H.Cenk Bayrakçı 5 Şubat 2017 Paylaş 5 Şubat 2017 Dizel motorlarda daha yüksek basınç sağlayan ve performans/ekonomi oranını ideale yaklaştıran enjeksiyon sistemi. Common-rail sisteminde "kütük" adı altındaki bir dağıtıcıdan silindirlere yakıt gönderiliyor. Common-rail sisteminde her enjektörden silindirin o anlık ihtiyacı kadar motorin geçiyor. Böylece yakıt tüketimi azalıyor ve performans artıyor.Bosch tarafından geliştirilen dizel yakıtın yaklaşık 1350~2500 bar basınç ile yanma odasına püskürtülmesini sağlayan sistem. Mercedes'in kullandığı bu sistem diğer markalar tarafından TDI (Audi, VW, Seat, Skoda), JTD (Fiat), DTI veya CDTi (Opel), TDCİ (Ford) olarak adlandırılır. (Kaynak: Otomobilde Benzinli Motor Teknolojisi) CDI dijital ateşleme sistemidir değişken devirlerde motorun avans ayarını belirleyerek her devirde maksimum çekiş gücü sağlar. Common Rail sisteminde yüksek basınç üretimi ve püskürtme miktarı ayarı, ayrı iki kısımda bulunmaktadırlar.Püskürtme basıncının tanıtma alanında neredeyse tamamen seçilebilme olanağı vardır. Düşük devir ve kısmi yük altında da üretilebilen yüksek basınç ön, ana ve tamamlama püskürtmeleri yaparak, püskürtme başlangıcının esnek olmasına imkan sağlar. Püskürtme olanaklarının tamamen esnek olması, dizel yakıt işleminin en yüksek performansı göstermesine ve egzoz gazı işleme sistemlerini, en iyi şekilde entegre etmeye olanak sağlar. Kaynak: http://www.nedir.com/cdi#ixzz4YI9qtanZ Sistemin Sağladığı Teknik Avantajlar: Hava yakıt karışımının oluşumunu iyileştirir, Enjeksiyon basıncı, geniş limitler içerisinden serbestçe seçilebilir, Yakıt enjeksiyonunun başlangıcı ve enjekte edilen yakıt miktarı da serbestçe belirlenebilir, Çalışma koşullarının değiştiği durumlarda ve özellikle de soğukta daha esnektir, Yanma ekolojiktir ve ekonomiktir, Çalışması için daha az motor gücüne ihtiyaç duyulur, Daha basit bir sistemdir, Modüler bir sistemdir, Düşük maliyet ile daha iyi performans sağlar. Kaynak: http://www.nedir.com/cdi#ixzz4YIA2gWqt 4 Yorum bağlantısı
Recommended Posts