İçeriğe Yönlendir

B5.5 Passat 1.9 TDI


Mustafa Arıkan

Recommended Posts

Mehmet Ozyurek
Mustafa Arıkan yazdı:

4 yıl olmuş abi. O zaman tam revizyon olmamıştı. Tork konvertör yapılmıştı.

 

Yağı kovertörden mi boşaltmıştı. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Yağı kovertörden mi boşaltmıştı. 

Evet abi

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
Çağlar Bayur yazdı:

geçmiş olsun yedek parça olarak yenisi var mı piyasada

Teşekkürler.
Tork konvertör ve hidrolik beyin bulamıyoruz (fiyatları aşırı uçuk olduğu için satamıyorlarmış.)

Onun dışında iç parçaların hepsi orijinal ZF olarak mevcut piyasada. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Geçmiş olsun Mustafa, inşallah kazasız, belasız kullan bundan sonra. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel
Mustafa Arıkan yazdı:

1 hafta sonunda hikayemiz tamamlamdı. 
Fotoda gördüğünüz yağ, şanzıman yağı ve içinde aluminyum çapakları mevcut. 
Olaydan bir gün önce araç ilk harekette titremeye başladı. Bir tuhaflık olduğu belliydi.

Ertesi gün ilk iş ustama gitmek oldu.

Dükkanın önüne kadar sorunsuz geldim ama dükkanın önünde araç bir daha hareket etmedi. Geri gidiyor ama ileri gitmiyordu.

Yağı boşaltıp numune aldık ve incelediğimizde içinde aluminyum çapakları gördük malesef. Bir yerler dağılmıştı.

Söküp görelim dedik ve şanzımanı indirip içini dağıttık;

Sonuç, taslardan birinde kırık var. İleri kavramayı yapan kısımmış.

E45B7FB5-43EA-4445-B1CB-8E3CCA95843C.jpeg.7e4e05afbdec32db68fb0f1713529813.jpeg

 

2B0B12DF-0FCC-427A-BBFD-94D4AD46602A.jpeg.9b52bb95395c706017125582d4ce0fc2.jpeg

 

Tam revizyon olmasına karar verdim. Herşeyin eksiksiz yapılması için ustamla teyitleştik. 3-4 günlük bekleyiş başladı ancak araya deprem girince 3 gün ertelemek zorunda kaldık.

Velhasıl dün itibari ile araç tamamlandı, testlerini yaptık. Ve teslim aldım.

Bu aşamada;

- Tork konvertör (revizyon)

- Pompa

- Balatalar

- Sekmanlar

- Bilyalı Tas

- Prizdirek Tası

- Prizdirek disk takımı

- Conta Takımı

- Diferansiyel yağı

- Şanzıman Yağı ve filtresi

- Karter

- Civatalar

- ve ıvız zıvır bir çok parça değişti.


Kafam rahat olacak şekilde yapılmasına özen gösterdim. Bazı parçalarda riske girmek istemedik. Tork konvertör 4 yıl önce yapılmıştı ve sorun yok gibiydi ama aluminyum talaşından zarar görmüş olma ihtimalinden dolayı revizyonlu başka tork konvertör ile değişti.

Hidrolik beyin konusunda ustama çok ısrar ettim, revizyonu veya değişimi konusunda. Şanzımanı toplayıp bakmanın daha faydalı olacağını söyledi. Toplandıktan sonra testlerde herhangi bir sorun görmedik. Takılmadan önce güzelce temizliği yapılmıştı sadece.

Karter de daha önce değişmişti. Ancak bir köşesinde hata tespit ettik. O da değişti. 
Tüm parçalar orijinal ZF alındı. Yan sanayiye hiç girmedik. (Fiyatları çok uçuk malesef ZF’nin)

2 gündür kullanıyorum şimdilik iyiyiz. 
Tabi en merak edilen kısım maliyeti;

55.000₺ ödedim.

(Fiyatın 1/5’i işçilik, kalanı parça maliyeti)

 

Of of of ne para yahu 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bahadır Taşpolat

çok geçmiş olsun :(   önceki revizeden sonra kaç kilometre yapılmıştı

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
Ali Gök yazdı:

Komple şanzıman varmı piyasada rakam çok yuksekmis gecmis olsun

 

Komple şanzıman çıkma var. Sıfır yok yada ben hiç duymadım. 

Bahadır Taşpolat yazdı:

çok geçmiş olsun :(   önceki revizeden sonra kaç kilometre yapılmıştı

54.000km yaptım. Bu revizyon işi biraz bütçe meselesi. O zamanki revizyonda tork konvertör revizyonu yapıldı. Açılmışken bazı parçalar değişti. Pompa, conta takımı vs.

Bu defa tas kırıldı, yine açılınca artık riske girmek istemedim. Bütçe yettiğince sadece orijinal parçalarla yenilemek istedim. Parçalarda pahalı olunca bu noktalara geldi.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Geçmiş olsun. Tamir maliyetleri değişik bir artış içinde.

 

Arkadaşın kartal SLX ine motor yapılacak. 20 bin TL civarı çıkar demişler. 5000 TL si işçilik 

  • Teşekkür 1
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel
Mustafa Arıkan yazdı:

Komple şanzıman çıkma var. Sıfır yok yada ben hiç duymadım. 

54.000km yaptım. Bu revizyon işi biraz bütçe meselesi. O zamanki revizyonda tork konvertör revizyonu yapıldı. Açılmışken bazı parçalar değişti. Pompa, conta takımı vs.

Bu defa tas kırıldı, yine açılınca artık riske girmek istemedim. Bütçe yettiğince sadece orijinal parçalarla yenilemek istedim. Parçalarda pahalı olunca bu noktalara geldi.

Manuel çaksaydın olmaz mıydı ? 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek

Askerden geleli yarın bir ay olacak, geldiğim hafta kuzenin özel servisinde başladım motor mekanik yapıyorum, motor yapma işçiliği 6 8 bin lira arası arabaya göre değişiyor, bitane golf 6 geldi 1.4 tsi, bujinin ucundaki tırnak kopuyor yanma odasını rendeliyor bir silindirde kompresyon yok, sade işçilik 8 yazdık motoru komple revizyon edelim dedi yaklaşık 40 bini bulacak, ben 25 e toyota yaris aldığım günleri hatırlıyorum insanın siniri bozuluyor.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
Furkan Bakırel yazdı:

Manuel çaksaydın olmaz mıydı ? 

Bu şekilde devam

Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz

gecmiş olsun. bu şanzuman seni cok yoracak yine olacak mı kafada deli sorular bu modellerin otomatikleri bir bozuldumu düzenli yapana rastlamadım hiç

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Arızalara yazılımın etkisi var mı, eski haline döndürsem dediğin oluyor mu?

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Mehmet Ozyurek yazdı:

3 sene önce 66 ya C5 almıştım ben.. 

Düşün olay nerelere geldi 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Mehmet Ozyurek yazdı:

3 sene önce 66 ya C5 almıştım ben.. 

 

Mustafa Tüfekçi yazdı:

Düşün olay nerelere geldi 

Hep eskiyi düşünüyorsunuz, 3 sene sonra ne olacak. Ya da 3 gün.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Ebrar Tüfek yazdı:

Askerden geleli yarın bir ay olacak, geldiğim hafta kuzenin özel servisinde başladım motor mekanik yapıyorum, motor yapma işçiliği 6 8 bin lira arası arabaya göre değişiyor, bitane golf 6 geldi 1.4 tsi, bujinin ucundaki tırnak kopuyor yanma odasını rendeliyor bir silindirde kompresyon yok, sade işçilik 8 yazdık motoru komple revizyon edelim dedi yaklaşık 40 bini bulacak, ben 25 e toyota yaris aldığım günleri hatırlıyorum insanın siniri bozuluyor.

o jenerasyon TSI dan koşarak kaçmak lazım.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Erdem Doğan
Doğan Arşiray yazdı:

o jenerasyon TSI dan koşarak kaçmak lazım.

Motor kodu ne bu dertli olanlarin? Golf TSI DSG bakiyorum da bomba almayalim burda yaptiramayiz da.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Erdem Doğan yazdı:

Motor kodu ne bu dertli olanlarin? Golf TSI DSG bakiyorum da bomba almayalim burda yaptiramayiz da.

en yeni ne çıktı o iyi eskisi öğkkkk, seneye bu seneki öğkkkk

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
(düzenlendi)
Erdem Doğan yazdı:

Motor kodu ne bu dertli olanlarin? Golf TSI DSG bakiyorum da bomba almayalim burda yaptiramayiz da.

 

CAV ile başlayan kodlu motorların tamamında er yada geç sekman kırılması daha kötüsü silindir kenarı kırılması oluyor. bu olmadan önce de bir ihtimal zincir uzaması kaynaklı valf eğilmesi oluyor. ilk elden deneyimim bu şekilde. zaten heryerde yazıyor.

tarihinde Doğan Arşiray tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
(düzenlendi)
Mahmut Yıldız yazdı:

Arızalara yazılımın etkisi var mı, eski haline döndürsem dediğin oluyor mu?

Etkisi muhakkak vardır nitekim alt devirde tork da güç de arttı. Ancak doğrudan bağlantı zor. Çünkü bu problemler bu şanzıman için artık kronik denilen nokta. Yerli yabancı tüm videoları izledim. Bizim ustalar biraz kara düzen gitse de yabancılarda güzel videolar var tatmin edici. O yüzden bende kronikleri ile kabul ettim artık :) 

Velhasıl yazılımı eskiye döndürmeyi düşünmüyorum. 
 

Ekonomik olarak biraz toparlanırsam 1.6 TDI DSG Polo’ya geçmeyi düşünüyorum. Yani ben akıllanmam ZF’den kurtulup DSG belasına bulaşabilirim. :) 

tarihinde Mustafa Arıkan tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...