Mehmet Ozyurek 12 Nisan 2017 Paylaş 12 Nisan 2017 Arkadaşlar bu arızanın benzeri benim 2001 1.6 aracımdada var yanlız tek fark araç LPG hiç bir sorun yokken benzinde devir 1000-1500 arası hafif hafif teklemeler mevcut bende buji buji kab.Ve bobini değiştirdim yanlız biraz azaldı.ama dediğim gibi LPG de hiç bir sorun yok neden olabilir sizce cevaplarınızı bekliyorum iyi akşamlarAteşleme sorunu olsa. Önce lpg de hissederdiniz. Her zaman mı tekliyor. Sıcak soğuk farkediyor mu ? Yorum bağlantısı
Selami Şimşek 12 Nisan 2017 Paylaş 12 Nisan 2017 Özellikle soğuk motorda ilk çalıştırıp yola çıktığında.birde şöyle bir sorum olacak benzin pompası arızalı ise araç 170km hız yaparmı benzinde acaba sayın hocam Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 12 Nisan 2017 Paylaş 12 Nisan 2017 Özellikle soğuk motorda ilk çalıştırıp yola çıktığında.birde şöyle bir sorum olacak benzin pompası arızalı ise araç 170km hız yaparmı benzinde acaba sayın hocamLpg li mi. ?Evet ise bir kaç gün sadece benzinde kullanın. Bakalım düzelecek mi. Yorum bağlantısı
Selami Şimşek 12 Nisan 2017 Paylaş 12 Nisan 2017 10 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı: Lpg li mi. ? Evet ise bir kaç gün sadece benzinde kullanın. Bakalım düzelecek mi. Evet araç LPG li hocam.ilk marşlarda hiç bir sorunum yok.yüksek hızlarda en ufak tekleme yok .Hava akış debimetresinden olabilirmi?Birde hocam sadece benzinde kullandığımda LPG nin ana sigortasını sökmem icap edermi şöyleki: lpg dügmesinde benzinde gitse dahi LPG devrede oluyormuş dogrumu? Hayırlı akşamlar Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 12 Nisan 2017 Paylaş 12 Nisan 2017 Evet araç LPG li hocam.ilk marşlarda hiç bir sorunum yok.yüksek hızlarda en ufak tekleme yok .Hava akış debimetresinden olabilirmi?Birde hocam sadece benzinde kullandığımda LPG nin ana sigortasını sökmem icap edermi şöyleki: lpg dügmesinde benzinde gitse dahi LPG devrede oluyormuş dogrumu? Hayırlı akşamlarGerek yok sigortaya. Düğmeden kapatın yeter. Hava akışmetreden olabilir de. Bence ilk şüpheli lpg kalibrasyonu. Siz önce benzinde bi kullanın. Yorum bağlantısı
Selami Şimşek 12 Nisan 2017 Paylaş 12 Nisan 2017 8 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı: Gerek yok sigortaya. Düğmeden kapatın yeter. Hava akışmetreden olabilir de. Bence ilk şüpheli lpg kalibrasyonu. Siz önce benzinde bi kullanın. Anladım hocam teşekkürler Yorum bağlantısı
Selami Şimşek 13 Nisan 2017 Paylaş 13 Nisan 2017 14 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı: Gerek yok sigortaya. Düğmeden kapatın yeter. Hava akışmetreden olabilir de. Bence ilk şüpheli lpg kalibrasyonu. Siz önce benzinde bi kullanın. Sayın Mehmet hocam sizin dediğiniz gibi aracı hiç LPG ye almadan benzinle dolaştım yanlız çalıştırmadan önce kutup başlarını söküp biraz bekledikten sonra taktım.2-3dakika rölantide çalıştırıp yola çıktım.hic bir yığılma,tekleme hissetmedim.gayet seri bir şekilde gitti.biraz daha benzinle bindikten sonra ne yapmalıyım hocam LPG ye ne zaman geçmeliyim.bana yardımcı olursunuz.bu sorun arabamdan soğuttu beni... Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 13 Nisan 2017 Paylaş 13 Nisan 2017 Sabah soğukta da kontrol edin. Araç düzgünse. Lpg kalibrasyonu bozuk demektir. Bozuk kalibrasyon bozuk log tutulmasına sebep olur. Sabah benzinle bozuk loglarla çalışmaya çalışan motor boğulur. Tekler. Lpg ustanıza bunları söyleyin. Kalibrasyonu yeniden yapsın. 1 Yorum bağlantısı
Murat Coşkun 15 Nisan 2017 Yazar Paylaş 15 Nisan 2017 Elektrikçinin kıvılcım atıyor demesine güvenemedim buji kablolarını söküp direnç değelerini ölçüm yaptım. 1 tanesinde kablo kopmuş olucak ki direnç değeri çıkmadı. İğne batırıp aradaki direnci ölçerek kopuk kısmn tesbitini yaptım. Bujiye takılan başlığın içindeki kabloda temassızlık çıktı. İçini açınca kömürleşmiş bi kabloyla karşılaştım. Şimdi Orjinal buji kablosu alabileceğim forumda toptancı varmı? Sırf meraktan soruyorum gidip bu kablo yerine yüksek gerilim elektrik kablosu bağlasam ne olur ? ? (oto tamircisi idareten elektrik kablosu bağla dedi) Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 15 Nisan 2017 Paylaş 15 Nisan 2017 Olmaz riskli sakıncalı bedensel ve zihinsel açıdan 2 1 Yorum bağlantısı
Murat Coşkun 15 Nisan 2017 Yazar Paylaş 15 Nisan 2017 12 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı: Olmaz riskli sakıncalı bedensel ve zihinsel açıdan Bobini bujiyi bozar bencede... 1 Yorum bağlantısı
Murat Coşkun 15 Nisan 2017 Yazar Paylaş 15 Nisan 2017 Videoya bakarak kablonun yanık uç kısmını kesip yeniden bağladım başlığın içinde kaldığı için çevresinde oldukça fazla yalıtım var. Araca taktım ucu ucuna yetti yerine. Şimdi sorun kalmadı yarışa bile çıkar Kabloları gelene kadar idare ededer sanırım. En uzun kablonun direnci 6 k ohm iken bağladığımın direnci 12 k ohm çıkıyor. 1 Yorum bağlantısı
Onur Boga 18 Nisan 2017 Paylaş 18 Nisan 2017 bujilerin kablosunu çekip fenerle bujilerin etrafını kontrol edin yağlanma varsa ateşlemeyi bozabilir. şayet yoksa ve bujiler sağlamsa bobin ve kabloyu aynı anda ve bilindik bir yerden alıp değiştirmek en mantıklısı (internet siparişlerinde takıldıktan sonra değişiminde sorun çıkarabilirler) Yorum bağlantısı
Doğa Torpil 22 Nisan 2017 Paylaş 22 Nisan 2017 Arkadaşlar, Ben de tekleme sorunu ile mücadele etmekteyim. Yalnız bir türlü çözüm bulamadım. Sorunum aracın sadece LPG'de iken 900 - 1500 devir arasında gaza yüklenildiğinde tekleyerek hızlanması. Özellikle araç sollamada ya da ani hızlanma gerektiren anlarda aracın teklemesi insanı sinir ediyor. Sadece ve sadece 900 - 1500 devir arası yapıyor ve her vitesde yapabiliyor. Kesinlikle benzinde tık yok saat gibi. 5. viteste bile en düşük devirde kaymak gibi hızlanıyor. Şu ana kadar yaptıklarım şöyle; Bujileri iridyum bujiler ile değiştirdim. Daha sonra iridyum bujilerin aralığını 1.3'den 0.9mm ye düşürdüm. (Bu tekleme aralığını 900 - 1200 aralığına düşürdü ama devam etti) Daha sonra ise Orijinal Buji , Buji kablosu değiştirdim. Bobini de geçici olarak değiştirip halen tekleme yapıp yapmadığını kontrol ettim. Fakat yine yapıyor yine yapıyor. Bu tekleme işi beni fazlasıyla sinir etti. LPG taktırdığım yere gidiyorum, "Sorun ateşlemede" diyor. Ateşleme için kablo ve buji sıfır, bobini de sıfır bobin ile test ettim halen yapıyor diyorum. Birşey diyemiyor. Ne olur akıl verin artık ne yapayım. Ya da nerden kaynaklanıyor olabilir. Araçta Atiker Grand marka LPG kiti mevcut. Gaz ayarını araca binip yolda giderken yaptırıyorum yine de aynı. LPG'ye geçeli 12 bin km oldu ve bu durum lpg'de 2-3 bin km gittikten sonra hep yapmaya başladı. Aracın yakışından çok memnunum. Benzinde 100km'de 7.6 lt , gazda 9lt civarı yakıyor. Ama bu tekleme arabadan soğuttu resmen. Yorum bağlantısı
Koray Demir 22 Nisan 2017 Paylaş 22 Nisan 2017 Arkadaşlar, Ben de tekleme sorunu ile mücadele etmekteyim. Yalnız bir türlü çözüm bulamadım. Sorunum aracın sadece LPG'de iken 900 - 1500 devir arasında gaza yüklenildiğinde tekleyerek hızlanması. Özellikle araç sollamada ya da ani hızlanma gerektiren anlarda aracın teklemesi insanı sinir ediyor. Sadece ve sadece 900 - 1500 devir arası yapıyor ve her vitesde yapabiliyor. Kesinlikle benzinde tık yok saat gibi. 5. viteste bile en düşük devirde kaymak gibi hızlanıyor. Şu ana kadar yaptıklarım şöyle; Bujileri iridyum bujiler ile değiştirdim. Daha sonra iridyum bujilerin aralığını 1.3'den 0.9mm ye düşürdüm. (Bu tekleme aralığını 900 - 1200 aralığına düşürdü ama devam etti) Daha sonra ise Orijinal Buji , Buji kablosu değiştirdim. Bobini de geçici olarak değiştirip halen tekleme yapıp yapmadığını kontrol ettim. Fakat yine yapıyor yine yapıyor. Bu tekleme işi beni fazlasıyla sinir etti. LPG taktırdığım yere gidiyorum, "Sorun ateşlemede" diyor. Ateşleme için kablo ve buji sıfır, bobini de sıfır bobin ile test ettim halen yapıyor diyorum. Birşey diyemiyor. Ne olur akıl verin artık ne yapayım. Ya da nerden kaynaklanıyor olabilir. Araçta Atiker Grand marka LPG kiti mevcut. Gaz ayarını araca binip yolda giderken yaptırıyorum yine de aynı. LPG'ye geçeli 12 bin km oldu ve bu durum lpg'de 2-3 bin km gittikten sonra hep yapmaya başladı. Aracın yakışından çok memnunum. Benzinde 100km'de 7.6 lt , gazda 9lt civarı yakıyor. Ama bu tekleme arabadan soğuttu resmen.Lpg enjektörlerinde sorun var bence. Yorum bağlantısı
Doğa Torpil 22 Nisan 2017 Paylaş 22 Nisan 2017 Onu söylemeyi unutmuşum. LPG enjektörlerini de 7 bin km sonra değiştirdiler. Tekleme devam etti. Acaba lpg beyninde bir sorun olabilir mi? Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan 22 Nisan 2017 Paylaş 22 Nisan 2017 bir süre benzinde kullanıp tekrar kalibrasyon yaptırsanız işe yarar bence.çünkü benzinde sorununuz yokmuş Yorum bağlantısı
Rasim Bolat 28 Nisan 2017 Paylaş 28 Nisan 2017 Sert frene basınca ani duruşlarda stop edicek gibi oluyor mu D2302 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi Yorum bağlantısı
Doğa Torpil 28 Nisan 2017 Paylaş 28 Nisan 2017 Yok stop etme durumu ya da devir düşmesi olmuyor, bu tekleme dışında araba saat gibi çalışıyor. Yorum bağlantısı
Enver Çatak 29 Nisan 2017 Paylaş 29 Nisan 2017 Gaz yememe sorunum için araç çalışırken bobindeki soketleri tek tek çıkardım her birinde motorun çalışması bozuldu. Yine de netten Delphi marka bobin alıp taktım. Gaz yememe olayında değişiklik olmadı ama gaz tepkisi ve motor çalışması tabiri caizse ipek gibi yumuşacık oldu. Daha önce Ford parçacısından orijinal diye aldığım bobin bir ayda tekleme yapmaya başlamıştı. Ben de en azından Delphi de olsa yan sanayi üründen iyidir diyerek almıştım. Doğa bey bence bir LPG servisine başka enjektör deneme amaçlı taktırın derim. Yorum bağlantısı
Doğa Torpil 29 Nisan 2017 Paylaş 29 Nisan 2017 Enver Bey, Teşekkür ederim, sanırım başka lpg servisi yolu gözüktü. Bu servisteki ustalar bu sorunu bir türlü çözemediler. El elden üstündür derler, başka birisinin görmesi daha iyi olacak sanırım. Yorum bağlantısı
Selami Şimşek 29 Nisan 2017 Paylaş 29 Nisan 2017 On 13.04.2017 at 17:40, Mehmet Ozyurek yazdı: Sabah soğukta da kontrol edin. Araç düzgünse. Lpg kalibrasyonu bozuk demektir. Bozuk kalibrasyon bozuk log tutulmasına sebep olur. Sabah benzinle bozuk loglarla çalışmaya çalışan motor boğulur. Tekler. Lpg ustanıza bunları söyleyin. Kalibrasyonu yeniden yapsın. Sayın Mehmet hocam dediğiniz olayı uyguladım biraz benzinde kullandım vede LPG kalibrasyonu yaptırdım sonuç harika! bu soruna bir çare bulamamıştım sonunda tekleme ve yığılmalar bitti çok teşekkür ederim.Saygılarımla 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 29 Nisan 2017 Paylaş 29 Nisan 2017 Sayın Mehmet hocam dediğiniz olayı uyguladım biraz benzinde kullandım vede LPG kalibrasyonu yaptırdım sonuç harika! bu soruna bir çare bulamamıştım sonunda tekleme ve yığılmalar bitti çok teşekkür ederim.SaygılarımlaGeçmiş olsun. Güzel günlerde kullanın 2 Yorum bağlantısı
Halil Dundar 21 Mayıs 2017 Paylaş 21 Mayıs 2017 On 12.04.2017 at 20:22, Murat Coşkun yazdı: n11 de bi satıcı , isterseniz link ekleyeyim? Sordum orjinal çıkma değil sıfır dedi. http://m.n11.com/ford-focus-fiesta-fusion-125-14-16-atesleme-bobini-P141998448 Murat coskun kardesim bende senin bu yazdigin linkten parcayi aldim. Uzerinde motorcraft yaziyor fakat etiketi biraz dandik geldi guvenemedim. Sence nasil orjinal mi ? Yorum bağlantısı
Recommended Posts