İçeriğe Yönlendir

Sıfırdan yapılan bu fren sistemi neden muayeneden geçirtmez... ?


Volkan Ceneviz

Recommended Posts

Volkan Ceneviz
(düzenlendi)

Araç 1985 model as 250 belki bilen bilir bu aracı lakin modeli eski demeyin sakın :) bizzat kendim öyle bir titizlik ile frenini yaptım ki pedala bastığımız an araç cama yapıştırıyor hatta kızaklıyor lakin diskli fren değil. Sonuç olarak tüv raporun da ki değerleri fotoğraf olarak paylaştım aklım almadığı nokta şu el freni ile değerler ortada normal fren ile neden aynı değerler olmaz ki daha ne yapmak lazım arka kampanalar tornalandı iki tarafta ve ön sağ fren merkezi değiştiği halde değeri az çıkmış arka sol 245 çıkmış el freni ile normal fren ile 177 bunlar neden dolayı olur ne yapmak lazım. 

 

qb8MY5.jpg

tarihinde Volkan Ceneviz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Gökhan Tongay

tornalanması lazım frenler tam basmıyor.Torna ile ayar yapılabilir.

Yorum bağlantısı
Volkan Ceneviz
56 dakika önce, Gökhan Tongay yazdı:

tornalanması lazım frenler tam basmıyor.Torna ile ayar yapılabilir.

arkalar tornalandı zaten ki el freni çok güzel bir şekilde tutuyor 

Yorum bağlantısı
Gökhan Tongay

iki fren arasındaki fark sanırım %25 i geçmemesi lazım o yüzden kalıyorsunuz.El freni o kadar önemli değil.Kitlemesi yeterli.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

1. O model kamyoneti tek seferde geçiren teknisyeni açığa alabilirler. 2. Eski sistemde çapraz olması lazım ana merkezin. Sağ ön ve sol arka bir çalışır yani. Böyle ise o kısma yoğunlaşın. Tekerlere değil de fren ana merkez Pistonlarına..

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
1. O model kamyoneti tek seferde geçiren teknisyeni açığa alabilirler. 2. Eski sistemde çapraz olması lazım ana merkezin. Sağ ön ve sol arka bir çalışır yani. Böyle ise o kısma yoğunlaşın. Tekerlere değil de fren ana merkez Pistonlarına..

Bu sonuca göre merkez bozuk.
Çünkü çapraz düşüklük var.
Yorum bağlantısı
Volkan Ceneviz
8 saat önce, Çağlar Bayur yazdı:

1. O model kamyoneti tek seferde geçiren teknisyeni açığa alabilirler. 2. Eski sistemde çapraz olması lazım ana merkezin. Sağ ön ve sol arka bir çalışır yani. Böyle ise o kısma yoğunlaşın. Tekerlere değil de fren ana merkez Pistonlarına..

 

6 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:


Bu sonuca göre merkez bozuk.
Çünkü çapraz düşüklük var.

sağ ön merkez yeni değişti ayrıca bu araçlarda çapraz fren sistemi olmaz ki hepsi tek bildiğim kadarı ile.

ayrıca çağlar bey bir önce ki kamyonetimiz tek seferde geçmişti :) aynı performansı bundan bekledik su koyverdi ayrı konu :)) 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Tekerdeki değil motpr bölümündeki hidrolik dağıtıcı ne alemde?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Volkan Ceneviz
3 saat önce, Çağlar Bayur yazdı:

Tekerdeki değil motpr bölümündeki hidrolik dağıtıcı ne alemde?

orada ne tür bir sorun olabilir ki zaten vestenauz sistem ama sanki pedal ilk günküne göre sertleşmiş gibi geliyor bana hava olsa pedal aşağa düşerdi

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Hava olunca fren şişer o ayrı hadise. Test sonucunda gözğken çapraz az fren gücü. Sistem de çapraz olmalı bu yıl üretiminde. Westinghouse vakum ile basma gücünü artırır o ayrı

Yorum bağlantısı
Volkan Ceneviz
23 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

Hava olunca fren şişer o ayrı hadise. Test sonucunda gözğken çapraz az fren gücü. Sistem de çapraz olmalı bu yıl üretiminde. Westinghouse vakum ile basma gücünü artırır o ayrı

peki şimdi nasıl bir yol izlemeli çapraz fren derken onu tam olarak nasıl tespit edebilirim her çıkış farklı önler ayrı arkalar ayrı çıkış bu yüzden çapraz fren sistemi yok isterseniz ana merkezin çıkışlarının fotoğrafını çekebilirim kaldı ki ön ile arkalar ayrı hidrolik dolduruluyor ki oradan belli zaten yani çapraz fren olayı olmadığından emin kılıyor bu durum bizi. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Eldeki testten yola çıkıp öncelikle gücün az olduğu rekorlardan bir daha hava alınması gerekecek.

Yorum bağlantısı
Misafir
(düzenlendi)
19 saat önce, Volkan Ceneviz yazdı:

Araç 1985 model as 250 belki bilen bilir bu aracı lakin modeli eski demeyin sakın :) bizzat kendim öyle bir titizlik ile frenini yaptım ki pedala bastığımız an araç cama yapıştırıyor hatta kızaklıyor lakin diskli fren değil. Sonuç olarak tüv raporun da ki değerleri fotoğraf olarak paylaştım aklım almadığı nokta şu el freni ile değerler ortada normal fren ile neden aynı değerler olmaz ki daha ne yapmak lazım arka kampanalar tornalandı iki tarafta ve ön sağ fren merkezi değiştiği halde değeri az çıkmış arka sol 245 çıkmış el freni ile normal fren ile 177 bunlar neden dolayı olur ne yapmak lazım. 

 

1 saat önce, Volkan Ceneviz yazdı:

peki şimdi nasıl bir yol izlemeli çapraz fren derken onu tam olarak nasıl tespit edebilirim her çıkış farklı önler ayrı arkalar ayrı çıkış bu yüzden çapraz fren sistemi yok isterseniz ana merkezin çıkışlarının fotoğrafını çekebilirim kaldı ki ön ile arkalar ayrı hidrolik dolduruluyor ki oradan belli zaten yani çapraz fren olayı olmadığından emin kılıyor bu durum bizi. 

 

14 saat önce, Çağlar Bayur yazdı:

1. O model kamyoneti tek seferde geçiren teknisyeni açığa alabilirler. 2. Eski sistemde çapraz olması lazım ana merkezin. Sağ ön ve sol arka bir çalışır yani. Böyle ise o kısma yoğunlaşın. Tekerlere değil de fren ana merkez Pistonlarına..

 

5 saat önce, Çağlar Bayur yazdı:

Tekerdeki değil motpr bölümündeki hidrolik dağıtıcı ne alemde?

 

Volkan Bey, test sonuç verilerine bakarak; aracınızın fren sisteminin 2 devreli, çapraz fren sistemi olduğu anlaşılıyor. Ve devrenin birinde sıkıntı var. Çağlar Bey değinmiş; bence de fren merkez pompasını gözden geçirin. Fren merkez pompasının içinde pistonlar, oringler vardır, aşınmadan dolayı hidrolik kaçırabilir ve yaşadığınız soruna neden olur.

 

Ayrıca, fren sistemleri ile ilgili teorik ve pratik bilgiler bakımından güzel bir kaynak.
Fren Sistemleri : http://megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller_pdf/Fren%20Sistemleri.pdf

tarihinde Misafir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Volkan Ceneviz
8 saat önce, Muhteşem Or yazdı:

 

 

 

 

Volkan Bey, test sonuç verilerine bakarak; aracınızın fren sisteminin 2 devreli, çapraz fren sistemi olduğu anlaşılıyor. Ve devrenin birinde sıkıntı var. Çağlar Bey değinmiş; bence de fren merkez pompasını gözden geçirin. Fren merkez pompasının içinde pistonlar, oringler vardır, aşınmadan dolayı hidrolik kaçırabilir ve yaşadığınız soruna neden olur.

 

Ayrıca, fren sistemleri ile ilgili teorik ve pratik bilgiler bakımından güzel bir kaynak.
Fren Sistemleri : http://megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller_pdf/Fren%20Sistemleri.pdf

Cevap veren herkesin ilgisine teşekkür ederim. Konuya gelince yarın tekrar tek tek kontrol edeceğim fakat ana fren merkez derken hidrolik yağının konulduğu ve fren rekorların çıktığı merkezden bahsediyoruz sanırım ben yanlış anlamıyorum. diğer konu da bu araçta çapraz fren sistemini anlamış değilim değerlere bakınca çapraz gibi duruyor fakat önler ve arkaların hidrolik yağ bölümleri farklı yani iki bölüm var önlere ve arkalara ayrı ayrı hidrolik dolduyoruz ve önlerin çıkışları arkaların fren rekor çıkışları ayrı sadece önler ve arkalara ait olarak çıkıyor bu da bize çapraz fren olmadığnı göstermez mi ayrıca frene yüklendiğimde kampana olduğundan dolayı bir tarafa çekme yapması gerekir hiç bir şekilde çekme yok eşit olarak tutuyor ama kağıt üzerinde ki değerlere göre ön sol fazla tutmuş anlayamadım gitti 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Şu an freniniz çapraz olarak iyi durumda olduğu için çekme yapmıyor.

Yorum bağlantısı
Volkan Ceneviz
10 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Şu an freniniz çapraz olarak iyi durumda olduğu için çekme yapmıyor.

başka bir ildeki ustaya sorduğumda bu araçlarda kesinlikle çapraz fren olmadığını öğrendim. Balataların yeniden çakılması gerektiğini öğrendim ancak yeni tornalanmış kampanaya neden yeni balata istenir orasını anlamış değilim.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Fren çapraz olmasa bile şu an çapraz olarak iyi durumda.

Yorum bağlantısı
Volkan Ceneviz

diğer çaprazda sorun yaşıyoruz el freni çok güzel tutarken ayak freni nasıl bir sorun yaşıyor

Yorum bağlantısı
Misafir
(düzenlendi)
2 saat önce, Volkan Ceneviz yazdı:

diğer çaprazda sorun yaşıyoruz el freni çok güzel tutarken ayak freni nasıl bir sorun yaşıyor

 

El fireni tel kablolu ve mekanik olarak çalışıyor, ayak freni hidrolik tahrik ile çalışıyor. Balatalar dışında birbirleri ile bağlantısı yok.

 

Sağ ön fren merkezi değiştirilmiş, o halde önlerde kampana fren. Eğer fren sistemi çapraz değil ise, aklıma; kampanalar içinde balata pabuçları arasındaki "Otomatik ayar cırcırı" veya "Kendi Kendine Ayar Mekanizması" geliyor. Bu malzeme, balataların aşınmalarından dolayı balata ve kampana arasındaki boşluğu eşitleme işini görüyor. Acaba bu bahsettiğim mekanizma düzgün çalışıyormu yada doğru ayarlandımı?

tarihinde Misafir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Volkan Ceneviz

otomatik ayarlanmadığı için mekanik olarak elle ayarlıyoruz ve o ayarı da iki tekeri kaldırıp tekerin sık dönmesi ile ayarlamış oluyoruz yani o ayar tamamen yapılmış iken teste soktuk tüve gittik ve bu sonucu aldık artık insanın canı öyle bir sıkılıyor ki ne yapacağını bilemiyorsun el freni sorunsuz çalışırken ayak freninde hidrolik her şey full bakınca sızdırma vs. de yok geriye de bir şey kalmıyor nasıl bir durum anlamış değilim. 

Yorum bağlantısı
Fatih Emre

Anladığım kadarı ile sağ ve sol tekere dengeli hidrolik basınç gelmiyor. Benim Mondeo'da da arka tekerleri  kampana sistem ve her iki fren silindirine gelen hidrolik borularda fren limitörü denen bir parça var. Hidrolik basıncını belli bir seviyeye düşürüyor. Bu parça bozulursa tekerlek silindirinin birine çok diğerine az basınç geliyor. Ve dengesiz frenleme yaptırıyor. İkinci olasılık ; fren pabuçları tekerlek silindirinden kaçan hidrolik yağını emdi ise ne kadar balata spreyi ile temizlesen de frenajda pabuçlar kaçırma yapıyor. Yenisi ile değiştirmek gerek. Üçüncü olasılık motor bölümünde bulunan hidrolik fren merkezinin bozulması. Ya komple değişecek veya oringler değişecek.

Yorum bağlantısı
Volkan Ceneviz
On 15.03.2017 at 12:21, Fatih Emre yazdı:

Anladığım kadarı ile sağ ve sol tekere dengeli hidrolik basınç gelmiyor. Benim Mondeo'da da arka tekerleri  kampana sistem ve her iki fren silindirine gelen hidrolik borularda fren limitörü denen bir parça var. Hidrolik basıncını belli bir seviyeye düşürüyor. Bu parça bozulursa tekerlek silindirinin birine çok diğerine az basınç geliyor. Ve dengesiz frenleme yaptırıyor. İkinci olasılık ; fren pabuçları tekerlek silindirinden kaçan hidrolik yağını emdi ise ne kadar balata spreyi ile temizlesen de frenajda pabuçlar kaçırma yapıyor. Yenisi ile değiştirmek gerek. Üçüncü olasılık motor bölümünde bulunan hidrolik fren merkezinin bozulması. Ya komple değişecek veya oringler değişecek.

bu gün tekrar sökülüp temizlenip ayarlanıp toplandı ve önler %30 arkalar %14 hata payı ile muayeneden geçmiştir ancak ne iştir ki anlamadığım hala daha %30 ile sınırda geçiyor dediğiniz limitör denen parça ne yazık ki bu araçta yok direk ana merkezden çıkıp tekerleklere gidiyor ufak bir dağıtıcıdan geçip çapraz fren vs olayı da yokmuş sağ sol fren merkezleri değişmesine rağmen uğraş uğraş kıl payı geç 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...