İçeriğe Yönlendir

B5.5 Passat 1.9 TDI


Mustafa Arıkan

Recommended Posts

Selçuk Bakış
Camı aç da içeride sıcak ve sağlıksız hava bi çıksın gardaşım, klima soğuğu içeriye dolmaya başlayınca kapatırsın default_smile.png
Araca binmeden 4 camı tamamen açıyorum ki [emoji3]
Şaka bir yana ilk binince içeriyi camlardan serinletiyorum. Sonrası klimaya veriyorum coşkuyu. Korna sesi müzik sesi vs duymadan mis gibi devam.
  • Beğen 2
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

48138079581_05b61fd9e1.jpg

 

Arabayı yeni aldığım sıralarda bu hatayı bir kez almıştım. Fren pedal müşürü hatası. Sonralarda yine bir kez aldığımı hatırlıyorum.

Geçenler peş peşe 3 kez bu hatayı alınca sorunu halledeyim dedim.

Müşürü söküp tamir edip geri taktım. Video hazırladım.

 

 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
Mehmet Ozyurek yazdı:

Bi 10 yıl daha gider... 

Üzerinden çıkan orijinal değildi malesef. Meyle marka Alman malı. Orijinal demekki bozulmuş değişmişler. Bu da baya gider dediğin gibi abi.

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
(düzenlendi)

Direksiyon Açı Sensörü Tamiri

 

Malum bir ESP problemim var. Tatile girene kadar pek üzerine düşemedim. Tatilde artık vakit bol olunca bu işi çözmeye niyetlendim.

Geçenlerde fren pedal müşürü arızası almıştım ve onu halletmiştim. Yakın zamanda 2-3 kez de direksiyon açı sensörü - aralıklı sinyal hatası aldım. 

 

48177995527_e6c45dc9ae_z.jpg

 

Hata şöyle oluyor; ani hızlanmalarda direksiyonu çevirirsem (sağ-sol fark etmiyor) hata veriyor ve ESP lambası yanıyor. Kontağı kapatıp açınca ESP lambası sönüyor. Hata kodu atıyor tabi.

 

Tabi bu sorunun benim esas ESP sorunumla alakası olup olmadığını bilmiyorum. Vag-com ile direksiyon açı sensörünün değerlerini kontrol ettiğimde anormallik yok. Ancak bahsettiğim hata kodu anlık bir sorun sebebiyle olduğu için benim vag-comda sorun görmemem normal diye düşünülebilir.

 

Çıkma alıp deneyeyim dedim ama çok pahalı 800TL civarı çıkması. Nette sorunu araştırınca AudiTT forumu ve bir Bulgar forumunda aynı sorunu yaşayıp, direksiyon açı sensörünün içindeki optik sensörleri temizleyerek problemden kurtulanlar olduğunu gördüm. Denemekten zarar gelmez diyerek giriştim :)

 

Sökmeye başladım :) Önce direksiyonu aldım. Sensör karşımda duruyor. :) 

 

48177909571_843d38dc5b_z.jpg

 

Ön kısım airbag sargısı denilen kısım. Orayı 2 vida ve tırnaklarını kurtarıp alıyoruz. Asıl kısım fotoda görünen elektronik kart ve üstündeki disk.

 

48177985332_b817c76f77_z.jpg

 

Diski de aldıktan sonra sensörler meydana çıkıyor. 4 tane optik sensör bulunuyor.

 

48177909786_ddcd58d91e_z.jpg

 

48177908256_441794bee9_z.jpg

 

Disk üzerindeki boşlukların optik sensörün önünden geçişini sayarak direksiyon açısı tespit ediliyor.

 

48177907221_f23f9397c7_z.jpg

 

Bende ipa ile sensörlerin olduğu kısımı güzelce temizledim. Açıkçası tozlu kirli bir görüntü yoktu. Ama yinede temizledim. Ve sonra söktüğüm gibi geri topladım.

Araca sensörü tekrar taktım. Kalibrasyonu bozulmamış. VAg-comdan değerler yine normal görünüyor. 1-2 gün test etmem gerekecek.

 

Neyse onu halledince ufak işleri tamamlayım dedim. Direksiyon arkasındaki plastikte kırık vardı. Vida tutmuyordu bu sebeple plastik tıkırtı yapıyordu.

48177909491_30c53c711b_z.jpg

 

Vida yuvasının içine tam oturacak şekilde pula şekil verip yuvaya yerleştirdim. Hızlı yapıştırıcı ile sabitleyip arkasından sun-fix ile destekledim. Gayet güzel olduğunu düşünüyorum. :)

 

48177906416_e7b539cd65_z.jpg

 

48177983427_292950a5fe_z.jpg

 

Şimdilik bu kadar. Sorunu çözene kadar devam :) 

 

 

 

tarihinde Mustafa Arıkan tarafından düzenlendi
  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
(düzenlendi)
Servet Aydın yazdı:

Tja1050 mi 82c250 mi şu entegre? Fikrim geldi de 

 

 

Screenshot_20190702-123144.png

PCA 82C250 abi

tarihinde Mustafa Arıkan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Mustafa Arıkan yazdı:

82C250 abi

o niye öyle bir tuhaf görünüyor?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Oldu bu iş :ninja:

Dogan Arsiray yazdı:

o niye öyle bir tuhaf görünüyor?

Vernik var üzerinde 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

köşesi çatlak gibi. ııh, kazalı bu araba :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
Dogan Arsiray yazdı:

o niye öyle bir tuhaf görünüyor?

Üzerine bir şey damlamış. Söktüğümde o şekilde idi.

 

Servet Aydın yazdı:

Oldu bu iş :ninja:

Ne oldu? Nasıl oldu? :) Bekliyorum abi :) 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Dogan Arsiray yazdı:

köşesi çatlak gibi. ııh, kazalı bu araba :)

Canbus entegresi bu. Eğer kasa hasarlı olsa haberleşme olmaz. 

Mustafa Arıkan yazdı:

Üzerine bir şey damlamış. Söktüğümde o şekilde idi.

 

Ne oldu? Nasıl oldu? :) Bekliyorum abi :) 

Bu ve tja varsa canbus kodları okunabilir demektir. Başka bir arayüze bağlayıp portifte curve kontrol sistemi yapabilirim. Ne zamandır kafamdaki proje. Direksiyon açısı değiştikçe makina hızı düşecek. Viraja girişte devrilme riski sıfır olacak. Tamamdır bu iş. Köşeyi döndüm devrilmeden 

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
Servet Aydın yazdı:

Canbus entegresi bu. Eğer kasa hasarlı olsa haberleşme olmaz. 

Bu ve tja varsa canbus kodları okunabilir demektir. Başka bir arayüze bağlayıp portifte curve kontrol sistemi yapabilirim. Ne zamandır kafamdaki proje. Direksiyon açısı değiştikçe makina hızı düşecek. Viraja girişte devrilme riski sıfır olacak. Tamamdır bu iş. Köşeyi döndüm devrilmeden 

 

😔

Bende sandım ki benim probleme çözüm bulundu :) 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Ne oldu? Nasıl oldu? [emoji4] Bekliyorum abi [emoji4] 
Herhalde AFL ye girisilecek kara duzen :)
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Mustafa Arıkan yazdı:

 

😔

Bende sandım ki benim probleme çözüm bulundu :) 

Bana ne la esp arızandan 😁

Metin Akbal yazdı:

Herhalde AFL ye girisilecek kara duzen :)

Afl devresi yaptım çalışıyor, ama potansimetre ile. Bu daha ileri level 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Abi canbus’tan direksiyon açısını okuyup mikroişlemci ile istediğini yaparsın. Direksiyon açı sensörü ile doğrudan işin yok. Hatta Atmel’in canbus dönüştürücülü mikro işlemcileri varmış. Can hattını mikroişlemciye bağla gerisi kodlama zaten :) 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Onlar kolay, mekanik parça dert idi. Araçları da mekanik biliyordum öğrendim 

Portiflerde olmayanı yapacağım. 

Yorum bağlantısı
Ali Gök

bırakın şimdi esp yi. 

 

direksiyonun yanında esp tuşunun üstünde bi düğme gördüm . koltuk ısıtmamı o ?  koltuk ısıtma comfort pakette varmıydı o yıllarda ? 

 

akıl tutulması yaşadım helal olsun b5.5 a 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
(düzenlendi)
Ali Gök yazdı:

bırakın şimdi esp yi. 

 

direksiyonun yanında esp tuşunun üstünde bi düğme gördüm . koltuk ısıtmamı o ?  koltuk ısıtma comfort pakette varmıydı o yıllarda ? 

 

akıl tutulması yaşadım helal olsun b5.5 a 

Comfortline’da yok. Highline’larda var. Hatta bazılarında arka koltukta da var. 

 

Ben kendi aracıma yapıyordum o da yarım kaldı. Pedleri koltuk içlerine yerleştirmeye üşendim. 

 

Nereden açtın bu konuyu ya. :) :) :) 

Şimdi gelirler :) 

tarihinde Mustafa Arıkan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Gök
Mustafa Arıkan yazdı:

Comfortline’da yok. Highline’larda var. Hatta bazılarında arka koltukta da var. 

  

Ben kendi aracıma yapıyordum o da yarım kaldı. Pedleri koltuk içlerine yerleştirmeye üşendim. 

  

Nereden açtın bu konuyu ya. :) :) :) 

Şimdi gelirler :) 

ben düğmeyi gördüm yaz tatilinde vakit varken aradan çıkmalı :D 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
Servet Aydın yazdı:

Konu neydi cicişler

4e685d495f124c11ce211654fb0bee38.jpg

Orjinal değil 😛 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Mustafa Arıkan yazdı:

Orjinal değil 😛 

Land Rover in baş harfleri.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Mustafa Arıkan yazdı:

Orjinal değil 😛 

Önler orjinal cicim naabeerrr 

Dogan Arsiray yazdı:

Land Rover in baş harfleri.

Senden korkulur aga 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
Dogan Arsiray yazdı:

Land Rover in baş harfleri.

Çinliler yapıyor adamlar onu bile düşünmüş :) 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...