İçeriğe Yönlendir

B5.5 Passat 1.9 TDI


Mustafa Arıkan

Recommended Posts

Mustafa Arıkan
Selçuk Bakış yazdı:

Geçmiş olsun Hocam, diğer teki yeni mi lastiğin?

11.000km olmuş alalı. Dişleri oldukça iyi. Tek almayı düşünüyorum. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter

Geçmiş olsun. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

1 tane yeni lastik aldım. 
Continental PremiumContact7 205-55-R16

3000₺ (2 taksit)

 

IMG_5093.jpeg.9ba63da99c9ffcffe0dd6a8b8c9b597f.jpeg

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

geçmiş olsun

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
Çağlar Bayur yazdı:

geçmiş olsun

Teşekkürler.

 

Lastik değişimi sonrası 100km/h hızı geçince direksiyonda titreme oluyordu. Meğer balansını düzgün yapmamışlar. Rot balanscı yeni lastiği sağa takalım, yollar sağa eğimli oluyor dedi. Balansları yeniden yapıldı, yeni lastik sağa alındı. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

IMG_5119.jpeg.15be4ed134f8eeb844b405fc2e0054bd.jpeg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı

Geçmiş olsun. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Mustafa Arıkan

Şanzıman üzerinde fotodaki tel sekmanlar zamanla esnediği için daha kalın olan sekmanlar ile değiştirdik. 
 

IMG_5421.jpeg.4616f357a4c9aac1e420b82c79cbd886.jpeg

 

IMG_5422.jpeg.00f9a4dde18aa2f4e5388cfaeacb8e63.jpeg

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Ali Gök

Geçmiş olsun şanzıman yinemi söküldü 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Usta senin şanzımanı iyice ezberlemiştir 

Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel
Mustafa Arıkan yazdı:

Şanzıman üzerinde fotodaki tel sekmanlar zamanla esnediği için daha kalın olan sekmanlar ile değiştirdik. 
 

IMG_5421.jpeg.4616f357a4c9aac1e420b82c79cbd886.jpeg

 

IMG_5422.jpeg.00f9a4dde18aa2f4e5388cfaeacb8e63.jpeg

Otomatik şanzımandan nefret ediyorum. Bu yüzden arabayı sattım. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
Ali Gök yazdı:

Geçmiş olsun şanzıman yinemi söküldü 

Teşekkürler, şanzıman karterini açtık sadece.

Mehmet Ozyurek yazdı:

Usta senin şanzımanı iyice ezberlemiştir 

Ben ezberledim o ezberlemediyse ayıp olur :) 

Furkan Bakırel yazdı:

Otomatik şanzımandan nefret ediyorum. Bu yüzden arabayı sattım. 

İsabet olmuş.

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Geçmiş olsun Mustafa. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Geçmiş olsun, bu güzelliği uğurlama zamanı geliyor mu? :)

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Mustafa Arıkan
(düzenlendi)

IMG_5459.jpeg.369e9ccc8cf5992fc1231ee9e1bae0de.jpeg
 

Uzunca bir yazı ve tecrübe aktarımı olacak…
Malumunuz üzere konu otomatik şanzıman…
Araç 10 yıldır bende. Bu zaman zarfında 2019 yılında tork konvertör burcundan yağ bırakması nedeniyle, 2023 yılında ise tas kırılması nedeniyle revizyon gördü.
Ancak; geri vitesle alakalı bir problemim (bu revizyonlardan bağımsız olarak) mütemadiyen meydana gelmekte idi. O da hidrolik beyin üzerinde bir tane o-ring yırtılıyor ve basınç kaçırdığı için geri viteste titreme şeklinde bir sorun meydana geliyordu. Çok detaylı araştırmadan ustalara sorduğumda “kronik” cevabını alıyordum. 
Son zamanlarda bu o-ring patlatma problemi 2 kez meydana gelip sıklaştığı için biraz araştırma yaptım ve sekman değişimi yapıp kapattık. Velhasıl 1 hafta içinde yeniden patlattı ve bu defa araç D’de de gitmemeye başladı.
Aracı kurtarıcıya yükleyip Kayseri’ye ustama gönderdim. İlk teşhisimizde yine tas kırıldığı kanısına vardık. Ancak 2 yılda 2 kez tas kırmak ve sık sık o-ring patlatma işleri bize bir şeyler söylüyordu. (Biz anlamadık orası ayrı)
Yerli yabancı tüm platformlarda araştırmaya başladım. Öncelikle tas kırma ve kick-down esnasında vuruntu (bu sorun da vardı bende ama üzerine pek yoğunlaşmamıştım.) hidrolik beyin (valf gövdesi) üzerindeki basınç regülatöründen kaynaklandığını öğrendim. Hidrolik beynin ülkemizde maalesef sıfırı yok. Araştırırken ülkemizde bu beyinlerin revizyonunu yapan Konya’da Kazım ustayı tavsiye ettiler. (TR’de bu işi yapan 4 kişi varmış.) Sevdiğim bir abimin muhabbeti olmasından dolayı onun referansı ile ulaştık ve durumu izah ettik. Hidrolik beyin revizyonu yapacağını ve bahsettiğim sorunların geçeceğini iletti. Beyini söküp kendisine gönderdik. Gerekli işlemleri yapıp aynı gün geri gönderdi bize.

 

IMG_5496.jpeg.252b56967766771a8eec446e15fa49fe.jpeg


Devamında şanzımanın içini açtık. “Çiftli tas” denilen parçanın (yabancılar davul diyor bu parçaya) tırnaklarının kırıldığını gördük.

 

IMG_5495.jpeg.40b1db53d667934313bfa7a9debec0ed.jpeg

 

Ama iş kırılmakla bitmiyor. Dağılan parçalar maalesef yağ pompası, yağ pompası statoru ve tork konvertörü mahvetmiş, balatalarda aşıntılara neden olmuş.
Kısa bir analiz sonrası parçaları kendim temin etmeye karar verdim. Öncelikle tork konvertör işi sıkıntılı idi. Tork konvertör de hidrolik beyin gibi sıfırı bulunmayan bir parça (Biz öyle biliyorduk.) Revizyon işlemi yapıldığından ve fiyatından dolayı sıfırına talep olmuyormuş (bir satıcının beyanı).
Şans eseri Doğuş Otomotiv’in stoğundaki 5hp19 tork konvertörlerin hepsini alan bir firmaya ulaştım. Anladığım kadarıyla Doğuş eski araçların artık satılmayan parçalarını, depolarında yer açmak için toptan (muhtemelen uygun fiyata) satıyor. Bir tanesini de ben aldım.

 

IMG_5492.jpeg.fc0e87279fc0cd8b6ffc9bf1516a9780.jpeg

 

Devamında orijinal ZF yağ pompası, ZF yağ filtresi ve malum kırılan çiftli tası aldım. 
 

IMG_5494.jpeg.f27c832a06edcf71e3005e597b469dbe.jpeg


Şanzıman açılıp revizyon olacağından conta takımı lazımdı. Ancak sormadığım yer kalmadı ZF orijinal conta takımı bulamadım. Bir tane firma getirebileceğini söyledi ancak fiyatı (23.502,64TL) makul değildi. Biraz araştırarak TransTec marka conta takımının iş göreceğini öğrendim. Markayı araştırdığımda Corteco firmasına ait bir marka olduğunu öğrenip çaresizce almak zorunda kaldım.
Parçalar gelmeye başlayınca sürpriz başladı. Öncelikle pompa kutusundan ara sac denilen parça çıkmadı. Aldığım yerle görüştüğümde kutudan çıkmadığını ayrı almam gerektiğini söyledi. Kime nereye sorsam kutudan çıkar dedi. 
 

1b46e352-9b02-4f64-b086-29e706205398.jpeg.d6b0d08f484781a3a84790c5b7f104ff.jpeg


Conta takımını da ustam beğenmedi. ZF kadar iyi değil dedi.
El-mecbur conta takımını kullanmak zorundaydık. Kutudan çıkmayan ara sacı da ustam temin etti.
Yağ olarak Liqui Moly Top Tec 1200G tercih ettim. 
Parçalar tamamlanınca ustam kolları sıvayıp girişti. Özenli bir işçilikle toplandı.
Aracı 10 günün sonunda teslim aldım.
Şu an bir problem görülmüyor.
Daha önce şikayetim olan ve şu an düzelen problemler;
-Vitesi R veya D’ye aldığımda kavramanın hissedilmesi (sanayide doldurma diyorlar) kavboldu, yumuşak bir geçiş oluyor şu anda.
-Vites D’de rölantide ayak frende beklerken titreşim artık tamamen yok oldu. Sebebi tork konvertör revizyonu yapılırken balansını düzgün yapamıyorlar ve bu titreşime neden oluyor. (Ağır bakımda motor takozlarını da Borsehung marka ile değiştirmiştim. Bu sorunun reçetesi bu.)
-Ayağımı gazdan çektiğimde veya bastığımdaki hafif vuruntu tamamen gitti.
-Vites geçişleri kesinlikle çok daha yumuşak ve kararlı.
-Kick down esnasındaki vuruntuyu henüz test edemedim. Şu an aracı çok zorlamıyorum, ne olur ne olmaz diye.
-Hidrolik beyinde o-ring patlatma sorununu zamanla göreceğiz tekrar edip etmediğini.
 
Değişen parçaları aşağı bırakıyorum. Ustamla hesabı henüz görmedik o yüzden bilançoyu bilemiyorum. 

Hidrolik Beyin Revizyonu
Tork Konvertör (ZF)
Yağ Pompası (ZF)
Yağ Filtresi (ZF)
Çiftli Tas (ZF)
Conta Takım (TransTec )
Yağ Pompası Ara Sac (ZF)
Yağ Pompası Statoru (ZF)
Balata Takımı (ZF)
Liqui Moly Top Tec 1200G 10lt
Diferansiyel Yağı 1lt

 

Yağ pompası statoru

039043b7-c2da-4de9-b4d0-d095cd4a9186.jpeg

tarihinde Mustafa Arıkan tarafından düzenlendi
  • Beğen 10
Yorum bağlantısı
Ali Gök

Dost acı söylermiş bu arabayı satın gitsin 

Yanlışta anlamayın dediğimi kötü bir niyetle demedim küsmüş bu araba size oluru yok seneye yine olur aynısı belliki yapamıyorlar biyerini geri bozuluyor

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

bence hiçbir zaman zorlamayın da. böylece uzun süre gider. hayırlı olsun. bu arada vw pert arabaları alıp parçalayıp satan firma var. fabrika gibi. belgeselde görmüştüm.

 

maliyet ne oldu acaba?

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
Ali Gök yazdı:

Dost acı söylermiş bu arabayı satın gitsin 

Yanlışta anlamayın dediğimi kötü bir niyetle demedim küsmüş bu araba size oluru yok seneye yine olur aynısı belliki yapamıyorlar biyerini geri bozuluyor

Teşekkürler. Evet ilerleyen süreç muhtemelen dediğiniz gibi olacak.

 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

bence hiçbir zaman zorlamayın da. böylece uzun süre gider. hayırlı olsun. bu arada vw pert arabaları alıp parçalayıp satan firma var. fabrika gibi. belgeselde görmüştüm.

 

maliyet ne oldu acaba?

Teşekkürler. Maliyet henüz kesinleşmedi. 100k civarı olacaktır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu

Geçmiş olsun en azından halletmişsiniz. bu araba başkasında olsa yürütülmesi çok zor olurdu. 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
Metin Uzunoğlu yazdı:

Geçmiş olsun en azından halletmişsiniz. bu araba başkasında olsa yürütülmesi çok zor olurdu. 

Teşekkürler. Parası neyse vereyim yaptırayım denilecek bir araç değil. Sanayilerde perişan eder insanı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Geçmiş olsun. Bu aralar arabalar bizi üzüyor. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
Ali Darbaz yazdı:

Geçmiş olsun. Bu aralar arabalar bizi üzüyor. 

Teşekkürler

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

mustafa hocam gecmis olsun. Biraz mesakatli olmus ama ben yaziyi okudukca zorlasacak diye düsünürken masallah 🧿 Hallolmus.. İnsallah tekrar sorun olmaz keyifle binmeye devam edersin.. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
Alpay Sumer yazdı:

mustafa hocam gecmis olsun. Biraz mesakatli olmus ama ben yaziyi okudukca zorlasacak diye düsünürken masallah 🧿 Hallolmus.. İnsallah tekrar sorun olmaz keyifle binmeye devam edersin.. 

Teşekkürler. İnşallah bu defa mutlu sona ulaşırız.

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Geçmiş olsun Mustafa. Zafere giden yolda çekilen çile kutsal :)

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...