İçeriğe Yönlendir

1,2 Milyon Km Giden Skoda Fabia


Mesut Aybek

Recommended Posts

Çağlar Bayur

Face siz yıllarda vardı bir Doğan. 190bin de ilk debriyaj 240bin de ilk fren balatası değişmişti. Uzun yol hadiseleri...

Yorum bağlantısı
Serkan Toker
3 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Bizim firmalar bizi kandırıyor... 

Türkiye'de şartlar kötü bakıma erken girmeli diyorlar. Nissan 10 bin km'de bir bakıma çağırıyor.

 Koyduğum yağ en az 20 bin km'lik yağ. 

 

 

 

Yıllardır diyorum inanmıyordunuz.. Yağ ömürleri çok kısa teleffuz ediliyor bizim memlekette..

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Umarım konuyu dağıtmıyorumdur. 

Bu benim arabanın devir bandı. Maksimum devri 6500 olup Maksimum güçte 6200 devirde veriyor. 

Maksimum tork ise  3500 devirde veriyor. Sizce hangi devir bandında yürütmek sıkıntı yaratmaz. 

 

%25C3%25BCniversite+testi.jpg

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
16 dakika önce, Ali Darbaz yazdı:

Umarım konuyu dağıtmıyorumdur. 

Bu benim arabanın devir bandı. Maksimum devri 6500 olup Maksimum güçte 6200 devirde veriyor. 

Maksimum tork ise  3500 devirde veriyor. Sizce hangi devir bandında yürütmek sıkıntı yaratmaz. 

 

 

 

Benzinli araba her devirde yürür.. :)

Doğrusu 3500 civarında kullanmaktır.. Maksimum hız için zaten basıp maksimum güç devrini yakalamanız gerekir.. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
26 dakika önce, Ali Darbaz yazdı:

.Sizce hangi devir bandında yürütmek sıkıntı yaratmaz. 

 

 

 

Nasıl bir sıkıntı?

sakin kullanın. arada basın. sorun yok.

 

"bir otomobil için en büyük sıkıntı trafik kazasıdır"

Albert Aynştayn

 

O nedenle sakin kullanmak çok önemlidir.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
11 dakika önce, Mehmet Göktürk yazdı:

 

Nasıl bir sıkıntı?

sakin kullanın. arada basın. sorun yok.

 

"bir otomobil için en büyük sıkıntı trafik kazasıdır"

Albert Aynştayn

 

O nedenle sakin kullanmak çok önemlidir.

 

 

Teşekur ederim. 3500 devirde aracım en fazla 100 km hız yapıyor. 130 km hızda (otoban için gecerli) 4300 devirleri buluyor. Tatile çıkacağım için sormak istedim :) 

Cevaplar için teşekurler. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Keskin

Fena gaza geldim o adam fabia ile 1 milyonu geçerse bende mk3 ile geçerim görün bakın nasıl geçiyorum

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Uzun yolda devire bakarak araba kullanmayın. Riskli. Can taşınıyor. Ayrıca araba yüklü oluyor vesile ile yaz tatilinde viraja yavaş girin

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Engin Ünal
4 saat önce, Serkan Toker yazdı:

 

Yıllardır diyorum inanmıyordunuz.. Yağ ömürleri çok kısa teleffuz ediliyor bizim memlekette..

Sanayide tanıdığım hatırı sayılır bir usta var bana 40 bin km den önce yağ değiştirme diyor :) para tuzağı diyor.

Yorum bağlantısı
Koray Demir
1 dakika önce, Engin Ünal yazdı:

Sanayide tanıdığım hatırı sayılır bir usta var bana 40 bin km den önce yağ değiştirme diyor :) para tuzağı diyor.

Tam sentetik (fully synthetic) yağların ömrü dünya standartlarına göre 30.000 km dir. Türkiye şartlarında bu km daha da düşer. Yarı sentetik veya hydra crack mineral olanların ise bunun yarısı kadar bile değildir. Bence o ustanın ciddi bir eğitime ihtiyacı var.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ramazan Turan
(düzenlendi)
6 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Bizim firmalar bizi kandırıyor... 

Türkiye'de şartlar kötü bakıma erken girmeli diyorlar. Nissan 10 bin km'de bir bakıma çağırıyor.

 Koyduğum yağ en az 20 bin km'lik yağ. 

 

 

 

Renault bu konuda iyi, bakım periyodu 20 bin km olarak belirlenmiş. 

Bu arada nissan, renault, merso bakım periyotları farklıymış :)

tarihinde Ramazan Turan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Engin Ünal
(düzenlendi)
Bir saat önce, Koray Demir yazdı:

Tam sentetik (fully synthetic) yağların ömrü dünya standartlarına göre 30.000 km dir. Türkiye şartlarında bu km daha da düşer. Yarı sentetik veya hydra crack mineral olanların ise bunun yarısı kadar bile değildir. Bence o ustanın ciddi bir eğitime ihtiyacı var.

:DKendi aracını 40 binde değiştiriyormuş , bahsettiği tam sentetik yağ olabilir

tarihinde Engin Ünal tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Osman Bilgin
(düzenlendi)

o usta kamyonu baz almış sanırım :=)
araçların kullanım kılavuzlarında; kullanıma ve şartlara göre kaç km de değiştirileceği vardır.. sadece yağ değil lastik basıncından, ampule kadar, kitapta ne diyorsa o araba için en iyisi o dur derim ben.
yani her zaman Kitaba uyulmalı, aksi halde yanarsın..:yes:

tarihinde Osman Bilgin tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Eren Gökmen

Kitapta neyse o gercekten. Uyumlu yag, gerektigi vakit veya kilometrede degismeli. Tek sorun su: tüm Türkiye icin ağır sartlar uygulanamaz....
Bir de kafan rahat olsun olayi var. Misal pejo normal sartlar icin 30bin km 2 sene demis. Agir sartlar 20bin km 1sene. Türkiyede en gec 1 sene 10-15bin.... Hem de bu sekilde degistitenlerin cogu en iyi yaglari kullaniyorlar

Yorum bağlantısı
Mesut Aybek
3 saat önce, Fatih Keskin yazdı:

Fena gaza geldim o adam fabia ile 1 milyonu geçerse bende mk3 ile geçerim görün bakın nasıl geçiyorum

 2 fren değişimi, 2 lastik değişimi 2 rutin bakım benden... ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Fena gaza geldim o adam fabia ile 1 milyonu geçerse bende mk3 ile geçerim görün bakın nasıl geçiyorum

Tdci 3 kere kafayı bırakır o km lere gelene kadar hayal gibi. 1.9 tdi pd ler efsanedir neredeyse ölümsüzdür hard motor nazik değildir yakıt seçmez ayçiçek yağı koysan bile gider de gider.

Yorum bağlantısı
Fatih Keskin

Bugüne kadar 4 tane mk3 dizel kullandım hiçbiri yakıt seçmedi kış günü hiç 2 marşa gerek kalmadı neyse ben başlıyorum milyon işine
458a92f942f5563b2308110abeeef048.jpg

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

1.6 tdci 500 bin km sorunsuz kullanılabilir. Sonra sorunlar giderilir 500 daha kullanılır. Aracın 1 milyon km fiziksel olarak gündemde kalması asıl sorun. O nedenle ancak ticari kullanımda bu sağlanabilir.

km de 30 kuruş hesabı ile 1 milyon km demek

 

1.000.000. x 0.3 = 300.000 TL benzin parası demektir. Bunu da hesaba katmak gerekir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Şahin Topaloğlu

2011 yılında mardin de 2003 focus 1 sw aracın  780.000 km de olduğunu görmüştüm. harika durumda idi. Üstelik üzerinde lpg de yoktu. Sahibi motoru hiç açmadığını söylemişti.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Koray Demir
1.6 tdci 500 bin km sorunsuz kullanılabilir. Sonra sorunlar giderilir 500 daha kullanılır. Aracın 1 milyon km fiziksel olarak gündemde kalması asıl sorun. O nedenle ancak ticari kullanımda bu sağlanabilir.
km de 30 kuruş hesabı ile 1 milyon km demek
 
1.000.000. x 0.3 = 300.000 TL benzin parası demektir. Bunu da hesaba katmak gerekir.

Bugüne kadar gördüklerimin en iyisi Mercedes-Benz 0303 V8 14618 cc 260 hp motor 6.8 milyon km halen fabrika personel servisi olarak aktif kullanılmakta. Kaptıkaçtıları tarihe gömer.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Tdci cmax taksi.. İstanbul içi 850bin km..

1.9 pufuduklar enjektör eritmesse piston kolunu bırakır o km ye

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...