Kerem Kurluva 9 Mart 2017 Paylaş 9 Mart 2017 Herkese merhaba, Üye olduğumdan bu yana, bol okumalı, az yazmalı bir takip süreci içinde, bu ortamdaki değerli paylaşımları izliyorum. Sonunda, aracım hakkında bir başlık açıp, onu ve kendimi tanıtırsam, buradaki paylaşım ortamına bir şekilde katkıda bulunurum diye düşünerek, yazıyorum. Yanlış bir yer seçtiysem, affola. Hantallığı dışında, beni hemen hiç üzmeyen ve 11 sene boyunca kaprislerime boyun eğen emektar Cmax’ imi yenileme düşüncesi, son bir senedir aklımdaydı. Aracımın ilerleyen yaşı ile birlikte, ortaya çıkması muhtemel ağır bakımlar ve son on senede olagelen teknolojik değişimlere uzak kalmama düşüncesi, değişim rüzgarlarını estirdi. Sorunsuz beraberliğimiz nedeniyle, yeni araba arayışlarına başladığımda, Cmax’ imin yeni model kardeşleri ile yola devam edip etmeme konusunda, biraz bocaladım. Buna rağmen, son kertede, MPV genleri taşıyan, ama yükseltilmiş ve bozuk yol direnci daha fazla olan bir araçla yenileme yapmak düşüncesi hakim oldu. Fiyat performans değerlendirmelerimde, baştan beri Skoda Yeti hep ön sıralardaydı, Trend olan, yumurta formlu “crossover” tasarımlarından ayrı konumlanmış, kendine özgü kübik yapısı ve iç hacim esnekliği ile, amaçlarıma daha çok hizmet edeceğini bana düşündürterek, bir adım daha öne çıktı ve ben de onu seçtim. Emektarımla 2016 senesinin bir Temmuz sabahında vedalaştığımızda, yeni aracım için bekleme sayacı da çalışmaya başlamıştı. Cam tavan saplantımın maliyeti olarak geçen, yaklaşık, bir aylık ilave beklemeden sonra, yeni aracıma kavuştum. 1.4 TSI motor ve DSG şanzımana sahip olan Skoda Yeti aracım, (İthalatçısının standart olarak getirdiği iki farklı donanım seviyesi içinden) Ambition adı verilen donanımı taşıyor. Standart ambition donanıma ilave olarak, BT, hız sabitleyici, otomatik far ve cam tavanı mevcut. Bu girişgahdan sonra sadede gelecek olursam, önce tanıtım diyerek, aracımın fotograflarını, sonra hakkında derleyebildiğim deneyim ve yorumlarımı ve son olarak da, donanım ve aksesuar alanlarında kendimce yaptığım girişimleri, siz değerli üyelerin bilgilerine sunuyorum. Fotograflar, geçtiğimiz Eylül ayında, araç iki aylık ilen çekildiler. Geçen süre zarfında, kaza, bela ve fazlaca da km yapmadan, 4000 i devirdik. Yukarıda linklenmiş dökümanları, başlık daha derli toplu olur düşüncesiyle, forum dışına yerleştirdim. Herhangi bir uygunsuzluk görülürse, buraya aktarmak tabii ki mümkündür. Bu başlık, değinmeyi unuttuğum, yada bahsedilmesini istediğiniz konularla ilgili, görüş, soru ve önerilerinize her daim açıktır. 16 Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu 9 Mart 2017 Paylaş 9 Mart 2017 C Max kullanıcısı olarak benimde çok ilgimi çeken araç, tipini herkes beğenmez ama bence çok güzel. Güle güle kullanın. 1 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 9 Mart 2017 Paylaş 9 Mart 2017 Eski kasanın önündeki fardan bağımsız iki yuvarlak fardan sonra son tasarım cidden çok dikkat çekici. Eski aracın Nissan Juke den hiçbir farkı yoktu nerdeyse. Bu ise ciddi anlamdan başarılı. Köşeli ve hatları keskin olan araçları, oval hatlı araçlara göre daha çok beğenirim (Mercedes BMW hariç :D). Benimde yakın zamana kadar takibimde olan bir araçtı hatta bir ara 12 ay 12 bin lira sıfır faiz kampanyası vardı aklımdan çok geçti ama kısmet olmadı. 1.6 TDI motor ilk etapta geldi sonra getirmediler. Benim bu araçta 1.4 TSI dan ziyade 1.2 TSI+DSG kombinasyonu. Kazasız belasız binin. Yorum bağlantısı
Münir Nurettin Taşova 9 Mart 2017 Paylaş 9 Mart 2017 İnceleme yazınız çok profesyonel olmuş. Güle güle kullanın. Yorum bağlantısı
Serkan Aktay 9 Mart 2017 Paylaş 9 Mart 2017 Ne güzel bir yazı olmuş. Oldukça profesyonel ve sürükleyici. Güzel günlerde kullanmanız dileğiyle. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 9 Mart 2017 Paylaş 9 Mart 2017 Merhaba Kerem Bey.. Konunun yeri uygun, sıkıntı yok. Aracınız çok hoş.. Beğendiğim kasalardan biri zaten.. Güzel günlerde kullanın.. İstanbul'da yakıt tüketiminiz nasıl ? Yorum bağlantısı
Haşmet Güngör 9 Mart 2017 Paylaş 9 Mart 2017 Elinize sağlık. Yazı stiliniz de çok güzel. Gerçi Başlığa bakınca ,efsanevi yaratık"Yeti" ile karşılamışsınız sandım. Yorum bağlantısı
Recep Demirci 9 Mart 2017 Paylaş 9 Mart 2017 İncelemeniz deneyimizi aktarışınız oldukça güzel. Hayırlı olsun kazasız belasız kullanmanız dileğiyle. Yorum bağlantısı
Okan Tansel 9 Mart 2017 Paylaş 9 Mart 2017 Güzel günlerde kullanın .benimde çok beğendiğim bir araç bir gün belki olur .diyerek ALLAH kaza bela vermeden kullanmanızı nasip etsin inşallah. Yorum bağlantısı
Arif Aykın 9 Mart 2017 Paylaş 9 Mart 2017 Güzel araç kazasız belasız binmek nasip etsin inşallah Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 9 Mart 2017 Paylaş 9 Mart 2017 Güzel anlatım güzel araç, darısı Kodiaq ın başına diyelim şimdiden, anca kurtarır bundan sonra Yorum bağlantısı
Kerem Kurluva 9 Mart 2017 Yazar Paylaş 9 Mart 2017 @Hakan Gürsu @Metin Akbal @Münir Nurettin Taşova @Serkan Aktay @Mehmet Ozyurek @Haşmet Güngör @Recep Demirci @Okan Tansel @Arif Aykın @Ali Cihangiroğlu Yorumlarınız ve temennileriniz için hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim. 1 saat önce, Metin Akbal yazdı: Eski kasanın önündeki fardan bağımsız iki yuvarlak fardan sonra son tasarım cidden çok dikkat çekici. Eski aracın Nissan Juke den hiçbir farkı yoktu nerdeyse. Bu ise ciddi anlamdan başarılı. Köşeli ve hatları keskin olan araçları, oval hatlı araçlara göre daha çok beğenirim (Mercedes BMW hariç :D). Benimde yakın zamana kadar takibimde olan bir araçtı hatta bir ara 12 ay 12 bin lira sıfır faiz kampanyası vardı aklımdan çok geçti ama kısmet olmadı. 1.6 TDI motor ilk etapta geldi sonra getirmediler. Benim bu araçta 1.4 TSI dan ziyade 1.2 TSI+DSG kombinasyonu. Kazasız belasız binin. Metin Bey, inşallah size de, gönlünüzce bir tane nasip olur. Türkiye' ye getirilen 1.2 TSI modeller, manuel şanzıman ve "active" donanımla geliyor. F/P olarak oldukça cazipler. Bunda, yıl sonunda kasanın değişecek olmasının da payı var elbet. DSG li 1.2 TSI için , özel sipariş yapıp, 2 ay kadar beklemek gerekiyor. 1 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı: Merhaba Kerem Bey.. Konunun yeri uygun, sıkıntı yok. Aracınız çok hoş.. Beğendiğim kasalardan biri zaten.. Güzel günlerde kullanın.. İstanbul'da yakıt tüketiminiz nasıl ? . Mehmet Bey, tüketim şartlarım, olabileceğinin en kötüsüdür belki (sürekli şehir içi, çok kısa mesafede, eğimli güzergah, dur-kalk kullanım)... Bu şartlar altında, 100 km de, 10 lt 'ye yaklaşıyorum. Evvelki gün, gece, İstanbul' da el ayak çekilmişken, 1 saat kadar şehir içi kullandım, ortalama değerim, 6.5 lt idi Bir saat önce, Haşmet Güngör yazdı: Elinize sağlık. Yazı stiliniz de çok güzel. Gerçi Başlığa bakınca ,efsanevi yaratık"Yeti" ile karşılamışsınız sandım. . Haşmet Bey, başlığa sizin gibi bakınca, ben de gülümsedim Bir saat önce, Okan Tansel yazdı: Güzel günlerde kullanın .benimde çok beğendiğim bir araç bir gün belki olur .diyerek ALLAH kaza bela vermeden kullanmanızı nasip etsin inşallah. Okan Bey, inşallah, size de gönlünüzce bir tane nasip olur. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 9 Mart 2017 Paylaş 9 Mart 2017 Bir saat önce, Kerem Kurluva yazdı: Mehmet Bey, tüketim şartlarım, olabileceğinin en kötüsüdür belki (sürekli şehir içi, çok kısa mesafede, eğimli güzergah, dur-kalk kullanım)... Bu şartlar altında, 100 km de, 10 lt 'ye yaklaşıyorum. Evvelki gün, gece, İstanbul' da el ayak çekilmişken, 1 saat kadar şehir içi kullandım, ortalama değerim, 6.5 lt idi 6,5 olabildiğini bilmek güzel. Bence çok iyi. Yorum bağlantısı
Emre Cetin 9 Mart 2017 Paylaş 9 Mart 2017 Aracınız çok güzel duruyor kazasız belasız günlerde binin inşallah . Yorum bağlantısı
Emre Öğüt 9 Mart 2017 Paylaş 9 Mart 2017 1.6TDİ+DSG kombinasyonuda benim çok sevdiğim bir ikili ve sınıfındaki en iyi F/P aracı bence Yorum bağlantısı
Enver Çatak 9 Mart 2017 Paylaş 9 Mart 2017 Kerem Bey aracınızı iyi analiz edip, güzel anlatmışsınız. Güle güle kullanın. Dsg şanzımanın sorunsuz uzun ömürlü kullanımı için vw bahsettiğiniz detayları anahtar tesliminden önce müşterilerine uygulamalı anlatırsa yeridir bence. Diğer yandan insanın aklına bu kadar titiz kullandıktan sonra nerede bu otomatik şanzımanın rahatlığı düşüncesi geliyor. Düz vites kullanmak gibi Yorum bağlantısı
Kerem Kurluva 9 Mart 2017 Yazar Paylaş 9 Mart 2017 @Mehmet Kaya @Emre Cetin Teşekkür ederim. 45 dakika önce, Enver Çatak yazdı: Kerem Bey aracınızı iyi analiz edip, güzel anlatmışsınız. Güle güle kullanın. Dsg şanzımanın sorunsuz uzun ömürlü kullanımı için vw bahsettiğiniz detayları anahtar tesliminden önce müşterilerine uygulamalı anlatırsa yeridir bence. Diğer yandan insanın aklına bu kadar titiz kullandıktan sonra nerede bu otomatik şanzımanın rahatlığı düşüncesi geliyor. Düz vites kullanmak gibi Enver Bey, marifetin iltifata tabi olması gibi, dsg konforunu da titizliğe tabi olarak düşünebiliriz belkide kullanım rahatlığının sürdürülmesi için, o rahatlığın bir kısmından feragat etmek gibi.. şaka bir yana, bu konunun muhasebesini yapabileceğim bir kilometrede değil henüz aracım.. ancak, şu ana kadarki deneyimimle, eksi bakiyem yok diyebilirim. İyi dilekleriniz için teşekkür ederim. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 9 Mart 2017 Paylaş 9 Mart 2017 Sıkışık trafikte. Dur kalkın çok olduğu durumlarda manuel modda kullanmak yeter. Ben seviyorum çift kavramayı. Sorunsuz kullanın inşallah. 1 Yorum bağlantısı
Gökhan Tuna 9 Mart 2017 Paylaş 9 Mart 2017 Rengi şahane , Haydarpaşa'da ne vardı siz çekerken? Yorum bağlantısı
Kerem Kurluva 9 Mart 2017 Yazar Paylaş 9 Mart 2017 27 dakika önce, Gökhan Tuna yazdı: Rengi şahane , Haydarpaşa'da ne vardı siz çekerken? Kurban Bayramı tatili ve devam eden restorasyon çalışmaları vardı Teşekkür ederim. 1 Yorum bağlantısı
Eren Gökmen 10 Mart 2017 Paylaş 10 Mart 2017 (düzenlendi) Bu arada konunun yazilis sekli cok hosuma gitti. Uzun uzun, detayli ve en önemlisi tarafsiz incelemeniz cok ama cok güzel. Henüz herseyi okuyamadim ama vakit bulunca hepsini okuyacagim. Allah kazasiz belasiz sürüsler nasip etsin 10 Mart 2017 tarihinde Eren Gökmen tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Servet Aydın 10 Mart 2017 Paylaş 10 Mart 2017 Kerem bey hayırlı olsun aracınız Kedi hâlâ arabanın peşinde mi, Arka kapıya yapışan fileleri ufaktan ısıtarak kapı yüzeyi kıvrım formuna getirebilirsiniz, Çamurlukların uzun olmaması evet işe yaramıyor gibi görünsede yağmurlu yolculuklarda arkanızdan gelen sürücü için büyük nimet, Tam tavan çevresinde ambians ışığı var mı, yoksa yapsanıza valla mis gibi olur [emoji4] Yorum bağlantısı
Kerem Kurluva 10 Mart 2017 Yazar Paylaş 10 Mart 2017 11 saat önce, Eren Gökmen yazdı: Bu arada konunun yazilis sekli cok hosuma gitti. Uzun uzun, detayli ve en önemlisi tarafsiz incelemeniz cok ama cok güzel. Henüz herseyi okuyamadim ama vakit bulunca hepsini okuyacagim. Allah kazasiz belasiz sürüsler nasip etsin Eren Bey, teşekkür ederim temenniniz için.. yazıların ufak bir faydası olursa, ne mutlu.. 11 saat önce, Servet Aydın yazdı: Kerem bey hayırlı olsun aracınız Kedi hâlâ arabanın peşinde mi, Arka kapıya yapışan fileleri ufaktan ısıtarak kapı yüzeyi kıvrım formuna getirebilirsiniz, Çamurlukların uzun olmaması evet işe yaramıyor gibi görünsede yağmurlu yolculuklarda arkanızdan gelen sürücü için büyük nimet, Tam tavan çevresinde ambians ışığı var mı, yoksa yapsanıza valla mis gibi olur Servet Bey, mehtaplı geceler hariç, tavanda ambians aydınlatması bulunmuyor Olur mu, olursa da nasıl olur, pek tahayyül edemiyorum açıkçası, bilgisizliğime verin.. Tozlukların, başka sürücüler için önemli olabileceğini düşünmemiştim, en azından bir faydası olduğunu öğrenmiş oldum. File cepleri söktüğüm ilk fırsatta, ısıtma yöntemini deneyeceğim. Kaput filmimi çizen kedinin o olduğundan şüpheleniyorum, ama bir türlü suç üstü yapamadım. Değerli tesbit, öneri ve temenniniz için çok teşekkür ederim. Yorum bağlantısı
Uğraş Özyurt 10 Mart 2017 Paylaş 10 Mart 2017 güzel araba, güzel anlatım, hayırlı olsun güle güle kullanın 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts