İçeriğe Yönlendir

B5.5 Passat 1.9 TDI


Mustafa Arıkan

Recommended Posts

Mustafa Arıkan
Şimdi, Uğur Kamil yazdı:

Direksiyon açı sensörü arızalanmış olabilirmi?

Olay rot başı değişimi ve rot ayarı sonrası olduğu için kalibrasyon hatası üzerinde durdum ama tabiki o da bir ihtimal. 

Ön lastik devir sensörleri dahil hepsi şüpheli. Bayramı atlatayım üzerine düşeceğim. 

Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

Devir sensörleri arızalı olduğunda esp hatası vermiyor mu? Ford vermişti.

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
(düzenlendi)
38 dakika önce, Emre Şimşek yazdı:

Devir sensörleri arızalı olduğunda esp hatası vermiyor mu? Ford vermişti.

Arızalı olduğunda ABS ESP lambası yanar. Arıza kodu oluşur. Ama şöyle bir durum var çin malı ucuz sensörler deviri doğru ölçemeyebilir. Sağ ve sol teker arasında gerçekte olmayan ama sensörün hatası yüzünden devir farkı oluşabilir. Özellikle sağa veya sola dönüşlerde tekerlerde oluşan devir farkı daha da arttığı için sistem aracın patinaja düştüğünü veya kaydığını düşünüp müdahale ediyor olabilir.

 

Ancak yukarıdaki ihtimal dün suya düştü :) 

Virajın birinde hafif zorlayınca ESP lambası yandı ve sönmedi :) 

Vag-com ile baktım direksiyon açı sensörü hatası vermiş. Başka bir kalibrasyon yöntemini denedim. Ayrıca ABS ESP sisteminin komple testini yaptım vag-com üzerinden. 

Ross-tech hata kodunun açıklamasında kalibrasyon hatası, direksiyon açı sensörü montaj hatası veya açı sensörü ile ABS arasında kablo hatası olabilir diyor. 

Benim sorun %90 kalibrasyon hatası. Ama sanırım ben kalibrasyonu doğru yapamadım. Bugün tekrar test edeceğim.

tarihinde Mustafa Arıkan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Hall efect olabilir, birde bizde karbon olup milyon üstü çalışan toleransı çok düşük potlar gibi olabilir de. 

4 uçlu ise kesin dijital zaten 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Airbag sargısının içindeymiş. Bayramda sonra çıkma bulup deneyeceğim. 

Şimdi test ettim sorun devam ediyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bence orijinal bir cihazla kalibrasyon yaptır.
Olayın ayar sonrası başladı. Parça bozukluğu tahmin etmiyorum.



Qashqaide de airbag sarmalında açı sensörü.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Evet zaten kafamı karıştıran kısım orası. Öncesinde problem yokken rot başı değişimi ve rot ayarı sonrası başladı. Ve sadece sağa dönüşlerde var. Sola dönüşte problem yok. 

Bir de bu sorun geçen yıl da oldu. Hiç bir şey yapmadım kendiliğinden düzelmişti. Üzerine düşmemiştim.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
(düzenlendi)

bence de önce düzgün bir şekilde direksiyon ayarına bakmak lazım. HUNTER gibi iyi bir makine ile yapılsın. sonra bilgisayarla bakarsınız. Tamirden önce bozuk değilse şimdi de bozuk değildir. Değişen tek şey n takımın ayarı sonuçta.

 

Bizim jeepin tamponunu takınca kavşakta, jeepi 20 cm kadar ittirmişti çarpan pejo 206. ESP ve BAS ışıkları yanıyordu, Aracı kapatıp, yeniden çalıştırınca bunlar kapandı ve arıza kaydı yoktu çünkü, açı sensörü ani bir açı değişimi algılamış olmalı. Kaldı ki araç sadece tamponun ortasına yandan takılıp tamponu yırttı ve iç tamponun yan kenarını ezdi. Mantık hava yastıklarındaki gibi olmalı. Yoksa nereden bilecek aracın aniden yön değiştirdiğini.

tarihinde Dogan Arsiray tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Bundan önce tüm rot ayarlarını Hunter marka cihazda yaptırdım ve hiç birinde ayar tam tutmadı. Hep ikinci hatta 3-4 kez geri gitmek zorunda kalmıştım. Bu rot balanscıya tavsiye ile gittim. Adam tek seferde halletti ve sorunsuz oldu :) Makinesi John Bean diye bir marka idi. 

 

Biraz önce telefonun su terazisi uygulamasını açtım. Vag-comdan direksiyon tam düz iken 0 derece gösteriyor. Bu konumdayken telefonu direksiyona 0 derece gösterecek şekilde sabitledim.

Direksiyonu sağa sola çevirip açı farkı var mı diye gözlemledim. Sola çevirdiğimde telefon 20 derece gösterirken vagcom da 20 derece gösteriyordu. Sağa çevirdiğimde telefon 20 derece gösterirken vagcomda -22,5 derece görüyorum. (Direksiyon açı sensörü vagcomdan gördüğüm değerin duyarlılığı 2,5 derece. 2,5-5-7,5,10 şeklinde değerler değişiyor.)

Velhasıl olay kalibrasyon ile ilgili gibi görünüyor.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Sağa dönüş açısı fazla sanki 

Tolerans dışına çıkıyor ve hata veriyor sistem 

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
Şimdi, Servet Aydın yazdı:

Sağa dönüş açısı fazla sanki 

Tolerans dışına çıkıyor ve hata veriyor sistem 

Sola çevirince sıkıntı yok telefon ve vagcomdan okuduğum değerler uyuşuyor. Ancak sağa çevirdiğimde (benim problemim de sağa dönüşler zaten.) telefondan 20 derece okuduğunda vagcomdan -20 görmem gerekirken -22,5 görüyorum. Bu sanırım probleme neden oluyor.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Potansiyometrenin mekanik ayarı varmı, sonsuz döngü mü parça yoksa 10 tur filan mı? 

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
8 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

Potansiyometrenin mekanik ayarı varmı, sonsuz döngü mü parça yoksa 10 tur filan mı? 

Servet abi airbag sargısının içindeymiş. Sökmediğim için durumunu bilmiyorum. Ama airbag sargısı 2,5 tur sağa, 2,5 tur sola dönüyor. O kadarını biliyorum malesef.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

O zaman mekanik sınırı tayin eden ayarlar sorunlu. O zaman da direksiyon düz iken aracın sağa gitmesi gerekiyor. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
2 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

O zaman mekanik sınırı tayin eden ayarlar sorunlu. O zaman da direksiyon düz iken aracın sağa gitmesi gerekiyor. 

rot ayarının ordan oynanıyor malum. Ben borayı aldığımda 20 derece eğikti düzelttiler. Direksiyonu sökmeden.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
1 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

O zaman mekanik sınırı tayin eden ayarlar sorunlu. O zaman da direksiyon düz iken aracın sağa gitmesi gerekiyor. 

Mekanik sınır rot üzerindeki ayarlardan mı bahsediyorsun abi? Yarın tekrar bir rotçuya baktıracağım. Nasıl izah edebilirim?

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Kapasitifmiş okuyucu. 

Rot üzerinde evet. Sağa dönüşün sınır değeri ayar yapılmadan önce ekranda görünüyor rot makinesinde. Orada görülür hata 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
30 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

Kapasitifmiş okuyucu. 

Rot üzerinde evet. Sağa dönüşün sınır değeri ayar yapılmadan önce ekranda görünüyor rot makinesinde. Orada görülür hata 

Abi direksiyon sola daha çok dönüyor tam tur döndürdüğümde. Bu senin dediğini doğruluyor mu?

Bir de rotçuya ben ne diyeyim şimdi? Nasıl bir ayar yapacak?

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
(düzenlendi)

Demekki... Direksiyonun ayari, on duzendeki direksiyonun baglinoldugu ayar vidalarindan hatali yapilmis, bunun sebebi john beam makineyle yapilan rot ayarinin hatali tarafin aksine, kompanse edebilmesi icin, 2.5 derece fazla dondurulmus olmasi. Yapilmasaydi, direksiyon donuk dururken araba duz gidecekti.... Hunter markali duzgun birtane ile 2.5 derece diger tarafa rot ayari yapilacak sonra direksiyon duzeltilecek sanirim.

tarihinde Dogan Arsiray tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
3 saat önce, Mustafa Arıkan yazdı:

Abi direksiyon sola daha çok dönüyor tam tur döndürdüğümde. Bu senin dediğini doğruluyor mu?

Bir de rotçuya ben ne diyeyim şimdi? Nasıl bir ayar yapacak?

Direksiyon düz iken aslında bir tur solda ayar yapıldı sanırım. Tur sayılacak, 6 tur ise misal tam 3.tur orta baz alınarak ayarları yapılacak 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Yarın rotçuya gidip anlatayım durumu bakalım. Gelişmelerden haberdar ederim.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...