Abdussamed Acar 28 Şubat 2017 Paylaş 28 Şubat 2017 (düzenlendi) Maşallah, çok güzel araç...Bakımlı ve bilinçli kullanıldığı sürece ömürlük denecek kadar ekonomik ömrü uzun bir araç. B6-B7-B8 kasaların ekonomik ömürlerinin bunlardan daha kısa olduğu kanaatindeyim... Bu arada ısıtma bujileriyle ilgili videolarınızdaki çalıştırma şekli ısıtma bujilerinin arızalanmasına yol açar. Marş basmadan üst üste yarım kontak yapmak size çalıştırmada kayda değer bir avantaj oluşturmadığı gibi ısıtma bujilerinizin kullanım ömrünü kısaltır. O bujileri çalışırken gözle görme şansınız olsaydı nar gibi kıpkırmızı olduklarını görürdünüz. Termostat mantığı ile içerisinde olduğu mazotu istenilen sıcaklığa getirdiğinde devre dışı kalırlar, özetle siz o işlemi marşa basmadan tekrar tekrar yaptığınız sürece püskürtülecek mazotun sıcaklığında çok büyük fark oluşmaz aksine bujilerinizi soluksuz üst üste ısıtarak yorduğunuzdan ömrünü kısaltırsınız. 28 Şubat 2017 tarihinde Abdussamed Acar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 1 Mart 2017 Yazar Paylaş 1 Mart 2017 Teşekkürler. Yanma odasında saatlerce çok yüksek sıcaklıklara maruz kalan, defalarca ısınıp soğuyarak yüksek stres altında çalışan bir parça için bir kaç kez fazladan çalışması ömür açısından çok önemsizdir diye düşünüyorum. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 5 Mart 2017 Yazar Paylaş 5 Mart 2017 Servisten aldığım paspas klipsleri ve motor koruma kapağı vida kapakları. @Ozlem Kaya hanıma temin için çok teşekkürler. Bakım esnasında düşmüş veya takmayı unutmuşlar artık ne olduysa. Şoför tarafının bir tanesi kırıktı. Takım şekilde satılıyormuş. Kırık olanı yeniledim. 2 Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 5 Mart 2017 Yazar Paylaş 5 Mart 2017 (düzenlendi) Trim seslerinde bugün; Kolçağı alt kademe haricinde yukarı kaldırdığımda trim sesleri geliyordu. Sırf bu yüzden hep en alt kademede tutuyordum. Bugün kurcalarken baktım alt kapağı çıkıyor. Kenarlardan tırnaklı. Onu söktüm hemen. Mekanizmayı inceleyince fotoda işaretlediğim kanallar içinde kolçağın ileri geri hareket ettiğini gördüm. Ancak kanallar zamanla boşluk yapmış. Malzeme de döküm olunca biraz kibar davranmak gerek diye kolçağı sökmeden kanalları üstten vurarak biraz sıkıştırdım. Baktım ses ve boşluk azalıyor. İyice sıkıştırdım. Kanalları iyice sıkışmasına rağmen mekanizmanın arka kısmında hafif boşluk devam ediyordu. Yapı marketten daha önce aldığım keçeyi arka sürgülü kısıma yapıştırdım. Tam istediğim gibi oldu. Ses kesildi, boşluk gitti. Geçen gün hava filtresini temizlediğimde balata spreyi ve beş köşeli delikli torx uç olmadığı için MAF sensörünü temizleyememiştim. Netten onları temin edip bugün onu da hallettim. MAF geçen yıl temizlenmişti. Söktüğümde de kirli değildi ama boğaz şeklindeki yuvasında yağ buharı vardı. Hem sensörü hem boğazı temizledim. Videosunu ekleyeceğim. 7 Mart 2017 tarihinde Mustafa Arıkan tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Ömer Türkşanlı 5 Mart 2017 Paylaş 5 Mart 2017 Trim seslerinde bugün; Kolçağı alt kademe haricinde yukarı kaldırdığımda trim sesleri geliyordu. Sırf bu yüzden hep en alt kademede tutuyordum. Bugün kurcalarken baktım alt kapağı çıkıyor. Kenarlardan tırnaklı. Onu söktüm hemen. Mekanizmayı inceleyince fotoda işaretlediğim kanallar içinde kolçağın ileri geri hareket ettiğini gördüm. Ancak kanallar zamanla boşluk yapmış. Malzeme de döküm olunca biraz kibar davranmak gerek diye kolçağı sökmeden kanalları üstten vurarak biraz sıkıştırdım. Baktım ses ve boşluk azalıyor. İyice sıkıştırdım. Kanalları iyice sıkışmasına rağmen mekanizmanın arka kısmında hafif boşluk devam ediyordu. Yapı marketten daha önce aldığım keçeyi arka sürgülü kısıma yapıştırdım. Tam istediğim gibi oldu. Ses kesildi, boşluk gitti. Geçen gün hava filtresini temizlediğimde balata spreyi ve beş köşeli delikli torx uç olmadığı için MAF sensörünü temizleyememiştim. Netten onları temin edip bugün onu da hallettim. MAF geçen yıl temizlenmişti. Söktüğümde de kirli değildi ama boğaz şeklindeki yuvasında yağ buharı vardı. Hem sensörü hem boğazı temizledim. Videosunu ekleyeceğim. Güzel tespit, ellerine sağlık 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 5 Mart 2017 Yazar Paylaş 5 Mart 2017 Geçen yıl ilk temizlediğimde fark etmişti. Çünkü çok kirliydi. Daha önce hiç temizlenmemişti. İçindeki tellerin üzeri kurum gibi birşey kaplıydı. Bu defasında çok kirli değildi. Temiz olunca tüketimi baya etkiliyor. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 5 Mart 2017 Paylaş 5 Mart 2017 Maşallah. Coşmuş benim hemşerim. Passat denince ilk akla gelen kasa. Güle güle kullan. Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 11 Mart 2017 Yazar Paylaş 11 Mart 2017 Bugün okuldan dönerken hızım biraz vardı, öndeki aracın lastiğinden taş fırladı ve camda küçük bir çatlak oluşturdu. İnternette baktım tamiri mümkünmüş. Autoking evime çok yakın olduğu için gidip bir sorayım uygunsa yaptırayım dedim. İlk önce bir usta baktı, yaparız dedi fiyat olarak da 60TL dedi. (85'den 60 indi) Neyse asıl yapacak usta geldi baktı bu tamir olmaz çok büyük dedi. (Nette yorumlara baktığımda 50 kuruş büyüklüğündeki çatlakların bile tamir edildiğini okudum. Benimki 25kr büyüklüğünde yaklaşık) Neyse sanayide büyük bir camcı buldum. Usta baktı tamir olur dedi. Çatlak büyümesine karşı %100 garanti veririm, taş izide %70 kaybolur dedi. Fiyat olarak da 30TL dedi. Akşam üzeri usta müsait olunca gittim. UV yapıştırıcı dedikleri bir ürünle yapıştırıyorlar. Taş izi gerçekten de ustanın dediği gibi %70 kayboldu. Çatlak da artık ilerler mi zamanla göreceğiz. Şu an çatlak tamamen kayboldu, çatlağa dair hiç iz yok. Tamirden sonra foto çekmeye çalıştım ama fotoda çıkmadı iz. Tekrar bakayım çekebilirsem eklerim. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Özcan 11 Mart 2017 Paylaş 11 Mart 2017 Geçmiş olsun hocam.Rabbim daha beterinden saklasın. Yorum bağlantısı
Alper Aytar 11 Mart 2017 Paylaş 11 Mart 2017 Mustafa güzelin derdi çok olur de geç Allah büyüğünden esirgesin... Yorum bağlantısı
Misafir 12 Mart 2017 Paylaş 12 Mart 2017 Geçen sene benimde başıma geldi tamir ettireyim dedim ama yapacak yer bulamadım hepsi bu na bişey yapılmaz dedi, çizersek daha kötü olur dedi, sonuç; şimdi silecek hizasında boydan boya bir çatlağım oldu [emoji20] Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 12 Mart 2017 Yazar Paylaş 12 Mart 2017 (düzenlendi) Cam tamir oluyor daha önce nette okumuştum. Başıma gelince de hemen araştırdım. Yanlız şöyle bir durum var. Yukarıda belirtmeyi unutmuşum. Böyle bir şey başınıza gelirse hiç vakit kaybetmeden en yakın istasyonda durup çatlağın içine toz kir gitmesin diye bantlayın. İçine pislik dolduktan sonra geri dönüşü yok. Bu durumu da bildiğim için eve ulaşır ulaşmaz hemen çatlağı bantladım. Ustada zaten iyi ki bantlamışın pislik dolarsa tamir olmuyor dedi. (Dün burada hava baya rüzgarlı ve ardından yağışlı idi.) 5 saat önce, Murat Sağdaş yazdı: Mustafa camın son halini atar mısın... Murat hocam çekmeye çalışayım bugün. Cama ufak bir operasyon yapacağım bugün. 12 Mart 2017 tarihinde Mustafa Arıkan tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Misafir 12 Mart 2017 Paylaş 12 Mart 2017 Bu bant olayı çok değerli bilgi eminim çoğu kişinin işine yarayacaktır, teşekkürler. Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 12 Mart 2017 Yazar Paylaş 12 Mart 2017 10 saat önce, Murat Sağdaş yazdı: Mustafa camın son halini atar mısın... Tamirden sonra çatlağın durumu; Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 12 Mart 2017 Yazar Paylaş 12 Mart 2017 Site içinde olmuş sanırım tam emin değilim ancak biri kaputun üzerine oturmuş ve sürtünmüş (çocuklar olabilir) veya kaputun üzerine bir şey koyup sürtünmüş. Kaput bu hale gelmiş. Havalar ısınınca aracı temizlediğimde fark ettim. Ön kaputa elle pasta cila attım. İnce çizikler kapandı çok şükür. Ön camda da kireç lekeleri vardı. Bir videoda pasta ile kireç lekelerinin temizlendiğini görmüştüm. Ön cama elle pasta attım. Kireç lekeleri kayboldu. Üzerine de cila attım on numara oldu. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Özcan 12 Mart 2017 Paylaş 12 Mart 2017 Geçmiş olsun hocam.Sırf bu yüzden ön kaput koruma filmini arabayı alır almaz yaptırmak lazım.Çünkü kaput arabada en çok çizilen yerlerden bir tanesi.Gelen giden yaoturuyor yada kafasına göre bir şeyler yapıyor. Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar 12 Mart 2017 Paylaş 12 Mart 2017 On 02.03.2017 at 01:13, Mustafa Arıkan yazdı: Teşekkürler. Yanma odasında saatlerce çok yüksek sıcaklıklara maruz kalan, defalarca ısınıp soğuyarak yüksek stres altında çalışan bir parça için bir kaç kez fazladan çalışması ömür açısından çok önemsizdir diye düşünüyorum. Bildiğim kadarıyla ısıtma bujileri sadece ilk motor çalıştırmada devreye giriyor... Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 13 Mart 2017 Yazar Paylaş 13 Mart 2017 8 saat önce, Abdussamed Acar yazdı: Bildiğim kadarıyla ısıtma bujileri sadece ilk motor çalıştırmada devreye giriyor... Doğrudur sadece ilk çalıştırmada devrededir. Ancak ısıtma bujilerinin uçları (ısınan kısımları) yanma odasının içinde. Bu nedenle zaten motor çalıştığı sürece çok yüksek sıcaklıklara maruz kalıyor. Çalışmıyor olmasının bir önemi yok. Bunların hepsi göz önünde bulunarak üretilmiş bir parça. Özetle bu parçayı yıpratan şey kendi çalışma süresi değil. Çalıştığı ortamın zaten fazlasıyla sıcak olması. Yorum bağlantısı
Recommended Posts