Engin Ünal 20 Haziran 2017 Paylaş 20 Haziran 2017 (düzenlendi) Arkadaşlar arabayı yeni aldım malum ; üzerinde 205/50/17 kışlık lastik var (dı) , hem yaptığı uğultu ve yazın kullanmanın dezavantajlarını düşünerek , internetten 4 adet (üzerindeki lastik ölçülerine bakarak) 205/50/17 ebatlarında lastik aldım ,(lastikler kargoda henüz gelmedi muhtemelen yarın elime ulaşır) Ama arabanın orjinal ölçüsü kapı direğinde yazan ölçüye göre 215/50/17 imiş. 215/50/17 yerine 205/50/17 kullanmam bana sıkıntı yaratırmı , dezavantajları ne olur , yada olurmu , şimdiden teşekkürler. Aracım 2013 chevrolet cruze 20 Haziran 2017 tarihinde Engin Ünal tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Saim Ulaş Yılmaz 20 Haziran 2017 Paylaş 20 Haziran 2017 10 mm lik taban genişliği farkını çok hissetmezsiniz diye düşünüyorum. Yanak kısmı 5 mm daralmış. Normal bir sürücü farkı hissetmez diye düşünüyorum. Yük ve hız indeksleri aracınıza uyumlu mu aldığınız lastiğin ? 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 20 Haziran 2017 Paylaş 20 Haziran 2017 dert edecek bir durum yok. sadece muayeneye giderken o etiketi yırtıp atın 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat 20 Haziran 2017 Paylaş 20 Haziran 2017 bende benim aracım için merak ediyordum megane 3 aracımda orjinal 16 jantları çıkarıp yine megane 3 coupe oem jantlarını aldım 225 45 17 lastikler ile fakat kapı etiketinde 205 50 17 yazıyor. Kullanmamda mahsur yok sanırım. orjinal 16 jant ölçüsü 205 60 16 idi 1 Yorum bağlantısı
Engin Ünal 20 Haziran 2017 Yazar Paylaş 20 Haziran 2017 Aracımın orjinal ölçüleri 215/50/17 95W benim aldığım lastik 205/50/17 93W birde RF işareti var muayenede sorun çıkarırmı , eğer çıkaracaksa takmadan değişim yoluna gidicem. Çağlar Bayur yazdı: dert edecek bir durum yok. sadece muayeneye giderken o etiketi yırtıp atın Genişlet Saim Ulaş Yılmaz yazdı: 10 mm lik taban genişliği farkını çok hissetmezsiniz diye düşünüyorum. Yanak kısmı 5 mm daralmış. Normal bir sürücü farkı hissetmez diye düşünüyorum. Yük ve hız indeksleri aracınıza uyumlu mu aldığınız lastiğin ? Genişlet Yorum bağlantısı
Nihat Palolu 20 Haziran 2017 Paylaş 20 Haziran 2017 Ben olsam takmazdım. Orijinal ölçüye göre hem dar, hem daha alçak lastik. 1 Yorum bağlantısı
Ahmet Kiriş 20 Haziran 2017 Paylaş 20 Haziran 2017 Biraz yakıttan tasarruf edersiniz, hayırlı olsun. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 20 Haziran 2017 Paylaş 20 Haziran 2017 Konfor ve süspansiyon yükü dışında sıkıntı yok. Hatta nispeten yakıt düşer çekiş artar virajlarda esneme azalır. Dikkat edilecek husus aslında jantın j değeri kurtarıyor mu. Eğer 0.5 fark varsa yanakta gerilme oluyor sanki 16 janta 15 lastik takılmış gibi. Ama fark 0.5 ise çok agresif sürüş yoksa kabul edilebilir bence. Ben ettim. Çok bariz fark yok ama Uygun olmadığıni bilerek sürüyorum hatta bendeki ebat 225 50 16 yerine 205 55 16 1 Yorum bağlantısı
Özgen Acar 21 Haziran 2017 Paylaş 21 Haziran 2017 Normal değerler arasında kalmış gözüküyor 2 Yorum bağlantısı
Engin Ünal 21 Haziran 2017 Yazar Paylaş 21 Haziran 2017 Cevaplar için teşekkürler bunu TÜVTÜRK e sorsam adam gibi cevap verirler mi acaba Yorum bağlantısı
Engin Ünal 21 Haziran 2017 Yazar Paylaş 21 Haziran 2017 Kafamdaki soru işaretlerinden kurtuldum muayenede sıkıntı yaşamamak için lastikleri kargodan almadan iade ettim , orijinal ölçülerini alıcam ilginiz için teşekkürler. 1 Yorum bağlantısı
Coşkun Polat 21 Haziran 2017 Paylaş 21 Haziran 2017 Engin Ünal yazdı: Kafamdaki soru işaretlerinden kurtuldum muayenede sıkıntı yaşamamak için lastikleri kargodan almadan iade ettim , orijinal ölçülerini alıcam ilginiz için teşekkürler. Genişlet En güzelini yapmışsınız. Ben de size tam bunu tavsiye edecektim. Bu arada hangi marka ve kaça aldınız. Özel değilse paylaşır mısınız. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 21 Haziran 2017 Paylaş 21 Haziran 2017 Engin Ünal yazdı: Kafamdaki soru işaretlerinden kurtuldum muayenede sıkıntı yaşamamak için lastikleri kargodan almadan iade ettim , orijinal ölçülerini alıcam ilginiz için teşekkürler. Genişlet Doğru karar vermişsiniz.. Kılavuzda yazan lastiği alın, kafada soru işareti kalmasın.. 1 Yorum bağlantısı
Engin Ünal 21 Haziran 2017 Yazar Paylaş 21 Haziran 2017 Coşkun Polat yazdı: En güzelini yapmışsınız. Ben de size tam bunu tavsiye edecektim. Bu arada hangi marka ve kaça aldınız. Özel değilse paylaşır mısınız. Genişlet Milestone almıştım 200 TL civarı tanesi, marka lastiklerin fiyatı çok uçuk. Yolda 100-120 yi genelde geçmem senede 5-6 bin anca binebiliyorum arabaya işimi görür diye düşünmüştüm. Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 21 Haziran 2017 Paylaş 21 Haziran 2017 Engin Ünal yazdı: Milestone almıştım 200 TL civarı tanesi, marka lastiklerin fiyatı çok uçuk. Yolda 100-120 yi genelde geçmem senede 5-6 bin anca binebiliyorum arabaya işimi görür diye düşünmüştüm. Genişlet Öncelikle aracınız hayırlı olsun Allah kaza bela vermesin. lastikleri iade etmekle en güzelini yapmışsınız. Lastik farklılığında ki bu durumu normalde bir çok sürücü fark etmez, olan farkı da anlamayabilir. lastik ölçünüz küçüldüğü için aracınızın göstergedeki hızı ile gerçek hızı arasında %1,5-2 arasında bir değişim olacaktı radara girme ihtimaliniz daha az olacaktı. gösterge 110 km/h gösterirken radardaki hızınız 108 veya daha aşağı olacaktı. yakıt sarfiyatınız ölçemeyeceğiniz kadar azalacaktı bunlar kazançlı olduğunuz noktalar. lastiğin taban alanı azaldığı için aracınızı üst limitlere yakın kullanırken savrulma ihtimaliniz %1,5-2 oranında artacaktı. ayrıca runflat lastiklerin yanak yapısı sert olduğundan konforunuz azalacak, sprotif sürüş kabiliyetiniz artmış olacaktı. 1 Yorum bağlantısı
Engin Ünal 21 Haziran 2017 Yazar Paylaş 21 Haziran 2017 Metin Uzunoğlu yazdı: Öncelikle aracınız hayırlı olsun Allah kaza bela vermesin. lastikleri iade etmekle en güzelini yapmışsınız. Lastik farklılığında ki bu durumu normalde bir çok sürücü fark etmez, olan farkı da anlamayabilir. lastik ölçünüz küçüldüğü için aracınızın göstergedeki hızı ile gerçek hızı arasında %1,5-2 arasında bir değişim olacaktı radara girme ihtimaliniz daha az olacaktı. gösterge 110 km/h gösterirken radardaki hızınız 108 veya daha aşağı olacaktı. yakıt sarfiyatınız ölçemeyeceğiniz kadar azalacaktı bunlar kazançlı olduğunuz noktalar. lastiğin taban alanı azaldığı için aracınızı üst limitlere yakın kullanırken savrulma ihtimaliniz %1,5-2 oranında artacaktı. ayrıca runflat lastiklerin yanak yapısı sert olduğundan konforunuz azalacak, sprotif sürüş kabiliyetiniz artmış olacaktı. Genişlet Teşekkürler abi , ilk görev yerim Düzce'dir bu arada , merkezde 5 yıl çalıştım çok severim Düzceyi 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 21 Haziran 2017 Paylaş 21 Haziran 2017 Fabrikasyon rf değilse. Yeniyi rf almayın 1 Yorum bağlantısı
Engin Ünal 21 Haziran 2017 Yazar Paylaş 21 Haziran 2017 Çağlar Bayur yazdı: Fabrikasyon rf değilse. Yeniyi rf almayın Genişlet Tamam abi teşekkürler Yorum bağlantısı
Engin Ünal 21 Haziran 2017 Yazar Paylaş 21 Haziran 2017 XL olanlar var birde onlardan almamda sakınca varmı Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 21 Haziran 2017 Paylaş 21 Haziran 2017 Yanak takviyesi ile alakalı. Ebada bağlıdır 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts