İçeriğe Yönlendir

Ford Fiesta Bijon Sorunu !


Serhat Mirkelam

Recommended Posts

Serhat Mirkelam

Dün gece otobanda lastik patladı ve yolda kaldım. Araca yeni bijonlar almam gerek , kaçlık bijon kullanıyor bizim araclar ?

 

2011  Fiesta

 

1.25 My Fiesta

Yorum bağlantısı
Eren Gökmen

kesinlikle orjinal ölcülerinden emin olun ve ondan sonra alin.  yoksa yüklü bir masraf acilabilir.

jantin hangi marka oldugu, celik mi sac jant mi olduguna göre ölcüler degisir

Yorum bağlantısı
Hasan Baş

Dün gece otobanda lastik patladı ve yolda kaldım. Araca yeni bijonlar almam gerek , kaçlık bijon kullanıyor bizim araclar ?

 

2011  Fiesta

 

1.25 My Fiesta

Fordun kullanmış olduğu bijonların üstünde kapak gibi bir kaplama var ve kaplama bijonun üstünden sıyrıldığında, yırtıldığında veya çıktığında araçtaki bijon anahtarıyla tekerleği sökmeniz çok zor oluyormuş diye duydum. Bijonla ilgili bu tür sorunlar yaşayanlar var. Lastikciler lastiği sökerken 18 zor oluyor 19 anahtarda biraz boşluk oluyor demişlerdi bana. İmkanınız var ise sanayide bütün bijonları lastiğe uyan kaliteli bijonlarla değiştirmek en iyisi. Kaçlık bijon olduğu konusunda bir bilgim yok malesef 

Yorum bağlantısı
Eren Gökmen

Fordun kullanmış olduğu bijonların üstünde kapak gibi bir kaplama var ve kaplama bijonun üstünden sıyrıldığında, yırtıldığında veya çıktığında araçtaki bijon anahtarıyla tekerleği sökmeniz çok zor oluyormuş diye duydum. Bijonla ilgili bu tür sorunlar yaşayanlar var. Lastikciler lastiği sökerken 18 zor oluyor 19 anahtarda biraz boşluk oluyor demişlerdi bana. İmkanınız var ise sanayide bütün bijonları lastiğe uyan kaliteli bijonlarla değiştirmek en iyisi. Kaçlık bijon olduğu konusunda bir bilgim yok malesef 

Lastikcilerin isgüzarligi... ilk önce kapagi cikarmak yerine direkt olarak kapakla sökmeye calisiyorlar. Sonra siyiriyor. kapak bijondan cikmiyor. 18lik 18 liktir. önce plastik kapagi sökseler hicbirsey olmaz. 18lik cuk oturur

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Baş

Lastikcilerin isgüzarligi... ilk önce kapagi cikarmak yerine direkt olarak kapakla sökmeye calisiyorlar. Sonra siyiriyor. kapak bijondan cikmiyor. 18lik 18 liktir. önce plastik kapagi sökseler hicbirsey olmaz. 18lik cuk oturur

Fiestalardaki kapak bijondan çıkmıyor diye biliyorum kaplama olduğu için

Yorum bağlantısı
Eren Gökmen

Fiestalardaki kapak bijondan çıkmıyor diye biliyorum kaplama olduğu için

eger kaplamaysa dogrudur. Ben kapak diye biliyordum. plastik kaplama sanirim. Oraya pek uygun bir malzeme degil bence. eger öyleyse en azindan lastik sökülüp takilirken bijon anatrariyla gevsetmesini isteyin. sikarkende tork anahtari ile sikistirmasini isteyin

Yorum bağlantısı
Hasen Kara

eger kaplamaysa dogrudur. Ben kapak diye biliyordum. plastik kaplama sanirim. Oraya pek uygun bir malzeme degil bence. eger öyleyse en azindan lastik sökülüp takilirken bijon anatrariyla gevsetmesini isteyin. sikarkende tork anahtari ile sikistirmasini isteyin

 

Bence en uygunu kişinin kendi sıkmasıdır. Tabanca ile Allah ne verdiyse sıkıyorlar, sonra yolda lastik patlayınca sökülmüyor. Usta kendi anahtarla sıksa, iş geri dönmesin niyetiyle fazlaca sıkıp yine araç sahibine zorluk çıkarabilir. Her zaman söylerim, 8 lastik 8 jant. Kendin sök kendin tak. Aha şiir gibi oldu .:D

Yorum bağlantısı
Hasen Kara

bijonların hepsinin aynı torkla sıkılması lazım, sonra yolda bijon kırarsınız

Torklu tabanca çıkalı kaç sene oldu ki :D

Yorum bağlantısı
  • 11 ay sonra...
İlker Taşçı

ABD'de de birkaç ay önce Ford mahkemeye verilmiş bu kaplama bijon somunları yüzünden.

https://www.carcomplaints.com/news/2017/ford-swollen-lug-nuts-class-action-lawsuit.shtml

Sonucu Türkiye'yi etkilemez gerçi, umutsuz.

Benden daha hasta Ford'cular bunun altında bir mühendislik gizemi arayadursunlar linkteki haber içeriğinde bunun salt maliyet nedenli, ucuz ürün takmak için olduğu var. 

Yolda kalıp bijon somununu sökemediği için yol yardım çağırmak zorunda kalanlar Ford mühendisleri sayesinde emniyetli ve neşeli saatler geçiriyorlar ve yazıyorlar, google'da var.

Bu arada, Aralık 2017 itibariyle, sıyrılan bijon somununuz için Ford servis yine sıyrılacak aynı somunu öneriyor.

Sıyrılan bijon somununun sorumlusu kim Ford'a göre? Tabi ki araç sahibi. Çünkü çok sıkmış somunu sürücü!

Bu müstesna kral bijonlarına nasıl davranacağımız, neresinden tutacağımız, neresine az dokunacağımız bize verilen kılavuzda, aracın bir köşesinde, Ford web sitesinde yazıyor mu? Hayır tabi ki! Servis bile bilmiyor, veriyor torku sıyırıyor kaplamayı, sonra ''Abi senin somunlardan 5'i sıyrıldı, onları da ekledim''.

Bakalım fotolar yabancı gelecek mi?

ford-swollen-lug-nuts-2.jpg

ford-cracked-lug-nuts.jpg           

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

bende değişmiştim bir ara, özellikle sağlam tipini servisten almıştım üstelik, banamısın demiyor bendekiler, bu arada tork anahtarıda kullanmadan sıkıldığı halde taş gibiler....

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...