum yoktu, yeni takılan kasnak kayış boyuna etki edecek kadar farklı değildir herhalde 1640 yerine 1642 kayış takınca rahatlama oluyormuş. Bence kasnağın çapı, şarj dinamosunun orjinal çapıyla aynı değil, aynı olmadığı için eski kayış çok büyük ihtimalle uzun geliyor.Ben böyle yorumladım. Bazı arkadaşlar kayış 1 mm bile farklı olsa etki eder diyorlardı ama neye dayanarak söylüyorlar bilmiyorum. Yorum bağlantısı
Taner Aksu 18 Haziran 2018 Paylaş 18 Haziran 2018 20 dakika önce, Harun Kocaçalışkan yazdı: 1640 yerine 1642 kayış takınca rahatlama oluyormuş. Bence kasnağın çapı, şarj dinamosunun orjinal çapıyla aynı değil, aynı olmadığı için eski kayış çok büyük ihtimalle uzun geliyor.Ben böyle yorumladım. Bazı arkadaşlar kayış 1 mm bile farklı olsa etki eder diyorlardı ama neye dayanarak söylüyorlar bilmiyorum. Evet bu olabilir sebebi. Kasnağı yerleştirmek için tornacıya da götürdüler ama kasnağın kendisinde mi yoksa alternatörde mi torna işlemi yapıldı bilmiyorum elektrikçiye gidip nasıl bir işlem yaptığını detaylı sormam lazım. Konuda bahsedilen INA marka kasnağı taktırsaydım böyle olmazdı sanırım Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan 18 Haziran 2018 Paylaş 18 Haziran 2018 6 dakika önce, Taner Aksu yazdı: Evet bu olabilir sebebi. Kasnağı yerleştirmek için tornacıya da götürdüler ama kasnağın kendisinde mi yoksa alternatörde mi torna işlemi yapıldı bilmiyorum elektrikçiye gidip nasıl bir işlem yaptığını detaylı sormam lazım. Konuda bahsedilen INA marka kasnağı taktırsaydım böyle olmazdı sanırım Tornada alternatörü traşlamışlardır muhtemelen. Mondeo da 3 tip şarj dinamosu var benim gördüğüm. 53 mm, 55 mm ve 59 mm. Bizdekiler 59 olması lazım tam emin değilim. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Haziran 2018 Paylaş 18 Haziran 2018 14 dakika önce, Taner Aksu yazdı: Kasnağı yerleştirmek için tornacıya da götürdüler şarj dinamosundaki ise evet tornacı veya dinamocu değiştirir pres lazım Yorum bağlantısı
Taner Aksu 18 Haziran 2018 Paylaş 18 Haziran 2018 9 dakika önce, Harun Kocaçalışkan yazdı: Tornada alternatörü traşlamışlardır muhtemelen. Mondeo da 3 tip şarj dinamosu var benim gördüğüm. 53 mm, 55 mm ve 59 mm. Bizdekiler 59 olması lazım tam emin değilim. Eğer öyleyse hiç iyi bir şey yapmadık o zaman. INA marka alıp takmaya kalksak o da uymayacak bu sefer Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan 18 Haziran 2018 Paylaş 18 Haziran 2018 1 dakika önce, Taner Aksu yazdı: Eğer öyleyse hiç iyi bir şey yapmadık o zaman. INA marka alıp takmaya kalksak o da uymayacak bu sefer INA da 2 tip var biri direkt uyuyor. Traşlamaya gerek kalmıyor. Kodu 535022310 Siz hangisini aldınız? Yorum bağlantısı
Taner Aksu 18 Haziran 2018 Paylaş 18 Haziran 2018 3 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı: şarj dinamosundaki ise evet tornacı veya dinamocu değiştirir pres lazım Evet kendi tezgahında uyduramadı, şarj dinamosunu söktü omzuna alıp götürdü Şimdi, Harun Kocaçalışkan yazdı: INA da 2 tip var biri direkt uyuyor. Traşlamaya gerek kalmıyor. Kodu 535022310 Siz hangisini aldınız? INA aradım bulamadım abi biraz da acele oldu WUTSE marka bi kasnak varmış ondan taktı bir sorun olmaz dedi hatta ilk çalışmadaki bahsettiğim sorunu söyledim hemen çözüm bulamadı öyle kaldı işte. Çok pişman oldum yaptırdığıma eğer alternatörü traşladıysa daha kötü oldu durum Yorum bağlantısı
Burak Yaşar Gül 8 Ekim 2018 Paylaş 8 Ekim 2018 On 18.10.2016 at 19:20, İlker Kal yazdı: Herkese merhabalar. Uzun araştırmalar ve mehmet bey in de yardımları sayesinde doğru kasnağı bulmuş bulunuyoruz İNA F-556615.1 kodlu kasnak herhangi bir kesme biçme traşlama işlemi olmadan tamamen dinamoya bir pul ilavesiyle oturmakta. Orjinali yurtdışından temin edemedim muadil ürün işimi gördü muadil ürünün kodu 535 022 310. Sesi tamamiyle yok ettik. Ürünü almak isteyen arkadaşlar edinamo.com dan temin edebilirler. Herkese iyi günler On 10.11.2016 at 13:00, Baki Aburşu yazdı: sanırım ürün kodunu yanlış paylaşmışsınız. teyit için soruyorum kod bu olabilir mi ? 535002310-oap-7048-Alfa Romeo 145,Fiat,Lancia 1.9JTD,2.4JTD Altarnetör kasnağını sipariş edeceğim ek bir işlem yaptırmadan en uygun kasnak kodu hangisi acaba İlker beyin vermiş olduğu kodmu yoksa Baki beyin vermiş olduğumu. Teşekkürler. Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan 8 Ekim 2018 Paylaş 8 Ekim 2018 Bir saat önce, Burak Yaşar Gül yazdı: Altarnetör kasnağını sipariş edeceğim ek bir işlem yaptırmadan en uygun kasnak kodu hangisi acaba İlker beyin vermiş olduğu kodmu yoksa Baki beyin vermiş olduğumu. Teşekkürler. İlker beyin verdigi kod dogru 535022310 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 8 Ekim 2018 Paylaş 8 Ekim 2018 Bu kasnak rölantiye etkilemez. Kasnak değişimindeki amaç kayıştaki yalpalamayı önlemek. Bu oldu ise bence tekrar masraf etmeyin. Kayış boyu uygun değilse kayışı değiştirin. Kasnağı tornacı oturtur. Bu da normal. Yanlış yada beceriksiz bir durum yok. Yorum bağlantısı
Faruk Kocaosmanoglu 28 Kasım 2018 Paylaş 28 Kasım 2018 merhaba arkadaşlar oncelıkle forma yenı katıldım yeni bir mondeo sahip oldum 2005 model benzinli lpgli fakat arabamda kronik olarak belirtilen cok hafif ve hissettiren bir rolanti dengesizliği (690-720) (tupte okunan devir) gibi mevcut sabah 3-4 km gidesiye bisey belli olmuyor fakat tam ısınınca dalgalanma başlıyor bu farları ve soğutma fanı devreye gırınce dahada belırgınlesıyor bazen ise hiç yapmıyor benzindede lpgdede bu sıkıntı var bunun için izleyeceğim yol nedir. 2. sorum ise su aracım benzınde kullanırken ıyıce ısındımı onden catırtı seklınde ses gelıyor fakat hızlandıgımda bu ses kesılıyor rolantıde bu sesı duyamıyorum bellı devırlerde yapıyor klapelerden yapabılırmı ses yaparken lpgye gecıs yapıyorum bu ses gelmıyor. 3 sorum ıse temızlık yaparken farkettım 1 bujının ıcı yag bırıkıntısı olmus dıger yuvalarda sıkıntı yok neden kaynaklanabılır . bilgilendirirseniz sevınırım sımdıden tskler Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 28 Kasım 2018 Paylaş 28 Kasım 2018 Merhaba Bunlarla ilgili neler yapıldı. ? Yorum bağlantısı
Faruk Kocaosmanoglu 28 Kasım 2018 Paylaş 28 Kasım 2018 hıc bırsey yapılmadı en azından ben yaptırmadım soylenılen bujı degıstırılmıs sadece.. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 28 Kasım 2018 Paylaş 28 Kasım 2018 Para harcamadan önce bir oto elektrikçiye gitmeli ve şarjı kontrol ettirmelisiniz.. Şarj düzensiz ise rolanti de bozulabilir. Şarj düzgün ise bakılacak yer çok fazla.. Silindir kompresyonlarını ölçtürmek gerek. Yanık subap olabilir. Patlama hakkında hiç bir fikrim yok maalesef. Subaptaki yağlanma normal değil. Bakılacak yerler var ancak önce subaplara bi baktırmak gerek.. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 28 Kasım 2018 Paylaş 28 Kasım 2018 çatırtı sesini anlamadım, buji bölgesindeki yağlanma üst kapağın(en üst süs kapağı diyelim yarım motor değil) contasının sızdırması ile oluşur. kesinti yaptırabilir bujide. Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 29 Kasım 2018 Paylaş 29 Kasım 2018 On 28.11.2018 at 19:53, Çağlar Bayur yazdı: çatırtı sesini anlamadım, buji bölgesindeki yağlanma üst kapağın(en üst süs kapağı diyelim yarım motor değil) contasının sızdırması ile oluşur. kesinti yaptırabilir bujide. Subap kapağı contasından sızıyor ve bujiye sızıyor aracın çalışmasında sorun oluşturuyor.Performan kaybı bile yapıyor. Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 29 Kasım 2018 Paylaş 29 Kasım 2018 Buji etrafındaki yağ sorunu çözülmeli. Bujiye sızan yağ üstteki kapak contasından (Subap kapağı contasından sızma yapıyor. ) Bu sorunu çözdükten sonra bujileri kontrol ederek gerekirse değiştirin. Gaz pedalına basıp bıraktığınız boğaz kelebeğinin arkasında emme manifoldunun klaper kolunun indirip kaldıran vakum kolu var ona bakın. O düzgün çalışıyor mu? westinghousedan gelip emme manifolduna giren bir hortum var onu kontrol edin yerinden çıkıyor mu. Bir ara benim aracımda başıma gelmişti. 1-yüke bindiğinde Şarj ölçülmeli 2-emme manifoltunda hava kaçağı var mı bakılmalı. 3- Karter havalandırma hortumuna bakılmalı 4- Gaz kelebeği temizlendi mi? Temizlendiyse Arkasında gaz pedalı pozisyon sensörü var onuna müdehale edildi mi? 2 Yorum bağlantısı
Recep AKTÜRK 24 Aralık 2018 Paylaş 24 Aralık 2018 (düzenlendi) arkadaşlar merhaba 2001 model ford mondeo 2.0 benzin lpg li aracım var. yaklaşık bir aydır motor sıcakken düşük devirlerde motor stop etmeye yakın hala geliryor birde trafik içinde durmaya yakın rolanti yükseliyor durduğum zaman 7 kadar rolani düşüyor. rolanti motorunu değiştirdik kelebek boğazını temizledik ama bir türlü sorun çözülmüyor konuyla ilgili yardımcı olabilecek var mı? 24 Aralık 2018 tarihinde Recep AKTÜRK tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 24 Aralık 2018 Paylaş 24 Aralık 2018 TPS sensörü bozuluyordur. Tabi oksijen sensörü nedeniyle oluşan bir durum yok ise. Arac ısındıktan sonra arkasında leş gibi çiğ yakıt kokusu duyulur. Yorum bağlantısı
Recommended Posts