Koray Demir 15 Aralık 2023 Paylaş 15 Aralık 2023 Ali Gök yazdı: bu yağın arabaya gerçekten faydası olduğunu düşünüyormusunuz ? Zararı olur mu ki yoksa hiç etkilemez mi? Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 15 Aralık 2023 Paylaş 15 Aralık 2023 Doğan Arşiray yazdı: tam zengin isi yağ yani. dur bende alayim bari. Hemen yapıştır bir varil. Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 15 Aralık 2023 Paylaş 15 Aralık 2023 ne varilit tanker siparis ettim az once. Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 16 Aralık 2023 Yazar Paylaş 16 Aralık 2023 Ali Gök yazdı: bu yağın arabaya gerçekten faydası olduğunu düşünüyormusunuz ? Memnunum ve kaliteli bir yağ olduğunu düşünüyorum. Hatta Bayon aracım içinde Liqui Moly yağ aldım. Servis yağı kullanmayacağım. Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 16 Aralık 2023 Paylaş 16 Aralık 2023 Mustafa Arıkan yazdı: Memnunum ve kaliteli bir yağ olduğunu düşünüyorum. Hatta Bayon aracım içinde Liqui Moly yağ aldım. Servis yağı kullanmayacağım. Servis kabul ediyormu garanti kapsamındaki araca? 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 21 Aralık 2023 Yazar Paylaş 21 Aralık 2023 2023 yılını bitirirken bilançoya bir göz atalım; Yapılan km: 14.920 Bakım Onarım: 76.280TL Sigorta/Kasko: 8400TL MTV: 2184TL Yakıt: 27.930TL Yıkama: 792TL Toplam: 115.586TL Km başı yakıt maliyeti: 1.87TL Km başı genel maliyet: 7.75TL 1 2 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 21 Aralık 2023 Paylaş 21 Aralık 2023 onarım bedeli bilançoda demirbaşa yazılmalı uzun zaman amortismanı olarak yıllara dağıtışmalı Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 12 Şubat Yazar Paylaş 12 Şubat Bir süredir hararette bir tuhaflık vardı. Hararet müşürü problemliydi. Yetkili servisten orijinal müşür aldım. Yan sanayi olarak Febi bulabildim, ustam tavsiye etmedi. O yüzden yetkili servisten aldım. Mahle marka termostat ve Topran marka plastik termostat kütüğünü de aldım. Ustam sağolsun değiştirdi. Şu an hararet 87 derece çakılı kalıyor. Hararet müşürü; 1284₺ Termostat; 500₺ Termostat kütüğü; 130₺ İşçilik; 700₺ 2 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 12 Şubat Paylaş 12 Şubat Mustafa Arıkan yazdı: 2023 yılını bitirirken bilançoya bir göz atalım; Yapılan km: 14.920 Bakım Onarım: 76.280TL Sigorta/Kasko: 8400TL MTV: 2184TL Yakıt: 27.930TL Yıkama: 792TL Toplam: 115.586TL Km başı yakıt maliyeti: 1.87TL Km başı genel maliyet: 7.75TL güzel çalışma. eğer km maliyeti gerçekten 7.75 tl ise, herhangi bir standart araç sahipliği külli zarar demektir. bunun yarıdan çoğunun ailece yapılan seyahatlar olması durumunda sadece araba sahipliği anlamlı oluyor. şaşırtıcı olan bunu hiçbirimiz umursamıyoruz! taksi km de kaç para yazıyor? 1 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 12 Şubat Yazar Paylaş 12 Şubat Doğan Arşiray yazdı: güzel çalışma. eğer km maliyeti gerçekten 7.75 tl ise, herhangi bir standart araç sahipliği külli zarar demektir. bunun yarıdan çoğunun ailece yapılan seyahatlar olması durumunda sadece araba sahipliği anlamlı oluyor. şaşırtıcı olan bunu hiçbirimiz umursamıyoruz! taksi km de kaç para yazıyor? Bakım onarım maliyetinin 55k’i şanzıman revizyonu. Onu daha uzun yıllara yaymak gerek. Genel maliyet biraz da o yüzden yüksek. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 19 Şubat Yazar Paylaş 19 Şubat Baktım görünürde yağmur kar yok. Kışın çamurunu bir atalım dedim. 5 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 13 Nisan Paylaş 13 Nisan yeni mersoların stop tasarım mantığı ile aynı, gövdeye gömme yekpare düzen, eskiye dönüş moda 1 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 13 Mayıs Yazar Paylaş 13 Mayıs Triger bakımı yaklaşıyor… Bakım için 4 yıl doldu ancak km dolmadı. Malzemelerin teminini tamamlayıp kısa süre içinde bakımı yaptıracağım. - Triger, devirdaim, kayışlar ve antifriz değişecek. - Alternatör bakımı yapılacak. - Motor takozları değişecek. - Karterdeki yağ terlemesi yapılacak. - Şanzıman yağ ve filtresi değişecek. Malzemelerin bir kısmını temin ettim, gerisi için Allah Kerim artık 6 Yorum bağlantısı
Erdem Doğan 13 Mayıs Paylaş 13 Mayıs Mustafa Arıkan yazdı: Bugün bakımı yaptım. Hocam biraz gec ama o kriko ve tas isi sakat. Boyle bir set daha saglikli olur. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 14 Mayıs Yazar Paylaş 14 Mayıs (düzenlendi) Erdem Doğan yazdı: Hocam biraz gec ama o kriko ve tas isi sakat. Boyle bir set daha saglikli olur. Bir ara bahçeye kanal yapma niyetim vardı. O yüzden almamıştım böyle bir şey. Yeniden gündeme getirmeliyim sanırım. Teşekkür ederim. 14 Mayıs tarihinde Mustafa Arıkan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 14 Mayıs Paylaş 14 Mayıs Mustafa Arıkan yazdı: Bir ara bahçeye kanal yapma niyetim vardı. O yüzden almamıştım böyle bir şey. Yeniden gündeme getirmeliyim sanırım. Teşekkür ederim. çoluk çocuğun olduğu yerlerde bahçede kanal riskli, kriko veya metal profilden rampa daha güvenlikli olur. 1 Yorum bağlantısı
Erdem Doğan 14 Mayıs Paylaş 14 Mayıs Mustafa Arıkan yazdı: Bir ara bahçeye kanal yapma niyetim vardı. O yüzden almamıştım böyle bir şey. Yeniden gündeme getirmeliyim sanırım. Teşekkür ederim. Bir sabah baktim lastik inmis, yedegi takip lastikciye gideyim dedim. Zemin tam duz olmayinca sizin videoda kullandiginiz kriko kaydi ve marspiyelin icine saplandi. Krikonun vidasi alt kisimda oldugu icin kapatamadim. Ne ileri ne geri yapabiliyorum. Hava da soguk. Mecburen bi yerden kompressor buldum ve lastigi sisirdim. Arac yukselince zar zor krikoyu yerinden cikardim. Birde o krikoyu cok fazla yukseltince de katlanma riski var. Paylastigim resimde sol kosedeki gibi olan krikolar bir nebze daha guvenli. En iyisi tekerlekli olanlar ama. Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 14 Mayıs Paylaş 14 Mayıs Mustafa Arıkan yazdı: Triger bakımı yaklaşıyor… Bakım için 4 yıl doldu ancak km dolmadı. Malzemelerin teminini tamamlayıp kısa süre içinde bakımı yaptıracağım. - Triger, devirdaim, kayışlar ve antifriz değişecek. - Alternatör bakımı yapılacak. - Motor takozları değişecek. - Karterdeki yağ terlemesi yapılacak. - Şanzıman yağ ve filtresi değişecek. Malzemelerin bir kısmını temin ettim, gerisi için Allah Kerim artık Çeyiz dizdik dedikleri böyle bir şey herhalde. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 17 Mayıs Yazar Paylaş 17 Mayıs Triger bakımı Bugün sabahtan başladığımız triger bakımını bitirdik. Şu şekilde ciğerine kadar sökülüyor. Devirdaimden de anlaşılacağı üzere temiz ve kaliteli antifriz işini yapmış. Yuvası da temiz Aracın yaşı var, alternatöre bakım yaptıralım dedik. Söktüğümüzde hafif bilya sesi vardı. Bakımı yapıldı geldi, kömürleri iyi durumdaymış. Sadece bilyaları değişmiş. Sonrasında motor takozları değişti. Çıkanları da daha önce ben değiştirtmiştim. Işıklarda ayak frende beklerken titreşim fazlaydı. Şu an çok iyi oldu, titreşim filan kalmadı. Klima gazı biraz eksilmiş kaçağı bulmak için boyalı gaz basıldı. Fırsat bulabilirsem kaçağı da yaptıracağım. Lastiğe vida girmiş, onu da yaptırdım. Gelelim bilançoya; Ina triger seti; 2800TL SKF devirdaim; 950TL Borsehung motor takozları (2 adet); 2200TL Alternatör bakımı; 1200TL Şanzıman yağı (5lt); 2080TL Şanzıman yağ katkısı; 470TL Antifriz 5lt Liqui Moly; 530TL Alternatör ve klima kayışı; 750TL Temizleme sıvısı; 150TL İşçilik; 6800TL Klima gaz; 1000TL Lastik tamiri; 150TL Toplam; 19.080TL 9 Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 17 Mayıs Paylaş 17 Mayıs Bu kadar işe (motor kısmına) 6800 işçilik az almışlar bence yadavusta tanıdık hatta ötesi.... Maşallah araç gençleşmiş.... 1 Yorum bağlantısı
Koray Demir 17 Mayıs Paylaş 17 Mayıs (düzenlendi) Güzel günlerde kullanın. Ben de hep kaliteli antifriz ve distile su kullanıyorum sistem hep böyle tertemiz çıkıyor. 17 Mayıs tarihinde Koray Demir tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 18 Mayıs Yazar Paylaş 18 Mayıs Metin Uzunoğlu yazdı: Bu kadar işe (motor kısmına) 6800 işçilik az almışlar bence yadavusta tanıdık hatta ötesi.... Maşallah araç gençleşmiş.... Teşekkürler. Evet bu sefer işçilik insaflı oldu Koray Demir yazdı: Güzel günlerde kullanın. Ben de hep kaliteli antifriz ve distile su kullanıyorum sistem hep böyle tertemiz çıkıyor. Teşekkürler. Çeşme suyu ve kalitesiz antifriz berbat ediyor malesef. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts