İçeriğe Yönlendir

Kar Ve Buzda Abs Fren Mesafesini Uzatıyormuş


Çağatay Özsoy
Çözüme git Serkan Toker tarafından,

Recommended Posts

O zaman uçaklardan ABS'yi kaldıralım. Pilot landing yaparken freni köklesin, tekerler kilitlensin. Çok kısa mesafede durur. Ne gerek var uçağa ABS koymaya  :p  :D  

Pilotlarda iş yok ki! ;)  :biggrin:

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Yolda gizli buzlanma varsa vites değiştirirken de çok dikkat etmek lazım. Mesela 2 den 3 e atıp ani gaz verilirse aracın kaymaması neredeyse mümkün değil. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Gürcüoglu

Burada 3 ay buzda araba kullanıyoruz. Ben paten olarak kullanıyorum  :biggrin: 50 km  üstü hız sonrası ani hareketlerden kaçınmak gerekiyor. bu hızın altında çok eğlenceli  :fiuw:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İsmail Avcı
(düzenlendi)

Burada 3 ay buzda araba kullanıyoruz. Ben paten olarak kullanıyorum [emoji3] 50 km üstü hız sonrası ani hareketlerden kaçınmak gerekiyor. bu hızın altında çok eğlenceli :fiuw:

Karsta askerligimi yaptim -25 i gordum daha ocak 15 di askerlik bitti .insan ölmüyomus -25 de bunu ogrendim[emoji2] tarihinde İsmail Avcı tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Kaymanın aslında buz ile ilgisi yok. Lastik buza temas ettiğinde buzun üst kısmının eriyip suya dönüşmesi ve buz ile lastik arasında kalması nedeniyle kayıyor.

İnsan ağırlığı buzu eritemiyor, yinede kayıyor dyson serviscim sarjlı süpürgecim
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Toker

O zaman uçaklardan ABS'yi kaldıralım. Pilot landing yaparken freni köklesin, tekerler kilitlensin. Çok kısa mesafede durur. Ne gerek var uçağa ABS koymaya  :p  :D  

 

Landing yani iniş anında otomobil freni gibi hissiyatla basılacak bir fren sistemine sahip olmayan pilotlar için çok gerekli olabilir abs fren sistemi.. Ayrıca önlerine çıkacak bir engel de pek olmadığı için kontrollü durma gibi bir zorunlulukları da yok..  ;)  :D

İnsan ağırlığı buzu eritemiyor, yinede kayıyor dyson serviscim sarjlı süpürgecim

 

Sen de mi hidrolikcim portifcim ? 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

kış lastiklerini ilk aldığım sene havalandım dedim bişey olmaz ya, yerler buzmuş öyle bir kaydıki kurye en ufak bişi yapamadım 

Cumartesi günü aldım kışlıkları pazar dağa vurdum arabayı :) 20-25-40 Cm karda bile dozer gibi gidiyor taki bi yola geldim grayder ile açılmış yollar ve buz olmuş :) ileri giderken ters istikamete döndü araba :) Hoş zaten patinaja düşünce geri gelip kaptırmayı düşünüyordum isabet oldu  :fiuw:

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Cumartesi günü aldım kışlıkları pazar dağa vurdum arabayı :) 20-25-40 Cm karda bile dozer gibi gidiyor taki bi yola geldim grayder ile açılmış yollar ve buz olmuş :) ileri giderken ters istikamete döndü araba :) Hoş zaten patinaja düşünce geri gelip kaptırmayı düşünüyordum isabet oldu  :fiuw:

 

Yeni lastikler ilk bin km. gerçek performansını göstermeyebilir.. Yazlık veya kışlık farketmez.. ;)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Nihat Palolu

İnsan ağırlığı buzu eritemiyor, yinede kayıyor dyson serviscim sarjlı süpürgecim

 

Buzda yürüyünce ayakkabıların altı niye ıslanıyor o zaman? fırsat kolluyorum unutmadım, niye unutmuyorum bana da lazım çünkü :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz

Kaza anı geldiğinde katalogdaki süslü özelliklerin önemi kalmıyor. Önlek almak sonrasını düzeltmekten daha kolay, güvenli ve ucuzdur.

 

Herkese güvenli sürüşler :)

Yorum bağlantısı

Yeni lastikler ilk bin km. gerçek performansını göstermeyebilir.. Yazlık veya kışlık farketmez.. ;)

Abi benım kışın maksimum kullanacağım 1000 km zaten  :D  :D  Uçaktan arabaya Fırsat kalmıyor  :fiuw:

Yorum bağlantısı
  • Çözüm
Serkan Toker

Abi benım kışın maksimum kullanacağım 1000 km zaten  :D  :D  Uçaktan arabaya Fırsat kalmıyor  :fiuw:

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç

Bunların hepsi, ABS' li ve kar lastikli araçlara yeni yeni alışabildiğimiz için.

Bir de ESP var ki, ne kadar takla atmış araç varsa hep ESP' ye ya da, araca fazla güvenmekten. 

Yorum bağlantısı
Ümit Mavigöz

ABS yoksa, fren yapınca lastikler kilitlenir ve araç kontrolsüz kayar. ABS varsa fren yapınca lastikler dönmeye devam eder ve araç kontrollü kayar (Fren mesafesi artmış hissi). Her iki durumda da araç kayar. Fakat kontrollü kayma kontrolsüz kaymadan daha kısa mesafelidir.

buzda kontrollü kayma yada kontrolsüz kayma diye birşey yok araba kaymaya başladığı zaman direksiyon falan hikaye araba istediği yere gidiyor....

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç

buzda kontrollü kayma yada kontrolsüz kayma diye birşey yok araba kaymaya başladığı zaman direksiyon falan hikaye araba istediği yere gidiyor....

O esnada lastiğin karakteri çok önemli.

Yorum bağlantısı
Ümit Mavigöz

O esnada lastiğin karakteri çok önemli.

lastiğin karakteri önemli ancak çok önemli değil tekrar diyorum buzda kayma başlayınca abs li yada abssiz kış lastikli yada lastiksiz hiç bir araç verdiğiniz tepkilere karşılık vermiyor kendi başına ne isterse onu yapıyor... 

 

yaklaşık 1 ay önce şirket ileri sürüş eğitimine gönderdi yarım gün teori yarım uygulamaydı.uygulama da suni buzlu yol var orda fren yaparak arabayı durdurmak ve labutlar var bide onlardan kaçmak. hızımız 40 km/s kuru zeminde hızzlanıyoruz kaygan zemine giriyoruz ve fren yaparak aracı durdurmaya ve labutlardan kaçmaya çalışıyoruz. uygulamaya gittiğimiz araçlar vw amarok, dacia duster, ford focus, ford connect, vw caddy. hepsinde kış lastiği var amarokta hatta bf goodric arazi lastiği. hiç bir araç kaygan zeminde duramadı, anca kaygan zemin bitti kuru zeminde durdu. bende amarok vardı inanın direksiyonu tam sol yapmama ragmen araç olduğu gibi gidiyordu hiç bir tepki vermiyordu. yani buzda abs kış lastiği falan hikaye hiç bir etkisi yok o sıra işiniz tamamen Allah a kalmış oluyor...

Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak

Gizli buzda giderken sürekli sigortacınızın numarasını içinizden sayıklayın. Emin olun durursunuz :)

 

Şaka bi yana malesef buza çare yok. Aracın durma mesafesini kestirip ona göre gaza basmak gerekiyor. Gitmeyi değil durmayı düşünün. 4 lastikte kaymaya başladıysa geçmiş olsun, araç istediği zaman durur. Ne fren ne direksiyon ne de cafcaflı opsiyon listesi... Sadece şanzıman işlev görür. Düşman başına...

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Toplamda 3 defa başına gelmiş biri olarak ilkinde çarptım, sonrasında uygun manevralarla kurtardım. Tabi ki dört tekerde kaysa da manevra önemli, ne yapacağını hızlı düşünüp karar vermek lazım.

Yorum bağlantısı
İsmail Avcı

Gizli buzda giderken sürekli sigortacınızın numarasını içinizden sayıklayın. Emin olun durursunuz :)

Şaka bi yana malesef buza çare yok. Aracın durma mesafesini kestirip ona göre gaza basmak gerekiyor. Gitmeyi değil durmayı düşünün. 4 lastikte kaymaya başladıysa geçmiş olsun, araç istediği zaman durur. Ne fren ne direksiyon ne de cafcaflı opsiyon listesi... Sadece şanzıman işlev görür. Düşman başına...

Aynen oyle bir surucunun trafikte yapacagi en onemli sey arabanin dura mesafesini dusunup ona gore gaza basmasidir
Yorum bağlantısı
Serkan Toker

4 lastikte kayıyorsa freni bırakıp yavaşça tekrar basmak gerekiyor. Frende ısrar edersek araba nerede isterse orada durur..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç

Fizik kurallarını kimse yabana atmıyor. Ancak, kar ve buz karakteri iyi olan bir lastikle, yaz lastiği asla bir olamaz. Çivili lastik harici, hız ve ağırlık kapsamında hepsi kayacak. Ama iyi bir lastikde şans daha fazla.


Ve iyi bir pilotaj

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...