Hüseyin Akgün 8 Temmuz 2015 Paylaş 8 Temmuz 2015 Avare kasnak ve gergi bilyalarını yenilerken rulmanların plastik kapaklarını açıp ekstradan ısıya dayanıklı gres konulup kapak yerine oturtulursa süper olur. Fabrikada rulmanların içine çok az gres koyuyorlar. Ben geçenlerde avare kasnağı (bilyayı) değiştirttim. Dediğim yöntemi uyguladım. İşlem sonrası çok nefis oldu.Teşekkurler katkılarınız için.Bir sonra ki değişimde değerlendiririz gres işini. Çikan gergi kütük çok ucuz imiş.Darbe emici ozellik gereken yerlere plastik malzeme koymuşlar.videoyu daha sonra eklerim en önemli kisım sanırım o kısımlar.Plastik aşındikça berbat lakirdama yapiyor. 1 Yorum bağlantısı
Hüseyin Akgün 28 Temmuz 2015 Paylaş 28 Temmuz 2015 Bakım ve cluth pully takılması öncesi ve sonrası olacak ses ve sallantı değişimini görmek istedim kısa video kaydı almıştım.Her iki video da araç sürücü kapısı açık durumda idi. 1. 2. https://youtu.be/ohl4Q8XORF0 Şimdi mk3'ü daha keyifle sürüyoruz.Teşekkürler Celalettin Süğürtin . 1 Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin 28 Temmuz 2015 Paylaş 28 Temmuz 2015 Hüseyin bey; olumlu sonuç alıp burada paylaşmanız çok güzel, sevindirici. Üyeliğimin başlangıcındaki faydalanmak ve faydalı olabilmek konusundaki manifestomu gerçekleştirmiş olmaktan dolayı mutluluk katsayım tavan yaptı. İsterim ki, tüm mk3 kullanıcıları da sizinle aynı mutluluğa erişsinler. Zira bu araçlar muadillerinden asla aşağı değildirler. 2 Yorum bağlantısı
ramazan ergün 15 Eylül 2015 Paylaş 15 Eylül 2015 bizim arabadanda rolantideyken iğrenç homurtular geliyor , insanı resmen arabadan soğutur ama gazı dokunduğun an sesler kesiliyor sanıyorum aynı sorunu bizde yaşıyoruz v bu sorun mk3 mondeolarda kronik sadece cluth pully dediğmiz parçayımı değiştiricez yoksa diğer saydığınız tüm parçalarıda değiştirmelimiyiz yada tüm o grubu değiştirmeye kalksak ortalama ne kadar tutar Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin 16 Eylül 2015 Paylaş 16 Eylül 2015 bizim arabadanda rolantideyken iğrenç homurtular geliyor , insanı resmen arabadan soğutur ama gazı dokunduğun an sesler kesiliyor sanıyorum aynı sorunu bizde yaşıyoruz v bu sorun mk3 mondeolarda kronik sadece cluth pully dediğmiz parçayımı değiştiricez yoksa diğer saydığınız tüm parçalarıda değiştirmelimiyiz yada tüm o grubu değiştirmeye kalksak ortalama ne kadar tutar Temiz bir başlangıç, temiz bir sayfa açmak için kayış gergi rulmanları + kayış (6 pk 1642 continental ya da gates marka) + ford logolu krank kasnağı (dayco, skf, febi ya da otosan markalardan birisi) ve clutch pulley (Alman malı Ina kolayca bulunabilir ve çok da bilinen kaliteli bir ürün). İşlem sonrası araba kaymak. Tadına doyum olmuyor. İş bittikten sonra sağ sol camları aç, motor sesinin duvardan yansıyan ahenkli sesini müzik niyetine dinle ☺ 2 Yorum bağlantısı
Ozan Coşkunserçe 30 Ekim 2015 Paylaş 30 Ekim 2015 (düzenlendi) Benim anlamadığım bir nokta var. Başlangıçta 2006 model sonrası araçlar için bir açıklama yapmısınız. Acaba yeni tip altarnatör kasnağı (clutch pulley) 2006 model sonraso dizel Mondeolara eklenmesi gerekmiyor mu? Yani son makyajda bu yeni kasnak mı kullanılmış. Aracı ustama kısa bir süre gösterdim ilk söyledği bu araçlarda v kayışı sıkıntılı 6 ayda ses yapmaya başlıyor oldu. Benim araç 2006 model acaba altarnatör kasnağınında değişmesi gerekiyor mu? 30 Ekim 2015 tarihinde ozan coşkunserçe tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin 30 Ekim 2015 Paylaş 30 Ekim 2015 Benim anlamadığım bir nokta var. Başlangıçta 2006 model sonrası araçlar için bir açıklama yapmısınız. Acaba yeni tip altarnatör kasnağı (clutch pulley) 2006 model sonraso dizel Mondeolara eklenmesi gerekmiyor mu? Yani son makyajda bu yeni kasnak mı kullanılmış. Aracı ustama kısa bir süre gösterdim ilk söyledği bu araçlarda v kayışı sıkıntılı 6 ayda ses yapmaya başlıyor oldu. Benim araç 2006 model acaba altarnatör kasnağınında değişmesi gerekiyor mu?Değiştirirseniz menfaatinize olur. Clutch pulley modifiyesinden sonra arabanızı hiç gözden çıkarmayacak, tadına doyamayacaksınız.Temiz bir başlangıç, temiz bir sayfa açmak için kayış gergi rulmanları + kayış (6 pk 1642 continental ya da gates marka) + ford logolu krank kasnağı (dayco, skf, febi ya da otosan markalardan birisi) ve clutch pulley (Alman malı Ina kolayca bulunabilir ve çok da bilinen kaliteli bir ürün). İşlem sonrası araba kaymak. Tadına doyum olmuyor. İş bittikten sonra sağ sol camları aç, motor sesinin duvardan yansıyan ahenkli sesini müzik niyetine dinle ☺ 1 Yorum bağlantısı
Fatih Orbay Sönmez 2 Kasım 2015 Paylaş 2 Kasım 2015 Celalettin bey bende yeni bir 2006 dizel ov. kullanıcısıyım. Birkaç problem var sormak istediğim. Arac biraz sesli çalışıyor. Şakırtılı değil homurdanma gibi. Ayrica yolda da sesli çalışıyor. Camlar kapaliyken dahi yüksek motor sesi duyuluyor ve rahatsiz ediyor. Turboya ve enjektörlere baktir dediler. Sizce sorun nereden kaynaklaniyordur. Ayrıca marş arada kaçırıyor. Volanttan korkuyorum çok fena bir ses geliyor. Dişli bu şekilde ses yaparmı? Son olarak dürn direksiyon pompasi bölümünde bir sorunumu paylastim onunla ilgili de yorumlarinizi bekliyorum. Aslinda tüm arkadaşlarin yorumunu bekliyorum. Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin 2 Kasım 2015 Paylaş 2 Kasım 2015 (düzenlendi) Celalettin bey bende yeni bir 2006 dizel ov. kullanıcısıyım. Birkaç problem var sormak istediğim. Arac biraz sesli çalışıyor. Şakırtılı değil homurdanma gibi. Ayrica yolda da sesli çalışıyor. Camlar kapaliyken dahi yüksek motor sesi duyuluyor ve rahatsiz ediyor. Turboya ve enjektörlere baktir dediler. Sizce sorun nereden kaynaklaniyordur. Ayrıca marş arada kaçırıyor. Volanttan korkuyorum çok fena bir ses geliyor. Dişli bu şekilde ses yaparmı? Son olarak dürn direksiyon pompasi bölümünde bir sorunumu paylastim onunla ilgili de yorumlarinizi bekliyorum. Aslinda tüm arkadaşlarin yorumunu bekliyorum.Bilindiği üzere bizlerin burada bir uzman görüşü belirtmemiz yersiz olur. Zira usta değiliz, teknisyen, tekniker ya da mühendis değiliz. Tecrübe paylaşımı yapabiliriz. Volan rölantide çalışırken ses yapar ama hareket halindeyken sanmıyorum.Marş kaçırması marş dişlisinin bozuk olduğunun göstergesidir. Motordaki homurtular yaşadığım tecrübelere dayanarak yazıyorum, motorla şasi arasındaki bir direkt temastan kaynaklanıyor. Kasıntılı duran motor takozları. Turbodan intercoolera giden yolda sol alt köşede, sol farın alt bölgesinde bulunan dirsek içimindeki metal boru şasiye metal bir kelepçeyle bağlıdır. O kelepçe ile metal boru arasına ses ve titreşimin gövdeye geçmesini önleyecek şekilde lastik konulması lazım. Aracın şasisi tıpkı bir oparlör gibi, aldığı en ufak titresim ve sesi yayıyor. Şanzıman alt takozunun ön kısmındaki lastik ani hızlanmalardan, deparlı kalkışlardan çok etkileniyor ve yırtılıyor. Lastik yırtılınca motorun ses ve titreşimi doğal bir oparlör olan şasiye geçiyor. Bahsettiğim bu takozun yenilenmesi gerekebilir. Dikkatli bir şekilde yırtık olup olmadığı kontrol edilmelidir. Bu yapıldıktan sonra hava filtresinin altındaki şanzıman üst takozu kontrol edilmeli. Bu kısım aslında çok sağlamdır ama bir kontrol etmekte fayda var. Son iş olarak şanzıman üst takozunun dört tane somunu ve sağ kule yanındaki motor takozunun gövdeye bağlanan iki cıvatası gevşetilip motor sağa- sola, ileri geri hareket ettirilip doğal bir şekilde yerleşmesi sağlanmalıdır. Dikkat: bu son işlem yapılırken araba kesinlikle düz bir zeminde olmalı, eğimli yamuk bir yerde olmamalıdır. İşlem bitiminde gevşetilmiş olan cıvata ve somunları sıkılmalıdır. 2 Kasım 2015 tarihinde Celalettin Süğürtin tarafından düzenlendi 3 Yorum bağlantısı
Fatih Orbay Sönmez 2 Kasım 2015 Paylaş 2 Kasım 2015 Teşekkür ederim Celalettin bey. Dediğiniz noktaları tek tek kontrol ettiricem. Yorum bağlantısı
Fatih Orbay Sönmez 4 Kasım 2015 Paylaş 4 Kasım 2015 Bilindiği üzere bizlerin burada bir uzman görüşü belirtmemiz yersiz olur.... eğimli yamuk bir yerde olmamalıdır. İşlem bitiminde gevşetilmiş olan cıvata ve somunları sıkılmalıdır. Bugün bir fırsat bulup Bilaller Ford Servise götürdüm. Bir arkadaşımın bacanağı olan Tuncer Usta sağ olsun çok ilgilendi. Sizin bahsettiğiniz bütün noktalara baktı. Sorun olmadığını söyledi. Sesli çalıştığını söylediğimde turboyu ve enjektörleri kontrol etti. Onarda sorun olmadığını sesin v kayış kasnakalarından oldugunu değişirse düzeleceğini söyledi. Ben bu clutch pulley modifikasyonundan yaptırmak isyiyorum. Sesi en aza indirmek için. Bütün Kasnakarı ve kayışı değiştirmek istesem parçalarını internetten temin edebilir miyim? Parça kodları nelerdir. Hangi markaları tercih etmeliyim ? Cevaplarınız ve yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim. Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin 5 Kasım 2015 Paylaş 5 Kasım 2015 Bugün bir fırsat bulup Bilaller Ford Servise götürdüm. Bir arkadaşımın bacanağı olan Tuncer Usta sağ olsun çok ilgilendi. Sizin bahsettiğiniz bütün noktalara baktı. Sorun olmadığını söyledi. Sesli çalıştığını söylediğimde turboyu ve enjektörleri kontrol etti. Onarda sorun olmadığını sesin v kayış kasnakalarından oldugunu değişirse düzeleceğini söyledi. Ben bu clutch pulley modifikasyonundan yaptırmak isyiyorum. Sesi en aza indirmek için. Bütün Kasnakarı ve kayışı değiştirmek istesem parçalarını internetten temin edebilir miyim? Parça kodları nelerdir. Hangi markaları tercih etmeliyim ? Cevaplarınız ve yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim. http://m.ebay.com/itm/161388423411http://m.ebay.com/itm/Keilrippenriemen-Satz-Spannrolle-Ford-MONDEO-3-III-2-0-2-2-DI-TDDi-TDCi-16V-/170784212980?nav=WATCHING_ACTIVE Yorum bağlantısı
Fatih Orbay Sönmez 5 Kasım 2015 Paylaş 5 Kasım 2015 (düzenlendi) http://m.ebay.com/itm/161388423411 http://m.ebay.com/itm/Keilrippenriemen-Satz-Spannrolle-Ford-MONDEO-3-III-2-0-2-2-DI-TDDi-TDCi-16V-/170784212980?nav=WATCHING_ACTIVE Sanırım alabilmek için üyelik kaydı istiyor. Müsait bir zamanda üyelik yapıp parcaları sipariş ederim. Yardımlarınız için çok teşekkür ederim. 5 Kasım 2015 tarihinde Fatih Orbay Sönmez tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Erzan Aşkın 5 Kasım 2015 Paylaş 5 Kasım 2015 http://m.ebay.com/itm/161388423411 http://m.ebay.com/itm/Keilrippenriemen-Satz-Spannrolle-Ford-MONDEO-3-III-2-0-2-2-DI-TDDi-TDCi-16V-/170784212980?nav=WATCHING_ACTIVE Linkini verdiğiniz ürünlerin montajını yaptırdığımızda bahsettiğiniz ses ile ilgili iyileştirmeyi sağlamış oluyormuyuz. Birde bu ürünler yerine direkt oturuyormu yoksa bir takım uyum işlemleri yapmak gerekiyor mu Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin 5 Kasım 2015 Paylaş 5 Kasım 2015 Linkini verdiğiniz ürünlerin montajını yaptırdığımızda bahsettiğiniz ses ile ilgili iyileştirmeyi sağlamış oluyormuyuz. Birde bu ürünler yerine direkt oturuyormu yoksa bir takım uyum işlemleri yapmak gerekiyor muBen bunları denemedim. Ancak model bazında ilan açtıklarına göre olması lazım. İlanların alt tarafında uyumluluk listesi olması lazım. Bu ilanda belirtilen pulleyi ben bulamadım onun yerime orijinal kasnakla aynı çaptaki bir Ina markayı tornacıda uyumlu hale getirtmiştim. Gergi rulmanları genelde aynı çapta oluyor. Aynı rulmanlar yurdumuzda da var. Yalnız bizdekiler çin yapımı, Avrupadakilerse Polonya. Yorum bağlantısı
Fatih Orbay Sönmez 5 Kasım 2015 Paylaş 5 Kasım 2015 Bugün bir ford parçacısından kasnaklar ve kayış için fiyat aldım. Orjinal Ford avare kasnak = 300 TL. Yan sanayi avare kasnak = 90 TL. Kayış = 60 TL. Diğer iki kasnak = 30+30= 60 TL. Ina Alternatör kasnak = 120 TL. Komple Alternatör = 450 TL. Mehmet Özyürek abimizin resmini çektiği alternatör kasnağıyla parçacının bana gösterdiği kasnak numaraları farklı. Komple alternatör deki numaralar ise ayni. Bu fiyatlar sizce makûl mü? Yoksa Celalettin Sügürtin abimizin verdiği linkten sipariş etmek daha kârlı. Yorum bağlantısı
Ozan Coşkunserçe 5 Kasım 2015 Paylaş 5 Kasım 2015 Bende V kayışı ve kasnaklarında değişim gerçekleştirdim. Öncelikle V kayışı gergisi ve bilyalarının çok kötü durumda olduğu tespit edildi. Değişen parçalar: V kayışı gergisi: 350 TL V kayışı bilyası 2 adet: 120 TL V kayış: 40 TL Alternatör bakımı ve kasnağının clutch pulley tip ile değişimi: 225 TL. Elektrikçi INA'nın F-556615 numaralı parçası yerine 1.3 Multijet Doblo'larda kullanılan alternatör kasnağı ile değişim yaptı. Dediğine göre bu kasnak çok daha kolay işçilikle yerine oturuyormuş, Değişim yapacaklar bu konuda ustalarını uyarabilir. Sonuç şuan için çok güzel. Motor saat gibi çalışıyor. Ama bakalım ne kadar dayanacak. Yurtdışında gördüğüm kadarıyla bu sorun yüzünden klima sistemini iptal ettirenler bile var. Bursa'da isteyenler için ustamı tavsiye edebilirim. Çünkü aracı daha görür gözrmez bunları v kayışı sorunludur demişti. Yani sorunu biliyor. 2 Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin 5 Kasım 2015 Paylaş 5 Kasım 2015 Bende V kayışı ve kasnaklarında değişim gerçekleştirdim. Öncelikle V kayışı gergisi ve bilyalarının çok kötü durumda olduğu tespit edildi. Değişen parçalar: V kayışı gergisi: 350 TL V kayışı bilyası 2 adet: 120 TL V kayış: 40 TL Alternatör bakımı ve kasnağının clutch pulley tip ile değişimi: 225 TL. Elektrikçi INA'nın F-556615 numaralı parçası yerine 1.3 Multijet Doblo'larda kullanılan alternatör kasnağı ile değişim yaptı. Dediğine göre bu kasnak çok daha kolay işçilikle yerine oturuyormuş, Değişim yapacaklar bu konuda ustalarını uyarabilir. Sonuç şuan için çok güzel. Motor saat gibi çalışıyor. Ama bakalım ne kadar dayanacak. Yurtdışında gördüğüm kadarıyla bu sorun yüzünden klima sistemini iptal ettirenler bile var. Bursa'da isteyenler için ustamı tavsiye edebilirim. Çünkü aracı daha görür gözrmez bunları v kayışı sorunludur demişti. Yani sorunu biliyor. Bir de, before / after (öncesi-sonrası) videoları olaydı eyiydi[emoji12] Yorum bağlantısı
Ozan Coşkunserçe 5 Kasım 2015 Paylaş 5 Kasım 2015 Bir de, before / after (öncesi-sonrası) videoları olaydı eyiydi[emoji12] Before yok ama çok fazla ttireşim yarattığı ortadaydı. Özellikle dur kalk trafikte çok rahatsız ediyordu. Bunu dışında gergi ve bilyalar kötü durumda olduğu için dağılma riski varmış. Ama artık bir after videosu çekeriz. 1 Yorum bağlantısı
Fatih Orbay Sönmez 5 Kasım 2015 Paylaş 5 Kasım 2015 Bir de, before / after (öncesi-sonrası) videoları olaydı eyiydi[emoji12]Ben cepten giriyorum. Bir türlü resim yada video ekleyemedim. Mobilden ekleme yapamiyor muyuz ? Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin 5 Kasım 2015 Paylaş 5 Kasım 2015 Ben cepten giriyorum. Bir türlü resim yada video ekleyemedim. Mobilden ekleme yapamiyor muyuz ? Tapatalk kullanırsanız direkt olarak resim ve video yükleyebiliyorsunuz. Yorum bağlantısı
Fatih Orbay Sönmez 6 Kasım 2015 Paylaş 6 Kasım 2015 Tapatalk kullanırsanız direkt olarak resim ve video yükleyebiliyorsunuz.Kullanmıyordum. Ama resim ve video yüklemek için yüklemek lazım. Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin 6 Kasım 2015 Paylaş 6 Kasım 2015 Bugün bir ford parçacısından kasnaklar ve kayış için fiyat aldım. Orjinal Ford avare kasnak = 300 TL. Yan sanayi avare kasnak = 90 TL. Kayış = 60 TL. Diğer iki kasnak = 30+30= 60 TL. Ina Alternatör kasnak = 120 TL. Komple Alternatör = 450 TL. Mehmet Özyürek abimizin resmini çektiği alternatör kasnağıyla parçacının bana gösterdiği kasnak numaraları farklı. Komple alternatör deki numaralar ise ayni. Bu fiyatlar sizce makûl mü? Yoksa Celalettin Sügürtin abimizin verdiği linkten sipariş etmek daha kârlı. İyi tıraşlamışlar. Avare kasnak yan sanayi 15-25 arası. Gergi kütüğü Ina marka 250-300 arası. Kayış 30-35. Ayrıca gergi kütüğüñü değiştirmektense üzerindeki makaraları değiştirmek daha kârlı. Gergi kütüğünün 2 cm çapında 10 cm boyundaki yaylı parçasının burç lastiğinde sorun yoksa kütüğü komple değiştirmek gereksiz. Kaldı ki, o parçanın burç lastiğı aşınmış olsa bile sorun yapmıyor. Avrupa sitelerine baktıģımda gergi kütüğünün komplesinden ziyade yukarıda bahsettiğim 10 cm lik yaylı parçası satıldığını görüyorum. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 6 Kasım 2015 Paylaş 6 Kasım 2015 Benim arabada şu an anormal hiç bir ses yok... Krank kasnağı ve altörnatör kasnağını ina ile değiştirmem yetti.. Öldürücü darbe ina alternatör kasnağı... 1 Yorum bağlantısı
Fatih Orbay Sönmez 8 Kasım 2015 Paylaş 8 Kasım 2015 İyi tıraşlamışlar. Avare kasnak yan sanayi 15-25 arası. Gergi kütüğü Ina marka 250-300 arası. Kayış 30-35. Ayrıca gergi kütüğüñü değiştirmektense üzerindeki makaraları değiştirmek daha kârlı. Gergi kütüğünün 2 cm çapında 10 cm boyundaki yaylı parçasının burç lastiğinde sorun yoksa kütüğü komple değiştirmek gereksiz. Kaldı ki, o parçanın burç lastiğı aşınmış olsa bile sorun yapmıyor. Avrupa sitelerine baktıģımda gergi kütüğünün komplesinden ziyade yukarıda bahsettiğim 10 cm lik yaylı parçası satıldığını görüyorum.Avare kasnak diye bahsettiği gergi kütüğü sanırım, kalın yaylı bir parça. Antalya'da ki parçacılar "kör tuttuğunu..." hesabı. İnternette 1Lt. 18 TL ye bulduğum yağa 35 TL dediler. Gerisini siz hesap edin. Parçaları yağı internetten sipariş edicem artık. Benim arabada şu an anormal hiç bir ses yok... Krank kasnağı ve altörnatör kasnağını ina ile değiştirmem yetti.. Öldürücü darbe ina alternatör kasnağı... Bende krank kasnağı, alternatör kasnağını ve kayışı değiştirmek istiyorum. Ama parçacılar deyme ustalar ya "bunların hepsi değişir, kafan ağrımaz..." diyorlar. Yorum bağlantısı
Recommended Posts