Ertan Çabuk 10 Mayıs 2017 Paylaş 10 Mayıs 2017 Evet tekrar merhaba. Aslında bu işlemi kamera yardımı ile de anlatacaktım ancak yağmur ve işin acele olması nedeni ile bir dahaki işe kaldı kamera kaydı.Liberty lerde iki adet fan mevcut bir tanesi elektrikli diğeri ise termik olarak tabir edilen ve cıvalı fan denilen mekanik fan. Bizim araçta bu fanın termiğinde sıkıntı var idi sağolsun servet malzemeyi buraya göndertti ve bana da değiştirmek kaldı. Önce, hiç şansım olmayacağını bile bile bir sanayiye gideyim dedim. Kaputu açtı ve kapadı usta. [emoji16] İş başa kaldı. Gerekli bilgileri edindikten sonra başladık söküm işine. Lazım olan 10 lokma ve 36 açık uçlu anahtar ve bir de keser..Termik bu siyah korumanın arkasında. Bu koruma hem elektrikli hem de mekanik fan a koruma sağlıyor.Bu siyah koruma gövde olarak ise elektrikli fana bağlı ve onla birlikte çıkıyor.Önce bunu çıkaracağız.Bunu çıkarmak için bu korumanın her iki yanında üstte iki civata başlı vida var. 10 luk anahtar ile bu vidaları alıyoruz.Ve alt kısım ise resimdeki işaretli yerden geçmeli. Yani vidaları aldıktan sonra hafif yukarı çekince komple çıkıyor .A ile işaretli vida bahsi geçen üstteki vida. B ile işaretli yer ise geçme noktası ve daha detaylı resmi aşağıdaD ile gösterilen ve etrafı işaretli olan siyah plastik bacak. Bir kısmı borunun arkasında..Fanı çıkarırken dikkat etmeli. Radyatöre zarar vermeyin. Kasıntı yapmadan çıkıyor.Fan çıktıktan sonra mekanik fanı çıkarmak için ise aşağıdaki resimde işaretli somun 36 açık ağız anahtarla tutuluyor ve saat istikametinin tersine keserle bir iki defa vurularak gevşetiliyor. Sonra zaten çevirerek çıkartabilirsiniz. Ters diş bu şekilde açılıyor.Aşağıdaki videoda 1.45 te anlatılıyor nasıl yapılacağıEvet sökümden sonra parçaları kenara koyalım 3 numarada termik işaretli ve 4 cıvata ile sabitlenmiş. Eskisini söküp yenisini takıp ter işlemle geri topluyoruz.Mekanik fanın sıkıştırmasını da gevşetme gibi ancak ters istikamette bir iki keser darbesi ile yapıyoruz. Zaten ters dış olduğu için sıkışıyor çalıştıkça.Bu arada hatırlatayım söylemeyi unuttum. Elektrikli fanı sökmeden onun yandaki soketini de çıkarmayı unutmayalım. Kolay gelsin... 4 Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış 10 Mayıs 2017 Paylaş 10 Mayıs 2017 Keser önemli, mangal semaver ve bagajın vazgeçilmezi 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 10 Mayıs 2017 Paylaş 10 Mayıs 2017 Termik fan ne işe yarıyor, elektrikli olan ne işe yarıyor? Termikte sıkıntı varsa ne oluyor? Keserle değil de, ben döner bıçağı ile dalmak istesem caiz midir? 2 Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk 10 Mayıs 2017 Yazar Paylaş 10 Mayıs 2017 Termik fan ne işe yarıyor, elektrikli olan ne işe yarıyor? Termikte sıkıntı varsa ne oluyor? Keserle değil de, ben döner bıçağı ile dalmak istesem caiz midir? Motor büyük ikinci bir soğutma... Keser ?Olmazsa olmaz.Sen balyozla gir ama... Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 10 Mayıs 2017 Paylaş 10 Mayıs 2017 Peki @Ertan Çabuk abi, ciddi olarak, sence niye ikisi de elektrikli değil? Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış 10 Mayıs 2017 Paylaş 10 Mayıs 2017 9 dakika önce, Sani Gerşon yazdı: Peki @Ertan Çabuk abi, ciddi olarak, sence niye ikisi de elektrikli değil? Ben cevaplamak istesem Sadece tahmin yürütüyorum, Ertan Abi yada Servet Abi yanlışsa düzeltsin. 1. mekanik olan fan normal sistemlerde ki gibi devir vs. ile soğutma yapıyordur. 2. termik olan belirli bir sıcaklık üzeri veya ağır 4 çeker altına girdiğinde çamura saplanma gibi durumlarda rüzgar yardımı olmadığı için sensör vasıtasıyla devreye giriyor olabilir. Ayrıca elektrikli bir şekilde devre dışı kalırsa mekanik olan diğerinin açığını kapatabilsin diye de ayrı bir belirteyim ama gelecek cevabı bende merak ediyorum. Soru çok güzel Yorum bağlantısı
Servet Aydın 10 Mayıs 2017 Paylaş 10 Mayıs 2017 Civalı fan ısıya göre değişen devire sahip, demekki motor sürekli hava istiyor. Fanlar sadece radyatör için görev yapmaz, motor yaşam alanıda hava akışı ister nevada çölünü geçerken 2 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 10 Mayıs 2017 Paylaş 10 Mayıs 2017 Sabi, Peki bu cıvalı olan sürekli mi aktif bu durumda? Yorum bağlantısı
Servet Aydın 10 Mayıs 2017 Paylaş 10 Mayıs 2017 Rölantide motor 800 devir iken bu 50 devir misalen. Ortamda ısı artar ise motor devrine kadar çıkıyor ancak, yüksek devirde birebir motor devri ile dönmüyor. Birde, pervane çok büyük, daha düşük devirle daha yüksek verim alınıyor. İkincil fan zaten klima için. Extrem durum olursa ana fana yardımcı olur Sabi, Peki bu cıvalı olan sürekli mi aktif bu durumda?http://www.techturkey.com/forum/genel-teknik/208-cival-fan-mekanizmas.html 2 Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk 10 Mayıs 2017 Yazar Paylaş 10 Mayıs 2017 Ayrıca cıvalı fan aktarım gücünü kasnaktan yani direk motor devrinden alıyor. Elektrikli fan ise kendi göbeğinde bulunan basit bir elektrik motorundan. Burada hem öndeki fana destek hem de o iş yapmadığında onun da görevini yerine getirmek gibi bir sorumluluğu da var sanırım.İçindeki metal sıcaklıkla genleşene kadar pasif. Isınınca civa genleşiyor ve fano aktif hale getiriyor. 2 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 10 Mayıs 2017 Paylaş 10 Mayıs 2017 3 saat önce, Servet Aydın yazdı: Rölantide motor 800 devir iken bu 50 devir misalen. Ortamda ısı artar ise motor devrine kadar çıkıyor ancak, yüksek devirde birebir motor devri ile dönmüyor. Birde, pervane çok büyük, daha düşük devirle daha yüksek verim alınıyor. İkincil fan zaten klima için. Extrem durum olursa ana fana yardımcı olur http://www.techturkey.com/forum/genel-teknik/208-cival-fan-mekanizmas.html 3 saat önce, Ertan Çabuk yazdı: Ayrıca cıvalı fan aktarım gücünü kasnaktan yani direk motor devrinden alıyor. Elektrikli fan ise kendi göbeğinde bulunan basit bir elektrik motorundan. Burada hem öndeki fana destek hem de o iş yapmadığında onun da görevini yerine getirmek gibi bir sorumluluğu da var sanırım. İçindeki metal sıcaklıkla genleşene kadar pasif. Isınınca civa genleşiyor ve fano aktif hale getiriyor. Karar verin şimdi, sürekli mi çalışıyor, yoksa belli bi ısıya gelince mi Yorum bağlantısı
Servet Aydın 10 Mayıs 2017 Paylaş 10 Mayıs 2017 Sürekli çalışıyor ancak soğutma ihtiyacı yolsa motor devrinden çok daha düşük devirle Yorum bağlantısı
Ali Gök 9 Mayıs 2018 Paylaş 9 Mayıs 2018 fan çalıştığında hiç ses gelmiyor içeriye. yalıtımlamı ilgili eski arabalarımda direk anlardım çalıştığını. dışında belli çalıştığı ama içinde hiç duymuyorum fan sesi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 9 Mayıs 2018 Paylaş 9 Mayıs 2018 Tam hızda dönünce hovercraft fanı gibi dönüyor olmalı Yorum bağlantısı
Servet Aydın 9 Mayıs 2018 Paylaş 9 Mayıs 2018 3000 devir sonrası yıkıyor ortalığı fan Yorum bağlantısı
Cem Işık 10 Mayıs 2018 Paylaş 10 Mayıs 2018 Benim bizonda değişmiştik termik fanı. Özellikle motor soğukken yıkıyordu ortalığı devir çevirince. Yorum bağlantısı
Ali Gök 10 Mayıs 2018 Paylaş 10 Mayıs 2018 bozulduğu nasıl anlaşılıorki kontrol edeyim bende. klima açıkken baktım bi kere devreye giriyordu başka neyine bakacaz neyden anlaşılır Yorum bağlantısı
Cem Işık 10 Mayıs 2018 Paylaş 10 Mayıs 2018 Çalışırken elinle durdurabiliyor musun diye bakıyorlar bilenler ama sağlamsa doğrar eli kolu. Vardır illa ki güvenli bi yolu Yorum bağlantısı
Servet Aydın 10 Mayıs 2018 Paylaş 10 Mayıs 2018 Elektrikli fan başka termik kasnaklı olan başka. Elektrikli fan klima veya takviye soğutma için otomatik devreye girer Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 11 Mayıs 2018 Paylaş 11 Mayıs 2018 On 10.05.2018 at 09:47, Cem Işık yazdı: Çalışırken elinle durdurabiliyor musun diye bakıyorlar bilenler ama sağlamsa doğrar eli kolu. Vardır illa ki güvenli bi yolu bakıodum bendeyken çok zevkli ama önce kaputu açabilmen lazım. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts