Bahadır Yıldız 18 Aralık 2008 Paylaş 18 Aralık 2008 Yanlış yağı benim ustam kullanmış 10/40 yağ kullanmış kendisi. oysaki bunların orjinali 5/30 mobil bilirsinizki.Ben neden 10/40 kullandın diye sorunca bana cevap olarak aracın km si yüksek aşınmadan dolayı arası açılan pistonları kalın yağ ile kapatmak dedi. 5/30 da aracın yağ eksiltir dedi. (Oysaki şu an 5/30 mobil kullanıyorum 10.000 km de 500 gr. yağ eksiltiyor sadece) Bana saçma geldi ve başka ustaya sordum. kesinlikle 5/30 kullanılması gerektiğini söyledi. Bende bu işi en iyi otokoç yapar diye onlara götürdüm dediğim işlemleri yaptılar. Onlara götürmeden önce araba sabahları gaz vermezsem stop ediyordu. Onuda düzeltemediler sürekli parça değişimi isteyince arabayı onlardan aldım. Otokoç dan çıktıktan 1 ay sonrada bu problem gelişti. Ancak bu gün otobandan 100 km yol yaptım araba kalktığımda kesiklik yapıyodu sürekli fakat 50 km sonra tamamen düzeldi. Arabayı stop ettim market için ve tekrar çalıştırdığımda yine kesiklik yapıodu. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Aralık 2008 Paylaş 18 Aralık 2008 Şahsen Castrol magnatec yağı kullanmak istememden dolayı, Zetec-Duratech motorumda 10/40 kullandım, 5/30 çıktı, şimdi onu kullanıyorum, bu değişim arasında motoru sök, tapetleri boşalt gibi teknik dayanaksız işlem yapmadım, yapmam da yaptıramazlar da. Ford, Zetec ler ve diğer motorlarını 5/30 ile kullanmak üzere tasarlamıştır, bu doğru. Değişik viskoziteli yağa geçmek isteyenler için de, motor yağ temizleyici cihazlar vardır, bu cihazalr, motoru mıncıklamadan, sökmeden, içindeki yağı, tortuyu temizler. Benim fikrim: tapetlerin yeri değişti ve doğal mekanik alışma sonucu birbirine alışmış parçalar yer değitiği için, motor tam rejim sıcaklığına erişene kadar, tapet kaynaklı subaplar tam açılıp kapanmıyor (daha çok kapanmamazlık yapar). Ayrıca conta değişimi sırasında üst kapak ne kadar taşlandı? Daha önce de taşlanmışmıydı bunu bilmek lazım. Bu tapet hadisesinin testi yok gibi birşeydir, sadece yeni parça takılarak belli olur. Yorum bağlantısı
Bahadır Yıldız 18 Aralık 2008 Paylaş 18 Aralık 2008 (düzenlendi) Çağlar bey; bobinde veya subaplarda bir problem olsa sizin dediğiniz açılıp kapanması da dahil bu aracın sürekli olarak silkeleme yada kesiklik yapması lazım deilmi? ayrıca neden bir ay sonra ortaya çıktı? Ben sorunun elektromekanik bir arıza olduğundan şüpheleniyorum. Ayrıca bu aşamda siz ne yapmamı önerirsiniz? İzmirde güvenebileceğim tanıdığınız bir yer varmı? Biraz önce 5 km lik şehir içi kullanım yaptım arabada hiçbirşey yoktu. Ben ne zaman sanayiye gitsem bu arabada bişey yok diyip geri gönderiyolar Yani öle bişey ki araba resmen kafasına göre takılıo. On gün önce bujilerimi değiştirdim doğru bujiyi taktım 1 hafta da arabada acayip düzelme vardı çok nadir yapıodu 2-3 gündür tekrar eski halini aldı. 18 Aralık 2008 tarihinde Bahad?r Y?ld?z tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Aralık 2008 Paylaş 18 Aralık 2008 İzmir ile herhangi bir ilgim yok . Tapetler de tüm metal aksam gibi ısınınca genleşirler ve boşluk varsa kapanır. Bence kompresyon testi yapan bir yer bulun, aracı bir şekilde gece oarada bırakın tam soğusun, sabah yağlı yapsız kompresyon testi yapılsın. Yağsız testte basınç azalması görülürse ve yağlı dada devam ediyorsa, subap yuvasından kaçak olduğu ortaya çıkar, sonra sağlama yapmak için motor ısıtılır ve aynı test tekrarlanır. Belgeli bir teşhis olur. Yorum bağlantısı
Engin Bilen 19 Aralık 2008 Yazar Paylaş 19 Aralık 2008 bu yaptığınız işlemleri yaptırdığınız yerleri söylermisiniz rica etsem. Sasmaz Sanayi'de Genc Akincilar var, carbon clean islemi orada yapildi aracima. Yorum bağlantısı
Burak Ekşi 27 Haziran 2011 Paylaş 27 Haziran 2011 (düzenlendi) merhabalar aracım 165.000'de ne yazıkki atiker sıralı sistem lpg takılıı arac ford mondeo 2004 2.0 otomatik ghia benzınlı sorum şudur ; arabayı calıstırdıgımda devir saati sabit duramamaktadır ve motor kaputunu actıgımda araba iğstop edecek kıvama gelıp son anda tekrar calısmaya baslamaktadır egsozdan adeta okdsuruk gıbı ara ara boguk bır pat pat sesı gelmektedır. araçla seyır halınde bır sıkıntı yok ama rolantide ve ışıkta durduğumda ayagım frendeken araba aşırı derecede titremektefdir. aracı motor ustasına lpg servisine götürdüm ama ikiside birbirine pasladı benden degıl ondan falan filan yardımcı olursanız çok sevinirim şimdiden teşekkürler... 12 Temmuz 2018 tarihinde Harun Kocaçalışkan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Fatih Bayram 27 Haziran 2011 Paylaş 27 Haziran 2011 Kalibrasyon. Yani lpg ayarı ile ilgili bir sorun... Yorum bağlantısı
Burak Ekşi 27 Haziran 2011 Paylaş 27 Haziran 2011 Kalibrasyon.Yani lpg ayarı ile ilgili bir sorun... onların hepsını denedım ama netıceye varamadık Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 27 Haziran 2011 Paylaş 27 Haziran 2011 Burak bey öncelikle geçmiş olsun.Benim araçtada atiker var.çok şükür bir sorunum yok. Herşey ustada bitiyor. Benzinde yapıyormu? Benzindede yapıyorsa sorun LPG den olacağını sanmam. Ama benzinde yapmıyor sadece LPG deyapıyorsa sorun kesinlikle LPG dendir? Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Ahmet Çankaya 27 Haziran 2011 Paylaş 27 Haziran 2011 yakıt hava karışımındaki bozukluktan olabilir müşürlerde sorun varsa araç ayar yapmakta sorun yaratır. Yorum bağlantısı
Burak Ekşi 27 Haziran 2011 Paylaş 27 Haziran 2011 Burak bey öncelikle geçmiş olsun.Benim araçtada atiker var.çok şükür bir sorunum yok. Herşey ustada bitiyor. Benzinde yapıyormu? Benzindede yapıyorsa sorun LPG den olacağını sanmam. Ama benzinde yapmıyor sadece LPG deyapıyorsa sorun kesinlikle LPG dendir?Saygılarımla. teşekkür ederim mehmet bey benzindede hafiften var ama çok dikkat ederseniz fark edebiliyorsun bana önerdikleri 400 500 km aracı benzinle kullan aracın beyni kendini lpg'ye göre programlamış falan filan bana pek inandırıcı gelmiyor ama onuda deneyecem teşekkür ederim yakıt hava karışımındaki bozukluktan olabilirmüşürlerde sorun varsa araç ayar yapmakta sorun yaratır. teşekkür ederim dediklerinize baktıracam Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 27 Haziran 2011 Paylaş 27 Haziran 2011 teşekkür ederim mehmet bey benzindede hafiften var ama çok dikkat ederseniz fark edebiliyorsun bana önerdikleri 400 500 km aracı benzinle kullan aracın beyni kendini lpg'ye göre programlamış falan filan bana pek inandırıcı gelmiyor ama onuda deneyecem teşekkür ederim İnanıp inanmamakta serbestsiniz.. Ama malesef bunlar doğru.. Aracı 80-100 km benzinde kullanın.. Rolanti probleminiz düzelirse lpg kalibrasyonunuz bozuk demektir.. Ancak bu bir tedavi değil tespit metodudur.. Lpg'de kullanmaya başlayınca yine bozulur.. Düzelmez ise rolanti bozukluğuna sebep olabilecek tüm olasılıklara bakılacak.. Anlattığınıza göre yorum yapacak olursak.. Sorununuz bence kalibrasyona bağlı değil.. Bence lpg'ye bağlı da değil.. Çünkü kalibrasyona bağlı olsa motor ısınınca veya lpg'de sorununuz olmaması gerekir.. Ateşleme sorununuz olduğu görülüyor.. Patırtılardan bahsediyorsunuz.. Rolanti valfiniz veya karter havalandırması gaz kelebeği gibi bir parçada da arıza olabilir.. 1 Yorum bağlantısı
Misafir 27 Haziran 2011 Paylaş 27 Haziran 2011 Ateşleme sorununuz olduğu görülüyor.. Patırtılardan bahsediyorsunuz.. Rolanti valfiniz veya karter havalandırması gaz kelebeği gibi bir parçada da arıza olabilir.. Benzinde hissedilmeyen elektrik arızaları, LPG'de çok daha anlaşılır ve rahatsız edici oluyor. Mehmet Bey'in uyarısı önemli bu noktada. Benim merak ettiğim bu dalgalanma esnasında araca yük bindirdiğinizde(klima açık, farlar açık) stop etme olayı oluyor mu? Bu kadar yüke ve stabil bir devri olmamasına rağmen stop etmiyorsa rolanti valfiniz son gücüyle aracı savunuyor demektir. Ben montaj esnasında hortumlardan birinin zarar görmesi, çatlaması ihtimali olabileceğini düşünüyorum ama lpg arızaları konusunda çok deneyimli bir kullanıcı değilimdir. Aracımın benznli olduğunu gören ustalar ağırlıklı olarak, LPG taktırmamakla iyi yaptığımı belirtiyorlar. Bu tip devir sorunlarının yaşandığı araçları örnek veriyorlar. Tabi bu sonuçlar; genelde iyi yapılmamış montajların ve zamanında değişimi yapılmayan mekanik parçalardan dolayı oluşuyor. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Burak Ekşi 27 Haziran 2011 Paylaş 27 Haziran 2011 İnanıp inanmamakta serbestsiniz.. Ama malesef bunlar doğru.. Aracı 80-100 km benzinde kullanın.. Rolanti probleminiz düzelirse lpg kalibrasyonunuz bozuk demektir.. Ancak bu bir tedavi değil tespit metodudur.. Lpg'de kullanmaya başlayınca yine bozulur.. Düzelmez ise rolanti bozukluğuna sebep olabilecek tüm olasılıklara bakılacak.. Anlattığınıza göre yorum yapacak olursak.. Sorununuz bence kalibrasyona bağlı değil.. Bence lpg'ye bağlı da değil.. Çünkü kalibrasyona bağlı olsa motor ısınınca veya lpg'de sorununuz olmaması gerekir.. Ateşleme sorununuz olduğu görülüyor.. Patırtılardan bahsediyorsunuz.. Rolanti valfiniz veya karter havalandırması gaz kelebeği gibi bir parçada da arıza olabilir.. Tesekkur ederım mehmet bey aracın bı ara aküsü boşaldı ve lpg devreye girmedi 4 gün kadar falan benzinle çalıstırdım aracı titreme vs hiçbir sıkıntı yoktu lpg yaptırır yaptırmaz sorun devam etti arabayı ılk calıstırdıgımdada boguluyor zaten gaz yemıyo bilirsiniz ilk benzinle çalısıyor ancak araba yınede asırı derecede tıtreme ve mars gec alma gıbı sıkıntılarda oluyor Yorum bağlantısı
Burak Ekşi 27 Haziran 2011 Paylaş 27 Haziran 2011 Benzinde hissedilmeyen elektrik arızaları, LPG'de çok daha anlaşılır ve rahatsız edici oluyor. Mehmet Bey'in uyarısı önemli bu noktada. Benim merak ettiğim bu dalgalanma esnasında araca yük bindirdiğinizde(klima açık, farlar açık) stop etme olayı oluyor mu? Bu kadar yüke ve stabil bir devri olmamasına rağmen stop etmiyorsa rolanti valfiniz son gücüyle aracı savunuyor demektir. Ben montaj esnasında hortumlardan birinin zarar görmesi, çatlaması ihtimali olabileceğini düşünüyorum ama lpg arızaları konusunda çok deneyimli bir kullanıcı değilimdir. Aracımın benznli olduğunu gören ustalar ağırlıklı olarak, LPG taktırmamakla iyi yaptığımı belirtiyorlar. Bu tip devir sorunlarının yaşandığı araçları örnek veriyorlar. Tabi bu sonuçlar; genelde iyi yapılmamış montajların ve zamanında değişimi yapılmayan mekanik parçalardan dolayı oluşuyor.Saygılarımla. Teşekkür ederim evren bey aracta bide soyle bı sorun alakalı olabılırmı bılmıorum ancak iç aydınlatma zaman zaman göz kırpıyor stop çok nadir oldu yükte ole bır sıkıntı olmuyor benım dusuncem araba nefes alamıyor adeta Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 27 Haziran 2011 Paylaş 27 Haziran 2011 Tesekkur ederım mehmet bey aracın bı ara aküsü boşaldı ve lpg devreye girmedi 4 gün kadar falan benzinle çalıstırdım aracı titreme vs hiçbir sıkıntı yoktu lpg yaptırır yaptırmaz sorun devam etti arabayı ılk calıstırdıgımdada boguluyor zaten gaz yemıyo bilirsiniz ilk benzinle çalısıyor ancak araba yınede asırı derecede tıtreme ve mars gec alma gıbı sıkıntılarda oluyor Burak Bey merhaba; Benim aracın aküsü Adana'da bitti.Servis çağırdım ve aracı çalıştırdılar ve gittiler ben Adana'da şehir içinde bindim bir süre sonra Kahramanmaraş'a geldim.LPG de kalibrasyon ayarında hiç bir sorun yaşanmadı.İki tane lpg ustası baktı sorun yok dedi.Akünün bitmesiyle bir sorun olacağını sanmam.Bence aracın LPG montajında sorun var veya montaj esnasında arajın elektrik aksamında bir sorun oluşmuş gibi.LPG ustanızı değiştirin birde başkası baksın.İnşallah en kısa sürede sorununu en az masrafla çözersiniz. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Burak Ekşi 27 Haziran 2011 Paylaş 27 Haziran 2011 Benzinde hissedilmeyen elektrik arızaları, LPG'de çok daha anlaşılır ve rahatsız edici oluyor. Mehmet Bey'in uyarısı önemli bu noktada. Benim merak ettiğim bu dalgalanma esnasında araca yük bindirdiğinizde(klima açık, farlar açık) stop etme olayı oluyor mu? Bu kadar yüke ve stabil bir devri olmamasına rağmen stop etmiyorsa rolanti valfiniz son gücüyle aracı savunuyor demektir. Ben montaj esnasında hortumlardan birinin zarar görmesi, çatlaması ihtimali olabileceğini düşünüyorum ama lpg arızaları konusunda çok deneyimli bir kullanıcı değilimdir. Aracımın benznli olduğunu gören ustalar ağırlıklı olarak, LPG taktırmamakla iyi yaptığımı belirtiyorlar. Bu tip devir sorunlarının yaşandığı araçları örnek veriyorlar. Tabi bu sonuçlar; genelde iyi yapılmamış montajların ve zamanında değişimi yapılmayan mekanik parçalardan dolayı oluşuyor.Saygılarımla. Teşekkür ederim evren bey aracta bide soyle bı sorun alakalı olabılırmı bılmıorum ancak iç aydınlatma zaman zaman göz kırpıyor stop çok nadir oldu yükte ole bır sıkıntı olmuyor benım dusuncem araba nefes alamıyor adeta Burak Bey merhaba;Benim aracın aküsü Adana'da bitti.Servis çağırdım ve aracı çalıştırdılar ve gittiler ben Adana'da şehir içinde bindim bir süre sonra Kahramanmaraş'a geldim.LPG de kalibrasyon ayarında hiç bir sorun yaşanmadı.İki tane lpg ustası baktı sorun yok dedi.Akünün bitmesiyle bir sorun olacağını sanmam.Bence aracın LPG montajında sorun var veya montaj esnasında arajın elektrik aksamında bir sorun oluşmuş gibi.LPG ustanızı değiştirin birde başkası baksın.İnşallah en kısa sürede sorununu en az masrafla çözersiniz. Saygılarımla. araçta 2 senedır lpg var bu arıza 6 aydır falan var montajdan olabılırmı yınede ılk baslarda aracta lpgde calısırken sorun yoktu sonradan olan bırsey Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 27 Haziran 2011 Paylaş 27 Haziran 2011 Tesekkur ederım mehmet bey aracın bı ara aküsü boşaldı ve lpg devreye girmedi 4 gün kadar falan benzinle çalıstırdım aracı titreme vs hiçbir sıkıntı yoktu lpg yaptırır yaptırmaz sorun devam etti arabayı ılk calıstırdıgımdada boguluyor zaten gaz yemıyo bilirsiniz ilk benzinle çalısıyor ancak araba yınede asırı derecede tıtreme ve mars gec alma gıbı sıkıntılarda oluyor Kalibrasyonunuz kesin bozuk o zaman... Ama ısınınca da sorununuz devam ettiğine göre, ikinci hatayı da aracınızda aramalısınız.. Yorum bağlantısı
Burak Ekşi 27 Haziran 2011 Paylaş 27 Haziran 2011 Kalibrasyonunuz kesin bozuk o zaman... Ama ısınınca da sorununuz devam ettiğine göre, ikinci hatayı da aracınızda aramalısınız.. hakılısınız en iyisi adam akıllı bir ford servisine götürmek teşekkür ederim Yorum bağlantısı
Can Tuncer 31 Temmuz 2011 Paylaş 31 Temmuz 2011 merhabalar 3 hafta önce aldığım mondeomda canımı sıkan ve çözüm bulamadıkları sorunları sizlerin tecrübelerine danışmak istedim. aracım düz vites lavato lpg li.sabahları ilk çalışmada devir saati 2e çıkıp geri düşüyor ve stop ediyor.2.kez bastığında rölanti düzensiz bir şekilde inip çıkıyor ve gaza basınca gaz yemeyip stop ediyor taa ki tam gaz basana kadar.benzinden gaza geçince arabada bir rahatlama oluyor fakat yine rölantine dalgalanmalar oluyor.benzine aldığımda yığılıyor ve yeni farkettim yolda giderken tam gaz basıldığında devir 5000e kadar sanki boştaymış gibi çıkıp tekrar normal devire geliyor.buji buji kabloları değişti boğaz kelebeği temizlendi lpg ayarı yapıldı fakat her bakıldığında daha kötüye gidiyor.önerilerinizi büyük bir merak içinde bekliyorum şimdiden teşekkürler... Yorum bağlantısı
Fatih Bayram 31 Temmuz 2011 Paylaş 31 Temmuz 2011 merhabalar 3 hafta önce aldığım mondeomda canımı sıkan ve çözüm bulamadıkları sorunları sizlerin tecrübelerine danışmak istedim.aracım düz vites lavato lpg li.sabahları ilk çalışmada devir saati 2e çıkıp geri düşüyor ve stop ediyor.2.kez bastığında rölanti düzensiz bir şekilde inip çıkıyor ve gaza basınca gaz yemeyip stop ediyor taa ki tam gaz basana kadar.benzinden gaza geçince arabada bir rahatlama oluyor fakat yine rölantine dalgalanmalar oluyor.benzine aldığımda yığılıyor ve yeni farkettim yolda giderken tam gaz basıldığında devir 5000e kadar sanki boştaymış gibi çıkıp tekrar normal devire geliyor.buji buji kabloları değişti boğaz kelebeği temizlendi lpg ayarı yapıldı fakat her bakıldığında daha kötüye gidiyor.önerilerinizi büyük bir merak içinde bekliyorum şimdiden teşekkürler... Can bey, büyük ihtimalle kalibrasyonla ilgili bir sıkıntı var... Arıza ışığınız yanıyor mu? Yorum bağlantısı
Can Tuncer 31 Temmuz 2011 Paylaş 31 Temmuz 2011 ilkbaşta yanmıyordu 3 gündür yanıyor bundan önce bir kere yanmıştı stop edip çalıştırdım söndü ama son yanması kalıcı oldu.bende kalibrasyondan olduğunu düşündüm ilk olarak lpg servisine gittim ayar yapıldı ilk 20 30 km iyiydi sonra daha kötü oldu.boğaz kelebeği temizlendikten ve boğaz ayarı kısıldıktan sonra benzindede sıkıntı çıktı.arabanın benden önceki sahibi debriyaj balatasını değiştirmiş fakat pek titiz bir usta değilmiş sanırım çoğu parçayı muntazam toplamamış geri.soketi takılmamış bir parça olabilirmi acaba birde sizin akünün sökülmesiyle ilgili başlığınızı okudum benimki 2 kere söküldü) Yorum bağlantısı
Fatih Bayram 31 Temmuz 2011 Paylaş 31 Temmuz 2011 ilkbaşta yanmıyordu 3 gündür yanıyor bundan önce bir kere yanmıştı stop edip çalıştırdım söndü ama son yanması kalıcı oldu.bende kalibrasyondan olduğunu düşündüm ilk olarak lpg servisine gittim ayar yapıldı ilk 20 30 km iyiydi sonra daha kötü oldu.boğaz kelebeği temizlendikten ve boğaz ayarı kısıldıktan sonra benzindede sıkıntı çıktı.arabanın benden önceki sahibi debriyaj balatasını değiştirmiş fakat pek titiz bir usta değilmiş sanırım çoğu parçayı muntazam toplamamış geri.soketi takılmamış bir parça olabilirmi acaba birde sizin akünün sökülmesiyle ilgili başlığınızı okudum benimki 2 kere söküldü) Evet akü sökülünce arıza ışığı sönüyor,ama sorun kaldığı yerden devam ediyor... Ben sorunun tespiti için sökmüştüm,sorunu çözmedik ama çember daraldı Birazdan asıl ustalar gerekli yorum-tavsiye yaparlar Ben sizin işi iyice içinden çıkılmaz hale getirip,kafanızı karıştırmayım Aküyü sökünce 1-2 gün benzinde kullanıp,sorunun lpg kaynaklı olup olmadığını tespit edebilirsiniz,ama bence sorun kalibrasyon ile ilgili... Yorum bağlantısı
Can Tuncer 31 Temmuz 2011 Paylaş 31 Temmuz 2011 benzinde kullanamıyorum çünkü araba 1300 motor gibi oluyor ışıklarda şahin doğanın tozunu yutuyorum:) Yorum bağlantısı
Fatih Bayram 31 Temmuz 2011 Paylaş 31 Temmuz 2011 benzinde kullanamıyorum çünkü araba 1300 motor gibi oluyor ışıklarda şahin doğanın tozunu yutuyorum:) Umarım sorununuz hallolur, Düz vites mondeo Şahin-doğan tozu yutacak şaka gibi... Yorum bağlantısı
Recommended Posts