Kamuran CANAKLI 2 Nisan 2017 Paylaş 2 Nisan 2017 Ford C Max 2004 model 265.000 de aracım var. Daha önceki servis işlemlerinde hararet ve benzin göstergesi 1 kademe aşağıda gösterecek şekilde kalmış. 1 ay önce servise götürdüm ayarladılar. Ancak servis çıkışı debriyajın aşağıda kavradığını farkettim (ki eskiden çok yukarıda kavrıyordu daha iyi olmuş gibi geldi bana) Bugün aracın 3000 devir üstüne çıkmadığını farkettim. Dururkende gaza yüklendiğimde 3000 ü deviri milim bile geçmedi sebebi ne olabilir ? (Tabi araçta 80 nin üstüne çıkmıyor şehir trafiğinde bu limitleri aşamadığımız için de farketmedik muhtemelen yada yeni oldu) Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 2 Nisan 2017 Paylaş 2 Nisan 2017 En kuvvetli ihtimal kızdırma bujisi dir en son ne zaman değişti Yorum bağlantısı
Yaşar Yüce 2 Nisan 2017 Paylaş 2 Nisan 2017 Bencede kızdırma bujilerindendir. Benim fiestada da 3000 zor görüyordu değiştirince düzeldi Yorum bağlantısı
Sermet Gündoğdu 2 Nisan 2017 Paylaş 2 Nisan 2017 Debriyaj müşürü takılı kalmış da olabilir. Yorum bağlantısı
Arif Aydın 2 Nisan 2017 Paylaş 2 Nisan 2017 Bu konuyu bir inceleyin derim. http://www.otoclubturkiye.com/forum/index.php?/topic/285316-C-Max-Hızlanma-SorunuSM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi Yorum bağlantısı
Mehmet Sezgin 7 Nisan 2017 Paylaş 7 Nisan 2017 bilgisayara bağlatıp bir baktırın hata kodu verirse ona göre yoğunlaşın Yorum bağlantısı
Mustafa Ümit 22 Nisan 2017 Paylaş 22 Nisan 2017 2004 c max Ghia aracimda ayni sorun vardi. Turbo değişti sorun devam etti. Turboya giden hava hortumu değişti sorun düzelmedi. Egr iptal edildi(mekanik olarak conta koyularak) ancak sorun düzelmedi. En son selenoid valfini değiştirdik araç kendine geldi. Aradan iki ay geçti simdi ayni sorun yeniden başladı. Ancak bu sefer araci stop edip tekrar calistirinca eski gücüne ve cekisine geri donuyor. Neden yapiyor anlamis değilim. Sizlerden bu sorunun neden kaynaklandigini bilen varsa yardim etsin. Tsk Yorum bağlantısı
Sinan Kaya 2 Mayıs 2017 Paylaş 2 Mayıs 2017 (düzenlendi) selenoid valfi-kızdırma bujileri-egr başta gelenler kontrol edilmeli bunlardan birinin arızasından büyük bi ihtimal 2 Mayıs 2017 tarihinde Sinan Kaya tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Harun Binali 27 Mayıs 2017 Paylaş 27 Mayıs 2017 Bu problem belli ki, kronik halde bizim araçlarda var. 2005 C-Max Ghia 1.6 TDCI aracım var, araç giderken biraz zorlanırsa örn 2000 devir 4. vites te rampada ilerlerken, birden çekiş düşmeye başlıyor , ciddi bir performans kaybı oluyor. Aracı Durdurup 30 sn sonra tekrar çalıştırınca herşey düzeliyor. Bazen düz yolda da oluyor... OBD2 porttan hatalara baktım, U0073 Kodlu bir hata dışında hata görünmüyor. Selenoid ve kızdırma bujileri değişmiştim önceden. EGR de iptal edildi... Durum halen aynı... Araç, 2000 devirin altında 3. vitesten sonra zorlanınca bu sıkıntı tetikleniyor. Durdurup tekrar çalışmadan düzelmiyor. Nasıl çözeceğim konusunda tavsiyelerinizi rica ediyorum... Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 29 Mayıs 2017 Paylaş 29 Mayıs 2017 On 27.05.2017 at 12:13, Harun Binali yazdı: Araç, 2000 devirin altında 3. vitesten sonra zorlanınca bu sıkıntı tetikleniyor. Durdurup tekrar çalışmadan düzelmiyor. Nasıl çözeceğim konusunda tavsiyelerinizi rica ediyorum... Motor üstündeki soketlere bakıldı mı ? Motor zorlandığı zaman yatar, yatınca, kablolar soketler yer değiştirir.. Bir soket arızası olabilir.. Bulduğunuz gördüğünüz her soketi sökün ve Wd40 sıkın... 1 Yorum bağlantısı
Serkan Toker 29 Mayıs 2017 Paylaş 29 Mayıs 2017 Egr problemi olabilir. Ayrıca marş anında turbonun emiş ağzını kapatan bir kapak var, birisi marşa basarken bakarsanız görebilirsiniz. Motor çalışınca hemen bırakması lazım. Takılı kalıyor olabilir.. 1 Yorum bağlantısı
Harun Binali 30 Mayıs 2017 Paylaş 30 Mayıs 2017 9 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı: Motor üstündeki soketlere bakıldı mı ? Motor zorlandığı zaman yatar, yatınca, kablolar soketler yer değiştirir.. Bir soket arızası olabilir.. Bulduğunuz gördüğünüz her soketi sökün ve Wd40 sıkın... Mehmet Bey deneyeceğim , teşekkür ederim ... Yorum bağlantısı
Harun Binali 30 Mayıs 2017 Paylaş 30 Mayıs 2017 9 saat önce, Serkan Toker yazdı: Egr problemi olabilir. Ayrıca marş anında turbonun emiş ağzını kapatan bir kapak var, birisi marşa basarken bakarsanız görebilirsiniz. Motor çalışınca hemen bırakması lazım. Takılı kalıyor olabilir.. Araç performans kaybına uğrayınca gaza basınca gitmiyor ve kasılmaya başlıyor, ayağımı gazdan çekip hafif gaz verince devir yükseltmiyor ama gitmeye devam ediyor... Bu problem ilk başladığında (2 yıldır var) bir arkadaşımız tavsiye etmişti oraya bakıp bir kontrol etmiştik o zaman sıkıntı yoktu. Tekrar bi kontrol edeyim. Egr valfine baktırdım temiz olduğunu söylediler ama yine de emin olamadım iptal ettirdim onu da... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 30 Mayıs 2017 Paylaş 30 Mayıs 2017 Araç performans kaybına uğrayınca gaza basınca gitmiyor ve kasılmaya başlıyor, ayağımı gazdan çekip hafif gaz verince devir yükseltmiyor ama gitmeye devam ediyor... Bu problem ilk başladığında (2 yıldır var) bir arkadaşımız tavsiye etmişti oraya bakıp bir kontrol etmiştik o zaman sıkıntı yoktu. Tekrar bi kontrol edeyim. Egr valfine baktırdım temiz olduğunu söylediler ama yine de emin olamadım iptal ettirdim onu da... Tipik turbo selenoid valfi. Kontrolü kaputu açma dahil 7.5saniye sürerVesile ile egr bozuksa körletmek çözüm değildir 1 Yorum bağlantısı
Harun Binali 30 Mayıs 2017 Paylaş 30 Mayıs 2017 1 saat önce, Çağlar Bayur yazdı: Tipik turbo selenoid valfi. Kontrolü kaputu açma dahil 7.5saniye sürer Vesile ile egr bozuksa körletmek çözüm değildir Çağlar abi Egr bozuk değil dediler, ben kapattırdım, sence açtırayım mı tekrar tavsiyen nedir? Teşekkürler... Yorum bağlantısı
Harun Binali 30 Mayıs 2017 Paylaş 30 Mayıs 2017 Aynı marka selenoid valfine servis 500 TL diyor Dışarda 120 TL bir gariplik var Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 30 Mayıs 2017 Paylaş 30 Mayıs 2017 Çağlar abi Egr bozuk değil dediler, ben kapattırdım, sence açtırayım mı tekrar tavsiyen nedir? Teşekkürler...Açma kapama değil. Mekaniği bozuksa tek çare değişim egr de 1 Yorum bağlantısı
Eren Gökmen 30 Mayıs 2017 Paylaş 30 Mayıs 2017 Bir saat önce, Harun Binali yazdı: Aynı marka selenoid valfine servis 500 TL diyor Dışarda 120 TL bir gariplik var ikiside yanlis rakam bence. 120 az, 500 cok bence. Bu arada yeni takilan da bozuk cikabiliyor. @Çağlar Bayur 1.6 tdci da 1 tane solenoid varken, 2.0 larda 3 tane var. Bunun mantigi nedir abi biliyor musun? 3 tane olanda yanlis bilmiyorsam 1 tanesi direkt turboya, öteki ikisi cift girisli bogaz kelebegine bagli galiba. 1 Yorum bağlantısı
Harun Binali 30 Mayıs 2017 Paylaş 30 Mayıs 2017 59 dakika önce, Eren Gökmen yazdı: ikiside yanlis rakam bence. 120 az, 500 cok bence. Bu arada yeni takilan da bozuk cikabiliyor. @Çağlar Bayur 1.6 tdci da 1 tane solenoid varken, 2.0 larda 3 tane var. Bunun mantigi nedir abi biliyor musun? 3 tane olanda yanlis bilmiyorsam 1 tanesi direkt turboya, öteki ikisi cift girisli bogaz kelebegine bagli galiba. Tavsiye edebileceğiniz bir marka var mıdır? Bir saat önce, Çağlar Bayur yazdı: Açma kapama değil. Mekaniği bozuksa tek çare değişim egr de Abi ben o zaman selenoidi bir kontrol ettirip gerekiyorsa değiştireyim, problem devam ederse EGR ye yoğunlaşayım. Teşekkür ederim bilgiler için. Yorum bağlantısı
Eren Gökmen 30 Mayıs 2017 Paylaş 30 Mayıs 2017 10 dakika önce, Harun Binali yazdı: Tavsiye edebileceğiniz bir marka var mıdır? Malesef. Forum icinde bulabilirsiniz belki. Marka hatirlamiyorum ama bu konu cokca konusulmustu Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 30 Mayıs 2017 Paylaş 30 Mayıs 2017 Selenoid tek işlevi var diğerleri klape olabilir mi Yorum bağlantısı
Eren Gökmen 30 Mayıs 2017 Paylaş 30 Mayıs 2017 17 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı: Selenoid tek işlevi var diğerleri klape olabilir mi manifoldun önünde cift girisli bir parca var. icinde kapakciklar var (klape ?) dis taraffinda ise vakumla kapagin acilip kapanmasini saglayan ayni turbonun disindaki zimbirti (wastegate ?) var. Turbodaki de geometriyi ayrliyor diye biliyorum. Bunlari yöneten de solenoid valfler ayri ayri 3 tane. Manifold girisindeki cift girisin biri acik biri kapali oluyor. Gerektiginde intercooleri bypass ediyor. daha cok Dpf icin kullaniliyor sanirim cünkü dpf olmayan modellerde manifold önünde tekli giris var. Merak ettigim su aslinda: 1.6 dpf li olanlarda da böyle mi? degilse 2.0 neden böyle? Yorum bağlantısı
Eren Gökmen 31 Mayıs 2017 Paylaş 31 Mayıs 2017 @Çağlar Bayur biraz detayli bir arastirma yaptim. 2 tane döküman buldum. Fransizca tabiki dpf li 1.6 hdi de ayni 2.0 da oldugu gibi intercooler bypass kapakciklari var ama bunlar elektro vana ile kontrol ediliyor. yani 2.0 daki diger 2 kapakcik solenoid ventil yardimi ile kontrol ediliyor. 2.0 in yapisi 1.6 ya göre cok daha karisik (dw10c) egr ve turbo su sogutmali. özellikle egr cok daha karmasik bir yapiya sahip. egr de kücük bir esanjör var. önünde de kapak var. gerektiginde kirli havayi direkt gönderiyor. gerektiginde kapagi acip su ile havayi sogutarak manifolda gönderiyor. 1.6 da da egrden sonra esanjör var ama önünde kapak yok galiba. 2.0 hdi turbosunda wastegate yok. sanirim turbonun selonoidi sadece geometriyi ayarliyor. 2.0 icin konusursak ford turboyu baska sekilde yerlestirmis. diger parcalar ayni mi bilmiyorum. Fransizcayi sökerim ben bu gidisle. Bu arada arifin manchestera attigi gölü ariyorduk nereye geldik bunlarda linkler: http://www.dosya.tc/server8/f33cyd/docslide.nl_dw10cted4.pdf.html http://www.dosya.tc/server8/f33cyd/DV_presentation_famille__2_.doc.html 1 Yorum bağlantısı
Harun Binali 10 Haziran 2017 Paylaş 10 Haziran 2017 @Çağlar Bayur Çağlar Abi, Selenoid valfini değiştirdik.. Üstünde bir port 3 tane de küçük hortum bağlama yeri olan siyah renkli bir parça. Ustaya bunun arızalı olduğunu anlayabilir miyiz diye sorduğumda, bu kapalı bir kutu maalesef çıplak gözle anlayamıyoruz dediler. Şu resimdeki parça Velhasıl, aynı gün yine 4. viteste 2000 devirin altına düştü ve benim araba gitmez oldu, stop edip çalıştırdım normale döndü. Başladığım yerdeyim maalesef ... Yorum bağlantısı
Mehmet Sezgin 10 Haziran 2017 Paylaş 10 Haziran 2017 42 dakika önce, Harun Binali yazdı: @Çağlar Bayur Çağlar Abi, Selenoid valfini değiştirdik.. Üstünde bir port 3 tane de küçük hortum bağlama yeri olan siyah renkli bir parça. Ustaya bunun arızalı olduğunu anlayabilir miyiz diye sorduğumda, bu kapalı bir kutu maalesef çıplak gözle anlayamıyoruz dediler. Şu resimdeki parça Velhasıl, aynı gün yine 4. viteste 2000 devirin altına düştü ve benim araba gitmez oldu, stop edip çalıştırdım normale döndü. Başladığım yerdeyim maalesef ... iki farklı tipte solenoid valf var muhtemelen sizin araçtaki alttaki gibi olması lazım buradaki uygulamaları kendiniz yapıp deneyebilrsiniz Yorum bağlantısı
Recommended Posts