H.Cenk Bayrakçı 28 Ocak 2017 Paylaş 28 Ocak 2017 SUPAP (ing: valve) Supap, yay yardımıyla gergin tutulup yatağın düzlemine dik olarak gidip gelme hareketi yaparak bir akışkanın geçişini ayarlamaya yarayan kapağa denir. Supap, boru sistemlerinde gaz veya sıvı, motorlarda ise gaz geçişini kontrol etmeye yarar. Motorlu taşıtların içten yanmalı motorlarında supaplar yakıt-hava karışımının veya sadece havanın motor içine girişini ve yanmış egzoz gazının çıkışını kontrol etmeye yararlar. (Kaynak: VikiPedi) (Resim: yeksansupap.com) Çeşitleri ve yapısı: Genellikle her silindir için bir emme ve bir de egzoz olmak üzere iki supap bulunur. Ancak günümüzde otomobillerin verimini arttırmak için; silindire daha çok karışım alıp yanmış gazları daha kolay dışarı atabilmek için silindirlere 2 emme, 2 egzoz olmak üzere 4 supap konmaktadır. 3 ve 5 supaplı modeller de vardır. Dört zamanlı bir motor, emme, sıkıştırma, yanma ve egzoz stroklarına sahiptir. Ancak supap çalışması için sadece iki stroka gerek vardır. Bunlar emme ve egzoz stroklarıdır. Bu yüzden supap mekanizması tek bir motor çevrimini tamamlamak için krank milinin her iki turunda eksantrik mili bir kez dönecek şekilde tasarlanmıştır. (Kaynak: Otomobilde Benzinli Motor Teknolojisi) 5 Yorum bağlantısı
Recommended Posts