İçeriğe Yönlendir

Mondeo III - Rölanti Sorunları


Engin Bilen

Recommended Posts

Salih Aktaş06

slm benim mondeo da enjektör değişimi yaptıktan sonra şakırtı ve arza lambası tekrar tekrar yanınca ustayla papaz olduk ustanın dediğine göre araç yüksek şarj yapıtı için araç kendini korumaya alıyormuş beni ısrarla oto elektirikçiye gönderdi araçın şarjını ölçüp ona göre dinamoyu yaptır dedi araçın şarjı 14.30 çıktığı halde yüksek olduğunu söylediler bu pompacılar laf meclisden dışarı hepsi yavşak hepsi hırsız şaşmazda olgunlar elektrik var orya ya gittim usta ölçtü şarj normal yanlız dinamo bilya sesi yapıyor dedi secenek sundu bu arada mondeonun dinamosunun yapılmadığını orda öğrendim orjinal dinamo ya 950 tl fiyat kendi yaptıkları dinamoya kilitli kasnak dedikleri sesiz çalışanada 430 tl fiyat verdi ustanın dediğine göre bu dinamo orjinalıne nal toplatır 15 sene sana garanti var dedi taktırdık ses seda kesildi yanlız benim araçın enjektör sesi kesilmedi pompacıyı vuracam enjektör sesi olmasın diye dinamoyuda yeniledik bu arada mondeolarda yüksek şarjın çok tehlikeli olduğunu usta söyledi otomatik şanjumanın beynine kadar yakar dedi arkadaşlar bence hepiniz şarjınızı belirli aralıklarla ölçtürün bu arda hala ben şakırtılı çalışan mondeoya biniyorum araçtan soğuttu beni bu ustalar lanet olsun bütün pompacılara aldıkları parayı nasıl yiyorlar düşünmeden yazıklar olsun 

Yorum bağlantısı

slm benim mondeo da enjektör değişimi yaptıktan sonra şakırtı ve arza lambası tekrar tekrar yanınca ustayla papaz olduk ustanın dediğine göre araç yüksek şarj yapıtı için araç kendini korumaya alıyormuş beni ısrarla oto elektirikçiye gönderdi araçın şarjını ölçüp ona göre dinamoyu yaptır dedi araçın şarjı 14.30 çıktığı halde yüksek olduğunu söylediler bu pompacılar laf meclisden dışarı hepsi yavşak hepsi hırsız şaşmazda olgunlar elektrik var orya ya gittim usta ölçtü şarj normal yanlız dinamo bilya sesi yapıyor dedi secenek sundu bu arada mondeonun dinamosunun yapılmadığını orda öğrendim orjinal dinamo ya 950 tl fiyat kendi yaptıkları dinamoya kilitli kasnak dedikleri sesiz çalışanada 430 tl fiyat verdi ustanın dediğine göre bu dinamo orjinalıne nal toplatır 15 sene sana garanti var dedi taktırdık ses seda kesildi yanlız benim araçın enjektör sesi kesilmedi pompacıyı vuracam enjektör sesi olmasın diye dinamoyuda yeniledik bu arada mondeolarda yüksek şarjın çok tehlikeli olduğunu usta söyledi otomatik şanjumanın beynine kadar yakar dedi arkadaşlar bence hepiniz şarjınızı belirli aralıklarla ölçtürün bu arda hala ben şakırtılı çalışan mondeoya biniyorum araçtan soğuttu beni bu ustalar lanet olsun bütün pompacılara aldıkları parayı nasıl yiyorlar düşünmeden yazıklar olsun 

 

Orjinal olmayan dinamonun sorun çıkardığı forumda hep söylenir. Sizin ki sorun yapmamış anlaşılan.

Sorunsuz devam ederse bizlere de referans olur. Fiyatı orjinale göre çok uygun.

Gece iç lambaları ara ara kontrol edin. Voltaj dalgalanması vb. problemler oluyor mu?

 

Enjektör konusunda bir kaç sorum olacak.

Enjektörler yeni mi takıldı yoksa eski enjektörlerinize revizyon mu yapıldı?

Revizyonsa hangi parçaları değiştirildi? Enjektörler araca takılmadan önce kodlama işlemi yapıldı mı? 

Arıza lambasının sebebini net olarak tespit ettirdiniz mi?

Enjektör hakkında sabit konu var. İsterseniz inceleyin faydası olabilir.

Bu arada Mondeo motoru zaten çok sesli. Şakırtı sesi de çoğu Mondeo'da var.

Başka Mondeolarla kıyaslama şansınız oldu mu?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

slm benim mondeo da enjektör değişimi yaptıktan sonra şakırtı ve arza lambası tekrar tekrar yanınca ustayla papaz olduk ustanın dediğine göre araç yüksek şarj yapıtı için araç kendini korumaya alıyormuş beni ısrarla oto elektirikçiye gönderdi araçın şarjını ölçüp ona göre dinamoyu yaptır dedi araçın şarjı 14.30 çıktığı halde yüksek olduğunu söylediler bu pompacılar laf meclisden dışarı hepsi yavşak hepsi hırsız şaşmazda olgunlar elektrik var orya ya gittim usta ölçtü şarj normal yanlız dinamo bilya sesi yapıyor dedi secenek sundu bu arada mondeonun dinamosunun yapılmadığını orda öğrendim orjinal dinamo ya 950 tl fiyat kendi yaptıkları dinamoya kilitli kasnak dedikleri sesiz çalışanada 430 tl fiyat verdi ustanın dediğine göre bu dinamo orjinalıne nal toplatır 15 sene sana garanti var dedi taktırdık ses seda kesildi yanlız benim araçın enjektör sesi kesilmedi pompacıyı vuracam enjektör sesi olmasın diye dinamoyuda yeniledik bu arada mondeolarda yüksek şarjın çok tehlikeli olduğunu usta söyledi otomatik şanjumanın beynine kadar yakar dedi arkadaşlar bence hepiniz şarjınızı belirli aralıklarla ölçtürün bu arda hala ben şakırtılı çalışan mondeoya biniyorum araçtan soğuttu beni bu ustalar lanet olsun bütün pompacılara aldıkları parayı nasıl yiyorlar düşünmeden yazıklar olsun

Benim araçta voltaj göstergesi var. 14.3 ten aşağı hiç düşmez.

Yorum bağlantısı
Salih Aktaş06

Benim araçta voltaj göstergesi var. 14.3 ten aşağı hiç düşmez.

düşmesi önemli değil yüksek şarj etmesi tehlikeliymiş araç aküyü doldurduktan sonra kullanmadığı elektriği tesisat da her yere yayıyormuş oda kartlar üzerinde en zayıf yerde patlak veriyormuş usta nın söylediği bu 15 volt tehlike sınırıymış uzun yolda yüksek hız ve devir çok fazla şarj sonuç yanık beyinler dedi bilginize

Yorum bağlantısı
Salih Aktaş06

Orjinal olmayan dinamonun sorun çıkardığı forumda hep söylenir. Sizin ki sorun yapmamış anlaşılan.

Sorunsuz devam ederse bizlere de referans olur. Fiyatı orjinale göre çok uygun.

Gece iç lambaları ara ara kontrol edin. Voltaj dalgalanması vb. problemler oluyor mu?

 

Enjektör konusunda bir kaç sorum olacak.

Enjektörler yeni mi takıldı yoksa eski enjektörlerinize revizyon mu yapıldı?

Revizyonsa hangi parçaları değiştirildi? Enjektörler araca takılmadan önce kodlama işlemi yapıldı mı? 

Arıza lambasının sebebini net olarak tespit ettirdiniz mi?

Enjektör hakkında sabit konu var. İsterseniz inceleyin faydası olabilir.

Bu arada Mondeo motoru zaten çok sesli. Şakırtı sesi de çoğu Mondeo'da var.

Başka Mondeolarla kıyaslama şansınız oldu mu?

üstad bunlar usta felan değil enjektörlerde benzinli araçlar gibi dizilim varmış 1-3 -4-2 bunlar direk 1234 diyerek kodlama yapmışlar allahdan yazılım işi ile uğraşan arkadaşlarımız var onlarda her türlü araç için test cihazı var orjinal ford test cihazına bağladık enjektörlerin kod ları yok tekrar enjektörlerin boruları söküldü allahdan enjektörler yerinden çıkmadan kodları okunuyor kodları aldılar tekrar kod girdik gene şakırtı var başka pompacıya götürdük 3 numaralı enjektör ün içinde mil kırık dedi yaptı taktık kodladılar şuan şakırtı sadece araç ısınana kadar var ısındıktan sonra saat gibi çalışıyor ve anladım ki bu pompacılar haram yemeğe baya alışmışlar adamın açıklaması ne oldu bize benim arkadaşım da bu araçdan var aynı çalışıyor ya arkadaş bu araç sesli çalışıyor hareket ederken kesiklik yapıyor yok bunlar böyle diyor ya yürü git kafanı kıracam senin dedim sanki arabayı ilk defa sürüyoruz anlayacağın uzman pompa bu işi bilmiyor sakın ankarada ikamet edenler gidip de kendini yonturmasınlar bana bir sürü mazeret sıralıyorlar araç yazılımı güncel değil şarj yüksek yani yerse pazarı ben parayı aldım sen başının çaresine bak bilgine 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

düşmesi önemli değil yüksek şarj etmesi tehlikeliymiş araç aküyü doldurduktan sonra kullanmadığı elektriği tesisat da her yere yayıyormuş oda kartlar üzerinde en zayıf yerde patlak veriyormuş usta nın söylediği bu 15 volt tehlike sınırıymış uzun yolda yüksek hız ve devir çok fazla şarj sonuç yanık beyinler dedi bilginize

 

İki yıldır araç voltajını takip ediyorum.. Şartlara göre 14,3-14,8 aralığında değişiyor... Genelde 14,6 görüyorum..

 

78bd14be3f680d1dd695cbbe4e0ecc99.jpg

 

0a4342ecacbca37464a8fd0342b66434.jpg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

düşmesi önemli değil yüksek şarj etmesi tehlikeliymiş araç aküyü doldurduktan sonra kullanmadığı elektriği tesisat da her yere yayıyormuş oda kartlar üzerinde en zayıf yerde patlak veriyormuş usta nın söylediği bu 15 volt tehlike sınırıymış uzun yolda yüksek hız ve devir çok fazla şarj sonuç yanık beyinler dedi bilginize

 

Araçlarda kullanılan elektirik akıllı değilki kullanılmayanı dagıtsın.Bunları söylerken araç çalışırken Akü üzerindeki voltajı ölçerek mi söyled ne yaptı?Mantık dışı alakasız bir kurgu sunmuş size.

 

Mk3 teki kronik sorun şarj dinamosu elektronik kısmındaki hatadır bu hatalı ise voltaj sorunu olur buda zaten size kendini fazlasıyla belli eder.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Salih Aktaş06

Araçlarda kullanılan elektirik akıllı değilki kullanılmayanı dagıtsın.Bunları söylerken araç çalışırken Akü üzerindeki voltajı ölçerek mi söyled ne yaptı?Mantık dışı alakasız bir kurgu sunmuş size.

 

Mk3 teki kronik sorun şarj dinamosu elektronik kısmındaki hatadır bu hatalı ise voltaj sorunu olur buda zaten size kendini fazlasıyla belli eder.

ustacığım şarj dinomasını değiştiren usta araç çalışırken voltajını ölçtü 14.5 tam gaz verdik oynama var ama çok yukarı çıkmıyor dedi bizde korktuk ustaların sözüne biat ettik çok yolla gittiğimiz için yolda kalmaktan korktuğumuz ve yolda kalana insana ve araç a ustaların nasıl muamele yaptığını çok iyi bildiğimiz için değiştir paramız rezil olsun dedik şarj dinamosu değişir ken araçın göğüsü söküldü arka kısmından 1 kablo çıkardılar onu dinamonun arkasından çıkan başka bi kabloyla birleştirdiler normalde orda 2 kablo daha var kırmızı ve yeşil renk te bunları boşa çıkardılar onlar araçın beynine gidiyormuş öyle dediler ve sonuç 4 gündür geziyorum şeytan kulağına kurşun bir sıkıntı yok ben usta nın yaptığı işten ve verdiği bilgiden memnun kaldım yoksa 950 tl orjinal dinamoyu bize satardı onun için para kazanmak önemli olsaydı sonuç sesiz dinamo ve müşteri memnuniyeti dedi bizde inandık başka çare yok anladığımız iş olsa zaten kendimizi pompacıya kaptırmazdık saygılar 

Yorum bağlantısı

Salih Bey,

Enjektörlerle ilgili aşağıda linkine verdiğim bir konu var. Benim enjektör maceramı anlatıyor.

Konunun 2. sayfasında Oğuzhan Arık adlı bir kullanıcının yorumu da var.

Bu kişi bahsettiğiniz pompacıda çalışıyor. 

Bilgi açısından konuyu okumanızı tavsiye ediyorum.

Kodlama konusunda eksik/yanlış bilgi verilmiş size.

 

http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/247184-aracımın-enjektör-memeleri-değişti-ancak-sorun-var/page-1

Yorum bağlantısı

İki yıldır araç voltajını takip ediyorum.. Şartlara göre 14,3-14,8 aralığında değişiyor... Genelde 14,6 görüyorum..

 

 

Kaç tane var bundan?

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Salih bey.Sizi yanlış yönlendirmeye niyetim yok kafanızıda karıştırmak istemem.Mk3 Elektronik agırlıklı bir donanıma sahip araçtır.Ecu controlleri devreden çıkarılmayacak bir donanıma sahiptir.

 

Benim anladığım arada bir ünite iptal edilmiş ve sabit bağlantı var.Benim görüşüm maalesef ki ciddi sıkıntılı bir işlem ile direkt şarj dinamsou aktif edilmiş.Ecu kontrolü devre dışı bırakılmış.Araç bilğisayarı test işlemi yaptırdığınızda akü degerlerini görmeniz gerekiyor.Göremez iseniz ki bilinki bu işlemden dolayıdır.

 

Bu tip arıza giderme mantığını hiç sevmem.ayrıca elektrik sıkıntısı olduğunada kanaat getiremedim.

 

Anlatımda durum bence normal görünüyor Şarj dinamosunda hata anlamı çıkaramadım.Belirttiğin volatj azıcık sapma gazda illaki yapacaktır.Emmi bunu güzel ifade etmiş.Ha bu voltaj ciddi oranda yani 15 ve üzeri yapıyorsa bu zaten şarj dinamosuna yönelik bir hatadır.

 

En kısa sürede iptal edilen donanım ne ise aktif edilerek sıkıntı var ise direkt giderilmesi olmalıdır.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Salih Aktaş06

Salih Bey,

Enjektörlerle ilgili aşağıda linkine verdiğim bir konu var. Benim enjektör maceramı anlatıyor.

Konunun 2. sayfasında Oğuzhan Arık adlı bir kullanıcının yorumu da var.

Bu kişi bahsettiğiniz pompacıda çalışıyor. 

Bilgi açısından konuyu okumanızı tavsiye ediyorum.

Kodlama konusunda eksik/yanlış bilgi verilmiş size.

 

http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/247184-aracımın-enjektör-memeleri-değişti-ancak-sorun-var/page-1

turgay bey teşekkür ederim 1 saat boyunca tek tek okudum olayı bu enjektör kodlamayı bizim ustalar yapamıyormuş onu anladım en son alıntılı mesaj da adam 300 bin euro ya okul açmış tek türk gelmiyor yabancılar geliyor diye de zaten belirtmiş devlet bu sahtekar pompacılara ruhsat verirken neden sen bu işi kimle hangi makine mühendisiyle yapacaksın diye denetlemez milletin dolandırılmasına göz yumar anlamak lazım bunları kime şikayet edeceksin adam yaptığı işte sıkıntı olsa bile sende var hata diyor benim araçımı 1 gün alıkoymak istediler vermedim sanki bana araçı yeniden imalat yapacaklar bana 50 km yol yap keser sesi dediler 100 km yaptım kesmedi en son arkadaşım kodladı öyle birşey saçmalık dedi fabrikada takılan enjektörler kodlandıktan sonra araçlar 50 km kim test ediyor öyle bir test olsa fabrika batar dedi bana bence içimizdeki sahtekarlık para kazama hırsı bizi bitirmiş herşey yalan dolan olmuş ve bizim arkadaşda aynı araba var oda böyle demekle kurtulur olmuş şerefsizler.

Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin

Bu gün arkadaşımın yanına gittim, turbo susturucusu ve hava filtresi emiş borusunun ucundaki susturucunun resimlerini çektim. Hatta turbo susturucusunu söktürdüm arkadaşa iç görüntüsünün de resimlerini çektim. Peşinen söyleyim, bunlar kesinlikle susturucudurlar. Üzerlerinde herhangi bir vana, sensör vs yok. Zaten yapısı incelendiğinde ses düzeyini düşürmek için oldukları anlaşılacaktır.

Hava filtresinin emiş borusunun ucunda kocaman bir plastik kazan mevcut. Bu kazandan ön panele doğru bir yassı uzantı var, bir de aşağıya doğru. Aşağıya doğru olan uzantının, ön panelden hava filtresinin içine girme ihtimali olan suyu ve bir takım tortuları boşaltmak için olsa gerek.

Not:Öne doğru uzanan yanyana iki hortumun bir tanesi turbodan gelip intercooler  radyatörüne giriyor, diğeri de intercoolerdan motora. Bu hortumların birinin üzerinde  S (sortie:çıkış anlamındadır), diğerinin üzerinde ise E (entree:giriş anlamındadır.) Bu hortumlardan üzerinde E yazılı olan sıcak havaya maruz kalmış olduğundan bir miktar yumuşamıştı, diğeriyle yer değiştirildi. C5 sahibi arkadaşların merakını peşinen gidermek için bu son açıklamayı yapmak ihtiyacı duydum

 

Hava filtresi emiş hortumu ağzındaki susturucu.
 
0gwmxCG.jpg
 
Turbo çıkışındaki susturucu üstten görünüş
 
DH2nXOQ.jpg
 
Turbo çıkışındaki susturucu iç görünüş
 
meXSPT4.jpg
 
FT59RCB.jpg
Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin

Turbo susturucusunun ford versiyonu  için örnek


Bu da fiestada kullanılan versiyonu.

 

Sonuç olarak şunu diyorum: turbonun sesi dışarıya gidiyor, gittiği için de bu parçaya ihtiyaç duyulmuş. Bizim aracımızda turbo susturucusu yok bu nedenle de  uğultulu çalışıyor.

Yorum bağlantısı
Hüseyin Akgün

Konuyu çok faydalı buldum elinize sağlık,sık sık nedenini araştırıp gideremediğimiz motor horultusunu sonunda kesebileceğiz..Horultuyu keselim deyince hep kayış rulman gergi i kütük değiştirip 6 ay rahat ediyorduk sonra yavaş yavaş sorun tekrar canlanıyordu.Alternatör kasnak değişimi(cluth pully) hiç önerilmedi nedense.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Celalettin hocam adım gibi eminim senin el yordamıyla, diğer araçları inceleyerek, deneme-yanılma yöntemiyle yaptığın araştırmalar, Ford tarafından bilimsel olarak yapılıp sonuçlandırılmıştır. O motorun bu tip ilavelerle de sesi soluğu kesilmiştir amaaaaa, maliyeti düşürmek, malzeme tasarrufu ve kâr maksimizasyonu amacıyla ülkemize ihraç edilen araçlarda kullanılmamıştır. Nasıl olsa burda ne versen gidiyor.

Azmin ve bilime-tekniğe olan saygın nedeniyle tebrik ediyorum. :bravo: :bravo:

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Hüseyin Akgün
(düzenlendi)

LUK 535007410   Ürün Kodu : LUK 535007410 Markalar : LUK Garanti Süresi : 12 Ay Fiyatı  Kdv Dahil Fiyatı : 117,06 TL

 Bu ürünü deneyen oldu mu acaba?

tarihinde Hüseyin Akgün tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Alper Yıldırım

Hocam söylediklerinizde uyumsuz bir şeyler var gibi. Turbo nun emiş sesini duymamız bence imkansız, turbonun ancak wastgate egzoz çıkış sesini tüm egzoz sistemini boşaltırsanız duyarsınız ki bende o şekilde. C5 de incelediğiniz hortum emiş mi yoksa turbodan çıkan basınç mı ? Çıkan ise daha kötü hava kanallara çarptıkça dahada ısınacaktır.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Atilla Atıcı

 

Konudan esinlenip diğer mondeo kullanan arkadaşların da sorunlarını çözüp burada paylaşmaları en büyük arzumdur. Zira şu an arabasından keyif alan iki kişi olduk. İlle de yurt dışından getirtmelerine gerek yok. İNA marka parça yurdumuzda da var ve torna işlemi yaptırmaya gerek kalmadan takılabilir. 

ebay üzerindeki bir ilandan kopyaladığım bilgiler aşağıda.

 

http://www.ebay.com/itm/161388423411?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

 

  • Item name: Alternator Clutch Pulley
  • Part Brand: INA
  • INA part number: F-556615
  • LUK part number: 5350074100

 

Hocam Merhaba,

 

Bunun TR de alternatifi yok mu?..İzmirdeyim ben bu pule için yerli öneriniz nedir ?

Teşekkürler

Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin

Hocam Merhaba,

Bunun TR de alternatifi yok mu?..İzmirdeyim ben bu pule için yerli öneriniz nedir ?

Teşekkürler

Türkiye'de INA markasını satan çok bayi var. Oto elektrik malzemesi satan dükkanlarda yukarıdaki numarayı verdiğiniz zaman kataloglarını inceleyip size farklı markaların da muadil ürünlerini verebilirler. Yurt dışında hazır listelenen ürünler varken dükkan dükkan dolaşıp şu var mı demekten daha kolay. Ben geçenlerde Serkan bey için aynı parçayı Hatay'da aramıştım. Laf anlatıncaya kadar akla karayı seçtim. Niye bunu takıyosun? bak üzerindeki ne güzel sağlam. Senin istediğin parçayı takarsan ne olacak? paran mı çok? ve benzeri sorulara maruz kaldım. Durumu anlatıyorum, anlamıyorlar. Bana kıs kıs gülüyorlar.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Hüseyin Akgün

030d1d6b40cb356bf647c248fefbfceb.jpg769da6673cec6dcd4e10a70f87b459b3.jpg

Sonunda ina pulu yi taktık.Biraz uğraştık ilk bıraktığım özel servis kutuk kayış bilyayı değiştirmiş cluth pully yi uymadı diye bırakmış hiç olmazsa ara haber ver. Farklı bir ustaya çözdürdük sorunu.

Yorum bağlantısı
Hüseyin Akgün

Anlam veremediğim bir hususvar.Yakıt tüketimim ne yapsam şehir içi 8lt altına inmiyordu.genel bakim kutuk avare bilya v kayış alternatör pully değişince şehirlerası tüketim 5.2lt ye kadar düştü.

Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin

Tebrik ederim. Kervana katılan bir kişi daha ☺ Bundan sonra daha keyifle kullanacaksınız arabayı. Yakıt tüketimine etkisi olup olmadığı konusu psikolojik olabilir. Ama ses ve sarsıntının kesilmesi başlı başına bu arabalar için devrim niteliğindedir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin

Avare kasnak ve gergi bilyalarını yenilerken rulmanların plastik kapaklarını açıp ekstradan ısıya dayanıklı gres konulup kapak yerine oturtulursa süper olur. Fabrikada rulmanların içine çok az gres koyuyorlar. Ben geçenlerde avare kasnağı (bilyayı) değiştirttim. Dediğim yöntemi uyguladım. İşlem sonrası çok nefis oldu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...