İçeriğe Yönlendir

B5.5 Passat 1.9 TDI


Mustafa Arıkan

Recommended Posts

Selim Bilgin

VAG platformunda ortak parça kullanımı çok. Özellikle trimde parça kodu sorguluyorum A3 ya da Golf V kodu ile çıkıyor mesela.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
(düzenlendi)

Nevşehir-Ankara

 

Yapılan yol: 300km

Ortalama hız: 91km/h

CC: 110km/h

Yol bilgisayarı tüketim değeri: 5,1 l/100km

2 kişi. Araç boştu.

 

Ankara-Nevşehir

 

Yapılan yol: 300km

Ortalama hız: 91km/h

CC: 110km/h

Yol bilgisayarı tüketim değeri: 5,5 l/100km

2 kişi. Bagaj tamamen kablo yüklü. Arka yerde şekilde geldim. Klima sürekli açık.


Gidiş dönüş ortalaması; 5,3 l/100km

Yakıt almadığım için pompa ölçümü yapamadım. Ama taş çatlasın 5,4 çıkar :) 

tarihinde Mustafa Arıkan tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Mustafa Arıkan

10 günlük Güney Marmara gezimi tamamladım. Başta Bursa olmak üzere Balıkesir, Bilecik, Bolu ve Eskişehir'i gezdim.

Çok şükür kaza, ceza ve arıza gibi sıkıntılar yaşamadan sağsalim döndüm.

Toplamda 2.878km yol yapmışım.

Bu yola karşılık 173,32 litre mazot yakmış araç.

Bedel olarak 1267,17 TL ödemişim mazota.

Yol bilgisayarı der ki 100km'de 5,9 litre mazot yaktı.

Pompa da der ki 6,02 litre mazot yaktı. Sapma %2 anlayacağınız. :)

Kuruş hesabı sevenler için km'de 44 krş yakmış.

 

Genel olarak çok fazla dağ tepe gezdim. Ayrıca Bursa'nın da berbat bir trafiği var. Geziyi planlarken 5,5 litre ortalama ile dönerim diyordum ama 5,9 bile çok çok iyi bence yaptığım gezi için. 

 

51381244254_b4f5ebb659_z.jpg

  • Beğen 11
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
(düzenlendi)

EGR İptali

 

Araçta bir süredir farkettiğim bir gariplik vardı. OBD’den EGR’ye baktığımda ECU çoğunlukla EGR’yi %85 açıklıkta tutuyordu. Bu da şehir içinde gazdan ayağımı çekince yığılmaya sebep oluyor. 
Nadiren de olsa düzgün devreye girip çıkıyor, bu zamanlarda araç yağ gibi akıp gidiyor. Ama EGR açık kaldığında resmen çakılıyor gibi oluyordu. 
 

Uzun araştırmalarım sonucu EGR’nin neden böyle davrandığını tespit edemedim. Neyse sonuca kolay yoldan ulaşmak için ben de EGR’yi iptal ettim. Egzos kısmını körledim. 
Bizim araçlarda 2003 öncesinde EGR iptalinde arıza kaydı düşmüyormuş. Öyle olunca yazılımcı ile de uğraşmama gerek kalmadı. 
 

Egzos bağlantı kısmının şablonunu alıp kör conta kestim 1mm sactan. 
 

51381994788_e935f2dd1b_c_d.jpg

tarihinde Mustafa Arıkan tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz

Boruyu tamamen söküp egrnin altina bide manifolta conta yapsaydin temiz olurdu boru kalabaligda kalkardi ben öyle yapmıştım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
Okay Kaygusuz yazdı:

Boruyu tamamen söküp egrnin altina bide manifolta conta yapsaydin temiz olurdu boru kalabaligda kalkardi ben öyle yapmıştım.

Orijinal görüntüyü bozmak istemedim. Bu şekilde iptal olduğu da belli olmuyor hem.

Mert Gulkokan yazdı:

Egr körlemesinde bakır saç kullanmak en garantisi
Bakır sıcağa karşı oldukça dayanıklı

Bulursam bakırdan da yapabilirim.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Mustafa Arıkan

Batarken ufuktan bir akşam güneşi, 280.000km olduk :) 

 

51493334884_4f95ed88ef_c.jpg

  • Beğen 12
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ebrar Tüfek yazdı:

Tank gibi arabanın yakıtına bak yahu, bide bu fazla yakmış hali :)

bakımın yan etkileri

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
Mert Gülkokan yazdı:

ceratec I ne zamandan beri kullanmak lazım

50.000km’ye kadar koruma sağladığını söylüyor üretici. Ben 20.000km kullandım. Aslında 30.000km’ye kadar kullanılabilir. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
Mert Gülkokan yazdı:
Mustafa Arıkan yazdı:
50.000km’ye kadar koruma sağladığını söylüyor üretici. Ben 20.000km kullandım. Aslında 30.000km’ye kadar kullanılabilir. 

Yok şöyle sorayım şu an sorunu olmayan 130 bin km ye gelmiş 1.6 dizel motora koysam bir faydası olur mu ?

Hımm yanlış anlamışım. Bu ürün onarıcı bir ürün değil, koruyucu bir ürün. Sıfırdan itibaren istediğin km’deki araçta kullanılabilir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Mert Gülkokan yazdı:

1.6 dizel motora

 

Boyaya seramik kaplamak gibi düşün, sıfır arabaya da yapılır.

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Hasan Karabekiroglu yazdı:

 

Boyaya seramik kaplamak gibi düşün, sıfır arabaya da yapılır.

Tavsiye eder misin Hasan hocam?

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Koray Demir yazdı:

Tavsiye eder misin Hasan hocam?

 

Sütlaç üstü tarçın gibi malzeme...

 

Mantık şu motor yağı eskiyip görevlerini yerine getiremediği zaman motor metalini koruyor. Yağ değişim periyodunu uzatmak zorunda kalınan araçlar da kullanırım.

Normal yağını her yıl veya 8-10 bin km de değiştiren, biri için pahalı bi malzeme. 

Dezavantjı şu motor yağına karıştığı için, yağın orjinal özelliklerini bozma riski var.

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Enes Ayan
Mustafa Arıkan yazdı:

Winter is coming :) 

 

51507352360_72fc536213_c.jpg

 

Merhaba, aldığınız Bosh ürünlerinin üretim yerlerine dikkat ediyormusunuz ?

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Mert Gülkokan yazdı:

10 binde bir değişse

 

10 bin de değiştiği için, bu işe gerek kalmıyor.

 

"Yağ değişim periyodunu uzatmak zorunda kalınan araçlar da kullanırım."

 

Diye belirttim zaten :D 

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Gök
Mert Gülkokan yazdı:
Hasan Karabekiroglu yazdı:
 
Sütlaç üstü tarçın gibi malzeme...
 
Mantık şu motor yağı eskiyip görevlerini yerine getiremediği zaman motor metalini koruyor. Yağ değişim periyodunu uzatmak zorunda kalınan araçlar da kullanırım.
Normal yağını her yıl veya 8-10 bin km de değiştiren, biri için pahalı bi malzeme. 
Dezavantjı şu motor yağına karıştığı için, yağın orjinal özelliklerini bozma riski var.

Sonuçta 10 binde bir değişse de 50 bin km korur diyor yani 5 yağ değişşmi boyunca etki etmeyecek mi abi ?

inanmayın bu işlere. ticari taksiler bu katkılarlarmı 7 800 bin km deviriyor .

 

standart 10 binde değişin kafi bana göre

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Gök yazdı:

. ticari taksiler bu katkılarlarmı 7 800 bin km deviriyor .

taksiciye sorarsan arızalarını tamiratlarını anlatmaz, oradan gelen verilere güvenme

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
Enes Ayan yazdı:

 

Merhaba, aldığınız Bosh ürünlerinin üretim yerlerine dikkat ediyormusunuz ?

Yağ filtresi Almanya, mazot filtresi İspanya, polen filtresi Tunus, hava filtresi İtalya. :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Mustafa Arıkan yazdı:

Yağ filtresi Almanya, mazot filtresi İspanya, polen filtresi Tunus, hava filtresi İtalya. :) 

 

Maşallah AB gibi şirket.

Yorum bağlantısı
Enes Ayan
Mustafa Arıkan yazdı:

Yağ filtresi Almanya, mazot filtresi İspanya, polen filtresi Tunus, hava filtresi İtalya. :) 

Geçenlerde Bosh bir set aldım yağ filtresi Tunus hava filtresi Tunus polen çek cumhuriyeti idi galiba Tunus üretimi malzemeler ile Avrupa üretimi olan arasında bariz kalite farkı vardı hatta yağ filtresini takmayıp yeniden aldım. Galiba Bosh bazı pazarlar için kalitesi daha düşük malzemeleri ürettirip satıyor. Avrupa'da üretilen ile diğerleri arasında dağlar kadar fark oluyor. Ama Bosh ikiside işte.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...