İçeriğe Yönlendir

B5.5 Passat 1.9 TDI


Mustafa Arıkan

Recommended Posts

Mehmet Ozyurek

Basınç artıyorsa sapma da illaki olacaktır. 

Çünkü varsayılan basınca göre ve enjektör açık kalma süresine göre hesaplanıyor olmalı.  

Benim gördüğüm yazılımlılar hep düşük gösteriyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Abi basıncı ayarlayanda ecu olduğuna göre problem olmaması gerekmiyor mu?

Yazılım ile sakin kullanımda yakıt tasarrufu sağlanacağını düşünüyorum. Artan turbo basıncının bir getirisi olması gerekiyor. 

Örneğin %20 gaz pedalına basarak elde ettiğim gücü artan turbo basıncı ve yakıt basıncı sayesinde %15 basarak elde edebilirim. Bu da sakin kullanımda yakıt sarfiyatı olarak geri dönmesi gerekir.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Bir şekilde sapma oluyor. 

 

Ekonomiye gelince, araç hafiflemedi ise yine aynı yakıtı ister yürütmek için 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak

Yüksek basınçta az yakarken emisyon düşmez mi? Bi avrupa bunun için çabalarken neden yapmazlar?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Yüksek basınç yakıt olmadan olamaz. Aşırı besleme için yakıt gerekir 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
(düzenlendi)

Abi senin dediğin aynı gaz pedalı oranı ile düşünürsek doğrudur. 

Yani gaz pedalı %20 iken yazılımlı araçta yakıt daha çok püskürtülür yakıt basıncı arttığı için. 

Ama turbo basıncı ile birlikte %20’de elde ettiğim gücü ve torku artık gaz pedalı %15 ile elde ederim. Burada turbo basıncının bir şekilde yanmada verimi yükseltmesi beklenmez mi? 

Öyle olsaydı turbo ve atmosferik arasında yakıt farkı olarak afaki farklar olması gerekmezmiydi?

 

Aynı motorun hem atmosferik hemde turbo olanlarının fabrika tüketim verilerine baktığımda turbo beslemeli olan daha düşük tüketime sahip. (VW 1.8 ve 1.8T gibi) başka bildiğiniz varsa onlara da bakalım.

tarihinde Mustafa Arıkan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Pedalın pozisyonu önemli değil. Rölantide 2000 devir ile seyir halindeki 2000 devir için farklı oranda basarız pedala. İmkan olsa şu yapılmalı, kw ölçülecek 90 kmh ile giderken. Veya motor yükü. Sonra yazılım ile aynı test yapılacak. Daha önce bahsettiğim gibi aslonlan harcanan güç önemli. 

 

20 kw lazım bize x hız için. Yazılım ile araç sen artık 18 kw ile git diyemiyoruz. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Daha fazla hava daha iyi yanma demektir.  

Turbo basıncı artırılarak verim almak ve yakıt düşürmek mümkün.  

Ancak, bu yetersiz kalacağı için yakıt basıncı ile de oynuyorlardır.  

Ayrıca. Duman varsa bir oransızlık var demektir.  

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
(düzenlendi)

Servet abi şu örnek hatalı mı?

 

Püskürtülen yakıt 1mg, basınç 1 bar. Motor 20hp güç üretiyor. 

Diğer motor; tüm şartlar aynı, püskürtülen yakıt 1mg, basınç 1.2 bar. Motorun ürettiği güç her halükarda 20hp’den fazla olmayacak mı? Bence olacak mantığım öyle diyor. Diyelim ki 25hp oldu.

 

2 motoru da sabit bir yükle yüklüyorum. 

Yük karşılamak için motorun 20hp güç üretmesi gerekiyor. Bu durumda ilk motor yukardaki değerlerde çalışırsa yükü karşılayabiliyor. Ama ikinci motor 20hp gücü karşılamak için yakıtı bir miktar kısarak 20hp gücü rahatlıkla karşılayabiliyor? Yani atıyorum yakıt 0.9mg, basınç 1.2bar üretilen güç 20hp?

 

Benim mantığım bu. Hatalı mı?

tarihinde Mustafa Arıkan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Emmi, Mustafa. Turbo, basınç üretebilmek için yakıt ister. Yakıt yoksa basınç oluşamaz.

Araç boşta, dip gaz yapın. Dizel 5000 devirle ölümüne dönüyor, akıllara ziyan hava giriyor motora. Turbo o halde iken 0.2-0.3 barı anca veriyor. 

 

Aynı turbo seyir halinde iken 2000 devirde 1.5 bar üretiyor. Bunu araç yapmıyor. Sadece yanan yakıtın yoğunluğu ile turbonun çıkış pervanelerinde sürtünme artıyor ve turbo deviri yükselip basınç oluşuyor. 

 

Turboyu istesen 2 bar olacak şekilde aç. Sakin kullanımda araç için o an 0.5 bar lazım ise yine o basınçta yürüyecek. O basınç için gereken 50 gr mazot lazım ise yine 50 gram gönderilecek. 

 

Yakıtı öne almak lazım ki alt devirde tüketim azalsın. Yani avans verilmeli. Common rail sistemde avans verilmiş araç traktör gibi çalışır, alt devirlerde enjektörler şakır şakır öter. 

 

Mekanik işlem, yanma odası sıkıştırma artırılacak enjektör nozulları değişip, birim zamanda püskürtülen mazot daha fazla parçalara ayrılacak, daha yüksek basınçlı yakıt gönderilecek vs. Bunları yapmadan daha az yakıt ile daha fazla güç almak fiziken imkansız. 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Abi peki aynı motorun turbolu ve turbosuz versiyonları arasındaki yakıt farkı nasıl oluşuyor? (turbo olanın tüketimi daha az. Aynı olsa bile daha fazla güç üretiyor)

 

 

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
55 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

Araç boşta, dip gaz yapın. Dizel 5000 devirle ölümüne dönüyor, akıllara ziyan hava giriyor motora. Turbo o halde iken 0.2-0.3 barı anca veriyor. 

 

Aynı turbo seyir halinde iken 2000 devirde 1.5 bar üretiyor. Bunu araç yapmıyor. Sadece yanan yakıtın yoğunluğu ile turbonun çıkış pervanelerinde sürtünme artıyor ve turbo deviri yükselip basınç oluşuyor. 

Abi burada motor yükte olmadığı için westegate basıncı salıyor olmasın? Veya adı başka bir şey olan bir valf?

Çünkü yükteki 2000d/d ile boştaki 2000d/d çevirirkenki püskürtülen yakıt aynı olmayacaktır. Yakıt yokken yüksek basınçlar basmanın bir mantığı olmaz rölantide.

 

Yanlış anlama abi gerçekten bir şeyler öğrenmek için soruyorum. 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
3 saat önce, Mustafa Arıkan yazdı:

Abi peki aynı motorun turbolu ve turbosuz versiyonları arasındaki yakıt farkı nasıl oluşuyor? (turbo olanın tüketimi daha az. Aynı olsa bile daha fazla güç üretiyor)

 

 

Yukarıda yazdım, yüksek basınçlı sıkıştırma ve yine yüksek basınçlı yakıt gönderimi ile güç alınıyor. 

3 saat önce, Mustafa Arıkan yazdı:

Abi burada motor yükte olmadığı için westegate basıncı salıyor olmasın? Veya adı başka bir şey olan bir valf?

Çünkü yükteki 2000d/d ile boştaki 2000d/d çevirirkenki püskürtülen yakıt aynı olmayacaktır. Yakıt yokken yüksek basınçlar basmanın bir mantığı olmaz rölantide.

 

Yanlış anlama abi gerçekten bir şeyler öğrenmek için soruyorum. 

La nesini yanlış anlayayım :) vnt vgt veya mekanik turbo fark etmez, basınç tepe noktaya çıksın diye hazırda bekler. Yakıt olacak ki hava daha yoğun olsun turbo yüksek devire çıksın. 

 

Araç sakin sakin gidiyor, turbo vafi turboyu tepe basınç noktasına kadar açtı. 1.5 bar diyelim. Araçta yanma odasında yanan yakıtın egzos tarafındaki yoğunluğu nedeniyle o an 0.3 bar manifold içine gönderilir. Değerler misal. 

 

Veya bozuk turbomuz var. Basınç regülatörü arızalı. Turbo ölümüne basınç gönderecek şekilde kilitli kaldı. Sakin sürüş ile hiçbir sıkıntı olmadan araç güvenli şekilde yürütülür. 

 

Son örnek uygulamış hemde : 

Kangoo'nun vnt valfininin bir ara hortumlarını bypass yapıp aracı kullandım. Sebebi ile silkeleme problemini bulmak idi. Dip gaz yapınca motor kasıyor gazı çekip normal sürüş anında hiçbir şey yokmuş gibi yürüyordu. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
(düzenlendi)
26 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

Yukarıda yazdım, yüksek basınçlı sıkıştırma ve yine yüksek basınçlı yakıt gönderimi ile güç alınıyor

 

Biz yazılımla turbo basıncı ve yakıt basıncını açmıyor muyuz abi? E o zaman o da ekonomi getiriyor olmalı.

 

Neyse benim beyin durdu. :)

 

Çok yakında...

 

40873134825_b5d7b6676d_z.jpg 

tarihinde Mustafa Arıkan tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Yazılımdan yazılıma fark olur. Bazıları basıncı açmadan da güç alır. Püskürtme süresi uzatılır sadece. Her halükarda yakıt miktarı arttırılıyor. Yakıt basıncı arttırma zaten başlı başına risk, yapan yoktur umarım.

 

Örnekleyelim;

Stage 3 yazılımlı focus. Mekanik ve yazılımsal müdahale ile turbo basıncı arttırılmış, enjektör püskürtme süresi uzatılmış, avans verilmiş. Bildiğin deli makina olmuş. Aynı aracın eş değerine racechip takılarak yazılımlı araca boy boy fark atabiliyor. Racechip olması gereken birim zamanda basıncı arttırıyor enjektörlerin. Turbo yine aynı stok basınç altında ama yakıt bolluğu ile nerdeyse her devirde tam performans ile çalışıyor.

 

Racechip olan araç 60.k olduğu vakit motoru yiyor. Kiralık ve hesap soran yok. Diğer araçta bir kaç sefer turbo ve enjektör yiyor. Bu iki araçta ekonomi olarak yüklenmiş değil ama, sakin kullanımda fabrika verisi kadar yakıyor.

Psikojimiz ise, ulen gaza dokunuyorum araç eskisinden iyi gidiyor, demekki yakıt az yakıyor. Yok kardeşim yakmıyor az işte.

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Servet abi işin içine mekanik müdahale ve stageler filan girerse zaten orada tasarruftan söz etmek mümkün değil. Onu da kastetmemiştim ben zaten.

 

Ancak benim araç gibi stock bir araca yapılan soft bir yazılımın normal sürüşte yakıt tasarrufu yapacağını iddia ediyorum. 

Bu konuyu daha öncede araştırmıştım ben. Bugün daha çok şey öğrendim. 

Stock bir araçta soft bir yazılımla turbo basıncı ve yakıt basıncı artırılıyor. (İstisnası varmıdır bilemiyorum.)

Önceki postlarımda verdiğim örneğe dönersek yazılımlı araçta turbo basıncının stock olana göre yüksek olmasından dolayı yanma daha verimli oluyor. Bu da altını çizerek söylüyorum sakin kullanımda yakıt tasarrufu sağlıyor. Yani 20hp üretmek için 1mg yakıt, 1 bar basınç gerekiyorsa, yazılım ile aynı yükte 0.9mg yakıt 1.1bar basınç ile karşılanabiliyor.

 

Gelelim limitlerde kullanıma; 100hp bir araç yazılım ile 120hp yapılmışsa ve araç sürekli olarak sıkıştırılıyorsa yüksek devir çeviriyorsa burada tasarruf olmaz, artan yakıt basıncı ile max güç olarak artık 100hp üretmek yerine 120hp üretecek. Bunu da yakıt ile yapacak. 

 

Yol bilgisayarında yakıt sarfiyatının sapması olayı da yine mekanik müdahale veya racechip tarzı bir ürün kullanılmamışsa ecuya yapılan yazılım ile şaşma olmuyor. Olmaması gerekiyor. Yakıt tüketim hesabında enjektör açık kalma süreleri, yakıt basıncı ve gidilen yol verileri kullanılıyor. Teker çapı değişmediği sürece burada sapma olmaması gerekir. Çünkü yapılan müdahale ecuya yapılıyor. Tüketim hesapları ecunun gönderdiği veya aldığı gerçek değerlere göre hesaplanıyor. Şu kadar ms enjektör açık kalmış, yakıt basıncı şu kadar, şu kadarda yol gidilmiş al sana tüketim diyor. 

 

Benim kafama yatan son hali böyle bu olayın. 

Yakın zamanda tekrar bir depo ölçümü yapacağım velhasıl. :) 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Yakıt olmadan basınç olamaz. Kompresör olan araçlar hariç. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

:) 

 

Servet abi motor 2000d/d dönüyor. (Turbonun yeterli basıncı üretebileceği bir devir). Sabit bir yük var. Motora 1 birim yakıt, 1 birim basınç gidiyor. 20hp güç üretiyor bu yüke karşılık. (Bu yazılımsız bir araç)

 

Soft yazılımlı stock araç yine aynı 2000d/d dönüyor. Basınç yazılımdan dolayı 1.2 birim olsun (Artırdık). Bu durumda aynı yükü karşılamak için benim motora kaç birim yakıt göndermem gerekiyor? 1 birim mi? 1 birimden daha az mı? daha fazla mı? 

 

Benim mantığım daha az diyor. :) 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Hep aynı notayı çalıyorum. Yakıt olmadan basınç üretemez turbo.

Temel olarak güç için, 

1 yakıt

2 basınç. 

Birini azaltarak veya birini yükselterek fabrikasyon araçta güç alıp ekonomi olmaz. 

 

Şunu yapar yazılımcı. 

Accelation tepkisini 1500-2500 devirde soft yapar, 2500-4500 devirde hard yapar. Al sana hem ekonomi hem güç.  

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Dyno testi şart. Yazılım öncesi ve sonrası ölçümler yapılacak. Basınç yakıt oksijen sensörü gerilimi, akış metre ve avans. Orada çıkar herşey. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
On 27.04.2018 at 20:56, Mustafa Arıkan yazdı:

Abi bu yazılım sonrası yol bilgisayarında sapma olup olmadığını çok araştırdım. 

Sapma olmayacağı söyleniyor. Yazılım ecu’dan yapılıyor. Turbo basıncı, yakıt basıncı gibi parametreler değiştiriliyor. Bu parametreler değişse de tüketim hesabında bunlar yine değişen değerlere göre hesaplanıyor. 

Sadece mekanik müdahalenin olduğu durumlarda sapma olur. Örneğin daha büyük enjektör takılması gibi.

 

 

Veya tüp takılması gibi :D

20 saat önce, Mustafa Arıkan yazdı:

 

Biz yazılımla turbo basıncı ve yakıt basıncını açmıyor muyuz abi? E o zaman o da ekonomi getiriyor olmalı.

 

Neyse benim beyin durdu. :)

 

Çok yakında...

 

40873134825_b5d7b6676d_z.jpg 

 

Bekliyoruz merakla :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök

kaç gündür okuyorum beynim yandı yahu en iyisi sökün atın turboyu :D 

  • Beğen 2
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
On 29.04.2018 at 14:53, Mustafa Arıkan yazdı:

 

Biz yazılımla turbo basıncı ve yakıt basıncını açmıyor muyuz abi? E o zaman o da ekonomi getiriyor olmalı.

 

Neyse benim beyin durdu. :)

 

Çok yakında...

 

40873134825_b5d7b6676d_z.jpg 

 

Ooo lastik almış... 

Yorum bağlantısı
Serkan Karakoca

konuya dahil olmayım dedim ama artık yazayım :D

2012 model 1.6 tdci focusumla şu speclerle uzun yolda  tek depo ile(53lt) 1350 km yol yaptım 205 tlye  2015 yazında klima açık 2 yetişkin 2 büyük bavul ve 18 jantlar 225x40x18 lastikler ile  :)

 

hybrd turbo 

big cooler 

down pipe 

egr off 

K&N hava filtresi

stage 3 yazılım 

yaklaşık 185 hp 350 nm tork olmuştu araç bakımı yeni yapılıp yola çıkmıştım.Hatta resimde çekmiştim bulabilirsem kısa zamanda yüklerim .yakıt tüketimi ile ilgili ....

 

velhasıl kelam yazılım yapan mapper iyi olacak işi bilecek araçtan log almadan  dosyayı kopyalayıp yapıştıranlardan uzak durdum hep  hangi haritalarla oynayacağını vitese göre tork limitini düzenlemeden turbo basıncını enjektör açık kalma timinglerini tork haritasını kendi düzenleyemeyen mapper bu işi bilmiyordur :)

sattığım aracıma bu işlemleri 70 bin kmde uygulamıştım aracı sattığım arkadaşla halen görüşüyorum ben 98 bin km kadar sorunsuz  kullandım şu an 150 binlere geldi sadece bakım aralığını 10 bin km ye çektik sorunsuz keyifle atara atar yapa yapa günlük kullanılıyor aracı :)

aynı zamanda yakıt tasarrufu şöyle oluyor aracın ağırlığı aynı ama  haritalarda doğru yapılan düzenlemeler gereği gaz pedalına daha az basılıp araç daha çabuk ivmelenip belirlenmiş güce ve hıza daha çabuk çıkıyor ondan sonra zaten   stabil bir grafik şeklinde seyrediyor araç ani hızlanma ve  ara hızlanma süreleri yeni düzenlenen yazılımla daha kısa süreye iniyor gibi gibi ...bir sürü etken var bu işte :D

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...