İçeriğe Yönlendir

Mondeo Mk2 - Yüksek Oktanlı Benzin Hararete Sebep Olur Mu?


Ümit Kaan

Recommended Posts

Ümit Kaan

Uzun zamandır 95 oktan benzin kullanıyorum, radyatör temizlendikten sonra araç NORMAL in M sini geçmedi, dün yarım depo kadar shell v power 97 oktan benzin aldım ve hararet L nin ayağını bile geçti, kaputu açtığımda suda kaynama yoktu ama, hararet göstergesi tavan yaptı, bu duruma yüksek oktanlı benzin sebep olabilir mi ?

Yorum bağlantısı
Selim Kılınç

fan devreye girdi mi ona bakın siz ayrıca devridaimde termostatta sıkıntıları da gözle elle kontrol edin nolur nolmaz tedbir tedbirdir Koray Beyin dediği gibi benzinle alakası yok gibi geldi banada

Yorum bağlantısı
Ümit Kaan

fan devreye girdi mi ona bakın siz ayrıca devridaimde termostatta sıkıntıları da gözle elle kontrol edin nolur nolmaz tedbir tedbirdir Koray Beyin dediği gibi benzinle alakası yok gibi geldi banada

Fan L de devreye giriyor ama dün kaputu açtığımda nedense fana bakmadım, hortumlara baktım, el tutulmayacak kadar sıcak değildi, termostat gövdesi fixitle yapıştırılmış şekilde geziyorum henüz ama, su eksiltmede yok. kaloriferi açınca sıcak hava üflüyor, devirdaim çalışmasa sıcak hava üflemez sanırım.

Yorum bağlantısı
Selim Kılınç
(düzenlendi)

L harfinin birleşme yerini 1mm geçince fan devreye girer ona dikkat edin zaten fan dan sonra hararet düşecektir.

termostat gövdesi derken orasını anlamadım sunfix mi demeye çalıştınız

tarihinde Selim Kılınç tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Dinç Gökmen

L harfini az bişey geçince devreye girmesi lazım müşirde problem olabilir. Sizinki geç açıyor fanı

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Yüksek oktanlı değil de hileli benzin hararete sebep olabilir. İçine katılacak yanma kalorisini yükselten bir ürün motorun soğutma sisteminin kapasitesini aşabilir..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ümit Kaan

L harfini az bişey geçince devreye girmesi lazım müşirde problem olabilir. Sizinki geç açıyor fanı

 

normalde L nin çizgisini geçince fan açıyor ama, dün ona dikkat etmedim, müşür orjinali ile değişeli 1,5 ay anca olmuştur, soket kablolarını kontrol ettircem, gövdede çatlak vardı, sunfix ile yapıştırıldı, ama su kaçağı yok, olmadı arabaya kablo çektircem, m yi geçtimi basıcam düğmeye.

Yorum bağlantısı
Dinç Gökmen

normalde L nin çizgisini geçince fan açıyor ama, dün ona dikkat etmedim, müşür orjinali ile değişeli 1,5 ay anca olmuştur, soket kablolarını kontrol ettircem, gövdede çatlak vardı, sunfix ile yapıştırıldı, ama su kaçağı yok, olmadı arabaya kablo çektircem, m yi geçtimi basıcam düğmeye.

Aslında her ihtimale karşı düğme bağlatmak en iyisi. Ben önceki arabalarıma bağlatmıştım, ne olur ne olmaz diye, benim de kaçak müşirin orada vardı teflon bant sardık kesti
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Volkan Dinçel

Shellin 97 oktan benzini mi var? Benim haberim yok.. :)

Nitro+ diye sattıkları benzin de 95 oktan bildiğim kadarıyla..sadece içinde katkı maddeleri biraz daha arttırılmış..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

yüksek oktan benzin daha zor yanar. yükseltmez. ancak araçtaki vuruntu sensörü ayarları değiştirdiği için aracın çalışma noktası değişiyor olabilir.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

doğrudur. aslında olsa iyi olurdu. oktan katkılarının çoğu katalitik için uzun vadede sakattır.

Yorum bağlantısı

doğrudur. aslında olsa iyi olurdu. oktan katkılarının çoğu katalitik için uzun vadede sakattır.

Ben 1.4 tsi için nitro tercih ediyorum yanlış mı yapıyorum hocam?
Yorum bağlantısı
Selim Kılınç

Aslında her ihtimale karşı düğme bağlatmak en iyisi. Ben önceki arabalarıma bağlatmıştım, ne olur ne olmaz diye, benim de kaçak müşirin orada vardı teflon bant sardık kesti

Aynen ben teyp alt kısmına ilave yada yedek anahtar koydum noluuurrrr nolmaaaaz

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ümit Kaan

Shellin 97 oktan benzini mi var? Benim haberim yok.. :)

Nitro+ diye sattıkları benzin de 95 oktan bildiğim kadarıyla..sadece içinde katkı maddeleri biraz daha arttırılmış..

 

97geldi mi yine..

 

Burada v-power 97 oktan diye satılıyor, pompada da öyle yazıyor, içerik olarak bilmiyorum, çok az daha pahalı.

Yorum bağlantısı
Cemal Cangöner

Tüpraş ta üretilen benzin tek tiptir ve araştırma oktan sayısı 95 tir. Akaryakıt dağıtım şirketleri bu yakıta sadece kurum ve kalıntı önleyici temizlik kimyasalları katarlar. Tüpraştan çıkan yakıtın içerisinde maksimum %3 etanol ve % 5 metanol zaten mevcuttur.

 

Diğer arkadaşların da dediği gibi  oktan sayısı motorda vuruntuya karşı direncini arttıran bir ölçüdür. Yüksek oktanlı benzinlerin (artık üretilmemesine rağmen) yanma hızı daha düşüktür ve motorda vuruntuyu engeller.  Performansları düşük oktanlı benzinlere nazaran daha düşüktür.

 

Akaryakıt dağıtım şirketlerinde tek tip (95 oktan) yakıt olduğu için vuruntu konusunda problem varsa motor ayarlarıyla bu sorunlar halledilmelidir. Katkılı yakıtlarda fiyat farkı olmadığı sürece de kullanılmaları sorun teşkil etmez.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

..  Performansları düşük oktanlı benzinlere nazaran daha düşüktür.

 

Akaryakıt dağıtım şirketlerinde tek tip (95 oktan) yakıt olduğu için vuruntu konusunda problem varsa motor ayarlarıyla bu sorunlar halledilmelidir. Katkılı yakıtlarda fiyat farkı olmadığı sürece de kullanılmaları sorun teşkil etmez.

 

 

yüksek oktanın performansı düşük eski nesil araçlarda olur. Yeni nesil araçlar vuruntu sınırına kadar avansı kaydırır. Böylece yüksek oktan konulunca performans artar ve aynı kullanımdaki yakıt tüketimi düşer. 

 

Aracınız doğan slx gibi rampada şakırtı yapıyorsa yüksek oktan koyduğunuzda kesiyorsa bu bir çözümdür ve devam ettirilebilir. Ancak vuruntunun çeşitli sebepleri vardır her vuruntuyu katkı ya da oktanla kesemezsiniz.

 

2004-5 civarı opette 98 oktan vardı ithal. Bu benzin daha az yakıyordu ciddi olarak ve daha çok sıkıştırmaya geliyordu motor.

Zaten özellikle TSI 150 hp motorlarda

 

98 oktan derdi. 95 ve 91 için parantez içinde (reduced output) yazardı kullanım kitabında.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Cemal Cangöner

yüksek oktanın performansı düşük eski nesil araçlarda olur. Yeni nesil araçlar vuruntu sınırına kadar avansı kaydırır. Böylece yüksek oktan konulunca performans artar ve aynı kullanımdaki yakıt tüketimi düşer. 

 

Aracınız doğan slx gibi rampada şakırtı yapıyorsa yüksek oktan koyduğunuzda kesiyorsa bu bir çözümdür ve devam ettirilebilir. Ancak vuruntunun çeşitli sebepleri vardır her vuruntuyu katkı ya da oktanla kesemezsiniz.

 

2004-5 civarı opette 98 oktan vardı ithal. Bu benzin daha az yakıyordu ciddi olarak ve daha çok sıkıştırmaya geliyordu motor.

Zaten özellikle TSI 150 hp motorlarda

 

98 oktan derdi. 95 ve 91 için parantez içinde (reduced output) yazardı kullanım kitabında.

Yeni nesil ve yüksek sıkıştırma oranlı araç kullanıyorsanız zaten vuruntu olmaması için üreticiler yüksek oktanlı benzin kullanımını zorunlu tutuyorlar. 

 

Doğru olan kısmı: Yüksek oktanlı benzin kullanırsanız vuruntu oluşmaz ve motor verimli çalışır. Yakıt tasarrufu sağlanır.

Yeni nesil araçlarda bile motorlar 91 oktan benzinle vuruntusuz çalışacak şekilde dizayn edilmiştir. 95 oktan sorun olmaz.

 

Yanlış olan kısmı ise: Gereksiz yere yüksek oktanlı benzin kullanımıdır. Oktan yükseldikçe yanma hızı düşer. Yanma hızının düşük olması ise yanma süresini uzatır. Yanma süresi uzadığında ise tam yanma daha büyük hacimde tamamlanır ve yanma  çevriminde maksimum basınç değerinden faydalanma düşük kalır. Ayrıca yanma hacminin artması nedeniyle soğumaya giden ısı da artar. Dolayısı ile motor gücü ve verimi düşer. Verim düşüklüğü de yakıt sarfiyatının artmasına neden olur.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Yeni nesil ve yüksek sıkıştırma oranlı araç kullanıyorsanız zaten vuruntu olmaması için üreticiler yüksek oktanlı benzin kullanımını zorunlu tutuyorlar. 

 

 

zorunlu tutmuyorlar. sistem avansı kaydırıyor motordaki durumu algılayıp. zorunlu tutulanlar çok sıkıştırılmış araçlar. 

..

 

Yanlış olan kısmı ise: Gereksiz yere yüksek oktanlı benzin kullanımıdır. Oktan yükseldikçe yanma hızı düşer. Yanma hızının düşük olması ise yanma süresini uzatır. Yanma süresi uzadığında ise tam yanma daha büyük hacimde tamamlanır ve yanma  çevriminde maksimum basınç değerinden faydalanma düşük kalır. Ayrıca yanma hacminin artması nedeniyle soğumaya giden ısı da artar. Dolayısı ile motor gücü ve verimi düşer. Verim düşüklüğü de yakıt sarfiyatının artmasına neden olur.

 

evet bu yanlış. daha doğrusu karbüratörlülerde doğruydu.

 

 

dipnot var şu tabloda mesela

 

ian-d-albums-small-mods-picture3485-fuel.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

açıklama: 

 

https://www.quora.com/How-does-a-cars-engine-computer-adjust-for-low-octane-gasoline-knocking


şurada da iyi anlatmışlar.  https://www.carthrottle.com/post/engineering-explained-high-vs-low-octane-petrol/


"A smart engine that desires high octane fuel for optimum performance will retard the ignition timing to prevent knock when lower octane fuel is used, and advance the timing once it sees more desirable fuel again. An unintelligent engine which desires high octane fuel likely won’t be able to adjust the timing accordingly, and thus will be able to run on both low or high octane fuel rather equally.

So do cars that recommend high octane fuel perform better? This video looks at test results from five different cars:"

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

oktan sorunları enjektör dönemi ile sona erdi zateen. uzun süredir bu yüzden konuşulmuyor da.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...