Mesut Eyibil 22 Mart 2017 Paylaş 22 Mart 2017 (düzenlendi) Arkadaşlar merhaba; Konuyu açmamın sebebi şimdi elimizde cep telefonlarda kullandığımız powebank ler var, aynı şekilde bu araçta neticede 45dk kadar bir sürede şarj olduğundan kapasitesi yüksek ne bileyim tamamen sallıyorum bir çanta kadar büyük powerbank yapılarak yollarda 45dk mola arasında takıp şarj edebilirmiyiz yada ufak jeneratörler var onlardan alıp onlar vasıtasıyla uzun yolculuklara çıkmak mümkün olurmuydu sizce? Fransız otomobil üreticisi Citroen, ülkemizde de önemli satış rakamlarına ulaşan ticari aracı Berlingo’nun elektrik motorlu versiyonu E-Berlingo Multispace’i duyurdu. Bir süredir Opel satın almasıyla gündemde olan PSA Grubu, bu hamle ile özellikle elektrik motorlu araçlar konusunda General Motors ile önemli bir iş süreci yürütebilir. Bu noktada şimdilik detaylar belirsizliğini korurken Citroen cephesinden yeni bir elektrik motorlu araç duyursu geldi. Berlingo’nun elektrikli versiyonunu tanıtan Citroen, E-Berlingo adıyla araca yeni bir kimlik kazandırmış. Küçük bir elektrikli motor ve 2 küçük lityum pile sahip olan araç, muhtemelen şehir içinde hem çevreci hem de ekonomik araç arayışlarına çözüm olmak adına tasarlanmış. Bilindiği gibi özellikle Avrupa’daki bir çok şehirde fosil yakıtlı araçlara karşı ciddi önlemler alınmaya başladı. Tasit.com'da gör3 adımda en ucuz aracı kiralayın, 49 TL'den başlayan fiyatlar! 49kW’lik motora sahip olan E-Berlingo Multispace, 22.5kWh kapasiteli batarya paketinden güç alıyor. Bu değerler ile aracın fabrika verisi menzili 170 kilometre olarak açıklanmış olsa da yollara çıktığında bu rakamın biraz daha aşağılara düşmesi şaşırtıcı olmayacaktır. Karşımızda yaklaşık 120 kilometre menzilli bir elektrikli araç var diyebiliriz. Citroen, Avrupa’daki bu tarz araçlarla günde ortalama 100km yapıldığı iddiasında. Bu nedenle aracın tatmin edici olduğunu iddia ediyor. Arka aks üzerine yerleştirilen piller, aracın iç mekanında bir daralmaya gitmiş değil. Arka koltuklar kapanınca 3000 litre gibi bir alandan bahsediliyor. Kullanıcılar, akıllı telefon uygulaması üzerinden aracın pil durumunu, iç sıcaklık bilgisini ve daha birçok görevi yönetebiliyor. CHAdeMO hızlı şarj noktası üzerinden şarj olabilen otomobil, 15 dakikada pillerinin %50’sini, 30 dakikada da %80’ini doldurabiliyor. Piller için 8 yıl veya 100 bin kilometre, güç ve aktarma sistemi içinse 5 yıl 50 bin kilometre garanti verilmiş. Periyodik bakım aralığı ise 2 yılda bir veya 40 bin kilometre olarak belirtilmiş. Teknik olarak zayıf bir araç gibi görünse de PSA grubunun elektrikli araçlar noktasındaki çalışmalarının gerçeğe dönüştüğü modellerden birisi olması adına şirket adına önemli bir kilometre taşı. Aracın mayıs ayında üretim sürecinin başlayacağı ifade ediliyor. Araç sadece Avrupa pazarında satışa sunulacakmış. Araçta Apple CarPlay desteği de mevcut. KAYNAK : https://www.donanimhaber.com/otomobil-teknolojileri/haberleri/Citroenden-elektrikli-ticari-arac-EBerlingo-Multispace.htm 22 Mart 2017 tarihinde Mesut Eyibil tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 22 Mart 2017 Paylaş 22 Mart 2017 Renault, Kangoo ile bu işi denedi ama şehiriçi dağıtımdan öteye gidemedi araç. Zira 130-140km menzil ile pek mümkün olmadı. Aynı hataya şimdi Citroen de düşüyor. Üzücü. Tek merakım, Tesla otomobiller nasıl 500km menzile ulaşabiliyor da, bu kadar geniş bagajlı bir araç bu menzilde tıkılıp kalıyor... 1 Yorum bağlantısı
Mesut Eyibil 22 Mart 2017 Yazar Paylaş 22 Mart 2017 3 dakika önce, Sani Gerşon yazdı: Renault, Kangoo ile bu işi denedi ama şehiriçi dağıtımdan öteye gidemedi araç. Zira 130-140km menzil ile pek mümkün olmadı. Aynı hataya şimdi Citroen de düşüyor. Üzücü. Tek merakım, Tesla otomobiller nasıl 500km menzile ulaşabiliyor da, bu kadar geniş bagajlı bir araç bu menzilde tıkılıp kalıyor... Renault tamamen kapital sistemi bozmamak anlamında bağımlılığın devamı için çalıştığı için muhtemelen o yüzden başarısız oldu, Tesla hayalimdeki araç şuanki teknolojide ilk çıktıklarından itibaren takip ederim, bukadar geniş bagajlı bir araç bu menzilde takılıp kalması genede pil kiralamasından vs iyidir. Yorum bağlantısı
Okan Tansel 22 Mart 2017 Paylaş 22 Mart 2017 (düzenlendi) Ki zaten araç partnerden alınma bu nedenle pegeout la ortaktır bu iş. the psa not : yazıyormuş altta 22 Mart 2017 tarihinde Okan Tansel tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu 22 Mart 2017 Paylaş 22 Mart 2017 Yalnız 30 dakikada % 80 şarj gerçek ise süper. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 22 Mart 2017 Paylaş 22 Mart 2017 15 dakika önce, Hakan Gürsu yazdı: Yalnız 30 dakikada % 80 şarj gerçek ise süper. Bunu sağlayacak istasyon bildiğim kadarı ile daha Türkiye'de yok maalesef. 1 Yorum bağlantısı
Ali Gök 22 Mart 2017 Paylaş 22 Mart 2017 yazık citröene çöpe para atıyor o arabayı elektrikli üreteceğine suriyeli çocuklara yardım etse hayra geçer. 10 yıl geçer teknoloji değişir menzil 800-100 km olur şarj süresi 15 20 dk ya iner o zaman iş başka Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Mart 2017 Paylaş 22 Mart 2017 3 saat önce, Mesut Eyibil yazdı: bir çanta kadar büyük powerbank yapılarak yollarda 45dk mola arasında takıp şarj edebilirmiyiz bagaja bir bagaj akü daha olurdu bunu şarj edecek Pb. Yorum bağlantısı
Erdem Bozkurt 22 Mart 2017 Paylaş 22 Mart 2017 kısa menzil pek işlevselliğini yitiriyor,tesla 100 bin euro civarindayken bunu fiyatı ne kadar olabilir? 170 km menzille nasıl kullanışlı olabilir? ben günde 60 km yapıyorum 2 günde 1 sarj etmek mesela ne kadar katlanılır? Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 22 Mart 2017 Paylaş 22 Mart 2017 6 saat önce, Sani Gerşon yazdı: Renault, Kangoo ile bu işi denedi ama şehiriçi dağıtımdan öteye gidemedi araç. Zira 130-140km menzil ile pek mümkün olmadı. Aynı hataya şimdi Citroen de düşüyor. Üzücü. Tek merakım, Tesla otomobiller nasıl 500km menzile ulaşabiliyor da, bu kadar geniş bagajlı bir araç bu menzilde tıkılıp kalıyor... Cevabı biliyorsun. O kadar para verirsen doblo da gider AS400 de gider. Vatandaşın tek araç değil iki araç alması anlayışına alışmamız lazım bunlar araç 1: Uzun yol aracı D sınıfı yahut C sınıfı benzinli ya da SUV araç 2: şehir içi günlük kullanım işe gidiş geliş 200-300km menzil en fazla. A sınıfı ya da B sınıfı. Bir de Duster var. Yeni ZOE 400KM menzil. 2 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 22 Mart 2017 Paylaş 22 Mart 2017 Bunu sağlayacak istasyon bildiğim kadarı ile daha Türkiye'de yok maalesef.2 saatte sana yaparım buna uygun şarj cihazını [emoji88] 2 Yorum bağlantısı
Mesut Eyibil 22 Mart 2017 Yazar Paylaş 22 Mart 2017 Yaww konuyu ben açtım başta bi soru sordum kimse soruma cevap vermedi cevap istiyorum vatandaşşş?? Yorum bağlantısı
Servet Aydın 22 Mart 2017 Paylaş 22 Mart 2017 Yaww konuyu ben açtım başta bi soru sordum kimse soruma cevap vermedi cevap istiyorum vatandaşşş[emoji3][emoji3]Olmaz power bank mevcut aküden çok daha güçlü olmalı ki şarj edebilsin. Öyle bir akü varsa onu paralel bağlayıp menzili uzatmak doğrudur. Seyyar jeneratör epey güçlü olmalı ki akü 45 dakikada dolsun ( 30 kw civarı) Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 23 Mart 2017 Paylaş 23 Mart 2017 bagaja bir bagaj akü daha olurdu bunu şarj edecek Pb.Olmaz [emoji4] power bank mevcut aküden çok daha güçlü olmalı ki şarj edebilsin. Öyle bir akü varsa onu paralel bağlayıp menzili uzatmak doğrudur. Seyyar jeneratör epey güçlü olmalı ki akü 45 dakikada dolsun ( 30 kw civarı) Seyyar ne yakacak efendy. Su mı. Park etmiş pilli araça yanına mazotlu jeneratör... Dıghandım... 1 Yorum bağlantısı
Önder Özcan 23 Mart 2017 Paylaş 23 Mart 2017 (düzenlendi) 7 saat önce, Servet Aydın yazdı: Olmaz power bank mevcut aküden çok daha güçlü olmalı ki şarj edebilsin. Öyle bir akü varsa onu paralel bağlayıp menzili uzatmak doğrudur. Seyyar jeneratör epey güçlü olmalı ki akü 45 dakikada dolsun ( 30 kw civarı) Seyyar jeneratör mü Çevreci olsun, ucuz olsun diye elektrikli otomobil alıp jeneratörle (fosil yakıtla) mi çalıştırıcaz not: Bay Bayurla aynı şeyi yazmışız 23 Mart 2017 tarihinde Önder Özcan tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Mesut Eyibil 23 Mart 2017 Yazar Paylaş 23 Mart 2017 (düzenlendi) 1 saat önce, Çağlar Bayur yazdı: Seyyar ne yakacak efendy. Su mı. Park etmiş pilli araça yanına mazotlu jeneratör... Dıghandım... Abi evet ilk etapda birbirleri ile tam çelişki ama uzun yol için çözüm ise ve pil teknolojisi henüz daha ileri seviyeye çıkmadığından mantıklı gibi geldi bana. Hatta Citroen kampanya yapsın ''bu aracı alana menzil uzatıcı jenaratör bedava'' diye 23 Mart 2017 tarihinde Mesut Eyibil tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Önder Özcan 23 Mart 2017 Paylaş 23 Mart 2017 Kalp kalbe karşı.. Bu hic olmadi ama simdi [emoji22] Hem bu eski kasa, benimki makyajli [emoji48] 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 23 Mart 2017 Paylaş 23 Mart 2017 Menzil uzatıcı olunca ötv oluyormuş o nedenle getirmiyorlar. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 23 Mart 2017 Paylaş 23 Mart 2017 benzin motorru girince ÖTV sıfır olmuyor. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 23 Mart 2017 Paylaş 23 Mart 2017 benzin motorru girince ÖTV sıfır olmuyor.Menzil uzatıcı deyince. Teknolojik fantazi yaptıydım. Jeneratör ü düşünmedim 2 Yorum bağlantısı
Eren Gökmen 23 Mart 2017 Paylaş 23 Mart 2017 (düzenlendi) Focusun falan da elektriklisi var. Bu tarz araclar pek fazla bir satisa sahip degil su anda. Gelecege yatirim daha cok. Amac teknolojiyi kacirmamak ve gelisimine ortak olmak. Avrupada da sarj alt yapisi yeni yeni oturuyor. bazi süpermarketlerin park yerinde ve alisveris merkezlerinde sarj istasyonlari mevcut. ortalikta gördügüm elektrikli model ise renault twizy focus: http://www.ford.com/cars/focus/2017/models/focus-electric/ 23 Mart 2017 tarihinde Eren Gökmen tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts