İçeriğe Yönlendir

Muayenede lastik ebatları


Ertaş Demir

Recommended Posts

Ertaş Demir

Merhaba arkadaşlar

Muayeneye yeni girecek arkadaşlara buradan uyarmak istedim araçlarınızı muayeneye götürürken orjinal lastiklerini takın aksi taktirde ağır kusur olarak muayeneden kalırsınız yeni düzenlemelere göre orjinal lastik ve jant ebatlarının dışındaki araçlar direk bırakılıyor 

  • Beğen 10
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Opsiyon lastikleri dahildir sanırım. Sizdeki kalan ebat kaçtı. Araç nedir?

Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz

Benim lastiklerin orjinali 235 45 18, üzerinde 235 50 18 var, şansımı haziranda deneyeceğim bakalım :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Önder Özcan
(düzenlendi)

Ellerinde her markanın her modelinin lastik ebat tablosu mu var. Nasıl biliyorlar. Aynı aracın aynı kasasının farklı donanımlarının jant ebatları farklı. Nasıl çıkacaklar işin içinden?

Öğrenmek için soruyorum.

tarihinde Önder Özcan tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Kaya
2 dakika önce, Önder Özcan yazdı:

Ellerinde her markanın her modelinin lastik ebat tablosu mu var. Nasıl biliyorlar. Aynı aracın aynı kasasının farklı donanımlarının jant ebatları farklı. Nasıl çıkacaklar işin içinden?

Öğrenmek için soruyorum.

 

Kapı içinde araç için uygun görülen lastik ebatları etiketi oluyor. Muhtemelen oradan kontrol edilir. Etiketi olmayanın vay haline.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ertaş Demir
14 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

Opsiyon lastikleri dahildir sanırım. Sizdeki kalan ebat kaçtı. Araç nedir?

Benim aracım 2004 ford connect orjınal lastikve jant ebatlarım 195x65x15  Muayeneye girdiğim ebatlar 205x55x16 

 

Yorum bağlantısı
Önder Özcan
6 dakika önce, Recep Selim Kaya yazdı:

 

Kapı içinde araç için uygun görülen lastik ebatları etiketi oluyor. Muhtemelen oradan kontrol edilir. Etiketi olmayanın vay haline.

Kapı içinde lastik ölçüsü değil lastik basınçları yazıyordu diye hatırlıyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ertaş Demir
10 dakika önce, Önder Özcan yazdı:

Ellerinde her markanın her modelinin lastik ebat tablosu mu var. Nasıl biliyorlar. Aynı aracın aynı kasasının farklı donanımlarının jant ebatları farklı. Nasıl çıkacaklar işin içinden?

Öğrenmek için soruyorum.

Valla bilmiyorum ama  adam tak diye benim lastik ebatlarımı söyledi 

Sanırım oda ford connect kullanıyor insanın aklına başka bir ihtimal gelmiyor :biggrin::biggrin::biggrin:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Kaya
1 dakika önce, Önder Özcan yazdı:

Kapı içinde lastik ölçüsü değil lastik basınçları yazıyordu diye hatırlıyorum.

 

Benimkinde 3 farklı ebat için yük durumuna göre basınçlar yazıyor. Dolaylı yoldan o tabloda belirtilen değerlerdir diye düşündüm orijinal ebatlar için.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ertaş Demir
17 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Güzel bilgi Ertaş Bey.. 

Teşekkürler.. 

 

Rica ederim Mehmet bey benim içim yandı başka arkadaşların içi yanmasın

Sadece lastiklerden kaldığım için tekrar randevu alıcam ve muayeneye gireceğim

Yorum bağlantısı
Cem Dilmen
(düzenlendi)

Sıklıkla kapı içinde ( bazen başka bölgede de olabiliyor ) aracın o kasası için uygun olabilecek lastik ebatlarını belirten liste varsa ( ki 2013 den sorna zorunlu diye biliyorum)  ona bakıyorlar. Zra aynı kasanın farklı donanımlarında farklı ebat lastikler fabrika çıkışı takılı olabiliyor. Oradaki ebatların dışında hiç bir ebat lastik muayeneden geçemiyor. 

Peki eski araçlar ne olacak. O durumda eski usul uygulanıyor.

MEsela benim serçede 15 jant ve lastik mevcut oysa orjinali 13. Aracı platforma girip çıkarırken belli bir alt mesafesi korunuyorsa yada dar bölgede dıştan sürtme yoksa sıkıntı çıkarmıyorlar. En azından ben o şekilde rahatlıkla geçtim. 

tarihinde Cem Dilmen tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ertaş Demir
8 dakika önce, Cem Dilmen yazdı:

Sıklıkla kapı içinde ( bazen başka bölgede de olabiliyor ) aracın o kasası için uygun olabilecek lastik ebatlarını belirten liste varsa ( ki 2013 den sorna zorunlu diye biliyorum)  ona bakıyorlar. Zra aynı kasanın farklı donanımlarında farklı ebat lastikler fabrika çıkışı takılı olabiliyor. Oradaki ebatların dışında hiç bir ebat lastik muayeneden geçemiyor. 

Peki eski araçlar ne olacak. O durumda eski usul uygulanıyor.

MEsela benim serçede 15 jant ve lastik mevcut oysa orjinali 13. Aracı platforma girip çıkarırken belli bir alt mesafesi korunuyorsa yada dar bölgede dıştan sürtme yoksa sıkıntı çıkarmıyorlar. En azından ben o şekilde rahatlıkla geçtim. 

Ben gecen sene aynı lastik ve jantla muayeneden geçtim bunu söylememe rağmen adam bu sene yeni  prosedür bu şekilde dedi

Yorum bağlantısı
Saim Ulaş Yılmaz

Kapı içi kaza,darbe sonucu boyanan, keyfi boyanan araçlarda nasıl olacak acaba :) 

Yorum bağlantısı
Selim Kaya
(düzenlendi)

@Ertaş Demir ağır kusura konu maddenin numarası nedir? Kusur tablosunda bulamadım bu duruma uygun bir kusur.

tarihinde Recep Selim Kaya tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ramazan Turan
51 dakika önce, Önder Özcan yazdı:

Kapı içinde lastik ölçüsü değil lastik basınçları yazıyordu diye hatırlıyorum.

 

Önceki Honda ve Şimdi kullandığım Megane'da   kapı içinde hem lastik ölçüsü hemde basılması gereken hava birimleri yazıyordu.

Yorum bağlantısı
Önder Özcan
6 dakika önce, Ramazan Turan yazdı:

 

Önceki Honda ve Şimdi kullandığım Megane'da   kapı içinde hem lastik ölçüsü hemde basılması gereken hava birimleri yazıyordu.

Kaç modeldi bu araçlar. Sonuca ulaşmak için soruyorum.

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
14 dakika önce, Önder Özcan yazdı:

Kaç modeldi bu araçlar. Sonuca ulaşmak için soruyorum.

2006 fiesta da uygun lastik ölçüleri ve uygun hava basınçları baskı etiket şeklinde yazıyor, muhtemelen makyajsız kasalarda da aynı şekilde etiket vardır. Birde ekstra bijon deliği olan jantlarda muayeneden kalıyor denmişti bir ara ama geçtiğimiz muayenede geçmiştim. Bu da bölgelere göre farklı uygulanan bir uygulama olabilir zannımca.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan

Ben bu muayenedeki mantığı anlamış değilim. Yahu bir ülkede her şey mi göstermelik olur, para tuzağı olur.

 

Şimdi adam muayeneye giderken lastikçiden lastik alıp gidecek. Muayenelik lastikler çıkacak al sana yeni bir sektör. Bu tarz şeyleri sen sürekli denetlemedikten sonra bir anlamı yok. Muayeneye giderken farı söküyorlar, çıkınca geri takıyorlar, arabanın bırak lastiğinin orjinal ebatını lastikleri tekerleri yamuk duruyor ama muayeneye girerken ne hikmetse düzeliyor. Çıkınca gene yamuk. 

 

Askerdeyken denetleme olurdu denetleme öncesi her yeri düzeltirdik. Eksik malzemeler başka yerden tamamlardık. Denetleme bitince her şey geri dönerdi. Hem denetleyen hem de denetlenen bu işin böyle olduğunu zaten bilirdi. Bu muayene işi de buna benziyor. Senin ne zaman muayeneye gireceğin belli. O tarih gelmeden evvel arabanı muayeneye hazır ediyorsun düzgünce geçebilsin diye. 

 

Asıl olması gereken bu işin cezaya dönüşmesi ve anlık denetim yapılabilmesidir. Sigorta ve kaskoların uygun olmayan araçlara ödeme yapmamasıdır.

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

bitik ülke bitik toplum, yapacak birşey yok...

 

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ramazan Turan
(düzenlendi)
55 dakika önce, Önder Özcan yazdı:

Kaç modeldi bu araçlar. Sonuca ulaşmak için soruyorum.

 

Önceki 2006 model Fiesta 1.6 TDCi Ghia'da ve 2001 model honda civic'te de yazıyordu. 

Honda 2011 model, megane 2016 model. 

tarihinde Ramazan Turan tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Furkan Tanrıveren
6 saat önce, Ertaş Demir yazdı:

Benim aracım 2004 ford connect orjınal lastikve jant ebatlarım 195x65x15  Muayeneye girdiğim ebatlar 205x55x16 

 

abi kataloga baktın mı

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...