İçeriğe Yönlendir

C4 Picasso - 2500 Devir ve Üstünde Vuruntu Problemi


Hakan Ulutaşlı

Recommended Posts

Hakan Ulutaşlı

Merhaba arkadaşlar

Aracım 1.6 hdi mcp şanzıman 2008 model 150 k da. Aracım bütün viteslerde 2500 devir civarına yükseldiğinde vuruntu olup devir 2000 civarına düşüyor. Yağ ve bütün filtreleri olay sonrasında değiştirdim ancak sorun devam ediyor. Yağ değişimi esnasında bilgisayar da egr problemi denmişti hata silindi tekrar gidemedim. Sizin düşünceniz nedir.

Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik

Benim düşüncem şanzıman baskı başardı değişim zamanı gelmiş. O da set halinde diye biliyorum volan dahil set olması lazım. İkinci ihtimal ise şanzıman robot arızasıdır. Bilen bir ustaya gitmekte fayda var. 

Yorum bağlantısı
Hakan Ulutaşlı
Benim düşüncem şanzıman baskı başardı değişim zamanı gelmiş. O da set halinde diye biliyorum volan dahil set olması lazım. İkinci ihtimal ise şanzıman robot arızasıdır. Bilen bir ustaya gitmekte fayda var. 

Vites geçişlerinde hiç bir problem yok.
tekrardan bilgisayara baglatmanizda fayda var

Ustaya götüreceğim ancak öncesinde sizin tecrübelerinizden faydalanmak istediniz. Malum aracı kurcalatmak istemiyorum.
Yorum bağlantısı
Eren Gökmen

Benim basima daha önce böyle birsey gelmedi ama beraber fikir yürütmeye calisalim. 

arac otomatiklestirilmis vites, her viteste 2500 e kadar cikiyor vuruntu yapiyor (tekleme gibi mi sallanti (kacirma) gibi mi ?), sonra kendi kendine 2000 devire düsüyor ( bu arada gaz verilmeye devam ediyor ama devir artmiyor?, vites büymemis oluyor?)

duman atma var mi?

Yorum bağlantısı
Hakan Ulutaşlı

Duman atmayı kontrol etmedim. Beyaz duman atma yok en azından. Araç vitesi 2000 devirde değiştirdiği için genelde altıncı viteste bunu yaşadım.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Ayrıca düşük viteslere manuel modda kontrol ettim



Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Yorum bağlantısı
Eren Gökmen

yani 3. vites manuel moddayiz diyelim. 1750devir 50km/h hizdayiz. gazi kökledik devir 2500e cikti hizimiz da 65 (kafadan attim bunu) oldu, bir anda sarsinti olup devrimiz 2000 e düstü ama hala 3. vitesteyiz. hizimiz azaldi mi? gaz vermeye devam ettigimiz halde ne devirde bir artma var ne de hizda artma var. herhangi bir tepki var mi? 

Yorum bağlantısı
Hakan Ulutaşlı
6 saat önce, Eren Gökmen yazdı:

yani 3. vites manuel moddayiz diyelim. 1750devir 50km/h hizdayiz. gazi kökledik devir 2500e cikti hizimiz da 65 (kafadan attim bunu) oldu, bir anda sarsinti olup devrimiz 2000 e düstü ama hala 3. vitesteyiz. hizimiz azaldi mi? gaz vermeye devam ettigimiz halde ne devirde bir artma var ne de hizda artma var. herhangi bir tepki var mi? 

vuruntu olunca istem dışı gazdan ayağımı çektiğim için hız düşüyor ancak zamanla hız artıyor. eğer gazdan ayağımı çekmez isem vuruntu devam ediyor. 

murat bey ile telden görüştüm yetkili servise gösterdikten sonra deneyimimi paylaşacağım

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hakan Ulutaşlı

Evet mcp denilen robotize olan şanzıman


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Hakan Ulutaşlı

Tekrar merhaba
Öncelikle bana telefonda rehberlik ederek Citroen servisine yönlendiren Murat Ersek Çevik'e teşekkür ederim.
Aracı Çorum Citroen servisine götürdüm. Serviste yapılan bilgisayar kontrolünde devir sensörü hatası verdi. Serviste devir sensörü ara Söke'yi değiştirildi. Ayrıca yağ kaçırdığı için turbo revizyonu, turbo yağlama borusu ve elektropompa motoru değişti. Araç şimdi saat gibi.
Murat beyin söylediği gibi universal programlar araçtaki hataları tam teşhis edemiyor. Servisteki programla tüm hatalar ortaya çıkıyor. Yani servis illaki öpecek[emoji3]


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik

Bununla geçmiş olsun. Sorununuzun çözülmesine sevindim. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...