Mehmet Ozyurek 11 Şubat 2023 Paylaş 11 Şubat 2023 Mustafa Arıkan yazdı: 4 yıl olmuş abi. O zaman tam revizyon olmamıştı. Tork konvertör yapılmıştı. Yağı kovertörden mi boşaltmıştı. Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 11 Şubat 2023 Yazar Paylaş 11 Şubat 2023 Mehmet Ozyurek yazdı: Yağı kovertörden mi boşaltmıştı. Evet abi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 11 Şubat 2023 Paylaş 11 Şubat 2023 geçmiş olsun yedek parça olarak yenisi var mı piyasada 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 11 Şubat 2023 Yazar Paylaş 11 Şubat 2023 Çağlar Bayur yazdı: geçmiş olsun yedek parça olarak yenisi var mı piyasada Teşekkürler. Tork konvertör ve hidrolik beyin bulamıyoruz (fiyatları aşırı uçuk olduğu için satamıyorlarmış.) Onun dışında iç parçaların hepsi orijinal ZF olarak mevcut piyasada. 1 Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 12 Şubat 2023 Paylaş 12 Şubat 2023 Geçmiş olsun Mustafa, inşallah kazasız, belasız kullan bundan sonra. 1 Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel 12 Şubat 2023 Paylaş 12 Şubat 2023 Mustafa Arıkan yazdı: 1 hafta sonunda hikayemiz tamamlamdı. Fotoda gördüğünüz yağ, şanzıman yağı ve içinde aluminyum çapakları mevcut. Olaydan bir gün önce araç ilk harekette titremeye başladı. Bir tuhaflık olduğu belliydi. Ertesi gün ilk iş ustama gitmek oldu. Dükkanın önüne kadar sorunsuz geldim ama dükkanın önünde araç bir daha hareket etmedi. Geri gidiyor ama ileri gitmiyordu. Yağı boşaltıp numune aldık ve incelediğimizde içinde aluminyum çapakları gördük malesef. Bir yerler dağılmıştı. Söküp görelim dedik ve şanzımanı indirip içini dağıttık; Sonuç, taslardan birinde kırık var. İleri kavramayı yapan kısımmış. Tam revizyon olmasına karar verdim. Herşeyin eksiksiz yapılması için ustamla teyitleştik. 3-4 günlük bekleyiş başladı ancak araya deprem girince 3 gün ertelemek zorunda kaldık. Velhasıl dün itibari ile araç tamamlandı, testlerini yaptık. Ve teslim aldım. Bu aşamada; - Tork konvertör (revizyon) - Pompa - Balatalar - Sekmanlar - Bilyalı Tas - Prizdirek Tası - Prizdirek disk takımı - Conta Takımı - Diferansiyel yağı - Şanzıman Yağı ve filtresi - Karter - Civatalar - ve ıvız zıvır bir çok parça değişti. Kafam rahat olacak şekilde yapılmasına özen gösterdim. Bazı parçalarda riske girmek istemedik. Tork konvertör 4 yıl önce yapılmıştı ve sorun yok gibiydi ama aluminyum talaşından zarar görmüş olma ihtimalinden dolayı revizyonlu başka tork konvertör ile değişti. Hidrolik beyin konusunda ustama çok ısrar ettim, revizyonu veya değişimi konusunda. Şanzımanı toplayıp bakmanın daha faydalı olacağını söyledi. Toplandıktan sonra testlerde herhangi bir sorun görmedik. Takılmadan önce güzelce temizliği yapılmıştı sadece. Karter de daha önce değişmişti. Ancak bir köşesinde hata tespit ettik. O da değişti. Tüm parçalar orijinal ZF alındı. Yan sanayiye hiç girmedik. (Fiyatları çok uçuk malesef ZF’nin) 2 gündür kullanıyorum şimdilik iyiyiz. Tabi en merak edilen kısım maliyeti; 55.000₺ ödedim. (Fiyatın 1/5’i işçilik, kalanı parça maliyeti) Of of of ne para yahu 1 Yorum bağlantısı
Ali Gök 12 Şubat 2023 Paylaş 12 Şubat 2023 Komple şanzıman varmı piyasada rakam çok yuksekmis gecmis olsun 1 Yorum bağlantısı
Bahadır Taşpolat 12 Şubat 2023 Paylaş 12 Şubat 2023 çok geçmiş olsun önceki revizeden sonra kaç kilometre yapılmıştı 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 12 Şubat 2023 Yazar Paylaş 12 Şubat 2023 Ali Gök yazdı: Komple şanzıman varmı piyasada rakam çok yuksekmis gecmis olsun Komple şanzıman çıkma var. Sıfır yok yada ben hiç duymadım. Bahadır Taşpolat yazdı: çok geçmiş olsun önceki revizeden sonra kaç kilometre yapılmıştı 54.000km yaptım. Bu revizyon işi biraz bütçe meselesi. O zamanki revizyonda tork konvertör revizyonu yapıldı. Açılmışken bazı parçalar değişti. Pompa, conta takımı vs. Bu defa tas kırıldı, yine açılınca artık riske girmek istemedim. Bütçe yettiğince sadece orijinal parçalarla yenilemek istedim. Parçalarda pahalı olunca bu noktalara geldi. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 12 Şubat 2023 Paylaş 12 Şubat 2023 Geçmiş olsun. Tamir maliyetleri değişik bir artış içinde. Arkadaşın kartal SLX ine motor yapılacak. 20 bin TL civarı çıkar demişler. 5000 TL si işçilik 1 1 Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel 12 Şubat 2023 Paylaş 12 Şubat 2023 Mustafa Arıkan yazdı: Komple şanzıman çıkma var. Sıfır yok yada ben hiç duymadım. 54.000km yaptım. Bu revizyon işi biraz bütçe meselesi. O zamanki revizyonda tork konvertör revizyonu yapıldı. Açılmışken bazı parçalar değişti. Pompa, conta takımı vs. Bu defa tas kırıldı, yine açılınca artık riske girmek istemedim. Bütçe yettiğince sadece orijinal parçalarla yenilemek istedim. Parçalarda pahalı olunca bu noktalara geldi. Manuel çaksaydın olmaz mıydı ? 1 Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek 12 Şubat 2023 Paylaş 12 Şubat 2023 Askerden geleli yarın bir ay olacak, geldiğim hafta kuzenin özel servisinde başladım motor mekanik yapıyorum, motor yapma işçiliği 6 8 bin lira arası arabaya göre değişiyor, bitane golf 6 geldi 1.4 tsi, bujinin ucundaki tırnak kopuyor yanma odasını rendeliyor bir silindirde kompresyon yok, sade işçilik 8 yazdık motoru komple revizyon edelim dedi yaklaşık 40 bini bulacak, ben 25 e toyota yaris aldığım günleri hatırlıyorum insanın siniri bozuluyor. 3 Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 12 Şubat 2023 Yazar Paylaş 12 Şubat 2023 Furkan Bakırel yazdı: Manuel çaksaydın olmaz mıydı ? Bu şekilde devam Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz 14 Şubat 2023 Paylaş 14 Şubat 2023 gecmiş olsun. bu şanzuman seni cok yoracak yine olacak mı kafada deli sorular bu modellerin otomatikleri bir bozuldumu düzenli yapana rastlamadım hiç 1 Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 14 Şubat 2023 Paylaş 14 Şubat 2023 Arızalara yazılımın etkisi var mı, eski haline döndürsem dediğin oluyor mu? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 14 Şubat 2023 Paylaş 14 Şubat 2023 3 sene önce 66 ya C5 almıştım ben.. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 14 Şubat 2023 Paylaş 14 Şubat 2023 Mehmet Ozyurek yazdı: 3 sene önce 66 ya C5 almıştım ben.. Düşün olay nerelere geldi 1 Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 15 Şubat 2023 Paylaş 15 Şubat 2023 Mehmet Ozyurek yazdı: 3 sene önce 66 ya C5 almıştım ben.. Mustafa Tüfekçi yazdı: Düşün olay nerelere geldi Hep eskiyi düşünüyorsunuz, 3 sene sonra ne olacak. Ya da 3 gün. Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 15 Şubat 2023 Paylaş 15 Şubat 2023 Ebrar Tüfek yazdı: Askerden geleli yarın bir ay olacak, geldiğim hafta kuzenin özel servisinde başladım motor mekanik yapıyorum, motor yapma işçiliği 6 8 bin lira arası arabaya göre değişiyor, bitane golf 6 geldi 1.4 tsi, bujinin ucundaki tırnak kopuyor yanma odasını rendeliyor bir silindirde kompresyon yok, sade işçilik 8 yazdık motoru komple revizyon edelim dedi yaklaşık 40 bini bulacak, ben 25 e toyota yaris aldığım günleri hatırlıyorum insanın siniri bozuluyor. o jenerasyon TSI dan koşarak kaçmak lazım. 1 Yorum bağlantısı
Erdem Doğan 15 Şubat 2023 Paylaş 15 Şubat 2023 Doğan Arşiray yazdı: o jenerasyon TSI dan koşarak kaçmak lazım. Motor kodu ne bu dertli olanlarin? Golf TSI DSG bakiyorum da bomba almayalim burda yaptiramayiz da. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 15 Şubat 2023 Paylaş 15 Şubat 2023 Erdem Doğan yazdı: Motor kodu ne bu dertli olanlarin? Golf TSI DSG bakiyorum da bomba almayalim burda yaptiramayiz da. en yeni ne çıktı o iyi eskisi öğkkkk, seneye bu seneki öğkkkk 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 15 Şubat 2023 Paylaş 15 Şubat 2023 (düzenlendi) Erdem Doğan yazdı: Motor kodu ne bu dertli olanlarin? Golf TSI DSG bakiyorum da bomba almayalim burda yaptiramayiz da. CAV ile başlayan kodlu motorların tamamında er yada geç sekman kırılması daha kötüsü silindir kenarı kırılması oluyor. bu olmadan önce de bir ihtimal zincir uzaması kaynaklı valf eğilmesi oluyor. ilk elden deneyimim bu şekilde. zaten heryerde yazıyor. 15 Şubat 2023 tarihinde Doğan Arşiray tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 15 Şubat 2023 Yazar Paylaş 15 Şubat 2023 (düzenlendi) Mahmut Yıldız yazdı: Arızalara yazılımın etkisi var mı, eski haline döndürsem dediğin oluyor mu? Etkisi muhakkak vardır nitekim alt devirde tork da güç de arttı. Ancak doğrudan bağlantı zor. Çünkü bu problemler bu şanzıman için artık kronik denilen nokta. Yerli yabancı tüm videoları izledim. Bizim ustalar biraz kara düzen gitse de yabancılarda güzel videolar var tatmin edici. O yüzden bende kronikleri ile kabul ettim artık Velhasıl yazılımı eskiye döndürmeyi düşünmüyorum. Ekonomik olarak biraz toparlanırsam 1.6 TDI DSG Polo’ya geçmeyi düşünüyorum. Yani ben akıllanmam ZF’den kurtulup DSG belasına bulaşabilirim. 15 Şubat 2023 tarihinde Mustafa Arıkan tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts