İçeriğe Yönlendir

Rot Balans Yapık Aracın Çok Az Titremesi


Onur Yeniçeri

Recommended Posts

Onur Yeniçeri

Herkese iyi akşamlar diliyorum.Nisan ayının başında yeni 4 lastik aldım.Rot balans yapıldı ancak 100 km hızda başlayan çok da az olsa bir titreme oluyor. Acaba normal midir? 

Yorum bağlantısı
Uğur Kamil

Rot balans düzgün yapılmamış olabilirmi? Yaptırdıktan sonra geri dönüp tekrar baktırsaydınız keşke.
 

Yorum bağlantısı
Haluk Şentürk

Balans yapılmıştır, rot ayarına bakılmalı, jantta yamulma var mı bakılmalı. Yatan lastik yani doğru bekleme koşullarında saklanmamış yani deforme olmuş lastik takılmış olabilir. Ama lastik değişimi öncesi titreme yoksa muhtemelen balans sorunudur. Aracın üstünden balans ayarı yapabilen bir balansciya gitmekte fayda var.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Onur Yeniçeri
1 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Tabi ki normal değil.
Titreme direksiyonda mı. Yoksa kasada mı.

Titreme direksiyonda Mehmet abi.

57 dakika önce, Uğur Kamil yazdı:

Rot balans düzgün yapılmamış olabilirmi? Yaptırdıktan sonra geri dönüp tekrar baktırsaydınız keşke.
 

Sağ ön tekere 5gr'lık ağırlık lazımdı.5 gr bulamayınca 10 gr'ı ortadan kesti taktı bu sorun olabilir mi?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Titreme direksiyonda ise sorun balans.
Başka bir rot balansçıya gidin.
Piyasadaki balans makinelerinin yarıdan fazlasının kalibrasyonu bozuk.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz
Titreme direksiyonda ise sorun balans.
Başka bir rot balansçıya gidin.
Piyasadaki balans makinelerinin yarıdan fazlasının kalibrasyonu bozuk.



Aynen abi bi tanıdık var rot balans işi yapan focusa bi balans tutmadı (makine ok diyor) başka yere gittim sorun doğru balans ile çözüldü. Garip tarafı tanıdığa corollayı götürdüm sorun olmadı, s max i götürdüm yine yapamadı. Ford ları beceremiyor cihaz, ilginç.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Mondeoda ben bir haftada 8 rot balansçı gezmiştim.
Hepsi de 20 gramı söküp başka yere çalıyordu. En sonunda lastikçinin birinin ayarı ile sorunsuz hale gelmişti.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Önder Özcan
4 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Mondeoda ben bir haftada 8 rot balansçı gezmiştim.
Hepsi de 20 gramı söküp başka yere çalıyordu. En sonunda lastikçinin birinin ayarı ile sorunsuz hale gelmişti.

Belki jantta yamulma vardı fark edemediler? 20 gr. ordan oraya ordaan oraya?

Yorum bağlantısı
Sadık Taşyürek
6 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Mondeoda ben bir haftada 8 rot balansçı gezmiştim.
Hepsi de 20 gramı söküp başka yere çalıyordu. En sonunda lastikçinin birinin ayarı ile sorunsuz hale gelmişti.

 

benim rot balanscı arkadaş bu işi lazerli balans cihazı ile yapıyor ve iç-dış tek tek seferde hallediyor.  tabi jantta yamukluk varsa önce düzeltiyor. 

Yorum bağlantısı
Onur Yeniçeri

Rot balansta sorun yoksa aks'larda sorun olabilir mi acaba?

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

jant içinde çamur kalmış olabilir. Lastik sorunlu olabilir. Arabada ön amortisör kulesi boşluğu, viraj demiri gibi bazı takozlu lastikli masfallı yerlerde normalde kendini belli etmeyen boşluk olabilir.  arabanızın TOE ayarı bozuk olabilir. Kaldırıma vurma çukura düşme var mı geçmişinde?

 

http://www.hotrod.com/articles/the-common-causes-of-shakes-wobbles-shimmies-and-cures/

 

 

image1.jpg

 

Yorum bağlantısı
Onur Yeniçeri
2 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Aks direksiyon titretmez.

Aracı rot balans yaptırdığım yere götürdüm yapan usta ön lastikeri söktü soldaki lastik için ekranda "ok" yazdı sağ lastik için 5 gr eksikmiş o 5 gr'da 170 ten sonra titreme yapar dedi.Daha sonra da senin akslarda problem vardır onlara baktır dedi de onun için aks sorun yapar mı diye sordum abi.Bir de bugun farkettiğim olay aracta 4 kişiyken titreme olmuyor.Acaba ön arka lastiklerin yerini değiştirsem sorun düzelir mi?:unsure2:

Bir saat önce, Mehmet Göktürk yazdı:

jant içinde çamur kalmış olabilir. Lastik sorunlu olabilir. Arabada ön amortisör kulesi boşluğu, viraj demiri gibi bazı takozlu lastikli masfallı yerlerde normalde kendini belli etmeyen boşluk olabilir.  arabanızın TOE ayarı bozuk olabilir. Kaldırıma vurma çukura düşme var mı geçmişinde?

 

http://www.hotrod.com/articles/the-common-causes-of-shakes-wobbles-shimmies-and-cures/

 

 

image1.jpg

 

Geçmişini ne yazık ki bilmiyorum Mehmet abi.Bu Toe denilen ayar araç direksiyonu düzken ve düz bir zemindeyken bakıldımı belli olurmu acaba?

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

akslardaki problem olursa gaz kesersen titreme yapmaz. toe elbette anlaşılmaz bakarak. skoda pikap olsa hadi neyse.

 

adamın ayar makinesi offset kayık ise her kontrol edişinde OK gösterir ama aslında yanlış olabilir. Adamın aleti düzgün çalışmıyor olabilir.

 

benim önerim komple bilgisayarlı bir rot ayarı yapılması yönünde olur. zaten başka sorun olacak ise usta orda görecektir.

ön arka değişin lastikleri. devam ediyor mu bakın. önler arkaya...her ikisi de.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...