Ali Yazıman 3 Aralık 2013 Paylaş 3 Aralık 2013 Subaplar...hic iyi demedim abi çok masraf cikarirmi bize kaça mal ederiz ankarada bu isi acaba Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 3 Aralık 2013 Paylaş 3 Aralık 2013 hic iyi demedim abi çok masraf cikarirmi bize kaça mal ederiz ankarada bu isi acaba Mehmet Abiye sordunuz ama ben cevaplıyayım. Ben Maraş'ta 1000 TL'ye yaptırdım. Ankara'da iyi bir usta bulmadan aracı elletmeyin derim. Yorum bağlantısı
Ali Yazıman 3 Aralık 2013 Paylaş 3 Aralık 2013 Mehmet Abiye sordunuz ama ben cevaplıyayım. Ben Maraş'ta 1000 TL'ye yaptırdım. Ankara'da iyi bir usta bulmadan aracı elletmeyin derim. varmi ki iyi bir usta önerecek birde burada isçilik biraz daha pahali olur gibi Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 3 Aralık 2013 Paylaş 3 Aralık 2013 varmi ki iyi bir usta önerecek birde burada isçilik biraz daha pahali olur gibi Serkan Toker Abimle bir görüşün derim. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 3 Aralık 2013 Paylaş 3 Aralık 2013 Acele etmeyin.. oldu olacak depoyu bitirin Arada benzinle kullanmak iyidir.. Ayrıca kesin subaplar olacak diye bir şey yok.. Bundan emin olmak için motor çalıştırılmadan soğukken silindir kompresyonlarını ölçmek gerekir.. 1 Yorum bağlantısı
Ali Yazıman 3 Aralık 2013 Paylaş 3 Aralık 2013 Acele etmeyin.. oldu olacak depoyu bitirin Arada benzinle kullanmak iyidir.. Ayrıca kesin subaplar olacak diye bir şey yok.. Bundan emin olmak için motor çalıştırılmadan soğukken silindir kompresyonlarını ölçmek gerekir.. haklisin abi zaten LPG de zamlandi ha benzin ha LPG fark kalmadi nerdeyse 1 Yorum bağlantısı
Ali Yazıman 4 Aralık 2013 Paylaş 4 Aralık 2013 Benzinde kullanarak aracın düzgün log oluşturmasını sağlayacaksın. Sabah bu düzgün log ile de sorun devam ederse başka yerlere bakacağız. Aslında kutup başını sökmek de gerek ama bu teybin şifresini camların hafızasını silecek. Camlar kolay. Teybin şifresini biliyorsanız eksi kutbu söküp 15 dakika bekleyip geri takıp. Sonra benzinde kullanın. abi kutup basini soktum ancak camlari nasil programlayacaktik on ve arka camlar için yardimci olurmusunuz Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 4 Aralık 2013 Paylaş 4 Aralık 2013 abi kutup basini soktum ancak camlari nasil programlayacaktik on ve arka camlar için yardimci olurmusunuz Camları kapattıktan sonra düğmeye tekrar 5-10 sn basılı tutun. Burada anlatılmış Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 4 Aralık 2013 Paylaş 4 Aralık 2013 Camları kapattıktan sonra düğmeye tekrar 5-10 sn basılı tutun. Burada anlatılmış + Her cam için tekrarlayın.. 1 Yorum bağlantısı
Ali Yazıman 4 Aralık 2013 Paylaş 4 Aralık 2013 + Her cam için tekrarlayın.. hangisi doğru farklı yorumlar yazmislar anlamadim ki Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 4 Aralık 2013 Paylaş 4 Aralık 2013 hangisi doğru farklı yorumlar yazmislar anlamadim ki Burada Can Anlatmış Yorum bağlantısı
Ali Yazıman 4 Aralık 2013 Paylaş 4 Aralık 2013 Burada Can Anlatmışteşekkürler deniycem 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Kılınç2 2 Şubat 2014 Paylaş 2 Şubat 2014 Rolanti problemim düzeldi.ARacıma arıza tespit makinasına bağladılar ve tüm sensörleri kontrol ettiler ve map sensörünün basıncının düzgün olmadığını ve aracın hava almadığını karar verdiler.Yapılan araştırmar sonunda emme manifoltunun en sağından hava aldıgını anladık.emme monifoltunu söküp temizleyip tekrar yerine takıldı ve araçta lpg de çok az sallama vardı ve eskisine göre çok iyiydi.Lpgciye gidip kalibrasyon yaptırınca o sallamada gitti.artık aracımı lpgde gönül rahatlığıya kullanabiliyorum. 4 Yorum bağlantısı
Kemal Mert 12 Şubat 2014 Paylaş 12 Şubat 2014 Merhaba değerli arkadaşlarım, abilerim. Uzun zamandır forumu takip ediyorum ve bugün aranıza katılmak nasip oldu. Yazılanlar ve cevaplananlar çok iyi. Bilmediklerimizi öğreniyor,yapılacaklar yapılmayacaklar konusunda bilgi sahibi oluyoruz. Tek tek herkese teşekkür ediyorum. Benim aracımda da bahsedilen rolanti sorunu var.aracım 2001 model benzinli lpgli (landi renzo) 172.000-km de.aracı çalıştırdığımda hareket halinde değilken hatta hava buz gibi soğukken müthiş gaz yiyor.Fakat birkaç dakika sonra harekete gaçtiğim zaman gaza bastığımda araba pısıyor ve 2-3 saniye sonra ivmeleniyor, bu sırada ise motorda hafifte olsa bir titreme oluyor ve titreme bütün devirlerde hissediliyor.Bu durum motor ısınınca geçiyor. ayrıca benzinde araba soğukken vede sıcakken rolanti düşüp düşüp yükseliyor.( devir kadranı 500-600 lere inip 900-1000 lere çıkıyor) Eğer yazın aynı sorun olsaydı,rolantideyken klimayı çalıştrıdığımda araba sönerdi. lpg de hiçbir sorun yaşamıyorum, araba benzinden lpg ye geçtiğinde daha rahat gidiyor ve hiçbir şekilde rolanti sorunu olmuyor. Yorum bağlantısı
Mustafa Kılınç2 13 Şubat 2014 Paylaş 13 Şubat 2014 (düzenlendi) Merhaba değerli arkadaşlarım, abilerim. Uzun zamandır forumu takip ediyorum ve bugün aranıza katılmak nasip oldu. Yazılanlar ve cevaplananlar çok iyi. Bilmediklerimizi öğreniyor,yapılacaklar yapılmayacaklar konusunda bilgi sahibi oluyoruz. Tek tek herkese teşekkür ediyorum. Benim aracımda da bahsedilen rolanti sorunu var.aracım 2001 model benzinli lpgli (landi renzo) 172.000-km de.aracı çalıştırdığımda hareket halinde değilken hatta hava buz gibi soğukken müthiş gaz yiyor.Fakat birkaç dakika sonra harekete gaçtiğim zaman gaza bastığımda araba pısıyor ve 2-3 saniye sonra ivmeleniyor, bu sırada ise motorda hafifte olsa bir titreme oluyor ve titreme bütün devirlerde hissediliyor.Bu durum motor ısınınca geçiyor. ayrıca benzinde araba soğukken vede sıcakken rolanti düşüp düşüp yükseliyor.( devir kadranı 500-600 lere inip 900-1000 lere çıkıyor) Eğer yazın aynı sorun olsaydı,rolantideyken klimayı çalıştrıdığımda araba sönerdi. lpg de hiçbir sorun yaşamıyorum, araba benzinden lpg ye geçtiğinde daha rahat gidiyor ve hiçbir şekilde rolanti sorunu olmuyor. Geçmiş olsun.Araçda hava alan biryerler olabilir.benzer sorunlar bendede vardı.makinaya bağlattırarak arıza tespiti yapıldı ve map sensörünün değerleri yüksek çıktı ve usta bu araç hava alıyor dedi.hava alan yeri bulduk yapıldı ve düzeldi. 13 Şubat 2014 tarihinde Mustafa Kılınç tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 13 Şubat 2014 Paylaş 13 Şubat 2014 Merhaba değerli arkadaşlarım, abilerim. Uzun zamandır forumu takip ediyorum ve bugün aranıza katılmak nasip oldu. Yazılanlar ve cevaplananlar çok iyi. Bilmediklerimizi öğreniyor,yapılacaklar yapılmayacaklar konusunda bilgi sahibi oluyoruz. Tek tek herkese teşekkür ediyorum. Benim aracımda da bahsedilen rolanti sorunu var.aracım 2001 model benzinli lpgli (landi renzo) 172.000-km de.aracı çalıştırdığımda hareket halinde değilken hatta hava buz gibi soğukken müthiş gaz yiyor.Fakat birkaç dakika sonra harekete gaçtiğim zaman gaza bastığımda araba pısıyor ve 2-3 saniye sonra ivmeleniyor, bu sırada ise motorda hafifte olsa bir titreme oluyor ve titreme bütün devirlerde hissediliyor.Bu durum motor ısınınca geçiyor. ayrıca benzinde araba soğukken vede sıcakken rolanti düşüp düşüp yükseliyor.( devir kadranı 500-600 lere inip 900-1000 lere çıkıyor) Eğer yazın aynı sorun olsaydı,rolantideyken klimayı çalıştrıdığımda araba sönerdi. lpg de hiçbir sorun yaşamıyorum, araba benzinden lpg ye geçtiğinde daha rahat gidiyor ve hiçbir şekilde rolanti sorunu olmuyor. Aracınızda karter havalandırma hortumuna baktırdınız mı ? Yorum bağlantısı
Kemal Mert 13 Şubat 2014 Paylaş 13 Şubat 2014 Geçmiş olsun.Araçda hava alan biryerler olabilir.benzer sorunlar bendede vardı.makinaya bağlattırarak arıza tespiti yapıldı ve map sensörünün değerleri yüksek çıktı ve usta bu araç hava alıyor dedi.hava alan yeri bulduk yapıldı ve düzeldi. teşekkürler mustafa bey, daha hiçbir yere götüremedim,ilk fırsatta götürüp baktıracağım ve sonucu burda paylaşacağım. galiba siz rolanti probleminden bahsettiniz,ağer öyleyse diğer sıkıntının nedeni nedir? yani hareket ettiğim zaman motor soğukken benzinde iken titreme olması, acaba benzin pompası mıdır problemli yer? ve çözümü maliyetli midir? Yorum bağlantısı
Kemal Mert 13 Şubat 2014 Paylaş 13 Şubat 2014 Aracınızda karter havalandırma hortumuna baktırdınız mı ? merhaba mehmet bey, şimdiye dek aracımı hiçbir yere götürmedim ve baktırmadım,ilk fırsatta baktıracağım inşallah. peki karter havalandırma hortumu sadece benzindemi işlevini gösterir, yani lpg de iken hiçbir sorun yok. Yorum bağlantısı
Mustafa Kılınç2 13 Şubat 2014 Paylaş 13 Şubat 2014 teşekkürler mustafa bey, daha hiçbir yere götüremedim,ilk fırsatta götürüp baktıracağım ve sonucu burda paylaşacağım. galiba siz rolanti probleminden bahsettiniz,ağer öyleyse diğer sıkıntının nedeni nedir? yani hareket ettiğim zaman motor soğukken benzinde iken titreme olması, acaba benzin pompası mıdır problemli yer? ve çözümü maliyetli midir? lpg de bir sıkıntı yok diyorsunuz.O zaman benzin pompasında sıkıntı olabilir.Çeyrek deponun altında binildiği zaman benzin pompasının yandığını söylüyorlar ama başka arızalarıda olabilir. Yorum bağlantısı
Kemal Mert 13 Şubat 2014 Paylaş 13 Şubat 2014 geçenlerde sıfırı tükettim benzinde istemeyerek. benimde aklıma gelmiyor değil,kısa sürede baktıracağım,sorunu ve sonucu paylaşacağım. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 13 Şubat 2014 Paylaş 13 Şubat 2014 merhaba mehmet bey, şimdiye dek aracımı hiçbir yere götürmedim ve baktırmadım,ilk fırsatta baktıracağım inşallah. peki karter havalandırma hortumu sadece benzindemi işlevini gösterir, yani lpg de iken hiçbir sorun yok. Soğukken sıkıntı çıkarabilir. Isınınca hortum yumuşar. Kronik bir sorun. Emme manifoltunu sökmek biraz zahmetli bir iş Yorum bağlantısı
Ahmet Dinçer 14 Şubat 2014 Paylaş 14 Şubat 2014 Merhaba değerli arkadaşlarım, abilerim. Uzun zamandır forumu takip ediyorum ve bugün aranıza katılmak nasip oldu. Yazılanlar ve cevaplananlar çok iyi. Bilmediklerimizi öğreniyor,yapılacaklar yapılmayacaklar konusunda bilgi sahibi oluyoruz. Tek tek herkese teşekkür ediyorum. Benim aracımda da bahsedilen rolanti sorunu var.aracım 2001 model benzinli lpgli (landi renzo) 172.000-km de.aracı çalıştırdığımda hareket halinde değilken hatta hava buz gibi soğukken müthiş gaz yiyor.Fakat birkaç dakika sonra harekete gaçtiğim zaman gaza bastığımda araba pısıyor ve 2-3 saniye sonra ivmeleniyor, bu sırada ise motorda hafifte olsa bir titreme oluyor ve titreme bütün devirlerde hissediliyor.Bu durum motor ısınınca geçiyor. ayrıca benzinde araba soğukken vede sıcakken rolanti düşüp düşüp yükseliyor.( devir kadranı 500-600 lere inip 900-1000 lere çıkıyor) Eğer yazın aynı sorun olsaydı,rolantideyken klimayı çalıştrıdığımda araba sönerdi. lpg de hiçbir sorun yaşamıyorum, araba benzinden lpg ye geçtiğinde daha rahat gidiyor ve hiçbir şekilde rolanti sorunu olmuyor. kemal bey merhaba; benim size tavsiyem,bu durumu yaşamış biri olarak,aracınızı mevsim farketmeden yaz veya kış ilk marş olayını benzinde yapmak (çalıştırmak) ve motoru 5-6 dakika çalıştırıp ısıtıp öyle hareket haline geçmek ve belli bir süre benzinde yol aldıktan sonra , LPG 'ye geçişi el ile yapmanız bir süre bu şekil kullandıktan sonra aracı park etmeye 70-80 metre tekrar benzine geçiş yaparak benzinde stop ediniz,bu şekil bir süre kullanınız, ama size şiddetle tavsiyem aracınızı mutlaka ilk çalıştırmada 5-6 dakika çalıştırıp biraz ısınınca yola çıkmanız ,mutlaka arasındaki farkı göreceksiniz,şimdiden kolay gelsin Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 14 Şubat 2014 Paylaş 14 Şubat 2014 kemal bey merhaba; benim size tavsiyem,bu durumu yaşamış biri olarak,aracınızı mevsim farketmeden yaz veya kış ilk marş olayını benzinde yapmak (çalıştırmak) ve motoru 5-6 dakika çalıştırıp ısıtıp öyle hareket haline geçmek ve belli bir süre benzinde yol aldıktan sonra , LPG 'ye geçişi el ile yapmanız bir süre bu şekil kullandıktan sonra aracı park etmeye 70-80 metre tekrar benzine geçiş yaparak benzinde stop ediniz,bu şekil bir süre kullanınız, ama size şiddetle tavsiyem aracınızı mutlaka ilk çalıştırmada 5-6 dakika çalıştırıp biraz ısınınca yola çıkmanız ,mutlaka arasındaki farkı göreceksiniz,şimdiden kolay gelsin Ahmet bey bu şekilde çalışması aslında aracın ciddi bir sorunu olduğunu gösteriyor. Bu şekilde çözüm üretmektense asıl sorunu bulmaya yönelmek gerekmektedir.. Ancak bu tür sorunlarda ciddi iyi bir ustaya aracı teslim edin. Yoksa bir daha toparlayamazsınız 2 Yorum bağlantısı
Kemal Mert 14 Şubat 2014 Paylaş 14 Şubat 2014 kemal bey merhaba; benim size tavsiyem,bu durumu yaşamış biri olarak,aracınızı mevsim farketmeden yaz veya kış ilk marş olayını benzinde yapmak (çalıştırmak) ve motoru 5-6 dakika çalıştırıp ısıtıp öyle hareket haline geçmek ve belli bir süre benzinde yol aldıktan sonra , LPG 'ye geçişi el ile yapmanız bir süre bu şekil kullandıktan sonra aracı park etmeye 70-80 metre tekrar benzine geçiş yaparak benzinde stop ediniz,bu şekil bir süre kullanınız, ama size şiddetle tavsiyem aracınızı mutlaka ilk çalıştırmada 5-6 dakika çalıştırıp biraz ısınınca yola çıkmanız ,mutlaka arasındaki farkı göreceksiniz,şimdiden kolay gelsin Merhabalar ahmet bey, önerileriniz için teşekkür ederim. Ben zaten ilk anda çalıştırıp yola çıkan biri değilim, birkaç dakika rolantide çalıştırırım arabamı, sonra harekete geçerim,bilirsiniz ki sıralı sistemde ilk başlangıç benzinle olur,sonrasında motor ısınmasına bağlı olarak (3-5 dakika,hava çok soğuk olduğu zaman 10 dakika) sonrasında lpg geçişi yaşanır.bu zaman zarfında araçla zaten belli bir mesafeyi benzinde katediyorum. 2 sanedir mondeo kullanıyorum, aldığımdan beri de bu rolanti sorunu var, daha evvel rolanti sensörünü (rolanti valfi) temizletmiştim ama hiç etkisi olmadı,tüm forumda bu problemle ilgili yazılanları okudum ve galiba problem aracın biryerden hava alması,gerekli yerleri kontrol ettireceğim ve değişmesi gereken hortumları değiştireceğim.motorun istemsiz sekilde hava alması çalışmasını muhakkak etkiler.diğer taraftan benzinde titremesini de benzin pompasına bağlıyorum,en son istemeyerek depomu sıfırlamıştım,onun üzerine pırpırlanma oluyor gaza bastığımda ve hemen ivmelenmiyor.Adanada 17 yılını fordlara vermiş bir ağebeyim var,nevzat usta,eski adana otokoç ustası,ona götüreceğim kısa sürede,ben dış ticaret yöneticisiyim ve çok yoğun tempoda çalışıyorum,fırsat bulduğum ilk anda gerekeni yaptıracağım ve sonucunu sizlerle paylaşacağım. teşekkürler. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts