İçeriğe Yönlendir

Mondeo III - Rölanti Sorunları


Engin Bilen

Recommended Posts

Ahmet Dinçer
(düzenlendi)

Merhabalar ahmet bey,

önerileriniz için teşekkür ederim.

Ben zaten ilk anda çalıştırıp yola çıkan biri değilim, birkaç dakika rolantide çalıştırırım arabamı, sonra harekete geçerim,bilirsiniz ki sıralı sistemde ilk başlangıç benzinle olur,sonrasında motor ısınmasına bağlı olarak (3-5 dakika,hava çok soğuk olduğu zaman 10 dakika) sonrasında lpg geçişi yaşanır.bu zaman zarfında araçla zaten belli bir mesafeyi benzinde katediyorum.

2 sanedir mondeo kullanıyorum, aldığımdan beri de bu rolanti sorunu var, daha evvel rolanti sensörünü (rolanti valfi) temizletmiştim ama hiç etkisi olmadı,tüm forumda bu problemle ilgili yazılanları okudum ve galiba problem aracın biryerden hava alması,gerekli yerleri kontrol ettireceğim ve değişmesi gereken hortumları değiştireceğim.motorun istemsiz sekilde hava alması çalışmasını muhakkak etkiler.diğer taraftan benzinde titremesini de benzin pompasına bağlıyorum,en son istemeyerek depomu sıfırlamıştım,onun üzerine pırpırlanma oluyor gaza bastığımda ve hemen ivmelenmiyor.Adanada 17 yılını fordlara vermiş bir ağebeyim var,nevzat usta,eski adana otokoç ustası,ona götüreceğim kısa sürede,ben dış ticaret yöneticisiyim ve çok yoğun tempoda çalışıyorum,fırsat bulduğum ilk anda gerekeni yaptıracağım ve sonucunu sizlerle paylaşacağım.

teşekkürler.

nevzat ustayı tanıyorum,arif usta ile beraberler E5 yolu üzerinde hava alanı karşısındalar,

ben aracımı önceleri nevzat ustaya götürdüm hatta bazı parçaları orda değiştirdim,bazı olumsuzluklar gördüm

daha sonrada asri mezarlığın karşısında yeni açılan özel bir ford servisi var,oraya gitmeye başladım

ve mukayesede asri mezarlık karşısındaki servis any den daha iyi çıktı

formdan adanalı olan bazı arkadaşları bu servise yönlendirdim çok memnun kaldılar

ücret + performans+bakım+ilgi hepsini bünyesinde toplamış bir servis,

elemanları çok çok iyi hepside ford otosan mezunu tavsiye ederim,hatta araştırırsanız formda konusu var o servisin,

benim aracımdaki sesi bir tek orası buldu ve altın vuruş yaptılar,şimdi onların dışında hiç bir servise  bakım yaptırmayı düşünmüyorum,tercih yinede sizin tabiiki.....

bende'de  rölanti dalgalanması oldu,km hız sensörünü temizledim dahada yapmadı şimdi çok memnunum,

aracım = ford fiesta ghıa 2001

tarihinde Ahmet Dinçer tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Kemal Mert

nevzat ustayı tanıyorum,arif usta ile beraberler E5 yolu üzerinde hava alanı karşısındalar,

ben aracımı önceleri nevzat ustaya götürdüm hatta bazı parçaları orda değiştirdim,bazı olumsuzluklar gördüm

daha sonrada asri mezarlığın karşısında yeni açılan özel bir ford servisi var,oraya gitmeye başladım

ve mukayesede asri mezarlık karşısındaki servis any den daha iyi çıktı

formdan adanalı olan bazı arkadaşları bu servise yönlendirdim çok memnun kaldılar

ücret + performans+bakım+ilgi hepsini bünyesinde toplamış bir servis,

elemanları çok çok iyi hepside ford otosan mezunu tavsiye ederim,hatta araştırırsanız formda konusu var o servisin,

benim aracımdaki sesi bir tek orası buldu ve altın vuruş yaptılar,şimdi onların dışında hiç bir servise  bakım yaptırmayı düşünmüyorum,tercih yinede sizin tabiiki.....

bende'de  rölanti dalgalanması oldu,km hız sensörünü temizledim dahada yapmadı şimdi çok memnunum,

aracım = ford fiesta ghıa 2001

Merhaba ahmet bey,

önerileriniz için teşekkür ederim.

Söylediğiniz yere uğrayacağım,Ama daha iyi bir araştırma yapmam gerek,ilginize teşekkür ederim abicim.

Yorum bağlantısı
Onur Oflaz
(düzenlendi)

Merhaba

 

Konuyu okudum öncelikle. Benim durum biraz farklı. Araba rolantide dalgalanma yapıyordu. Bujileri değiştirdik sorun bir süre düzeldi. Kısa bir süre sıkıntısız çalıştı. Sonra dalgalanma sorunu tekrar başladı. Bu sefer buji kabloları, atesleme bobini değişti sorun değişmedi. Karter havalandırma hortumunu da kontorl ettirdik onda da sorun yok. Araç lgpli ama benzinde de aynı durum var ve dalgalanmayı sadece p ve n deyken yapıyor. d ye alınca sorun hemen kesiliyor. Bu sorun motor sogukken oluşmuor sadece sıcak motorda gerçekleşiyor. sorun neyden kaynaklanıyor olabilir?

 

Saygılar

tarihinde Onur Oflaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

Merhaba

Konuyu okudum öncelikle. Benim durum biraz farklı. Araba rolantide dalgalanma yapıyordu. Bujileri değiştirdik sorun bir süre düzeldi. Kısa bir süre sıkıntısız çalıştı. Sonra dalgalanma sorunu tekrar başladı. Bu sefer buji kabloları, atesleme bobini değişti sorun değişmedi. Karter havalandırma hortumunu da kontorl ettirdik onda da sorun yok. Araç lgpli ama benzinde de aynı durum var ve dalgalanmayı sadece p ve n deyken yapıyor. d ye alınca sorun hemen kesiliyor. Bu sorun motor sogukken oluşmuor sadece sıcak motorda gerçekleşiyor. sorun neyden kaynaklanıyor olabilir?

Saygılar

Otomatik araç "d" moduna geçtiğinde bir miktar rolanti yükseltir. Araç biryerden hava alıyor muhtemelen, önce vakum hortumları ı kontrol etmeniz yararlı olacaktır.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Onur Oflaz

Otomatik araç "d" moduna geçtiğinde bir miktar rolanti yükseltir. Araç biryerden hava alıyor muhtemelen, önce vakum hortumları ı kontrol etmeniz yararlı olacaktır.

Saygılarımla.

Evren abi vakum hortumlarından kastın emme manifolduyla alakalı hortumları mı? eger öyleyse bugun 3-4 saat eme manifoldu karter havalandırma hortumu vs kontrol edildi. Usta havalandırmada sorun bulamadı

 

Saygılar.

Yorum bağlantısı

Onur aracı kapalı devre bir sistem olarak düşün. Sensörlü ve enjektörlü araçlarda en önemli konu aracın ihtiyaç duyduğu havanın, kaliteli ve eksiksiz olarak sistemde dönmesi. Özellikle lpg montajından sonra birçok noktada kaçaklar oluşabiliyor, hortumlar çatlayabiliyor. Hortumların detayı konusunda Mehmet Kaya Bey çok daha detaylı bilgi verebilir ama mk3 başlığı altında sabit konusu var, oradan tüm detayları alabilirsin. Hava alma problemi varsa ve bu düzeltilmeden araca müdahale edilirse, araca bir daha düzen tutturmak zor olur. Şu an için D'de pronlemin olmadığı için bence sabırla hava kontrolleri yapılabilir. Araç p veya n'ye kullanım esnasında çok çok az ihtiyaç duyacağından bence senin araçta acil bir durum yok.

Saygılarımla,

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Mehmet Kaya

km hız sensörü nerdedir ve nasıl temizlenir acaba ?

Şanzumanın üzerinde diye biliyorum.
Yorum bağlantısı
İrfan Aşcıoğlu

aslında bu hız sensörüne benimde el atmam lazım. Normalde giderken (hız 10km/h nin üzerindeyken) boşa aldığımda devir 1,2 lerde olması gerekirken bazen 0,8 bazen 1,2 lerde oluyor. 

Yorum bağlantısı
  • 5 hafta sonra...
Hüseyin Demir

Merhabalar. 3 gün önce kavuştuğum Modeo'mda da aynı sorun var. 2002 Trend. Otm. LPG'li

hem LPG de hemde benzinde Vites "D" konumunda kırmızı ışıkta beklerken devirin sabit durmamasından mütevellit araba kendini ileri atmak istiyor resmen.

 

MK3 konusunda tecrübeli arkadaşlarımın tavsiyeleri ne olabilir? İlginize şimdiden teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Hüseyin Demir

Merhabalar. 3 gün önce kavuştuğum Modeo'mda da aynı sorun var. 2002 Trend. Otm. LPG'li

hem LPG de hemde benzinde Vites "D" konumunda kırmızı ışıkta beklerken devirin sabit durmamasından mütevellit araba kendini ileri atmak istiyor resmen.

 

MK3 konusunda tecrübeli arkadaşlarımın tavsiyeleri ne olabilir? İlginize şimdiden teşekkür ederim.

aradan 5 gün geçti kimseden ses yok? Yok mu tecrübeli arkadaşlarımızdan bir yorum?

 

Bu arada bu sabah sanayiye gittim. Ustama sorunu anlattım. Gaz kelebeğini söktük, boğazı temizledik. Contası iyice düzleştiği için herhangi bir oring ten conta uydurup sıvı conta ile güçlendirip tekrar taktık yerine ama sorun devam ediyor. Usta gaz kelebeği değişecek dedi. Sahibinden.com da bi tane çıkma buldum. Açıklamada rölanti sorunundan dolayı yenisi alındığı ama sorunun oradan olmadığı için parça elde kaldığı söylendi. İlan sahibini aradım gaz kelebeği + rölanti valfi yeni almış ama sorunu hala devam ediyormuş O da bulamamış.

 

Acaba MK3''ün kronik sorunu mudur ki? Yok mu bu işten anlayan bize tavsiye verebilecek ustalarımız. Acil yardım bekliyorum yoksa çok severek aldığım Mondimden soğumak istemiyorum...

Yorum bağlantısı
Yusuf Gerdan

aradan 5 gün geçti kimseden ses yok? Yok mu tecrübeli arkadaşlarımızdan bir yorum?

Bu arada bu sabah sanayiye gittim. Ustama sorunu anlattım. Gaz kelebeğini söktük, boğazı temizledik. Contası iyice düzleştiği için herhangi bir oring ten conta uydurup sıvı conta ile güçlendirip tekrar taktık yerine ama sorun devam ediyor. Usta gaz kelebeği değişecek dedi. Sahibinden.com da bi tane çıkma buldum. Açıklamada rölanti sorunundan dolayı yenisi alındığı ama sorunun oradan olmadığı için parça elde kaldığı söylendi. İlan sahibini aradım gaz kelebeği + rölanti valfi yeni almış ama sorunu hala devam ediyormuş O da bulamamış.

Acaba MK3''ün kronik sorunu mudur ki? Yok mu bu işten anlayan bize tavsiye verebilecek ustalarımız. Acil yardım bekliyorum yoksa çok severek aldığım Mondimden soğumak istemiyorum...

Lakırtı yapıyor mu?
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Kusura bakmayın Mesajı görmemişim. Devrin sabit durmamasının bir çok sebebi vardır.

En başta LPG kapatıp Akü kutup başını söküp 15 dakika bekleyin geri takın Arabayı 150-200 km benzinde kullanın ve araç benzin haritasını düzenlesin. Ancak 150-200 km gezdikten sonra benzinde düzelirse LPG ayarında sorun var demektir. Düzelmezse....

1- araç bir yerden hava alıyordur.

2- karter havalandırma hortumu yırtılmış olabilir.

3-sınavlarda sorun olabilir.

Merhabalar. 3 gün önce kavuştuğum Modeo'mda da aynı sorun var. 2002 Trend. Otm. LPG'li

hem LPG de hemde benzinde Vites "D" konumunda kırmızı ışıkta beklerken devirin sabit durmamasından mütevellit araba kendini ileri atmak istiyor resmen.

MK3 konusunda tecrübeli arkadaşlarımın tavsiyeleri ne olabilir? İlginize şimdiden teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Hüseyin Demir

Lakırtı yapıyor mu?

İlk marşa basarken hafif bi lakırtı oluyor, hatta dizel motor sesini andırıyor sanki. Ama motor çalışınca kesiliyor. Eksantrik zinciri kaydırıyor diye şüpheleniyorum çünki servis geçmişini araştırdım. Araç 185.000 km de ve muhtemelen eksantrik zinciri haç değişmemiş diye tahmin ediyorum.

Kusura bakmayın Mesajı görmemişim. Devrin sabit durmamasının bir çok sebebi vardır.

En başta LPG kapatıp Akü kutup başını söküp 15 dakika bekleyin geri takın Arabayı 150-200 km benzinde kullanın ve araç benzin haritasını düzenlesin. Ancak 150-200 km gezdikten sonra benzinde düzelirse LPG ayarında sorun var demektir. Düzelmezse....

1- araç bir yerden hava alıyordur.

2- karter havalandırma hortumu yırtılmış olabilir.

3-sınavlarda sorun olabilir.

 

Teşekkür ederim Mehmet Bey. Tavsiyelerinizi uygulayacağım. LPG ayırmama gerek yok zaten otomatik geçmiyor bi sorun var. Tomasetto destekleyen bir lpg ci bulamadım Batmanda :(  Ama benzinde kullanma olayını daha önce de duydum. Aynı rölanti dengesizliği benzinde çalışırken de yapıyor ama biraz kullanalım bakalım dediğiniz gibi inşlh düzelir

 

Ayrıca Sınavlarda sorun olabilir demişsiniz? Sınav nedir ???  (Çok mu cahil kaldım yoksa otomobil teknolojisi konusunda)  :(

Yorum bağlantısı
Yusuf Gerdan

İlk marşa basarken hafif bi lakırtı oluyor, hatta dizel motor sesini andırıyor sanki. Ama motor çalışınca kesiliyor. Eksantrik zinciri kaydırıyor diye şüpheleniyorum çünki servis geçmişini araştırdım. Araç 185.000 km de ve muhtemelen eksantrik zinciri haç değişmemiş diye tahmin ediyorum.

 

Zincir konusunu bilemem de. Bizim de eski aracımız benzin&lpgliydi. Boğaz kelebeğini temizlettikten sonra ayar tutmadı. Ve düzensiz çalışıyordu. Araba bir yerden hava alıyormuş gibi hava filtresinin o taraflardan bir yerden lakırtı geliyordu. Çok üstüne düşmemiştik. Boğaz kelebeğinin değişmesi gerektiğini söylediler ama pahalı olduğu için gereksiz olacağını belirttiler. 

Yorum bağlantısı
Hüseyin Demir

Zincir konusunu bilemem de. Bizim de eski aracımız benzin&lpgliydi. Boğaz kelebeğini temizlettikten sonra ayar tutmadı. Ve düzensiz çalışıyordu. Araba bir yerden hava alıyormuş gibi hava filtresinin o taraflardan bir yerden lakırtı geliyordu. Çok üstüne düşmemiştik. Boğaz kelebeğinin değişmesi gerektiğini söylediler ama pahalı olduğu için gereksiz olacağını belirttiler. 

Boğaz kelebeği benimde sorunum oldu yaa. Temizlettikten sonra ayar tutmadı gibi geldi.Bugün 30 km kadar şehir içi kullandım 3-4 kere stop etti. Birinde de vites 'D' konumuna iken. gaz vermeden marketin alt kat otoparkına giderken stop etti. Düşük hız ve şehir içinde sorun değil belki ama neden stop etsin ki?

 

 

Şimdi de orjinal service manual arıyorum. Var mı bildiğiniz bir link? Sanırım eski arabamda (94 Accord) olduğu gibi sorunları yine kendim çözmem gerekecek. Doğru dürüst bir tamirci bulunmaz mı bu memlekette yaa  :(

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Boğaz kelebeği benimde sorunum oldu yaa. Temizlettikten sonra ayar tutmadı gibi geldi.Bugün 30 km kadar şehir içi kullandım 3-4 kere stop etti. Birinde de vites 'D' konumuna iken. gaz vermeden marketin alt kat otoparkına giderken stop etti. Düşük hız ve şehir içinde sorun değil belki ama neden stop etsin ki?

Şimdi de orjinal service manual arıyorum. Var mı bildiğiniz bir link? Sanırım eski arabamda (94 Accord) olduğu gibi sorunları yine kendim çözmem gerekecek. Doğru dürüst bir tamirci bulunmaz mı bu memlekette yaa :(

http://www.otoclubturkiye.com/forum/index.php?/topic/239419-Mk3-Mondeoda-Yapmam%C4%B1z-Yapmamam%C4%B1z-Gerekenler

1. Maddeye dikkat.

Zincir konusunu bilemem de. Bizim de eski aracımız benzin&lpgliydi. Boğaz kelebeğini temizlettikten sonra ayar tutmadı. Ve düzensiz çalışıyordu. Araba bir yerden hava alıyormuş gibi hava filtresinin o taraflardan bir yerden lakırtı geliyordu. Çok üstüne düşmemiştik. Boğaz kelebeğinin değişmesi gerektiğini söylediler ama pahalı olduğu için gereksiz olacağını belirttiler.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hüseyin Demir
(düzenlendi)

Evet artık çok geç :) Ama sökülürken ustanın bire bir yanında idim. Hatta beraber yaptık diyebilirim.Temizlerken farklı birşey yapmadık. Sarı ile işaretli olan rölanti ayar vidasına kesinlikle dokunmadım. Çünki motorsikletimden biliyorum aynı ayar vidasından 4 adet vardı (4 karbüratörlü) ve hepsinin senkronunu tutturmak çk zordu

 

ama emme manifoldunun orda 1. boğazda öyle bir delik ve hortum varmı hatırlamıyorum açıkçası yarın bi bakayım

 

 

 

Bu arada hala service manual arıyorum. Bulacam diye bilgisayara saçma salak milyon tane program yüklemek zorunda kaldım. Şimdi onları temizliyorum :(

tarihinde Hüseyin Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Evet artık çok geç :) Ama sökülürken ustanın bire bir yanında idim. Hatta beraber yaptık diyebilirim.Temizlerken farklı birşey yapmadık. Sarı ile işaretli olan rölanti ayar vidasına kesinlikle dokunmadım. Çünki motorsikletimden biliyorum aynı ayar vidasından 4 adet vardı (4 karbüratörlü) ve hepsinin senkronunu tutturmak çk zordu

ama emme manifoldunun orda 1. boğazda öyle bir delik ve hortum varmı hatırlamıyorum açıkçası yarın bi bakayım

Siz o hortuma takılmayın o farklı.

Boğaz kelebeği sökülüp temizlendikten sonra sıkıntı olan çok :(

Yorum bağlantısı
Hüseyin Demir

Ustanın bana dediği kelebek değişecek. Bende yedek parça araken sahibinde.com da buldum bi tane. Satıcıyla konuştum. Aynı sorundan muzdarip, Kelebek, rölanti valfi derken manifold bile değiştirmiş adam. Hala düzeltememiş.

Batman MErkez de oturuyorum. Buradaki yetkili servise de vermek istemiyorum. Çünki adamlar gerekli gereksiz önüne ne gelirse değiştirecekler bundan eminim ve soruna da çözüm bulamayacaklar :(

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Ustanın bana dediği kelebek değişecek. Bende yedek parça araken sahibinde.com da buldum bi tane. Satıcıyla konuştum. Aynı sorundan muzdarip, Kelebek, rölanti valfi derken manifold bile değiştirmiş adam. Hala düzeltememiş.

Batman MErkez de oturuyorum. Buradaki yetkili servise de vermek istemiyorum. Çünki adamlar gerekli gereksiz önüne ne gelirse değiştirecekler bundan eminim ve soruna da çözüm bulamayacaklar :(

Benim araçta pek Rolanti sorunu yoktu ancak araç stop ediyordu.

Hatta konusu bile var Mondeo stop ediyor diye.

Karter havalandırma hortumuna baktırın. Ilk önce LPGden olup olmadığını kontrol edin.

LPG tamamen devre dışı bırakın.

Yani aracın beyninden gelip enjektörlere girmesi gereken ancak LPG beynine giren kabloları eski haline getirin. Beyinden gelen kablolar direk enjektörlere bağlansın. Aracın LPG ile tüm bağlantılarını ayırın. Ondan sonra test edin. Benzer sorun Muş'ta irfan hocam yaşadı LPG söktü araç düzeldi.

Yorum bağlantısı
Yusuf Gerdan

Evet artık çok geç :) Ama sökülürken ustanın bire bir yanında idim. Hatta beraber yaptık diyebilirim.Temizlerken farklı birşey yapmadık. Sarı ile işaretli olan rölanti ayar vidasına kesinlikle dokunmadım. Çünki motorsikletimden biliyorum aynı ayar vidasından 4 adet vardı (4 karbüratörlü) ve hepsinin senkronunu tutturmak çk zordu

ama emme manifoldunun orda 1. boğazda öyle bir delik ve hortum varmı hatırlamıyorum açıkçası yarın bi bakayım

Bu arada hala service manual arıyorum. Bulacam diye bilgisayara saçma salak milyon tane program yüklemek zorunda kaldım. Şimdi onları temizliyorum :(

Fordun kendi sitesine bakin. Ben orada bulmustum
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...